IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 10-03-2003 13:15 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Altijd doppen in.

Podiumgeluid is eigenlijk altijd ruk (geen tijd voor fatsoenlijke sound-checks, vrijwilligers die nog maar net in het vak zitten, gebrekkige apparatuur, etc.)

Lampen; in principe geen probelemen mee (ook strobo's niet), behalve dan dat ze zo heeeeeeet zijn. Da's vooral vervelend in kleine zaaltjes waar die dingen zo ongeveer in je nek hangen. Of op Stonehenge, bijvoorbeeld. Ga je staan, kop je een lamp van het plafond (nou ja, hij bleef hangen, maar ik raakte hem wel goed, en ook meer dan één keer).


Touché, pussycat!


Redelijk
Usericon van Redelijk
Posted 11-03-2003 13:39 by Redelijk Profiel van Redelijk

quote:
Op 10 maart 2003 11:18 schreef Snaack het volgende:
Ik zeik heel erg op de geluidsman omdat ik een goede monitormix wil, iig de gitaren en zang moeten goed hoorbaar zijn.

Geen last van. Ik had na zo'n 60 optredens sind ik drum zo ongelofelijk m'n buik vol van stront-eigenwijze, dronken, afwezige, arrogante, vervelende, onprofressionele geluidsmannen, dat ik mijn eigen monitor-systeem heb aangeschaft. Mentafeltje naast me en een in-ear setje in m'n oren. Zelf tijdens het spelen m'n monitor mix fixen en van niemand afhankelijk. Heerlijk.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 11-03-2003 14:02 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Hoe werkt zoiets? Gaan alle bandleden (nou ja, hun spel) door dat mengpaneel en heb je dan niet een hele zooi mics nodig?


Touché, pussycat!


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 11-03-2003 14:05 by IronGlory Profiel van IronGloryhttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 11 maart 2003 14:02 schreef Sporty Voleg het volgende:
Hoe werkt zoiets? Gaan alle bandleden (nou ja, hun spel) door dat mengpaneel en heb je dan niet een hele zooi mics nodig?
kanalen aftappen van het patchpaneel v/d multikabel... e-z, met zo'n drummers wil ik best eens werken, minder werk voor ons

ed: als drumfill zetten wij altijd een Peavey 800W speaker, desnoods twee naast elkaar, kracht genoeg, nog nooit klagen gehad van drummers, integendeel

[Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 11-03-2003 14:29]


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 11-03-2003 14:25 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

quote:
Op 11 maart 2003 13:39 schreef Redelijk het volgende:
Geen last van. Ik had na zo'n 60 optredens sind ik drum zo ongelofelijk m'n buik vol van stront-eigenwijze, dronken, afwezige, arrogante, vervelende, onprofressionele geluidsmannen, dat ik mijn eigen monitor-systeem heb aangeschaft. Mentafeltje naast me en een in-ear setje in m'n oren. Zelf tijdens het spelen m'n monitor mix fixen en van niemand afhankelijk. Heerlijk.


ook een idee... wel aardig prijzig zeker?


11.45: restate my assumptions


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 11-03-2003 16:45 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

ALTIJD oordoppen voor mij!
verder hoef ik allen mezelf redelijk te horen en een .meer niet.Vooral zang vind ik storend.het leid mij op een of andere manier af zodat ik de fout in dreig te gaan.



Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 11-03-2003 17:04 by Joep 777 Profiel van Joep 777

Ik speel zo'n 2 jaar met oorbeschermers. Is toch iets beter dan zo'n suizend oor. Live kan t wel eens een rotzooi zijn ja. Maarja als ik mezelf maar hoor en de rest enigzins en dan komt t wel goed



Redelijk
Usericon van Redelijk
Posted 11-03-2003 17:11 by Redelijk Profiel van Redelijk

De logica van een drumfill (monitor) ontgaat mij volledig. Zeker nu ik in-ear heb.
Zo'n bak moet knetter-hard om te kunnen horen wat er gebeurt.
Slecht voor je oren, en bovendien wordt het op het podium een bende van herrie daardoor.

In-ear regeert. Die doppies sluiten zo perfect af dat er practisch niets van buiten doorheen komt. Daardoor kan je je mix op je headset op een heel bescheiden niveau houden. Heel releaxed. En omdat ik m'n kick en snare daar ook in heb, en die dus heel strak hoor, kan ik ook veel strakker spelen.
Ik word veel te opgefokt van zo'n loeiende bak herrie nasst me. Daar ga je ook onnodig hard van slaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Redelijk op 11-03-2003 17:12]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2003 17:11 by Snaack Profiel van Snaack

ik gebruik altijd oordoppen..

en ik speel gewoon het lekkerst als ik de rest van mijn band goed kan horen..

als ik alleen mezelf en 1 gitaar hoor ga ik met moeite uit mijn dak, was al zo toen ik nog met een gitaar om mijn nek op het podium stond..


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 11-03-2003 17:39 by wladimir Profiel van wladimir

Ik gebruik ook oordoppen en het werkt zeker!!

Snaack ik krijg nu ook oefeningen met 6/8 etc, van die rare maatjes, met ghost notes erin en wat roffeltjes.
En als ik hiermee klaar ben, dubbel bassdrum oefeningen .

(van me drumleraar)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2003 17:49 by Snaack Profiel van Snaack

Vet!!!

Ik word nu ook wat beter in gekke maten, drum nu een riff die uit 10/4, 4/4 en 11/8 bestaat met 2 breakjes van 3/16 erin


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 11-03-2003 17:52 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

hou op met je rare maatsoorten, gewoon vierkwarts, en beuken maar


Trieste gast


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2003 17:53 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 maart 2003 17:52 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
hou op met je rare maatsoorten, gewoon vierkwarts, en beuken maar


NEEN

gekke maten en dan beuken, dat heerscht pas godverdomme


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 11-03-2003 17:54 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

ik word alleen maar zenuwachtig van al die 'freaky' maatsoorten..

[Dit bericht is gewijzigd door Beastial Blasphemer op 11-03-2003 17:54]


Trieste gast


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2003 17:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 maart 2003 17:54 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
ik word alleen maar zenuwachtig van al die 'freaky' maatsoorten..


Ik word zenuwachtig van 4/4 boem-tsjik ritmes


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 11-03-2003 17:57 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

hehe, dan wordt je vast ook heel erg zenuwachtig van mijn drumspel


Trieste gast


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2003 18:00 by Snaack Profiel van Snaack

en jij van dat van mij


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 11-03-2003 19:18 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

Wat ik dus een super gave maat blijf vinden: triolen!!! Dat is echt geniaal, klinkt echt lekker snel

verder vind ik een snelle blast ook bijna altijd wel tof klinken


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 11-03-2003 19:47 by wladimir Profiel van wladimir

jup, zolang er maar dubbel bass in zit zeker


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 11-03-2003 20:15 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 11 maart 2003 19:18 schreef Imotep het volgende:
Wat ik dus een super gave maat blijf vinden: triolen!!! Dat is echt geniaal, klinkt echt lekker snel

verder vind ik een snelle blast ook bijna altijd wel tof klinken


hmm...weet jij wel wat een maat is?



Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 11-03-2003 20:18 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 11 maart 2003 17:11 schreef Redelijk het volgende:
De logica van een drumfill (monitor) ontgaat mij volledig. Zeker nu ik in-ear heb.
Zo'n bak moet knetter-hard om te kunnen horen wat er gebeurt.
Slecht voor je oren, en bovendien wordt het op het podium een bende van herrie daardoor.

In-ear regeert. Die doppies sluiten zo perfect af dat er practisch niets van buiten doorheen komt. Daardoor kan je je mix op je headset op een heel bescheiden niveau houden. Heel releaxed. En omdat ik m'n kick en snare daar ook in heb, en die dus heel strak hoor, kan ik ook veel strakker spelen.
Ik word veel te opgefokt van zo'n loeiende bak herrie nasst me. Daar ga je ook onnodig hard van slaan.


maar je hoort je toms toch ook wel onversterkt?je zit er zo'n beetje bovenop!



Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 11-03-2003 20:51 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

ik hoorde bij optredens meestal alleen mijn snare, best irritant..


Trieste gast


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2003 21:06 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 maart 2003 20:51 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
ik hoorde bij optredens meestal alleen mijn snare, best irritant..


Dan moet je minder blasten


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-03-2003 13:52 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Ik hoor mijn snare juist heel slecht (kick nog minder, uiteraard). De luttele keren dat ik wel een aardig drumfill heb, is het aan de ene kant echt een verademing (zoals Redelijk al aangaf, speel je dan beheerster; je hoeft niet zo hard te beuken). Aan de andere kant wordt ik dan heel erg onzeker, omdat ik elke onstrakheid dan knalhard hoor. En dat komt mijn spel dan ook niet ten goede.


Touché, pussycat!


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 18-03-2003 22:37 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

Ik speel nu gitaar in 2 bandjes, maar het liefst wil ik gaan drummen in een band. Ik ben nu van plan een dubbelbass-pedalen te kopen. Maar die zijn echt duur, en ik weet niet of ik dr wel mee wil doorgaan. Heeft niemand toevallig nog goedkope pedalen voor me, of, waar kan ik deze 2dehands vinden?


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen