IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Welke CD's heb je allemaal? Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2008 1:23 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2008 21:01 schreef Rotzak het volgende:
Ja ik heb dat dus nooit, ik heb er nu over de 300, en van alle cd's weet ik nog waar ik ze gekocht heb.


Meer zuipen, lul.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-11-2008 1:37 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2008 10:24 schreef varanus het volgende:
Man, luister dat ding eens goed, die plaat is heerlijk!


Tegenover de rest van Therion vind ik het maar behoorlijk matig


Faustian Spirit of the Earth


Snark
Usericon van Snark
Posted 10-11-2008 8:30 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2008 20:34 schreef Rotzak het volgende:
Als je van jezelf al niet meer weet of je een cd hebt of niet, wat ben je dan voor een bout verzamelaar?


ik heb drie jaar geleden 500 cd's weggedaan, vanaf toen is t behoorlijk warrig geworden, heb sommige items dubbel teruggekocht en andere dingen laten liggen omdat ik dacht dat ik die al had...

Daarvoor kwam het nauwelijks voor dat ik iets dubbel aanschafte, daarbij heb ik naturlijk ook 2,5 jaar in tweedehands cd's gehandeld en dan wordt het ook af en toe wat onduidelijk wat nou in de verkoop zit en wat in de eigen verzameling blijft hangen.

Daarbij weet ik van een boel dingen ook niet 100% uit mn hoofd of ik de originele versie heb, Death heb ik die ouwe dingen allemaal op Under one flag, maar dark angel.. ik geloof alleen darkness descends nog niet. Call me a freak maar als ik zoiets op een beurs tegenkom ruil ik zo'n re-release grag in voor een originele(re) versie. no way dat ik ga onthouden welke versies ik heb. Als ik daarom een boutverzamelaar ben in jou ogen dan moet dat maar...

ps, ik weet ook van nagenoeg elke cd waar ik m gekocht heb, dat lijkt me niet zo moeilijk....


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-11-2008 9:11 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 8:30 schreef Snark het volgende:
ik heb drie jaar geleden 500 cd's weggedaan, vanaf toen is t behoorlijk warrig geworden, heb sommige items dubbel teruggekocht en andere dingen laten liggen omdat ik dacht dat ik die al had...

Daarbij weet ik van een boel dingen ook niet 100% uit mn hoofd of ik de originele versie heb, Death heb ik die ouwe dingen allemaal op Under one flag, maar dark angel.. ik geloof alleen darkness descends nog niet. Call me a freak maar als ik zoiets op een beurs tegenkom ruil ik zo'n re-release grag in voor een originele(re) versie. no way dat ik ga onthouden welke versies ik heb. Als ik daarom een boutverzamelaar ben in jou ogen dan moet dat maar...

ps, ik weet ook van nagenoeg elke cd waar ik m gekocht heb, dat lijkt me niet zo moeilijk....


Ik heb daarom ook alles in duidelijke lijsten staan. En dan idd niet alleen naam artiest en titel maar ook platenmaatschappij en matrix nummers. Het is mij ook te vaak overkomen dat ik dubbel kocht...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-11-2008 9:19 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 8:30 schreef Snark het volgende:
ik heb drie jaar geleden 500 cd's weggedaan, vanaf toen is t behoorlijk warrig geworden, heb sommige items dubbel teruggekocht en andere dingen laten liggen omdat ik dacht dat ik die al had...

Daarvoor kwam het nauwelijks voor dat ik iets dubbel aanschafte, daarbij heb ik naturlijk ook 2,5 jaar in tweedehands cd's gehandeld en dan wordt het ook af en toe wat onduidelijk wat nou in de verkoop zit en wat in de eigen verzameling blijft hangen.

Daarbij weet ik van een boel dingen ook niet 100% uit mn hoofd of ik de originele versie heb, Death heb ik die ouwe dingen allemaal op Under one flag, maar dark angel.. ik geloof alleen darkness descends nog niet. Call me a freak maar als ik zoiets op een beurs tegenkom ruil ik zo'n re-release grag in voor een originele(re) versie. no way dat ik ga onthouden welke versies ik heb. Als ik daarom een boutverzamelaar ben in jou ogen dan moet dat maar...

ps, ik weet ook van nagenoeg elke cd waar ik m gekocht heb, dat lijkt me niet zo moeilijk....


Sowieso heeft hij met de 300 cd's net voorbij niet veel recht van spreken.

Ik zit nu zo rond de 1750 en het overkomt me niet eens vaak dat ik een cd dubbel koop, maar het is me inderdaad toch wel eens gebeurd.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-11-2008 9:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 9:11 schreef Staalman het volgende:
Ik heb daarom ook alles in duidelijke lijsten staan. En dan idd niet alleen naam artiest en titel maar ook platenmaatschappij en matrix nummers. Het is mij ook te vaak overkomen dat ik dubbel kocht...


Ach, heb zelf een excellijstje gemaakt, met alleen band, album, jaar en label en of ik ze eventueel wil ruilen en voor mij ook of het een promo is of origineel.

Ben ook weer niet zo'n enorme verzamelaar ..


Snark
Usericon van Snark
Posted 10-11-2008 9:30 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

@altx:
jij verkoopt ook best veel en ook best grote titels, zijn dat mou dingen die je niet oke vind of restanten uit partijtjes die je opkoopt?

[Dit bericht is gewijzigd door Snark op 10-11-2008 9:31]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-11-2008 9:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 9:30 schreef Snark het volgende:
@altx:
jij verkoopt ook best veel en ook best grote titels, zijn dat mou dingen die je niet oke vind of restanten uit partijtjes die je opkoopt?


Je zal me met iemand anders verwarren, want ik verkoop principieel geen cd's.

Ik heb er hoogstens een keer een paar weggegeven aan vrienden van me, als ik iets dubbel had, maar dat is het dan ook.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snark
Usericon van Snark
Posted 10-11-2008 9:44 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

dan heb ik je altijd voor iemand anders aangezien, sorry...




Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-11-2008 21:02 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wat ik me afvraag, als je zowat 2000 albums hebt, staan de meeste dan niet gewoon stof te happen?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-11-2008 21:09 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 10 november 2008 21:02 schreef Lionheart het volgende:
Wat ik me afvraag, als je zowat 2000 albums hebt, staan de meeste dan niet gewoon stof te happen?


Zeker, nouja in mijn geval dan. Ik weet niet precies hoeveel ik er heb maar in ieder geval meer dan 1000 en daar ligt een aardig deel toch wel ongebruikt te zijn


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-11-2008 21:09 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Bij de helft daarvan al. Maar het gaat om het sparen, als je beeldjes van kikkers spaart kijk je ook niet elke dag naar allemaal en houd je ook diegene die lelijk zijn, of kitscherig. Als je A tot en met H van Morbid Angel netjes op een rijtje hebt staan doe je E toch niet weg omdat je die nooit luistert?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-11-2008 21:18 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 21:09 schreef Sater het volgende:
Bij de helft daarvan al. Maar het gaat om het sparen, als je beeldjes van kikkers spaart kijk je ook niet elke dag naar allemaal en houd je ook diegene die lelijk zijn, of kitscherig. Als je A tot en met H van Morbid Angel netjes op een rijtje hebt staan doe je E toch niet weg omdat je die nooit luistert?


Ikke wel, ik ga alleen nog maar voor kwaliteit ipv kwantiteit. Ga geen album van een (favoriete) band aanschaffen als die maar zozo is alleen maar om de collectie compleet te houden/maken.


Oldskoolcollector
Usericon van Oldskoolcollector
Posted 11-11-2008 0:31 by Oldskoolcollector Wijzig reactieProfiel van OldskoolcollectorQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 8:30 schreef Snark het volgende:
ik heb drie jaar geleden 500 cd's weggedaan, vanaf toen is t behoorlijk warrig geworden, heb sommige items dubbel teruggekocht en andere dingen laten liggen omdat ik dacht dat ik die al had...

Daarvoor kwam het nauwelijks voor dat ik iets dubbel aanschafte, daarbij heb ik naturlijk ook 2,5 jaar in tweedehands cd's gehandeld en dan wordt het ook af en toe wat onduidelijk wat nou in de verkoop zit en wat in de eigen verzameling blijft hangen.

Daarbij weet ik van een boel dingen ook niet 100% uit mn hoofd of ik de originele versie heb, Death heb ik die ouwe dingen allemaal op Under one flag, maar dark angel.. ik geloof alleen darkness descends nog niet. Call me a freak maar als ik zoiets op een beurs tegenkom ruil ik zo'n re-release grag in voor een originele(re) versie. no way dat ik ga onthouden welke versies ik heb. Als ik daarom een boutverzamelaar ben in jou ogen dan moet dat maar...

ps, ik weet ook van nagenoeg elke cd waar ik m gekocht heb, dat lijkt me niet zo moeilijk....


Ik ken dat ook wel een beetje. Ook hoe je qua persingen bent . Ik ben ook zo'n zeikerd die overal perse de eerste persing probeert te bemachtigen.
Ik heb zelf ook 1000 + in mijn eigen collectie, maar ik vind het wel lastig om CD's uit mijn eigen collectie te verkopen (ook al vind ik het niet eens heel boeiend). Ook vergeet ik hierdoor wel eens of ik de Cd nou in mijn eigen collectie heb of ooit heb verkocht etc..


Snark
Usericon van Snark
Posted 11-11-2008 7:57 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

ik ben overgens niet zoals al die vinylfreaks die sommige platen in 10 verschillende versies hebben en houden, er zijn er slechts enkele waarvan ik bijvoorbeeld meerdere special editions heb ( draconian times paradise lost bijv) en iets als killing is my business heb ik met en zonder boots made for walking (beide p & © 1985)


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-11-2008 8:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2008 21:02 schreef Lionheart het volgende:
Wat ik me afvraag, als je zowat 2000 albums hebt, staan de meeste dan niet gewoon stof te happen?

Er zijn inderdaad weliswaar een paar cd's die ik nooit luister, maar verder heb ik gewoon afwisseling voor de komende 20 jaar...

Soms luister ik een cd een jaar niet en dan ineens weer een paar keer achter elkaar.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 11-11-2008 8:57 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Ik had een collectie van rond de 1000 exemplaren, maar heb eens even heel eerlijk gekeken wat ik nu echt luister, en wat ik ooit gekocht heb onder het motto "de verzameling compleet houden" of "ik moet er aan wennen/het is een groeiplaat/etc."

Na een eerlijke graaftocht door mijn collectie heb k er nu nog zo'n 400 over, hehe. De rest is de moeite van het verkopen nog niet eesn waard, dus mooi in een doos op zolder.


Snark
Usericon van Snark
Posted 11-11-2008 9:19 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

er zijn zat dingen die ik nooit luister, er zijn zelfs bands waar ik niets mee heb en toch in grote getalen heb staan ( napalm death-17 cd's), Het is ook wat Sater zegt... postzegelverzamelaars stouwen alles weg in boeken en kijken er nauwelijks naar, mensen die wc-potten verzamelen poepen ook niet elke week trouw de hele verzameling vol.

ik heb nog zeker 5000 cd's op mn verlanglijstje dus ik ben nog wel even bezig met mn verzamelhobby




[edit: geen 12 maar 17 zelfs, ik schrok er ook van!]

[Dit bericht is gewijzigd door Snark op 11-11-2008 13:11]


Oldskoolcollector
Usericon van Oldskoolcollector
Posted 11-11-2008 19:49 by Oldskoolcollector Wijzig reactieProfiel van OldskoolcollectorQuote dit bericht

Trots van mijn collectie:



Snark
Usericon van Snark
Posted 11-11-2008 20:03 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

gaaf!.. ik heb er maar 6


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 11-11-2008 20:09 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

En toch is de aankleding van die Price Killers uiterst teleurstellend.

De frontcover is lelijk. De binnenhoes is leeg.
Alleen de backcover is vrijwel hetzelfde als origineel.

Maar ze zijn nu wel wat geld waard.


Oldskoolcollector
Usericon van Oldskoolcollector
Posted 11-11-2008 20:23 by Oldskoolcollector Wijzig reactieProfiel van OldskoolcollectorQuote dit bericht

Klopt ja, dingen zien er niet uit. Wel leuk voor de verzameling.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 11-11-2008 20:27 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2008 20:23 schreef Oldskoolcollector het volgende:
Klopt ja, dingen zien er niet uit. Wel leuk voor de verzameling.

Hoe lang duurde het voordat je deze verzameling compleet had? Ze zullen niet allemaal even makkelijk verkrijgbaar zijn geweest lijkt me.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-11-2008 20:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb rond de 500 cd's die ik allemaal wel een keertje per jaar draai. Toch zijn er maar een paar die ik wekelijks draai, en dat zijn "End of silence" van Rollins Band, "Independent worm saloon" en "Locust abortian technician" van Butthole Surfers, "Melvinmania" van Melvins, "Obedience through suffering" van Crowbar en "Children of God" van Swans.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Oldskoolcollector
Usericon van Oldskoolcollector
Posted 11-11-2008 20:36 by Oldskoolcollector Wijzig reactieProfiel van OldskoolcollectorQuote dit bericht

Ik heb het in een vrij korte tijd compleet gekregen. In nog geen 2 jaar, binnen een jaar had ik ik bijna alles al, behalve Razor.



Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen