IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Brand bij concert Great White! Volgende pagina
1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-02-2003 11:26 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

't Is dan wel geen metal maar toch....



Doden door vuurwerkshow in nachtclub VS

Uitgegeven: 21 februari 2003 09:43
Laatst gewijzigd: 21 februari 2003 10:29

WEST WARWICK - Door een brand in een nachtclub in West Warwick in de Amerikaanse staat Rhode Island zijn in de nacht van donderdag op vrijdag zeker tien doden en ongeveer 150 gewonden gevallen. Volgens de eerste berichten brak de brand uit als gevolg van een vuurwerkshow op een van de podia in de Station Club.

Politie en brandweer denken dat het aantal doden groot is. Over de hoogte van het dodental wilden zij echter niets zeggen, omdat zij nog niet in het verwoeste gebouw zijn geweest, maar brandweerfunctionarissen verklaarden tegen het lokale station News Channel 10 tien tot twintig stoffelijke resten in de puinhopen van het gebouw te hebben gevonden.

Great White

Op beelden van het televisiestation WPRI, dat bij het concert van de groep Great White opnamen maakte, is te zien hoe rond 23:00 uur (plaatselijke tijd) op het podium vuurwerk wordt afgestoken. Even later vatten de achterwand van het podium en het plafond vlam, vertelde cameraman Brian Butler aan de nieuwszender CNN.

De ongeveer driehonderd tot vierhonderd bezoekers en de leden van de band raakten in paniek. In het gedrang bij de uitgangen raakten velen gewond. De gewonden zijn overgebracht naar ziekenhuizen in de buurt van West Warwick en in de nabijgelegen stad Providence. Om ongeveer 00.45 uur had de brandweer het vuur onder controle.

Chicago

De brand in West Warwick gebeurde minder dan een week nadat in Chicago 21 mensen onder de voet waren gelopen in een nachtclub. Dat gebeurde doordat de vele honderden aanwezigen probeerden te vluchten toen iemand pepperspray in het rond begon te spuiten om een einde te maken aan een gevecht. De nachtclub bleek maar een uitgang te hebben waardoor de bezoekers ook echt naar buiten konden. De overige vluchtdeuren waren geblokkeerd.




karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-02-2003 11:30 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

meuj kleute veur ze


Je moeder.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-02-2003 11:47 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Die Amerikanen hebben ook niets geleerd van Enschede, hè?


Touché, pussycat!


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 21-02-2003 12:08 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Oefening voor Irak


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 21-02-2003 13:34 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Great White, Great White,... volgens mij waren dat gewoon opnames voor de volgende Spinal Tap film!


Je kan me de bout hachelen!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 21-02-2003 17:12 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl




Fire
Usericon van Fire
Posted 21-02-2003 18:57 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

lol mijn netscape gaat alles omzetten naar ascii code

Gebruiken ze in nederland ook nog wel eens vuurwerk bij een optreden

[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 21-02-2003 18:58]



X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 21-02-2003 19:07 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

wow, net gezien op 't nieuws.
Het woord "inferno" is hier wel op z'n plaats


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 21-02-2003 19:11 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Best dat dit niet gebeurde bij Satyricon (was ook met vuurwerk, niet zoveel maar toch, je weet maar nooit)


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-02-2003 21:24 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

In Vera heb ik geen spoortje van vuurwerk gezien



Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 21-02-2003 21:27 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

net gezien op t nieuws ja



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 21-02-2003 21:55 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

shit zeg...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-02-2003 0:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 18:57 schreef Fire het volgende:
lol mijn netscape gaat alles omzetten naar ascii code

Gebruiken ze in nederland ook nog wel eens vuurwerk bij een optreden


Bedoel je met 'ze' gewoon bands in het algemeen?

Dan is het antwoord JA. Venom (dynamo 96), In Extremo en veel andere bands op wacken, ..

in zalen natuurlijk minder dan op festivals, maar toch, bijv ICED EARTH in 013 de laatste keer had ook vuurwerk..


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 22-02-2003 14:43 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Goh wat een ge-overhyped goede weer zeg, VS


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 22-02-2003 15:16 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

...zijn flink wat doden geweest hoor ik net



madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 22-02-2003 16:11 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik was heel boos en verdrietig toen ik het op tv zag.Da's nu toch ook niet slim,vuurwerk afsteken in een piepklein zaaltje waar maar één nooduitgang is!Gevolg : de fans zaten als ratten in de val.Vooral op die uitbater(even leek het zelfs of hij het nog grappig vond,ook) én op GW ben ik woest.Als je een beetje hersens in je kop hebt,weet je dat je niet met pyrotechnische effecten mag werken in zo'n zaal. GW én die achterlijke uitbater!!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 22-02-2003 16:19 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

boeiend


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 22-02-2003 19:17 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

nou ik vind dit anders toch zeer boeiend..anyway: ze moeten vuurwerk maar afschaffen bij concerten want bij Iced Earth in 013 werd ik ook al bijna geraakt..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2003 19:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

in de laatste Aardschok staat een bespreking van een live cd van een afscheidsconcert van Great white.

toch wel gek eigenlijk.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-02-2003 19:50 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2003 19:34 schreef attila_de_hun het volgende:
in de laatste Aardschok staat een bespreking van een live cd van een afscheidsconcert van Great white.

toch wel gek eigenlijk.


Hmmz, een terroristische fake band??? Ik vond ze er al zo getint uitzien.


Bazzio Attacks!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2003 19:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2003 19:50 schreef bazzio het volgende:
Hmmz, een terroristische fake band??? Ik vond ze er al zo getint uitzien.


als jij half bent "gebarbecued" zul je ook wel wat getinter eruitzien denk ik zo.

Maar het gaat wel lekker in de VS. Doden bij twee nachtclubs. haven bij New york in de fik.
En dan gaat Snaack Bush binnenkort ook nog eens vermoorden.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-02-2003 19:55]


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-02-2003 19:57 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2003 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
als jij half bent "gebarbecued" zul je ook wel wat getinter eruitzien denk ik zo.

Maar het gaat wel lekker in de VS. Doden bij twee nachtclubs. haven bij New york in de fik.



idd, vraag je je toch af of het toeval is.


Bazzio Attacks!!!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 23-02-2003 12:30 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

ik herkende die kop op et nieuws maar ik wist et niet te plaatsen. toch moest ik effe denken aan destruction. die houden er ook altijd van om een pyro show te doen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 24-02-2003 9:32 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

De gitarist is ondertussen geïndentificeerd als een van de 96 doden..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-02-2003 12:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik hoorde dat de zaal niet wist at er vuurwerk afgestoken ging worden .. erg dom overigens om in zo'n klein zaaltje (met name het plafond is erg laag) vuurwerk af te steken. Zowel de band als de zaal valt veel te verwijten.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-02-2003 16:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Misschien moet de Amerikaanse overheid eens wat meer gaan doen aan brandveiligheid wetgeving (en trouwens aan nog veel meer andere binnenlandse problemen). In plaats van zich bezig te houden met problemen in de rest van de wereld.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen