IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Allochtone bevolking in Amsterdam... Vorige pagina
EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 20-03-2003 13:22 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 14:04 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind alle mensen gelijkwaardig en mocht een bedrijf, arbeidsbureau etc etc betrapt worden op discriminatie dan moeten ze keihard gestraft


Ja ja, dikke lul ermee !!

Ik heb ook mijn eigen bedrijfje, en áls ik een verkoper nodig zou hebben, dan zou dat zééér zeker geen Marokaan of Turk zijn. Met andere woorden, omdat ik geen Turk of Marokaan in de winkel wil, moet ik een boete betalen. Klinkt héél logisch !!

Willen ze aangenomen worden omdat het MOET, of willen ze aangenomen worden omdat ik het volste vertrouwen in hem/haar heb ?? Ikzelf zou nooit voor een baas willen werken die me aangenomen heeft omdat het MOET.


BLASTBEATS FOREVER


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-03-2003 17:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 13:22 schreef EvilPietje het volgende:
Ja ja, dikke lul ermee !!

Ik heb ook mijn eigen bedrijfje, en áls ik een verkoper nodig zou hebben, dan zou dat zééér zeker geen Marokaan of Turk zijn. Met andere woorden, omdat ik geen Turk of Marokaan in de winkel wil, moet ik een boete betalen. Klinkt héél logisch !!

Willen ze aangenomen worden omdat het MOET, of willen ze aangenomen worden omdat ik het volste vertrouwen in hem/haar heb ?? Ikzelf zou nooit voor een baas willen werken die me aangenomen heeft omdat het MOET.


Ja dikke lul zeker.

als jij een potentiele allochtoon als kandidaat krijgt die qua eisen de beste is en verder geen problemen veroorzaakt,over hoofddoekjes loop te zeiken, de taal spreekt, goed is aangepast etc etc., ben je niet slim bezig als je een slechtere kandidaat aanneemt, puur omdat het ooit een buitenlander was (of voorouders heeft).


ps: je hebt wel een mooi icoontje trouwens van een supergoede band.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-03-2003 17:28]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-03-2003 17:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

[quote]Op 20 maart 2003 17:24 schreef attila_de_hun het volgende:

foutje

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-03-2003 17:27]


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 20-03-2003 18:05 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 17:24 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja dikke lul zeker.

als jij een potentiele allochtoon als kandidaat krijgt die qua eisen de beste is en verder geen problemen veroorzaakt,over hoofddoekjes loop te zeiken, de taal spreekt, goed is aangepast etc etc., ben je niet slim bezig als je een slechtere kandidaat aanneemt, puur omdat het ooit een buitenlander was (of voorouders heeft).


net wat ik ook denk. Je moet de allochtonen niet blijven uitschijten of wat dan ook. Als een allochtoon beter is dan een blanke, geef hem die job dan, wat is het probleem? Als hij iets misdoet flikker hem eruit, net gelijk blanken eruitgeflikkerd worden.

Iedereen gelijk, maar blijkbaar voelen sommige mensen zich gelijker dan andere...


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 20-03-2003 20:49 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 17:24 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja dikke lul zeker.

als jij een potentiele allochtoon als kandidaat krijgt die qua eisen de beste is en verder geen problemen veroorzaakt,over hoofddoekjes loop te zeiken, de taal spreekt, goed is aangepast etc etc., ben je niet slim bezig als je een slechtere kandidaat aanneemt, puur omdat het ooit een buitenlander was (of voorouders heeft).


ps: je hebt wel een mooi icoontje trouwens van een supergoede band.


Nou, ik vind dat IK (het is tenslotte MIJN winkel) zelf mag weten wie ik aanneem. Ik snap wel waar je naartoe wil met je opmerking. Maar over het algemeen wordt een klant liever aangesproken door gewoon een Nederlandse man/vrouw. En daar speel ik op in, want het mag me tenslotte geen omzet kosten.

Kijk, ik krijg af en toe Turken in de winkel, dat ik naderhand (bij het schrijven van de order) pas in de gaten krijg dat ze El Chanoui of iets dergelijks heten met de achternaam. Die mensen zijn gewoon zó "ver-Nederlandst" dat je nog niet eens meer merkt dat ze buitenlands zijn. Maar het lijkt mij dat dat niet de mensen zijn waarover dit topic gaat. Dat zullen meer de mensen zijn die er op staan dat ze burka's mogen dragen onder het mom van "vrijheid van godsdienst", en zo'n figuur neem ik nog niet aan ook al krijg ik er geld bij !!!!


BLASTBEATS FOREVER


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 20-03-2003 20:51 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 18:05 schreef Thanatos het volgende:
net wat ik ook denk. Je moet de allochtonen niet blijven uitschijten of wat dan ook. Als een allochtoon beter is dan een blanke, geef hem die job dan, wat is het probleem? Als hij iets misdoet flikker hem eruit, net gelijk blanken eruitgeflikkerd worden.

Iedereen gelijk, maar blijkbaar voelen sommige mensen zich gelijker dan andere...


haha, je denkt zeker dat je personeel zomaar de zak kunt geven. Helaas, zo zit het niet in elkaar. Daar moet een echte reden voor zijn, en niet zomaar "ik ben niet tevreden over je, dus blijf voortaan maar thuis"

Ging het maar zo makkelijk !!!


BLASTBEATS FOREVER


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-03-2003 21:46 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Proefperiode?


Touché, pussycat!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 20-03-2003 22:35 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

De tijd waarin het bedrijf je zonder pardon mag ontslaan als zij vinden dat je het niet goed genoeg doet...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-03-2003 8:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 20:49 schreef EvilPietje het volgende:
Dat zullen meer de mensen zijn die er op staan dat ze burka's mogen dragen onder het mom van "vrijheid van godsdienst", en zo'n figuur neem ik nog niet aan ook al krijg ik er geld bij !!!!


dat ben ik absoluut zeker met je eens. maar bijn solicitatie kun je toch eisen dat zulke dingen niet mogen?


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 21-03-2003 10:43 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2003 8:29 schreef attila_de_hun het volgende:
dat ben ik absoluut zeker met je eens. maar bijn solicitatie kun je toch eisen dat zulke dingen niet mogen?


Daar durf ik niks over te zeggen, dat weet ik nml. niet. Maar het lijkt mij dat dat dan wel weer als discriminatie beschouwd wordt.

Maar het lijkt mij de werkgever zijn goed recht als ie dat kan eisen. Je bepaalt tenslotte toch zelf wie je in je winkel zet.


BLASTBEATS FOREVER


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 21-03-2003 10:46 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 21:46 schreef Sporty Voleg het volgende:
Proefperiode?


Ik had dit antwoord verwacht. Ga je zelf eens even ná, als jij in je proefperiode zit. Ben je dan niet de heiligheid zelve op je werk ?? Je wilt tenslotte toch aangenomen worden, niet ?? Daarna begint het gezeik pas, en dat heb ik verschillende keren van dichtbij meegemaakt. Neem van mij aan, als je iemand "hell on earth" toewenst, gun hem personeel !!


BLASTBEATS FOREVER


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-03-2003 13:39 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 21 maart 2003 10:43 schreef EvilPietje het volgende:
Daar durf ik niks over te zeggen, dat weet ik nml. niet. Maar het lijkt mij dat dat dan wel weer als discriminatie beschouwd wordt.

Maar het lijkt mij de werkgever zijn goed recht als ie dat kan eisen. Je bepaalt tenslotte toch zelf wie je in je winkel zet.


Als jij kan aantonen dat zo'n burka (of wat dan ook) een negatieve invloed heeft op de gang van zaken in je winkeltje, dan heb je het recht om iemand om die redenen niet aan te nemen. Maar je kan altijd een reden verzinnen die sowieso "goed" is, bijvoorbeeld dat een andere kandidaat geschikter was.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-03-2003 13:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je kunt in de functieomschrijving "representatief uiterlijk" opnemen. Zo worden ook al jaren piercings uit supermarkten gehouden


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen