IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : beste metal drummer Vorige pagina | Volgende pagina
robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 26-01-2004 19:02 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

hmm ik heb 2 favorieten

Flo Mounier (Cryptopsy)

Chris Reifert ten tijde van death,Autopsy




Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 26-01-2004 19:21 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 26 januari 2004 18:29 schreef 0Tolerence het volgende:
Dan kijk je wel is op andere fora en zijn er toch nog mensen die beweren dat het een goeie drummer is.
Dat zijn mensen die denken dat ze weten wat een goeie drummer is.



GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 26-01-2004 19:27 by GRAFTAK Profiel van GRAFTAKhttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Tja, niet voor niets L.ULrich



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-01-2004 19:49 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 26 januari 2004 19:27 schreef GRAFTAK het volgende:
Tja, niet voor niets L.ULrich


Ja nu je het zegt


"This one is older than shit, heavier than time!"


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 27-01-2004 21:27 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

Dit gaat toch over drummen?Waaom praat men hier over lars ulrich dan?



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-01-2004 22:37 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 25 januari 2004 18:22 schreef Mutilator het volgende:
Nicke Andersson (ex-Entombed) heeft geweldig werk afgeleverd! Vooral Clandestine is super, maar natuurlijk horen Left hand path en de Nihilist demo's er ook bij.

You said it it! Dat "Clandestine" is een ongelooflijk groovend stuk (zweedse) death metal. Bovendien haalt ie het maximale uit een vrij minimaal kitje.
quote:
Ook de swung van Marco Foddis op Pestilence' Testimony of the ancients is te gek! Drumt hij nog of is hij schrijver geworden?

Ik kreeg juist op de "Spheres" de indruk dat hij degene was die minder goed kon meekomen, dat het zelfs iets houteriger klonk. Maar misschien komt dat ook wel doordat kick en snare op die plaat getriggerd zijn (en daarbij een, naar mijn smaak, vrij lelijke snaresample is gebruikt).
quote:
En natuurlijk Alex Marquez, de beste drummer die Malevolent Creation ooit heeft mogen hebben.

Op het sowieso heerschende "Retribution" bewijst Marquez dat je kan blasten en dynamiek kan hebben.
quote:
Op 26 januari 2004 0:30 schreef BARABAS het volgende:
Hij moet in ieder geval in de maat blijven, ennuh als je Paul Bostaph op die laatste slayer dvd hoort is ie ook niet altijd even strak...wat niet wegneemd dat ik zijn slagwerk wel kan waarderen hoor

Op "Divine Intervention" staan ook de nodige onstrakheden. Niet dat het me dwarszit, ofzo. "DI" is één van mijn favoriete Slayer platen. Het ouwe Slayer werk is qua drums idd niet wereldschokkend strak. Mijn Lombardo-bewondering begint dan ook eigenlijk pas bij "South of Heaven" en "Seasons in the Abyss." Vanaf die tijd is Lombardo toch wel errug strak. Ook het drumwerk op de de eerste twee platen van Grip Inc. vind ik zeker wel ok (hun latere platen ken ik niet).
quote:
Op 26 januari 2004 0:37 schreef Dwaallicht het volgende:
Ikzelf ben de laatste tijd erg gecharmeerd van 'het kleine gebaar' in pop/rockmuziek, van die drummers die zeer subtiel de muziek uitschuifelen en hem toch gaande weten te houden.

Drummers die in dienst van het liedje kunnen spelen, toch interessante partijen bedenken en ook nog eens een herkenbare stijl en/of sound hebben, daar heb ik erg veel bewondering voor. Die drummers behoren wat mij betreft tot de top.
quote:
Op 26 januari 2004 0:41 schreef Shredhead het volgende:
Vandaag Slipknot's 'Desasterpieces' eens bekeken. Die drummer heerst ook zeer hard zeg!

Hij is al een paar keer eerder genoemd. En terecht. Ik heb ze nog live gezien op Dynamo en was één van de weinigen van "mijn leeftijd" die zich uitstekend vermaakten (ondanks het feit dat ik er vantevoren vanuit was gegaan dat Slipknot mij regelrecht naar de vreettent zou leiden). Wat een debiel die drummer! Op één been spastisch staan doen op z'n kruk. Dat ding zal wel flink zijn vastgeschroefd aan de drumriser.
quote:
Op 26 januari 2004 0:46 schreef Borgia II het volgende:
hmm wat is jullie mening over Lars Ulrich dan?

Ik had een tijdje terug al eens gepost dat ik Ulrich maar een overgewaardeerde lompe houthakker vond (oid), maar toen was het forum te klein. Nu ja, er was één iemand die zijn kunsten wel bewonderde en mij mijn opmerking niet in dank afnam.
quote:
Op 26 januari 2004 1:35 schreef Borgia II het volgende:
Hmm, ben zelf nogal onder de indruk van Dave McClain van Machine head. Vooral op de laatste plaat van MH zet hij een topprestatie neer. Hard, snel en toch met een geweldige groove

Ik vind de drummer die "Burn my eyes" heeft ingespeeld veel indrukwekkender, eerlijk gezegd.
quote:
Op 26 januari 2004 2:00 schreef Snaack het volgende:
Wat ik persoonlijk erg storend vind aan Lars zijn stijl is zijn "luiheid". Een drummer wil ik horen zweten verdomme!!

Precies. Het is zoals, Katablaster ook al zei, een conctant herhaalde boem-tsjak wat die man presteert. En dan dat smoelwerk...

quote:
Ja, heb ik in één of andere 'tallica boek gelezen.. James had een advertentie gezet voor een drummer, Lars reageerde en deed auditie, James wees hem af omdat Lars niet goed genoeg was.

Blijkbaar was de spoeling vrij dun want Lars is uiteindelijk wel bij Metallica begonnen, als eerste drummer voor zover ik weet..

Ik geloof dat 't zo was dat Ulrich met z'n grote waffel ergens een platendealtje had weten los te peuteren (zonder band!) en dat hij daar Hetfield mee heeft overgehaald.
quote:
Op 26 januari 2004 2:23 schreef Mutilator het volgende:
Overigens drumt Gene op Individual thought patterns op een propeller en op Symbolic ook nog op een M-14 granaathuls ; wanneer hoor je dat eigenlijk precies?

Doel je met die "propeller" op het woord "prop" dat bij Gene vermeld staat? Ik denk zelf dat dat niet op een propeller slaat, maar op het feit dat hij in zekere zin een "podiumattribuut" is (als u begrijpt wat ik bedoel).

En die granaathuls vond ik persoonlijk niet zo spectaculair. Hij zit aan het begin van een bepaald nummer (heb het hem live zien spelen). Ik zal het nog wel even opzoeken.

[edit] Volgens mij is het "Empty Words." Sjeeses, avondvullende post, trouwens.[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 27-01-2004 22:58]


Touché, pussycat!


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 27-01-2004 22:52 by BARABAS Profiel van BARABAS

Hey wie drumde er ook alweer op Eternal van Malevolent Creation...Die gast vind ik ook zeer lekker klinken


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-01-2004 22:57 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Was dat niet Dave Culross?? Weet het niet zeker... die drumt iig ook op Suffocation's 'Despise The Sun' en dat gaat hem wel redelijk af ja.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 27-01-2004 23:00 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 27 januari 2004 22:52 schreef BARABAS het volgende:
Hey wie drumde er ook alweer op Eternal van Malevolent Creation...Die gast vind ik ook zeer lekker klinken


Dave Culross


"This one is older than shit, heavier than time!"


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 27-01-2004 23:02 by BARABAS Profiel van BARABAS

Ik heb het even opgezocht, en het klopt inderdaad (stom dat ik daar niet eerder opkwam om het op te zoeken )


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 27-01-2004 23:37 by Borgia Profiel van Borgia

Over malevolent creation gesproken. Het drumwerk van Derrek Roddy op "In cold blood" kan me ook zeer bekoren. Wat kan die kerel blazen


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-01-2004 23:38 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 18 augustus 2001 21:56 schreef Greycloak het volgende:
Tsja, moet ik toch iedereen weer teleurstellen (een paar hadden het wel goed trouwens) maar toch echt Gene Hoglan. Daniel Erlandsson is een goeie tweede.
Zo denk ik er nog steeds over, hoewel Arch Enemy niet echt het uiterste van Daniel eist.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-01-2004 23:45 by altx Profiel van altx

quote:
Op 27 januari 2004 22:37 schreef Sporty Voleg het volgende:
(...)

Ik had een tijdje terug al eens gepost dat ik Ulrich maar een overgewaardeerde lompe houthakker vond (oid), maar toen was het forum te klein. Nu ja, er was één iemand die zijn kunsten wel bewonderde en mij mijn opmerking niet in dank afnam.

(...)



Ach, als ik 'm op bijvoorbeeld One bezig hoor, dan kan-ie best redelijk drummen, maar het is idd niet wereldschokkend. Zeker niet als je bedenkt dat hun muziek toentertijd voor speed/thrash moest doorgaan... maar vergeleken met de andere "rock"-bandjes die op TMF/MTV voorbijkomen, is het best een goede drummer...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 28-01-2004 0:03 by Borgia Profiel van Borgia

quote:
Op 27 januari 2004 23:45 schreef altx het volgende:
Ach, als ik 'm op bijvoorbeeld One bezig hoor, dan kan-ie best redelijk drummen, maar het is idd niet wereldschokkend. Zeker niet als je bedenkt dat hun muziek toentertijd voor speed/thrash moest doorgaan... maar vergeleken met de andere "rock"-bandjes die op TMF/MTV voorbijkomen, is het best een goede drummer...


Blijft toch humor om te zien om Larsje z'n brein eruit drumt op de Saint Anger oefen-cd haha


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Bodyrotdrummer
Usericon van Bodyrotdrummer
Posted 28-01-2004 0:13 by Bodyrotdrummer Profiel van Bodyrotdrummerhttp://www.bodyrot.nl

Tja, wat is het beste?
Ik vind zelf Virgil Donati wel hel erg goed, maar die kan je absoluut niet vergelijken met bijv. drummers als Tony Laureano omdat de speelstijl zo verschrikkelijk anders is.
En over Lars Ulrich: vroeger was hij goed,hij is alleen niet verder gegaan met het ontwikkelen van z'n spel.
En men mag ook niet vergeten dat hij veel invloed heeft gehad op nieuwe generaties drummers.
Ik ben zelf door hem weer aan het drummen gezet toen ik 14 was.
Dus toch wel respect voor die man.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-01-2004 0:14 by altx Profiel van altx

quote:
Op 26 januari 2004 9:17 schreef Spearhead het volgende:
Die kan er niks van. als je 16 overdubs nodig hebt om de doublebass partijen in Dyers eve een beetje behoorlijk voor elkaar te krijgen... Bovendien is die oooeeer-saai. Al zijn fills zijn zo'n beetje hetzelfde. Laat em maar weer gewoon gaan tennissen of zo...


En als ik dit dan lees, krijg ik de neiging om mijn vorige post te wijzigen...

Ik vind 'm namelijk op ...And Justice For All op zich niet slecht klinken, maar als je daar zo veel overdubs voor nodig hebt, ja, dan zou het mij misschien nog lukken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-01-2004 1:22 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 januari 2004 22:37 schreef Sporty Voleg het volgende:
You said it it! Dat "Clandestine" is een ongelooflijk groovend stuk (zweedse) death metal. Bovendien haalt ie het maximale uit een vrij minimaal kitje.


Klopt! Is dat Hellacopters qua drumwerk nog aardig te doen trouwens?

quote:
Ik kreeg juist op de "Spheres" de indruk dat hij degene was die minder goed kon meekomen, dat het zelfs iets houteriger klonk. Maar misschien komt dat ook wel doordat kick en snare op die plaat getriggerd zijn (en daarbij een, naar mijn smaak, vrij lelijke snaresample is gebruikt).


Met Spheres schijnt hij hulp gekregen te hebben; het niveau was blijkbaar toch te hoog; daarom noemde ik ook Testimony waar hij imo perfect in z'n element is.

quote:
Op het sowieso heerschende "Retribution" bewijst Marquez dat je kan blasten en dynamiek kan hebben.


Super idd! Ik ben vooral gecharmeerd van z'n 'afstraffende' breaks; verder speelt hij op Divine Empire - Doomed to inherit, maar op welke platen van Solstice & Demolition Hammer en wat doet hij nu?

quote:
Drummers die in dienst van het liedje kunnen spelen, toch interessante partijen bedenken en ook nog eens een herkenbare stijl en/of sound hebben, daar heb ik erg veel bewondering voor. Die drummers behoren wat mij betreft tot de top.


Moet er in die zin dan gedacht worden aan de drummer van U2 en Simon Phillips van Toto?

quote:
Ik vind de drummer die "Burn my eyes" heeft ingespeeld veel indrukwekkender, eerlijk gezegd.


Chris Kontos idd; moest net als Hamourra van Nile en Bostaph afhaken wegens een polsblessure; zou die nog wat doen?

quote:
Doel je met die "propeller" op het woord "prop" dat bij Gene vermeld staat? Ik denk zelf dat dat niet op een propeller slaat, maar op het feit dat hij in zekere zin een "podiumattribuut" is (als u begrijpt wat ik bedoel).


Ik snap wat je bedoelt (supersnel dubbelbasswerk dat te vergelijken zou zijn met een roterende propeller) en ik dacht het eerst ook maar in de 'Equipment lists' in The Metal Crusade staat nl.:

15 pound brass boat propeller (hence 'drums and prop' credition on album)

quote:
En die granaathuls vond ik persoonlijk niet zo spectaculair. Hij zit aan het begin van een bepaald nummer (heb het hem live zien spelen). Ik zal het nog wel even opzoeken.

[edit] Volgens mij is het "Empty Words."


Thanks! en ach het is wel geinig als idee:

quote:

"...I dropped the ice bell. It was kind of a sissy toy anyway, that ice bell. So, by the time we hit Europe, my tech-god, 'Evil Steve' supplied me with a pretty manly device; a 105 mm German cannon shell from 1953!!! It compliments the prop pretty well..."

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-01-2004 2:36]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 28-01-2004 1:25 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

quote:
Op 28 januari 2004 0:14 schreef altx het volgende:
En als ik dit dan lees, krijg ik de neiging om mijn vorige post te wijzigen...

Ik vind 'm namelijk op ...And Justice For All op zich niet slecht klinken, maar als je daar zo veel overdubs voor nodig hebt, ja, dan zou het mij misschien nog lukken...
Ach ja...het is in om Metallica af te zeiken zullen we maar zeggen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 28-01-2004 1:51 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

'In' om Metallica af te zeiken? Ja jezus wat wil je ook in een 'beste metal drummer' forum begin je toch over wat anders...
Of het goed is wat die Lars doet boeit me niet eens; hij doet in elk geval niet wat ie wil (geloof ik geen donder van namelijk), veel belangrijker!!


Back to the Baumstrunk


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 28-01-2004 1:53 by Joep 777 Profiel van Joep 777

quote:
Op 27 januari 2004 23:38 schreef Greycloak het volgende:
Zo denk ik er nog steeds over, hoewel Arch Enemy niet echt het uiterste van Daniel eist.
Daniel schopt kont op Wages Of Sin. Is ook een van mijn favoriete drummers, en natuurlijk Vinnie Paul niet te vergeten.



Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 28-01-2004 1:54 by Borgia Profiel van Borgia

quote:
Op 28 januari 2004 1:53 schreef Joep 777 het volgende:
Daniel schopt kont op Wages Of Sin. Is ook een van mijn favoriete drummers, en natuurlijk Vinnie Paul niet te vergeten.


Natuurlijk..bijna geen drummer die zo hard beukt en toch een dodelijke groove heeft als Vinnie Paul


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 28-01-2004 12:41 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 28 januari 2004 0:13 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
.
En over Lars Ulrich: vroeger was hij goed,hij is alleen niet verder gegaan met het ontwikkelen van z'n spel.
En men mag ook niet vergeten dat hij veel invloed heeft gehad op nieuwe generaties drummers.
Ik ben zelf door hem weer aan het drummen gezet toen ik 14 was.
Dus toch wel respect voor die man.

Lars is heel goed in achteruitgaan in zijn drumspel.Beter dan hij ooit kon drummen vind ik.Dat hij invloed heeft betekend niet dat hij goed is,dj dikkepiemel heeft ook invloed.En ik heb juist geen respect voor hem omdat hij fuckfaces belangrijker vind dan goed spelen.Maar ooit heb ik m toch gerespecteerd......heeeeel lang geleden



Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 28-01-2004 12:43 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 28 januari 2004 1:54 schreef Borgia II het volgende:
Natuurlijk..bijna geen drummer die zo hard beukt en toch een dodelijke groove heeft als Vinnie Paul

Vinnie Colaiuta,Dennis chambers maaqr datr zijn toch weer een ander 'soort' drummers



Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 28-01-2004 12:50 by Borgia Profiel van Borgia

quote:
Op 28 januari 2004 12:43 schreef Katablaster het volgende:
Vinnie Colaiuta,Dennis chambers maaqr datr zijn toch weer een ander 'soort' drummers


Hmm kan me nog herineren dat ik met twee gasten een discussie had over metaldrummers op wacken 2002 of 2003 en een van de twee noemde Dave Lombardo overrated. Verder vertelde ie dat ie de vellen mept bij thrash/deathband uit groningen genaamd Katafalk


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 28-01-2004 12:50 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 28 januari 2004 12:43 schreef Katablaster het volgende:
Vinnie Colaiuta,Dennis chambers maaqr datr zijn toch weer een ander 'soort' drummers


Hmmm, Vinnie Colaiuta, Dennis Chambers, Dave Weckl en de hele reut zijn inderdaad verdomde goed, maar 'groove'? Ik vind er vaak geen touw aan vast te knopen, voor mij teveel van de hak op de tak... Van deze 'hyper' drummers vind ik eigenlijk alleen David Garibaldi nog lekker klinken...


Back to the Baumstrunk


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen