IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Allochtone bevolking in Amsterdam... Vorige pagina | Volgende pagina
Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 15-03-2003 13:23 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 11:52 schreef wladimir het volgende:
van persoonlijke aanvallen ben ik zowieso niet gedient en jij post meer onzin dan de anderen. Dus wees stil en post zelf ook wat nuttigs in plaats over anderen te zeiken.

On topic.


Hallo hallo, het ging erom dat JIJ zelf begint Azagthoth aan te vallen...
Dus kijk eerst eens even naar jezelf voordat je gaat miepen over persoonlijke aanvallen.

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 15-03-2003 13:23]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 15-03-2003 13:25 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 12:31 schreef Azagthoth het volgende:
ALs je goed leest zie je dat het een "aanval" over domme, en vaak racistisch getinte, opmerkingen was. Dus geef jezelf niet teveel "credits", ik vind je namelijk niet belangrijk genoeg om persoonlijk aan te gaan vallen.

Volledig mee eens.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2003 13:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 12:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Of het erg is?


Ik vind van wel. Ik ben geen rascist of " die-hard "allochtonen hater maar er gaan daar wel conflicten uit voorkomen. Als je een grote groep buitenlanders bijelkaar hebt blijven die meer in hun "eigen" cultuur hangen. Zo komt er van integreren dus helemaal niks. En het lijkt of een deel van de buitenlanders zich steeds extremer gaan gedragen. Vroeger was het geinig om ees seen hoofddoekje te zien, nu lopen ze al in die burka's. Plak hierbij de oplopende spanningen in het Midden-oosten, die op een of andere rare manier door veel buitenlanders wordt geïnterpreteerd als zijnde een aanval op de voor hun heilige islam en het feest kan beginnen.

Dus buitenlanders:Hier naartoe emigreren?? Prima, maar dan ben je Nederlander met alle voor- en nadelen en heb je de samenleving maar te accepteren zoals die is.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-03-2003 13:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 13:44 schreef attila_de_hun het volgende:
Als je een grote groep buitenlanders bijelkaar hebt blijven die meer in hun "eigen" cultuur hangen. Zo komt er van integreren dus helemaal niks. En het lijkt of een deel van de buitenlanders zich steeds extremer gaan gedragen. Vroeger was het geinig om ees seen hoofddoekje te zien, nu lopen ze al in die burka's.

Dit is jouw antwoord op mijn vraag of al die allochtonen erg zijn. Echter, jouw antwoord gaat eerder over de 'extremiteit' van die mensen dan over de aantallen.
Enfin, die hoofddoekmeuk is gewoon een terugslag naar de retoriek van Pim Fortuyn. Niet meer dan logisch natuurlijk -- zulke figuren zorgen voor polarisatie en spanningen. Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als-ie nog geleefd had.

Er stond een interessant artikel in NRC Magazine M, over Marrokaanse jongeren in Nederland. Veel willen terug naar Marokko, ze voelen zich verraden. Ze worden stuk voor stuk aangekeken alsof het een stel pleurislijers zijn, geweigerd bij uitzendbureau's, moeten kutbaantjes aannemen en thuis meebetalen aan de huur en het voedsel. Er is veel ongenoegen.

Kijk, ik vind het van het begin af aan al een trieste toestand -- er is niet een beleid met visie gevormd toen men al die Berbers (o.a.) hierheen haalde om lekker te komen werken. En nu zitten we met de gebakken peren: een flinke bevolking van (terecht) ontevreden Marokkaanse jongeren (waarvan veel gewoon in Nederland geboren en getogen zijn) en een verwende & onwillige Nederlandse bevolking die bang is voor spoken op straat omdat elke steekpartij breed in het nieuws komt.

quote:
Dus buitenlanders:Hier naartoe emigreren?? Prima, maar dan ben je Nederlander met alle voor- en nadelen en heb je de samenleving maar te accepteren zoals die is.

Natuurlijk, maar als die samenleving je geen kans biedt heb je toch ook iets van 'fuck you'? Zeker als je nota bene in NL geboren (of als kind zonder keuzemogelijkheid meegenomen) bent en je met de nek aangekeken wordt omdat je zo'n kutmarokkaan bent.
En ja, er zit ook veel tuig tussen -- die verpesten het voor de rest.

Overigens heb ik zelf *nooit* last op straat (ik woon in Utrecht). Maar ja, ik loop groepjes Marokkanen op straat dan ook niet wantrouwig aan te staren.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-03-2003 14:02 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 13:23 schreef Voice Of Doom het volgende:
Hallo hallo, het ging erom dat JIJ zelf begint Azagthoth aan te vallen...
Dus kijk eerst eens even naar jezelf voordat je gaat miepen over persoonlijke aanvallen.
Hij plaatste een quote over mijn post, maar laten we hier mee ophouden en normaal discussiëren.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2003 14:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 13:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Er stond een interessant artikel in NRC Magazine M, over Marrokaanse jongeren in Nederland. Veel willen terug naar Marokko, ze voelen zich verraden. Ze worden stuk voor stuk aangekeken alsof het een stel pleurislijers zijn, geweigerd bij uitzendbureau's, moeten kutbaantjes aannemen en thuis meebetalen aan de huur en het voedsel. Er is veel ongenoegen.




Ik vind alle mensen gelijkwaardig en mocht een bedrijf, arbeidsbureau etc etc betrapt worden op discriminatie dan moeten ze keihard gestraft worden, net als die berdrijven die "lekker goedkoop"illegalen aan nemen en uitbuiten.Aan de andere kant wordt de beschuldiging van discriminatie ook wel eesn ten onrechte gehanteerd. Als een buitenlander gewoon niet gekwalificeerd is hoeft hij/zij natuurlijk niet aangenomen worden. En verder staan alle mogelijkheden tot studeren, zelfontwikkeling etc. etc. ook voor hen open. Maar dat moeten ze zelf doen. En daar is de grote fout in het begin gemaakt. Wij zijn veel te lief geweest(of onduidlijk voor mijn part). We hadden gewoon keihard eisen moeten stellen, en afspraken, die in ieder geval duidelijk waren (zoals in Finland bijv.).


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 15-03-2003 14:10 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 14:02 schreef wladimir het volgende:
Hij plaatste een quote over mijn post, maar laten we hier mee ophouden en normaal discussiëren.

Strak plan.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 15-03-2003 14:14 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 15 maart 2003 13:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Overigens heb ik zelf *nooit* last op straat (ik woon in Utrecht). Maar ja, ik loop groepjes Marokkanen op straat dan ook niet wantrouwig aan te staren.


Kom je uit een ei ofzo? Wat een onzin....net alsof lastiggevallen worden door die groepjes maar ook iets met aanstaren te maken heeft!

Zeker meiden moeten het ontgelden en worden vaak lastiggevallen door die geile zandnegers. Zonder aanleiding voor de duidelijkheid.

Verder ben je van harte uitgenodigd om een paar fijne buurten van R'dam te gaan verkennen in de kleine uurtjes. Dan zal je zelf merken dat je vaak zonder enige aanleiding wordt 'lastiggevallen'




Don't blush when I rip you open


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-03-2003 14:15 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 14:04 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind alle mensen gelijkwaardig en mocht een bedrijf, arbeidsbureau etc etc betrapt worden op discriminatie dan moeten ze keihard gestraft worden, net als die berdrijven die "lekker goedkoop"illegalen aan nemen en uitbuiten.Aan de andere kant wordt de beschuldiging van discriminatie ook wel eesn ten onrechte gehanteerd. Als een buitenlander gewoon niet gekwalificeerd is hoeft hij/zij natuurlijk niet aangenomen worden. En verder staan alle mogelijkheden tot studeren, zelfontwikkeling etc. etc. ook voor hen open. Maar dat moeten ze zelf doen. En daar is de grote fout in het begin gemaakt. Wij zijn veel te lief geweest(of onduidlijk voor mijn part). We hadden gewoon keihard eisen moeten stellen, en afspraken, die in ieder geval duidelijk waren (zoals in Finland bijv.).

Maar het kost denk veel moeite om dit nog in te voeren. Ik vraag me ook af wat de regering gaat doen met het immigratie probleem. Ik had al gelezen dat CDA de invoer van immigranten een stuk strenger willen aanpakken, maar aan de allochtonen die in het land zitten word niks gedaan.
Ze moeten is met een plan komen, dat voorkomt dat allochtone jongeren van het rechte pad gaan en de autochtone jongeren ook.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 15-03-2003 14:28 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 15 maart 2003 13:54 schreef Dwaallicht het volgende:
behoorlijke linkse blablabla


Jeuzus Dwaal, als ik ergens een hekel aan heb is t wel mensen die hun eigen volk de grond in boren (ja zoals jij) en allochtonen aanbidden.

In plaats van te accepteren dat er heel veel rotte appels tussen de immigranten zitten, wordt het gegooid op Pim Fortuyn (die hierover aan de bel trok notabene!!!) en de verwendheid en wantrouwigheid van Nederlanders. Ooit aan gedacht WAAROM Pim Fortuyn hierover melding maakte, WAAROM Nederlanders zo wantrouwig zijn tegenover allochtonen?? Weet je wel dat in de grootste steden er hele hordes allochtone jongeren zijn die een pest zijn voor de stad? De politie heeft het over 500 marokkaanse jongeren in Utrecht bijvoorbeeld, die uitermate destructief in de binnenstad bezig zijn.

Juist mensen zoals jij Dwaal, zijn SLECHT voor allochtonen! Ipv ze een waarschuwing te geven, accepteer jij hun crimineel gedrag met de opmerking 'ja tis allemaal onze schuld'. En wat doen de allochtonen? Die gaan vrolijk door met hun criminaliteit.

Tering er zijn zelfs allochtone groeperingen die MINDER oogkleppen op hebben dan jij! Die zeggen (al jaren) dat de Nederlandse samenleving niet bang moet zijn kritiek te uiten op allochtonen, zodat zij er van kunnen leren! En dat is uiteindelijk dus goed voor onze maatschappij!

quote:

Er stond een interessant artikel in NRC Magazine M, over Marrokaanse jongeren in Nederland. Veel willen terug naar Marokko, ze voelen zich verraden. Ze worden stuk voor stuk aangekeken alsof het een stel pleurislijers zijn, geweigerd bij uitzendbureau's, moeten kutbaantjes aannemen en thuis meebetalen aan de huur en het voedsel. Er is veel ongenoegen.



Meebetalen aan de huur en voedsel??? Wat vreselijk!!!! En dat terwijl een gemiddeld Marokkaans gezin van 10 kinderen met allemaal kindersubsidie het al zo krap heeft...

quote:

Natuurlijk, maar als die samenleving je geen kans biedt heb je toch ook iets van 'fuck you'?



Om te huilen dit...
Nederland biedt allochtonen geen kans???
Hoeveel onderwijs/werk projecten zijn er godverdomme al opgestart voor ze?

Wist je dat, daar er vrijwel geen allochtonen zijn die vuilnisman willen worden (ja, 'wij' doen dat rotwerk allemaal hoor!) in Amsterdam, er een speciaal team is afgereisd naar Istanbul, om te kijken wat de status is van vuilnisman in Turkije...

Dwaal vertel mij eens, wat moeten wij nog bieden aan allochtonen?? Wat hebben wij zo vreslijk achterwege gelaten?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-03-2003 15:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nu ja, er zijn veel programma's inderdaad om allochtonen wel een kans te geven, maar met 'geen kans' bedoelde ik eigenlijk gewoon het klimaat op straat. Geen kans om normaal aangekeken/behandeld te worden.

Misschien is mijn beeld gekleurd door de 'normale' mensen met wie ik ook hierover praat en die zijn allemaal bijzonder onwillig om ook maar op wat voor normale manier dan ook contact te hebben met allochtonen. Die verwendheid en wantrouwigheid is volop aanwezig. Ik zit de hele dag op kantoor en om zes uur komt de horde Marokkanen en Afrikanen om de prullenbakken te legen en de plees schoon te maken. Er zit er echter geen een overdag op kantoor.
Welnu, ik ben nou niet bepaald een voorvechter van 'de multiculturele samenleving' maar wat ik om me heen zie kan je moeilijk een normale verdeling van werk- en leefklimaat noemen.
De oplossing is niet nog meer subsidie dan wel integratie- en onderwijsprojecten, de oplossing ligt denk ik op straat (overigens niets tegen schoonmaakacties en hard optreden tegen 'rotte appels' -- maar het lijkt wel alsof iedereen overal alleen maar rotte appels ziet).

De toon van het debat is IMO doorgeslagen. Was in de jaren '90 Bolkestein nog een 'vuile racist' toen hij problemen aanstipte , nu is het overal kutmarokkanen tot en met. Dat is geen 'kritiek leveren zodat allochtonen begrijpen wat ze fout doen'. Iedereen is angstig en bij elk incident versterken de wederzijdse sentimenten ('men moet ons niet'/'alle buitenlanders zijn tuig') elkaar.

Bovenstaande heeft niets met 'allochtonen aanbidden' te maken (om me als linkse stroman af te schilderen vind ik ook erg gemakzuchtig) -- ik heb echter geen zin om in een politiestaat à la de US te leven waar men zich ingraaft en met een geladen geweer thuis de wereld tegemoet treedt.
Overigens hoeven Nederlanders echt geen moeite te doen om te 'integreren' hoor. Vriendelijk gedag zeggen en ze behandelen zoals je andere Nederlanders ook behandelt is al voldoende. Dat gebeurt nu niet, maar is volgens mij wel de oplossing.

Ja, of ze weer allemaal terug verschepen, dat mag ook wat mij betreft -- zijn we van alle problemen af. Echter liever niet deze wederzijdse verharding en rancune die ik heden ten dage bespeur.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 15-03-2003 15:34 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 15 maart 2003 15:04 schreef Dwaallicht het volgende:
Nu ja, er zijn veel programma's inderdaad om allochtonen wel een kans te geven, maar met 'geen kans' bedoelde ik eigenlijk gewoon het klimaat op straat. Geen kans om normaal aangekeken/behandeld te worden.

Misschien is mijn beeld gekleurd door de 'normale' mensen met wie ik ook hierover praat en die zijn allemaal bijzonder onwillig om ook maar op wat voor normale manier dan ook contact te hebben met allochtonen. Die verwendheid en wantrouwigheid is volop aanwezig. Ik zit de hele dag op kantoor en om zes uur komt de horde Marokkanen en Afrikanen om de prullenbakken te legen en de plees schoon te maken. Er zit er echter geen een overdag op kantoor.



Goh wij zijn verwend omdat we van 0900 to 1700 op onze reet zitten te werken Das natuurlijk veel lichter werk dan propjes papier oprapen.

Voor de duidelijkheid: echt schoonmaakwerk is harstikke zwaar. Maar wat zij doen stelt niets voor!

quote:

De toon van het debat is IMO doorgeslagen. Was in de jaren '90 Bolkestein nog een 'vuile racist' toen hij problemen aanstipte , nu is het overal kutmarokkanen tot en met. Dat is geen 'kritiek leveren zodat allochtonen begrijpen wat ze fout doen'. Iedereen is angstig en bij elk incident versterken de wederzijdse sentimenten ('men moet ons niet'/'alle buitenlanders zijn tuig') elkaar.



tja das idd helaas wel een nevenproduct van negatieve kritiek hebben...de 'massa'/media reageren nu eenmaal zo. Maar er moet wel iets gebeuren! Daarom ben ik voor de harde lijn die nu wordt uitgezet, en dat mag nog wel ietsje strakker ook. Van de site van het Centraal Bureau van Statistiek: Nederland telde vorig jaar 19 duizend nieuwe asielzoekers, een daling van 40 procent. Dat vind ik nog steeds vreselijk veel!


quote:

Bovenstaande heeft niets met 'allochtonen aanbidden' te maken (om me als linkse stroman af te schilderen vind ik ook erg gemakzuchtig) -- ik heb echter geen zin om in een politiestaat à la de US te leven waar men zich ingraaft en met een geladen geweer thuis de wereld tegemoet treedt.
Overigens hoeven Nederlanders echt geen moeite te doen om te 'integreren' hoor. Vriendelijk gedag zeggen en ze behandelen zoals je andere Nederlanders ook behandelt is al voldoende. Dat gebeurt nu niet, maar is volgens mij wel de oplossing.



Das een goed begin. Maar je vergeet iets: goed contact hebben komt van 2 kanten. Ik vind dat ook zeker allochtonen verweten kan worden te weinig te doen aan contact maken.

Een van factoren die hier een grote rol speelt is dat mensen graag bij hun 'gelijken' willen zijn (wie dat ook moge zijn: metalheads, studenten, blanken, zwarten, whatever). Dit levert groepjesvorming op. Denk aan metalfora/drinkfeesten/studentenverenigingen/-cafees/-restaurants/blanke buurten/zwarte buurten.

De motivatie om met 'anderen' om te gaan is bij voorbaat dus al kleiner dan bij gelijken, tenzij een nieuwe gezamenlijke interesse wordt ontdekt (shoarma/geld of iets anders in de toekomst...)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2003 16:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 15:04 schreef Dwaallicht het volgende:
en die zijn allemaal bijzonder onwillig om ook maar op wat voor normale manier dan ook contact te hebben met allochtonen.


Op zichzelf is jou betoog zeer redelijk. Maar ik wil wel effe twee punten aanstippen waar ik het niet mee eens ben.Bovenstaande quote wordt eenzijdig gebracht. Let wel: deze zin geld ook voor de allochtonen. Er zijn ook buitenlanders die gewoon op ons neerkijken(om wat voor duistere reden dan ook). Zulk inconsequent gedrag (Wel de lusten, niet de lasten) wekt nogal veel ongenoegen op bij de autochtone bevolking en terecht lijkt me. En wat betreft de schoonmakers, alle jongere allochtonen hebben net zoveel kansen gehad als jij en ik om zich verder te ontwikkelen. De baan/status van de ouders is in ons land (nog) geen belemmering om je te ontwikkelen Mijn vader was ook loodgieter, mijn moeder huisvrouw/poetsvrouw.
Neen, het is een zeer ingewikkeld probleem.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 16-03-2003 21:55 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm


Remigratie.


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-03-2003 14:09 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 15:34 schreef Shun Sacer het volgende:Voor de duidelijkheid: echt schoonmaakwerk is harstikke zwaar. Maar wat zij doen stelt niets voor!
Kan ik hieruit afleiden dat jij de nodige (professionele)schoonmaakervaring hebt?


Touché, pussycat!


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 17-03-2003 14:25 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 14:14 schreef JaneDoe het volgende:

Zeker meiden moeten het ontgelden en worden vaak lastiggevallen door die geile zandnegers. Zonder aanleiding voor de duidelijkheid.







Precies, Een vriendin van mij durft gewoon niet meer over straat. Ze wordt dagelijk lastig gevallen door een groepje van een aantal neger's en turken. Onder het fietsen gaan ze er bijvoorbeeld me de auto naast rijden en haar volledig uitschelden, zeggen dat ze morgen aan de beurt is en dat ze haar wel eens zullen neuken. Zelfs als ze aan het werk wordt steeds lastig gevallen door dat reinste tuig van de onderste plank, vieze ratten zijn het, en van mij part worden ze morgen besmet met het SARS virus. Ik hoop dat ze langzaam en pijnlijk sterven. En als ze dan begraven worden pis ik op de grafsteen.

Bah wat een tyfus volk.

[Dit bericht is gewijzigd door Falkh op 18-03-2003 13:23]


Immortal Pride


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 18-03-2003 14:15 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm


quote:
Bevolkingsgroei vooral door allochtonen 18-03-2003


De groei van de Nederlandse bevolking de komende jaren komt voor het grootste deel voor rekening van niet-westerse allochtonen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) neemt de bevolking tot 2010 met 560.000 mensen toe. Daaronder zijn bijna 420.000 allochtonen, driekwart van het totaal.

Het aantal westerse allochtonen neemt in diezelfde periode met 100.000 toe, en het aantal autochtonen met 50.000. In 2010 zullen er in totaal twee miljoen niet-westerse allochtonen in Nederland wonen. De groei wordt merendeels veroorzaakt door geboorte. De komende zeven jaar zullen er 260.000 kinderen van allochtone ouders worden geboren. De groei van de allochtone bevolking door migratie ligt tot 2010 op 190.000. Dat is een kwart minder dan tussen 1994 en 2002. Naast asielmigranten zullen er vooral huwelijksmigranten naar Nederland komen.

Het aandeel van Aziaten die zich in Nederland vestigen wordt steeds groter. In 2010 zullen er in totaal 400.000 mensen uit een Aziatisch land in Nederland wonen. De meeste niet-westerse allochtonen zullen net als nu in 2010 van Turkse komaf zijn. Daarna zijn mensen met een Marokkaanse origine het best vertegenwoordigd zijn. Nu zijn dat nog de Surinamers.

bron: www.nieuws.nl





Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) neemt de bevolking tot 2010 met 560.000 mensen toe. Daaronder zijn bijna 420.000 allochtonen, driekwart van het totaal.


Konijnen of wat? De autochtone bevolking als minderheid in het onderwijs ....

Goh, dat wordt maar eens aanpassen ...

Gezien op www.godverdomme.nu:

quote:

AMADA

Na veel politiek gepalaver is de kogel dan toch eindelijk door de kerk, het eerste televisiekanaal voor allochtonen is een feit. Wij stellen in primeur het programma voor van de eerste uitzenddagen van Couscous-TV, een TV-zender van de nieuwe AEL-partij met de naam AMADA (Alle Macht Aan De Arabieren)

VANDAAG

17.00 Talitubbies
17.30 Klein Klein Terroristje
18.00 Moslim en Meedogenloos
19.00 Man bijt kameel
20.00 Speelfilm: Pakahandtas
22.00 Celgenoten (tot 02.30)


MORGEN

17.00 Tik Tak(Boem)
17.30 Mufti
18.00 Allah McBeal
19.00 Het rad van terreur
20.00 Wittemoskee
21.00 Ter land, ter zee en tegen de WTC
22.00 Opsporing verzocht (tot 03.00)





Allemaal leuk en aardig, maar ik blijf voor remigratie pleiten!



Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 18-03-2003 18:19 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

Wat er nu allemaal aan het gebeuren is tussen ons de blanke en de allochtonen, is denk ik helemaal te wijten aan onze voorouders.
Ik neem even een voorbeeld van bij mij in Gent, daar kwamen de allochtonen binnenstromen door "boel" in hun land, onze redenering was: "steek ze in die vervallen huizen daar aan de rand van de stad, zodat we er geen last van krijgen." De allochtonen hebben zich dus nooit kunnen integreren in onze maatschappij, en dan steken wij het op hen dat ze geen nederlands kunnen of dat ze zich moeten aanpassen. Moesten onze voorouders de allochtonen niet weggestoken hebben was er nooit zo een groot verschil.

De cultuur van de allochtonen ligt anders, en doordat wij ze weggestoken hebben, hebben ze zich dus nooit, of zelden kunnen aanpassen aan onze cultuur, daarom ook de grote verschillen en de opvattingen die tot discussies kunnen leiden.



XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 18-03-2003 19:22 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

Boel?


Ik heb het hier in ieder geval over gastarbeiders. Onze 'voorouders' gingen uit van een tijdelijk arbeidscontract. Er was dus geen noodzaak tot uitgebreide integratie. Echter, de oliecrisis van 1973 zorgde een onzekere toekomstbeeld vandaar dat zo´n 70% van de gastarbeiders hier bleef. Internationale verdragen maakte daarbij de weg vrij voor gezinshereniging en gezinsvorming.

Persoonlijk vind ik het walgelijk dat men voor een beetje materieel gewin (zo arm zijn Marokko en Turkije nou ook weer niet) familie, vrienden en een hele geschiedenis achter zich laat om zich vervolgens te vestigen op een ander continent met een geheel andere cultuur.



Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-03-2003 10:59 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2003 19:22 schreef XpincadarusX het volgende:
Ik heb het hier in ieder geval over gastarbeiders. Onze 'voorouders' gingen uit van een tijdelijk arbeidscontract. Er was dus geen noodzaak tot uitgebreide integratie. Echter, de oliecrisis van 1973 zorgde een onzekere toekomstbeeld vandaar dat zo´n 70% van de gastarbeiders hier bleef. Internationale verdragen maakte daarbij de weg vrij voor gezinshereniging en gezinsvorming.

Dan heeft de regering gefaald duidelijk te maken dat het om tijdelijk verblijf ging. Dat had heel gemakkelijk gekund, door bijbvoorbeeld i.p.v. een verblijfsvergunning een soort van "arbeidsvisum" af te geven.

quote:
Persoonlijk vind ik het walgelijk dat men voor een beetje materieel gewin (zo arm zijn Marokko en Turkije nou ook weer niet) familie, vrienden en een hele geschiedenis achter zich laat om zich vervolgens te vestigen op een ander continent met een geheel andere cultuur.

Hoezo een klein beetje materieel gewin? Zeker in die tijd waren de leefomstandigheden hier een stuk beter. Bovendien konden families ook nog eens herrenigd worden zodat men met z'n allen een veel comfortabeler leven kon leiden. En hoe kom je er bij dat ze hun geschiedenis en cultuur achterlaten? De grote klacht die ik steeds hoor, is dat ze niet integreren en ze teveel in hun eigen cultuur blijven hangen.


Touché, pussycat!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-03-2003 11:02 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 18 maart 2003 19:22 schreef XpincadarusX het volgende:
Persoonlijk vind ik het walgelijk dat men voor een beetje materieel gewin (zo arm zijn Marokko en Turkije nou ook weer niet) familie, vrienden en een hele geschiedenis achter zich laat om zich vervolgens te vestigen op een ander continent met een geheel andere cultuur.

Euhm ben je wel eens in Turkije geweest? Daar ben je als nederlander dus echt wel waanzinnig rijk. Ik vind het geen wonder, wat een turk hier als uitkering krijgt kan ie thuis alleen met een heeeele goede baan verdienen...


Zenial


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 19-03-2003 11:17 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

Om eerlijk te zijn zou ik liever in Turkije blijven, het is daar veel mooier dan hier.
Om te overleven heb je daar niet echt veel aan, maar je moet dan zoeken naar middelen om te overleven. Een paar duizend jaar geleden deed men dit ook,waarom zou het nu niet kunnen, het zal alleen wat meer inspanning vragen.

Om eerlijk te zijn moet je toch toegeven dat de allochtonen veel moed moeten gehad hebben om naar een vreemd land te gaan met een wreemde cultuur en vreemde mensen, om daar te gaan wonen.

edit:v'tje gezet (was al moe hoor )

[Dit bericht is gewijzigd door Thanatos op 19-03-2003 20:57]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-03-2003 11:38 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Vvvvvvvvvvvvvvvvvvreemd... met een 'V'


Zenial


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-03-2003 11:42 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

vorig jaar zijn er meer nederlanders voor goed naar het buitenland vertrokken, dan buitenlanders naar nederland.

En ik denk dat het daar niet bij blijft, nederland gaat zo heel veel kennis en ervaring verliezen omdat het meestal de 30+ers zijn die vertrekken.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 20-03-2003 10:31 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 13 maart 2003 15:40 schreef Azagthoth het volgende:
Dat bedoelen ze dus met integratie.


Desintegratie is de boodschap! heheh


Je kan me de bout hachelen!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen