IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Basgitaren Vorige pagina | Volgende pagina
Orion
Usericon van Orion
Posted 27-01-2003 19:01 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

die backpatch is toch echt duidelijk scary guy van tallica


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 27-01-2003 19:02 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 27 januari 2003 18:36 schreef gummibeer het volgende:
Bassen is voor mensen die geen gitaar kunnen spelen.


*KUCH*



Don't blush when I rip you open


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 27-01-2003 19:03 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2003 19:02 schreef JaneDoe het volgende:
*KUCH*


Geintje mijn favoriete bandlid


Orion
Usericon van Orion
Posted 27-01-2003 19:04 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

heb 2 jaar gitaar gedaan en nu overgestapt op bass wat ik in het begin al wou.
bassen heerscht


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2003 19:05 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 januari 2003 18:58 schreef Orion het volgende:
Offtopic : mooie korn patch hehe en een metallica backpatch achter neem ik aan


Coole patch van Korn he? Die achterop is inderdaad van metallica Maar ontopic wat vind je van m'n bas?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Orion
Usericon van Orion
Posted 27-01-2003 19:08 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

niet zo mooi als de mijne
hehe nee geintje


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 27-01-2003 19:10 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 27 januari 2003 19:03 schreef gummibeer het volgende:
Geintje mijn favoriete bandlid


Dan is het goed!


Don't blush when I rip you open


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2003 19:11 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

hehe ok dan

edit: @orion

[Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 27-01-2003 19:11]


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 27-01-2003 20:00 by Arachnia Wijzig reactieProfiel van ArachniaQuote dit bericht

bassen is trouwens wel veel makkelijker dan gitaarspelen, moet ik zeggen
gitaar lukt namelijk niet echt.


HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip


Orion
Usericon van Orion
Posted 27-01-2003 20:03 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

das een sprookje
het is geen ruk makelijker mischien in het begin maar later echt niet


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 28-01-2003 1:38 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 27 januari 2003 20:00 schreef Arachnia het volgende:
bassen is trouwens wel veel makkelijker dan gitaarspelen, moet ik zeggen
gitaar lukt namelijk niet echt.

Je kan het zo moeilijk/makkelijk maken als jezelf wilt. Vergelijk het gitaar spel van Nirvana met het bass spel van Primus.



Mies
...
Usericon van Mies
Posted 28-01-2003 1:41 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 27 januari 2003 18:35 schreef Jebes het volgende:
hmmm... nou ik heb eigenlijk nog niet op SWR speakers gespeeld.... en met Eden vond ik het geweldig klinken. Hartke vond ik persoonlijk wat minder klinken...

Ik ben zeer tevreden met mijn Hartke 3500, met een 4x10 speakerkast.



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 28-01-2003 9:25 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 1:41 schreef Mies het volgende:
Ik ben zeer tevreden met mijn Hartke 3500, met een 4x10 speakerkast.


Die klinkt idd erg lekker


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-01-2003 9:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben op zoek naar een simpel basgitaar merk boeit me niet, ast maar niet meer dan €100 kost. Hij moet nog wel goed bespeelbaar zijn, niet zo'n ding waar de hals zo krom als de tering van is.

Heeft iemand nog wat?


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 28-01-2003 9:28 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 9:27 schreef Jenje het volgende:
Ik ben op zoek naar een simpel basgitaar merk boeit me niet, ast maar niet meer dan ?100 kost. Hij moet nog wel goed bespeelbaar zijn, niet zo'n ding waar de hals zo krom als de tering van is.

Heeft iemand nog wat?


zoek es op marktplaats.nl?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-01-2003 9:45 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 1:38 schreef Mies het volgende:
Je kan het zo moeilijk/makkelijk maken als jezelf wilt. Vergelijk het gitaar spel van Nirvana met het bass spel van Primus.

nou noem je ook net effe twee uitersten in het algemeen is bas gewoon simpeler dan gitaar.. kun je lang of kort over praten.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 28-01-2003 9:48 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 9:45 schreef FireFox het volgende:
nou noem je ook net effe twee uitersten in het algemeen is bas gewoon simpeler dan gitaar.. kun je lang of kort over praten.


Kun je dat beargumenteren? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik ben gewoon benieuwd waar je dat aan relateert


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-01-2003 9:51 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 9:48 schreef Shredhead het volgende:
Kun je dat beargumenteren? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik ben gewoon benieuwd waar je dat aan relateert

nou eigenlijk aan de meeste bas partijen in nummers, vaak enkele tonen en toch wel simpele melodielijnen ... en maar 4 snaren uiteraard


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-01-2003 9:56 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ook zit jedenk ik met bas een beetje vast aan slag ??? gitaar werk, alle tonen op een bas zijn toch behoorlijk laag meen ik, dus bv een solo zal niet lukken op zo'n instrument... een gitaar heeft daarintegen meer tonen waardoor je er veel meer mee kunt

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 28-01-2003 9:57]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 28-01-2003 10:02 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 28 januari 2003 9:56 schreef FireFox het volgende:
ook zit jedenk ik met bas een beetje vast aan slag ??? gitaar werk, alle tonen op een bas zijn toch behoorlijk laag meen ik, dus bv een solo zal niet lukken op zo'n instrument... een gitaar heeft daarintegen meer tonen waardoor je er veel meer mee kunt


Ik ben ooit eens naar Daniel Romeo gaan kijken.. De zelfgeproclameerde beste bassist van België. Wat die van oa. solo's uit dat beestje kon krijgen Maar dat bas gemakkelijker zou zijn dan gitaar is een wijdverspreide mening..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-01-2003 10:07 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 10:02 schreef Sharteel het volgende:
Ik ben ooit eens naar Daniel Romeo gaan kijken.. De zelfgeproclameerde beste bassist van België. Wat die van oa. solo's uit dat beestje kon krijgen Maar dat bas gemakkelijker zou zijn dan gitaar is een wijdverspreide mening..

nou laat ik dan zeggen beperkter....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-01-2003 10:08 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 10:02 schreef Sharteel het volgende:
Maar dat bas gemakkelijker zou zijn dan gitaar is een wijdverspreide mening..


idd, dat merk je als je wat verder wilt met zo'n ding


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-01-2003 10:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 10:07 schreef FireFox het volgende:
nou laat ik dan zeggen beperkter....

Er wordt vaak minder gebruik van gemaakt aangezien de bass met de drums meestal verantwoordelijk is voor de solide onderlaag waar de rest van de muziek op drijft. Maar het is wel degelijk mogelijk, neem je eigen voorbeeld Primus maar, daar zijn de rollen tamelijk anders verdeeld. En als je bij sommige deathmetalbands goed oplet hoor je bassloopjes ook behoorlijk varieren (oa Altar is me dat live erg opgevallen, die gast pielt er de gekste loopjes tussendoor). Bass valt misschien minder op dan de gitaristen maar hij is net zo belangrijk (ik heb 4 maanden zonder bassist gespeelt, ik kan het je verzekeren dat je 100% strakker speelt met een bassist erbij)


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 28-01-2003 10:15 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

@Firefox:

Ik begrijp je gedachtengang wel hoor, maar het is net wat Mies al zegt: het is wat je er zelf van maakt. Luister eens naar een cannibal corpse of een jazzbassist. Die lui zijn ontzettend veelzijdig en gaat vaak veel verder dan puur en alleen het neerleggen van een groove. Enne, soleren kan op een bas net zo interessant zijn als op gitaar. Zoek eens wat op van de canadees Alain Caron


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-01-2003 10:16 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 10:11 schreef Jenje het volgende:
Er wordt vaak minder gebruik van gemaakt aangezien de bass met de drums meestal verantwoordelijk is voor de solide onderlaag waar de rest van de muziek op drijft. Maar het is wel degelijk mogelijk, neem je eigen voorbeeld Primus maar, daar zijn de rollen tamelijk anders verdeeld. En als je bij sommige deathmetalbands goed oplet hoor je bassloopjes ook behoorlijk varieren (oa Altar is me dat live erg opgevallen, die gast pielt er de gekste loopjes tussendoor). Bass valt misschien minder op dan de gitaristen maar hij is net zo belangrijk (ik heb 4 maanden zonder bassist gespeelt, ik kan het je verzekeren dat je 100% strakker speelt met een bassist erbij)

dat weet ik ook wel, maar dat is niet wat ik bedoel, een bas is gewoon beperkter, hoe je het ook went of keert, kijk er zijn gewoon muzikanten die bizar goed zijn en heel veel uit zo'n instrument kunnen halen (denk idd aan Primus) maar goed, ik heb het gewoon over het instrument. En ja het is idd een belangrijk instrument in een band, maar ik heb ook nooit beweerd dat dat niet zo was.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen