IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 30-06-2003 13:38 by Joep 777 Profiel van Joep 777

Als je met clicktrack speelt, live of in de studio, hoor je de metronoom over je headphones. meestal zit daar ook een begeleiding van gitaar of zo bij zodat je weet waar je zit. Als je veel tempowisselingen hebt is t niet erg handig maar als je met een tape meespeelt is t toch wel een must.



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 30-06-2003 13:40 by Shredhead Profiel van Shredhead

CLicktrack is een veredeld woord voor een hard opgenomen metronoom. Vaak wordt dit met een minidisk gedaan. De 'clicks' van een bepaald nummer staat dan op de band in het juiste tempo. Je kunt natuurlijk dan verschillende tempo's in 1 nummer duwen omdat je alles van tevoren kunt programmeren.

Bij onze demo hebben we ook een clicktrack gebruikt. Live worden vaak 8 tikken vooraf gegeven op de band: de eerste 4 voor de drummer zodat ie zich voor kan bereiden op het juiste tempo en de volgende 4 tikt de drummer mee en dat is dan voor de rest van de band het normale aftikken

aldus een gitarist die ook clicktracks fixt!

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 30-06-2003 13:43]


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 30-06-2003 13:41 by Joep 777 Profiel van Joep 777

jajaja



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 30-06-2003 14:29 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Het is natuurlijk veel toffer als je als drummer zelf zo constant bent dat je geen metronoom nodig hebt, maar zulke drummers zijn erg schaars.

Veel oefenen met een clicktrack kan je ook helpen constanter te worden.

En het is een uitkomst wanneer een band geen toetsenist heeft, maar wel een aantal nummers met hier en daar een riedeltje keys die ze live ook ten gehore willen brengen.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-06-2003 18:03 by Snaack Profiel van Snaack

ik oefen met de band regelmatig met een metronoom/ clicktrack.

Op een gegeven moment weet je op de een of andere manier gewoon hoe een constant ritme klinkt, je hoort het dus als je 'scheef' gaat.

In de studio drum ik altijd met een click, ideaal


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 30-06-2003 19:50 by Shredhead Profiel van Shredhead

Als je veel met click oefent, ga je op een gegeven moment de cick 'overnemen' als je onder speelt (je wordt strakker) en dat is een goede zaak!!


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 30-06-2003 22:47 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

neem een pilletje dan ga je ook strak


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 27-07-2003 15:25 by blowen_b Profiel van blowen_b

wow het topic is nogal gezakt.. maar hier weer ff een post

Ik heb zojuist een "buurman" (oud mannetje die een paar huizen verderop woont) aan de deur gehad en die begon opeens als een gek te lullen dat als ik niet kap met drummen en geluidsoverlast veroorzaken dat hij dan de politie zou inschakelen en die zouden mijn drumstel in beslag nemen..

Zelf heb ik met mijn echte buren afspraken gemaakt.. ik speel op een dag hooguit een uurtje tussen 14:00 en 17:00 en niet eens dagelijks.

Nou vroeg ik mij af of iemand hier wist hoe dat in de wet staat.. qua geluidsoverlast, de politie etc..

wat zou ik er anders misschien tegen doen? mijn drumstel staat op zolder en is niet geisoleerd.. heb wel een hoop oude kleren in mn basdrum zodat die amper geluid maakt, mn floor tom heb ik ook vrij goed gedempt en ik speel nu al 4,5 maand zonder klacht. Ik ga geen nieuwe speciale vloerbedekking e.d. kopen want dit huis gaat over een jaar de grond in (of zo iets)

iemand suggesties of kennis van de wet(ten) over geluidsoverlast?


trilililili


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 27-07-2003 15:42 by Koffies Kip Profiel van Koffies Kip

Die ene vervelende klagende buurman doodmaken


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 27-07-2003 17:05 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

quote:
Op 27 juli 2003 15:25 schreef blowen_b het volgende:
wow het topic is nogal gezakt.. maar hier weer ff een post

Ik heb zojuist een "buurman" (oud mannetje die een paar huizen verderop woont) aan de deur gehad en die begon opeens als een gek te lullen dat als ik niet kap met drummen en geluidsoverlast veroorzaken dat hij dan de politie zou inschakelen en die zouden mijn drumstel in beslag nemen..

Zelf heb ik met mijn echte buren afspraken gemaakt.. ik speel op een dag hooguit een uurtje tussen 14:00 en 17:00 en niet eens dagelijks.

Nou vroeg ik mij af of iemand hier wist hoe dat in de wet staat.. qua geluidsoverlast, de politie etc..

wat zou ik er anders misschien tegen doen? mijn drumstel staat op zolder en is niet geisoleerd.. heb wel een hoop oude kleren in mn basdrum zodat die amper geluid maakt, mn floor tom heb ik ook vrij goed gedempt en ik speel nu al 4,5 maand zonder klacht. Ik ga geen nieuwe speciale vloerbedekking e.d. kopen want dit huis gaat over een jaar de grond in (of zo iets)

iemand suggesties of kennis van de wet(ten) over geluidsoverlast?


Hey, intressante post

Ik heb het nog wel eens een keer uitgezocht. Ik heb mijn drumstel en de hele kamer wel totaal geisoleerd.

Het vreemde is dat ik van de mensen die het dichstbij wonen nooit klachten krijg. Altijd dezelfde persoon, die héél ver weg woont

Ik denk dat je in jou situatie niet echt te maken hebt met wetten. Ook als die man de politie belt zal er eerst onderhandeld worden. Je drumstel word iig niet in beslag genomen, dat is onzin.

Je kan je beter niet beroepen op wetten, het komt gewoon aan op wederzijdse acceptatie. Gewoon afspraken maken met die mensen zodat iedereen tevreden is.

En tja, er blijven altijd wel van die mensen die altijd over alles lopen te zeiken


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 19:07 by Snaack Profiel van Snaack

Je zou je ook af kunnen vragen waarom die man overdag niet op zijn werk zit zoals de rest van Nederland


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-07-2003 19:16 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Een kennis van mij heeft net een elektronisch drumstel aangeschaft. Gewoon koptelefoon op en rammen maar! Niemand die er last van heeft.

maar ja...duur.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-07-2003 14:17 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Dan nog kan het overlast geven. Het grootste probleem is namelijk niet het 'luchtgeluid,' maar het 'contactgeluid.' Ik speel met gaasvelletjes en die hoor je door de (betonnen) vloer heen absoluut niet. De bass en pedaal staan echter op de grond en (ook al heb ik er een zware uitvoering tapijt onder liggen) maken dus contact. Bij het spelen dringt de klap die het pedaal maakt wel door en is dus 'hoorbaar' voor mijn benedenburen. Als ze een muziekje aan hebben of het is bijvoorbeeld druk op straat, zullen ze het niet horen, maar daar moet je niet vanuit gaan. Als er iets vervelend is, is het wel ritmisch getik van de buren. Die irritatie wil je voorkomen. Check bijvoorbeeld eens de website van Stichting Geluidshinder en maak (zoals hierboven al werd aangeraden) goede afspraken over wanneer je speelt.


Touché, pussycat!


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 28-07-2003 15:23 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 27 juli 2003 19:07 schreef Snaack het volgende:
Je zou je ook af kunnen vragen waarom die man overdag niet op zijn werk zit zoals de rest van Nederland




Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 06-08-2003 17:13 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

Ik heb op wacken Dark funeral live gezien.

Ik stond vrij vooraan, dus kon die drummer goed bezichtigen. Jee, wat kan die gast snel drummen Niet te geloven gewoon. Double bass was vrij standaard, al is het gewoon supersnel.

Maar het ging mij vooral om het blasten, dat was gewoon niet normaal meer. Ik zag wel dat hij heel zacht sloeg, maar dannog...

Het geluid van zijn snare was ook heel hoog, en hij had een hele ondiepe snare drum, misschien wel zo'n piccolo ding.
Of het geluid kwam door een gigantisch strak gespannen vel.


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 06-08-2003 17:44 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 6 augustus 2003 17:13 schreef Imotep het volgende:
Ik heb op wacken Dark funeral live gezien.

Ik stond vrij vooraan, dus kon die drummer goed bezichtigen. Jee, wat kan die gast snel drummen Niet te geloven gewoon. Double bass was vrij standaard, al is het gewoon supersnel.

Maar het ging mij vooral om het blasten, dat was gewoon niet normaal meer. Ik zag wel dat hij heel zacht sloeg, maar dannog...

Het geluid van zijn snare was ook heel hoog, en hij had een hele ondiepe snare drum, misschien wel zo'n piccolo ding.
Of het geluid kwam door een gigantisch strak gespannen vel.


Ik weet niet of ze nog altijd dezelfde drummer hebben, mara ik heb er ook eens met verbazing naar staan kijken. Jaren geleden zag ik ze in het voorprogramma van Cannibal Corpse in Nijmegen. Dat was toen een vrij klein kereltje met kort haar. Hij zat daar met alleen sportschoenen en een korte boek en corpsepaint op z'n smoel. Te gekke drummer!


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 06-08-2003 19:34 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

quote:
Op 6 augustus 2003 17:44 schreef Shredhead het volgende:
Ik weet niet of ze nog altijd dezelfde drummer hebben, mara ik heb er ook eens met verbazing naar staan kijken. Jaren geleden zag ik ze in het voorprogramma van Cannibal Corpse in Nijmegen. Dat was toen een vrij klein kereltje met kort haar. Hij zat daar met alleen sportschoenen en een korte boek en corpsepaint op z'n smoel. Te gekke drummer!


Ze hebben niet meer dezelfde drummer. Nu speelt Matte Modin bij ze, die speelt ook in defleshed.

Maar dark funeral heeft al heel wat drummers versleten. Ik denk zelf aan RSI aan de pols van al dat blasten


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-08-2003 16:27 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 18 augustus 2003 16:20 schreef Autist het volgende:
Zou een bekken setup met alleen maar wuhan een beetje leuk zijn of wordt het dan allemaal een beetje over dreven. Heeft iemand dit trouwens al geprobeerd?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-08-2003 16:52 by Snaack Profiel van Snaack

prima spul voor een heeel leuk bedrag!!

Ik heb zelf een 16" Wuhan China, ben er zeer tevreden over!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-08-2003 17:20 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Zo 1 heb ik er ook.., Vet geluid voor byzonder weinig geld!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 18-08-2003 23:11 by blowen_b Profiel van blowen_b

quote:
Op 27 juli 2003 19:07 schreef Snaack het volgende:
Je zou je ook af kunnen vragen waarom die man overdag niet op zijn werk zit zoals de rest van Nederland


nja is zo'n oud mannetje met pensioen die niets anders te doen heeft dan buiten of binnen te zitten/liggen..

anyways, ben nu bezig met het verbouwen van de zolder.. ff zooi opruimen zodat er wat meer ruimte enz is.. we zijn van plan om het isoleren met eieren dozen.. met daarachter nog een wand van karton (tja hoe moet je ze anders op de muur krijgen).. zou dat werken? denk zelf van wel, maar misschien weet iemand hier nog wat beters of heeft nog tips e.d.

Ohja de reden dat we bv geen "echt" isolatiemateriaal gebruiken is omdat we het lowbudget willen houden omdat we binnen een jaar waarschijnlijk verhuizen..


trilililili


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 18-08-2003 23:18 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Je kan het ook zo doen dat je je isolatiemateriaal weer kan demonteren en meenemen naar je volgende woning.

Oh ja, koop een rubberen mat voor onder je kit. Dat helpt erg goed tegen contactgeluid.



...moest ik ook maar eens doen


Touché, pussycat!


blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 19-08-2003 11:46 by blowen_b Profiel van blowen_b

quote:
Op 18 augustus 2003 23:18 schreef Sporty Voleg het volgende:
Je kan het ook zo doen dat je je isolatiemateriaal weer kan demonteren en meenemen naar je volgende woning.

Oh ja, koop een rubberen mat voor onder je kit. Dat helpt erg goed tegen contactgeluid.



...moest ik ook maar eens doen


ja voor dat demonteren gedoe zijn we iets te lui voor vrees ik en dat van die rubberen mat wou ik ook al een lange tijd gaan doen..


trilililili


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-08-2003 12:46 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 6 augustus 2003 19:34 schreef Imotep het volgende:
Ze hebben niet meer dezelfde drummer. Nu speelt Matte Modin bij ze, die speelt ook in defleshed.

Maar dark funeral heeft al heel wat drummers versleten. Ik denk zelf aan RSI aan de pols van al dat blasten


Als er iemand hard kan blasten is het Mournier nog wel, die gast gaat echt als een wervelwind over z'n kit heen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-08-2003 16:47 by Snaack Profiel van Snaack

gister een piccolo gekocht, vandaag voor het eerst mee geoefend. Heb er godverdomme geen spijt van

Deze:


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen