IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 19-05-2004 1:21 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 19 mei 2004 1:09 schreef Snaack het volgende:
Nee, juist niet. Zie mijn voorbeeld over John Longstreth. Die kerel drumt deathgrind!!!


ja, maar ik betwijfel echt of hij die blast-beats he-le-maal vanuit zijn vingers speelt, zoals bij de moeller techniek.

quote:

Kracht moet vanuit techniek komen, niet vanuit je armspieren of je polsen. Dat veroorzaakt alleen maar blessures.


dat het vanuit techniek moet komen, daar ben ik het helemaal mee eens. maar bij drummen gebruik ik toch echt meer dan alleen mijn vingers.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-05-2004 1:29 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 mei 2004 1:21 schreef El Chulo het volgende:
ja, maar ik betwijfel echt of hij die blast-beats he-le-maal vanuit zijn vingers speelt, zoals bij de moeller techniek.


Ik heb Caesar Zuiderwijk zaterdag een paar rimshots horen spelen met Moeller techniek, zo hard dat het me verbaasde dat hij niet door zijn vel heen ging

quote:
dat het vanuit techniek moet komen, daar ben ik het helemaal mee eens. maar bij drummen gebruik ik toch echt meer dan alleen mijn vingers.


Als je het goed (efficiënt en blessurevrij) doet gebruik je alleen vingers + polsen. Op de polsem staat dan niet eens kracht.

*zucht* Nog een lange weg te gaan totdat mijn techniek goed is..


Rona
Usericon van Rona
Posted 19-05-2004 1:31 by Rona Profiel van Rona

Ik kan helemaal nog niet drummen, maar ik heb ook een drumstel. hahahahaha, dat word lachen, ikke als klein ielig meisje achter zo'n drumstel.


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 19-05-2004 2:32 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 19 mei 2004 1:31 schreef Rona het volgende:
Ik kan helemaal nog niet drummen, maar ik heb ook een drumstel. hahahahaha, dat word lachen, ikke als klein ielig meisje achter zo'n drumstel.


ah toevallig de intentie hem misschien weg te doen?

zwolle zie ik, ik zit ook op windesheim

maar dat terzijde hehe



Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 19-05-2004 10:42 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

Snaack, ik vraag me eigenlijk ook af of het wel helemaal techniek is, hoor. Ik denk meer een combinatie van techniek en kracht. Het is toch niet voor niets dat je zoveel moeite moet doen om je spieren in je polsen en de pezen (?) in je vingers te ontwikkelen? Door de techniek ben je in staat zo efficient mogelijk te spelen, maar de spieren DIE je gebruikt, hebben wel een hoop kracht nodig. Maar het is dus wel zo dat je vingers sterk genoeg kunnen zijn om er retesnel en hard mee te blasten, absoluut waar. Tegelijkertijd kun je het net zo goed uit je pols halen, ook geen probleem.


Mentation - www.mentation.nl


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-05-2004 0:21 by BARABAS Profiel van BARABAS

Ik heb gewoon alles omgedraaid en ben links gaan spelen...het kostte wel wat doorzettingsvermogen maar nu ik bijna even goed ben als rechts lijkt niets meer onmogelijk. Dit raadt ik dus iedere drummer aan en natuurlijk elke dag oefenen! Drummen gaat volgens mij voornamelijk om de onafhankelijkheid van je ledematen, dus hoe snel je rechterhand is ten opzichte van je rechtervoet en met links idemdito....maar ja...wie ben ik


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 20-05-2004 0:28 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

welke trommels/bekkens slaat men eigenlijk 'normaal gesproken' aan met welke hand/voet (hoewel voet wel duidelijk is denk ik )? uitgaande van een rechtshandige drummer...



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-05-2004 0:40 by Snaack Profiel van Snaack

Dat ligt eraan of je "open" of "normaal" speelt

Normaal:
* Alle "ritmebekkens" zoals hihat en ride met de rechterhand
* de snare met de linkerhand
* het voetpedaal van de hi-hat met de linkervoet
* het basedrumpedaal met de rechtervoet.

Open (in het begin moeilijker maar wel beter voor een gelijkmatige ontwikkeling van je "feel" en je "strong hand(s)".
* Alle "ritmebekkens" zoals hihat en ride met de dichtstbijzijnde hand. Hi-hat dus met links, ride met rechts.
* de snare met de andere hand (duh)
* het voetpedaal van de hi-hat met de linkervoet
* het basedrumpedaal met de rechtervoet.

Dus.


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 20-05-2004 0:46 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

ah dank u

ik oefen wel eens droog en heb het 5 jaar geleden voor het laatst gedaan zonder les oid en had me een bepaalde 'volgorde' aangeleerd maar die komt overeen met wat je als 'normaal' bestempelt hier. gelukkig, hoef ik daar ook niet nog eens aan te werken

maar aangezien ik toch helemaal overnieuw begin zit ik eraan te denken inderdaad maar die open stijl te gaan aanleren. al droog oefenend valt het me nu al tegen hehe



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-05-2004 1:08 by BARABAS Profiel van BARABAS

Je hebt als het ware die hand die je bekken/hihat bestuurt en een hand die op de snare slaat..Als je dan met je rechtervoet de bassdrum bestuurt, dan moet je je rechterhand gebruiken om het bekken te besturen( en links dus voor de snare maar let op! Als je een break/roffel wil maken(over de tombs ofzo) dan moet je die ook met je rechterhand beginnen, want anders kom je niet goed uit met je voet. Als je zo een poosje bezig bent(maanden/jaren)zul je merken dat het steeds sneller kan en dat dus eigenlijk je rechterhand snelheid krijgt/ heeft gekregen.
Zo moet je het ook met je linkerkant doen...het vereist wel doorzettingsvermogen maar je krijgt er veel voor terug.
Het kan ook sneller: Je stelt je snaredrum op, je pakt een stok en je gaat tikken 1-2-3 1-2-3 enz ..houd je je stok met rechts beet dan tik je met je rechtervoet op de eerste tel mee, zo leer je je vingers te gebruiken. Doe dit een paar uur per dag( ook met links dus )en binnen drie a vier jaar speel je de meeste dingen zonder moeite.

Edit: zo te zien had dit hele verhaal niet gehoeven


[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 20-05-2004 1:12]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 20-05-2004 1:16 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

valt mee overigens op dat het moeilijkste voor me is om mn voet onafhankelijk van mn rechterhand (snare) te gebruiken. heb ook gehoord dat dit normaal is voor beginners maar heeft misschien iemand tips die werken om dit af te leren? of is dit meer een kjwestie van oefenen?



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-05-2004 1:26 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 20 mei 2004 1:16 schreef Je Moeder het volgende:
valt mee overigens op dat het moeilijkste voor me is om mn voet onafhankelijk van mn rechterhand (snare) te gebruiken. heb ook gehoord dat dit normaal is voor beginners maar heeft misschien iemand tips die werken om dit af te leren? of is dit meer een kjwestie van oefenen?

Zekers, hoe meer je speelt des te meer kan je die spieren trainen die je onafhankelijk maken. Als je die onderste oefening uit mijn verhaal probeert zul je merken dat een half uur op een laag tempo al best lang is en ook wel veel energie kost, maar als je het elke dag doet, zul je merken dat je na een week al een stuk sneller bent dan daarvoor

Edit: En dus ook onafhankelijker

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 20-05-2004 1:28]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 20-05-2004 1:34 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 20 mei 2004 1:26 schreef BARABAS het volgende:
Zekers, hoe meer je speelt des te meer kan je die spieren trainen die je onafhankelijk maken. Als je die onderste oefening uit mijn verhaal probeert zul je merken dat een half uur op een laag tempo al best lang is en ook wel veel energie kost, maar als je het elke dag doet, zul je merken dat je na een week al een stuk sneller bent dan daarvoor

Edit: En dus ook onafhankelijker


danku

zal het proberen

maar eerst mn propedeuse halen ivm ouders en dan een beoogd drumstel aanschaffen



Rona
Usericon van Rona
Posted 21-05-2004 0:54 by Rona Profiel van Rona

quote:
Op 19 mei 2004 2:32 schreef Je Moeder het volgende:
ah toevallig de intentie hem misschien weg te doen?

zwolle zie ik, ik zit ook op windesheim

maar dat terzijde hehe


Nee ik ben nog niet van plan hem weg te doen, sorry, tenzij je veel geld biedt, dan moet ik hem van mijn vader verkopen.

maar ik wil eigenlijk zelf ook best wel graag leren drummen. Een vriend van mij gaat het me leren, dus dat komt wel goed.

Off-topic:

Dus ook Windesheim, kan het zijn dat ik je ooit een keer gezien heb, ben je te herkennen?????? Ik ben wel benieuwd!


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 21-05-2004 1:16 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 21 mei 2004 0:54 schreef Rona het volgende:
Nee ik ben nog niet van plan hem weg te doen, sorry, tenzij je veel geld biedt, dan moet ik hem van mijn vader verkopen.

maar ik wil eigenlijk zelf ook best wel graag leren drummen. Een vriend van mij gaat het me leren, dus dat komt wel goed.

Off-topic:

Dus ook Windesheim, kan het zijn dat ik je ooit een keer gezien heb, ben je te herkennen?????? Ik ben wel benieuwd!


he jammer. nouja had toch nog een ander drumstel op het oog.

ik doe logistiek en economie, T gebouw. maar ken je toevallig lennart visser? doet ook sph (bezig met afstuderen nu)

maar goed, reeds geadd op msn



blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 12-06-2004 19:24 by blowen_b Profiel van blowen_b

ff een *schop*

en wat reclame voor mn drumstel die helaas weg moet

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=793276&page=5

ben nu eindelijk begonnen met mn vingers te spelen.. gaat lekker


trilililili


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-06-2004 20:40 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

ff een hele simpele vraag: ik gebruik nu een pearle db-pedaal met kettingen en veren voor weerstand, welke andere vormen db pedalen zijn er eigenlijk? (en dan bedoel ik niet zoiets als straps ipv chains, iets wezenlijk anders)



Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 12-06-2004 21:17 by Colcothar Profiel van Colcothar

Direct drive, het systeem dat oa Axis gebruikt.
Hier bij zit er een ijzeren staafje waar nu je veer zit, waardoor het pedaal veel directer is.
Maar ik heb er verder geeen ervaring mee.


Suck on this


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-06-2004 21:32 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 12 juni 2004 21:17 schreef Colcothar het volgende:
Direct drive, het systeem dat oa Axis gebruikt.
Hier bij zit er een ijzeren staafje waar nu je veer zit, waardoor het pedaal veel directer is.
Maar ik heb er verder geeen ervaring mee.


ah kijk, daar zat ik aan te denken ja, nu weet ik de naam, thanx voor de info



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 14-06-2004 11:06 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 12 juni 2004 21:17 schreef Colcothar het volgende:
Direct drive, het systeem dat oa Axis gebruikt.
Hier bij zit er een ijzeren staafje waar nu je veer zit, waardoor het pedaal veel directer is.

Dat staafje waar je het over hebt, wordt gebruikt i.p.v. een ketting of een "strap" (leren of kunststof bandje), en zeker niet i.p.v. de veren.


Touché, pussycat!


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 14-06-2004 14:17 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 14 juni 2004 11:06 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dat staafje waar je het over hebt, wordt gebruikt i.p.v. een ketting of een "strap" (leren of kunststof bandje), en zeker niet i.p.v. de veren.


heb jij gespeeld op een direct drive pedaal? zo ja, wat is het verschil qua prestatie?



Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 14-06-2004 21:44 by Colcothar Profiel van Colcothar

quote:
Op 14 juni 2004 11:06 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dat staafje waar je het over hebt, wordt gebruikt i.p.v. een ketting of een "strap" (leren of kunststof bandje), en zeker niet i.p.v. de veren.


Verdomd, je hebt gelijk, heb niet goed gelezen.
Voor de veer is er iig geen vervanger.
Direct drive is ipv een ketting of strap.
Mijn fout


Suck on this


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 15-06-2004 0:05 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 14 juni 2004 21:44 schreef Colcothar het volgende:
Verdomd, je hebt gelijk, heb niet goed gelezen.
Voor de veer is er iig geen vervanger.
Direct drive is ipv een ketting of strap.
Mijn fout


Voor de veer is dus wel een vervanger; Bepaalde premier pedalen werken met een stuk rubber ipv. een veer. Een echte "vervanger" wil ik het niet eens noemen, maar goed het wordt gemaakt.
Dan heb je nog de Ludwig Speed King pedalen waarbij niet een veer of een stuk rubber voor het terughalen van de klopper zorgt, maar dat je het met je hak moet doen. Deze pedaal is dan eigenlijk ook alleen geschikt voor jazz-drummers die met de hakken op de grond spelen

Beide soorten werken zonder ketting; direkt drive dus.


Back to the Baumstrunk


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 15-06-2004 0:12 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 12 juni 2004 20:40 schreef chriz het volgende:
ff een hele simpele vraag: ik gebruik nu een pearle db-pedaal met kettingen en veren voor weerstand, welke andere vormen db pedalen zijn er eigenlijk? (en dan bedoel ik niet zoiets als straps ipv chains, iets wezenlijk anders)


Misschien niet wezenlijk anders, maar wel een heel belangrijk verschil tussen pedalen is op hoeveel plekken de scharnierpunten zijn voorzien van lagers.
Dit is ook een groot voordeel van bijvoorbeeld Tama Iron cobra pedalen ten opzichte van de meeste Pearl pedalen.

Verder ben ik trouwens nog altijd op zoek naar een twinpedaal met gelagerde cardan-asjes. (dit zijn dus de 2 scharnierpunten in de stang van de slave naar de hoofdpedaal) Hier komt bij mij al gauw veel speling in, en later valt de hele boel gewoon uitelkaar. Is iemand dit toevallig wel es tegengekomen???


Back to the Baumstrunk


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 15-06-2004 0:30 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 12 juni 2004 20:40 schreef chriz het volgende:
ff een hele simpele vraag: ik gebruik nu een pearle db-pedaal met kettingen en veren voor weerstand, welke andere vormen db pedalen zijn er eigenlijk? (en dan bedoel ik niet zoiets als straps ipv chains, iets wezenlijk anders)


Nou ik toch bezig ben; wel wezenlijk anders zijn de quick Step pedalen van Sonor.
een twinpedaal waarbij je de rechter klopper in beweging zet met je tenen en de linker met je hak


Of, eigenlijk hetzelfde idee, maar nog erger zijn de pedalen van Duallist
(die gast speelt ook niet bepaald strak ofzo, en dan is het nog promotiefilmpje ook nog...)
en het kan nog belachlijker; de triple-Duallist

niet bepaald het overwegen waard ofzo, maar goed, je vroeg der om!


Back to the Baumstrunk


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen