IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : exotische huisdieren Vorige pagina | Volgende pagina
GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 17-05-2004 14:41 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Daar heb ik er ooit twee van gehad, al snel had ik er tien. da's dan weer minder.



NorthernThrone
Usericon van NorthernThrone
Posted 17-05-2004 14:47 by NorthernThrone Wijzig reactieProfiel van NorthernThroneQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 14:41 schreef GRAFTAK het volgende:
Daar heb ik er ooit twee van gehad, al snel had ik er tien. da's dan weer minder.


moet ook geen mannetje en vrouwtje bij elkaar zetten, mag soieso niet meer dan 1 dier in een hokkie...krijg je zo bloederige rotzooi van.....uhm hoe had je ze gehouden eigenlijk


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 17-05-2004 14:52 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

In grote glazen bak van 1. 0.5 .0.5. Ging trouwens goed totdat er jonkies waren. Maar goed, dat is alweer vijftien jaar geleden.



NorthernThrone
Usericon van NorthernThrone
Posted 17-05-2004 14:54 by NorthernThrone Wijzig reactieProfiel van NorthernThroneQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 14:52 schreef GRAFTAK het volgende:
In grote glazen bak van 1. 0.5 .0.5. Ging trouwens goed totdat er jonkies waren. Maar goed, dat is alweer vijftien jaar geleden.



die moet je ook apart doen dan..
15 jaar geleden? je had toen vast wel ouders


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 17-05-2004 14:59 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Yep, en nog steeds! zoiets horen ze je bij de dieren"speciaal"zaak te vertellen. Helaas zijn dat vaak een stel prutsers. Ik was toen behoorlijk pissed en heb ze de hele reutemeteut teruggegeven, eikels! Anywayz, ik ga weer aan het werk, laathor!



possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 17-05-2004 15:12 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

beesten kun je ook beter bij erkende fokkers kopen dan bij dierenspeciaalzaken, die zijn meestal bestemd voor de verkoop als levend voer, of als laboratorium beestje, maar omdat hij/zij er gezond uitziet verkopen ze het als huisdier


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


NorthernThrone
Usericon van NorthernThrone
Posted 17-05-2004 15:23 by NorthernThrone Wijzig reactieProfiel van NorthernThroneQuote dit bericht

maar als koper moet je ook wel kennis hebben van het dier dat je gaat kopen...alhoewel de meeste mensen dat niet doen en ze een klote leven krijgen


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 17-05-2004 16:44 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

en als je het vergeet te vragen: koop er een ''handleiding'' bij, die zijn altijd wel in rekken ofzo te vinden, staat behoorlijk wat algemene en gespecificeerde info in

van die A-3 formaat boekjes


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


NorthernThrone
Usericon van NorthernThrone
Posted 17-05-2004 17:54 by NorthernThrone Wijzig reactieProfiel van NorthernThroneQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 16:44 schreef possess me het volgende:
en als je het vergeet te vragen: koop er een ''handleiding'' bij, die zijn altijd wel in rekken ofzo te vinden, staat behoorlijk wat algemene en gespecificeerde info in

van die A-3 formaat boekjes


zo kan het ook ja


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 16:13 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

Na het sluiten van het topic door helmet dan maar even hier. trouwens helmie die search is gewoon kut want ik weet toch niet alle topic titels uit mn kop op dieren vond hij niets dus

Ok ik had dus plannen om mezelf een paar vogelspinnen aan te schaffen, Brachypelma albopilosum Nederlandse naam: Krulhaarvogelspin
Had gehoord dat deze erg makkelijk zijn voor beginners en ze zijn enorm gaaf
Iemand misschien ervaring met vogelspinnen...
wou toch graag iets meer info voordak zon beest aanschaf




varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 16:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 16:13 schreef Matthijz Filth het volgende:
Na het sluiten van het topic door helmet dan maar even hier. trouwens helmie die search is gewoon kut want ik weet toch niet alle topic titels uit mn kop op dieren vond hij niets dus

Ok ik had dus plannen om mezelf een paar vogelspinnen aan te schaffen, Brachypelma albopilosum Nederlandse naam: Krulhaarvogelspin
Had gehoord dat deze erg makkelijk zijn voor beginners en ze zijn enorm gaaf
Iemand misschien ervaring met vogelspinnen...
wou toch graag iets meer info voordak zon beest aanschaf





Is idd 1 van de gemakkelijksten om te houden.Veel beter dan de Grammostola rosea die vaak als beginnersspin word aangeprezen.De krulhaar is tevens 1 van de goedkoopsten omdat er superveel mee word gekweekt.Voor een paar euro heb je al een spiderling.
@ Jenje;vogelspinnen worden klein gehouden omdat ze in de natuur ook vaak 1 hol hebben en daar niet ver bij weggaan.Zet je ze te groot dan merk je dat doordat ze zich niet op hun gemak voelen en niet meer eten.Voor een bodembewoner is een bakkie van 30x30x30 dan ook ruim zat.


spelfout weggehaald...


WMP
Usericon van WMP
Posted 28-07-2004 16:39 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Dieren in hokken, ik krijg er altijd een dubbel gevoel van. Als je een mens opsluit heet dat vrijheidsberoving, waarom een bij een dier niet?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 16:42 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 16:39 schreef WMP het volgende:
Dieren in hokken, ik krijg er altijd een dubbel gevoel van. Als je een mens opsluit heet dat vrijheidsberoving, waarom een bij een dier niet?


En die discussie word al eindeloos gevoerd.Heb ik geen zin meer in,en ga er dus niet op in....


spelfout weggehaald...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 17:22 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 16:42 schreef varanus het volgende:
En die discussie word al eindeloos gevoerd.Heb ik geen zin meer in,en ga er dus niet op in....


varanus heb je verder nog tips en waar kun je beste halen gewoon beurs of speciaalzaak?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2004 17:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 16:35 schreef varanus het volgende:
@ Jenje;vogelspinnen worden klein gehouden omdat ze in de natuur ook vaak 1 hol hebben en daar niet ver bij weggaan.Zet je ze te groot dan merk je dat doordat ze zich niet op hun gemak voelen en niet meer eten.Voor een bodembewoner is een bakkie van 30x30x30 dan ook ruim zat.
Zo'n vermoeden had ik al ...maar toch vind ik het erg zielig staan .. beetje zaagsle .. hol en that's it .. niks mooi natuurlijke omgeving nabootsen ...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 17:25 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

snap je laatste stuk niet helemaal van dat niks mooi maar het was in elk geval mn bedoeling wel meer dan alleen een beetje zaagsel hoor



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 17:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:22 schreef Matthijz Filth het volgende:
varanus heb je verder nog tips en waar kun je beste halen gewoon beurs of speciaalzaak?


Het best bij een liefhebber die ze zelf heeft gekweekt.Die heeft als het goed is ook de kennis in huis om jou te vertellen hoe je het het best aan kan pakken.Ik heb zelf ook een 80 vogelspinnen gehouden,maar das al een aantal jaren terug.


spelfout weggehaald...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-07-2004 17:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 16:39 schreef WMP het volgende:
Dieren in hokken, ik krijg er altijd een dubbel gevoel van. Als je een mens opsluit heet dat vrijheidsberoving, waarom een bij een dier niet?


Ik wil je best opsluiten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 17:26 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht


80 lol uhr en hoevaak eet zon beest heb gehoord dat er soms wel een maand en meer tussen kan zitten als ze volwassen zijn



Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 17:27 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:25 schreef Chelman het volgende:
Ik wil je best opsluiten.





mij ook?



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 17:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:23 schreef Jenje het volgende:
Zo'n vermoeden had ik al ...maar toch vind ik het erg zielig staan .. beetje zaagsle .. hol en that's it .. niks mooi natuurlijke omgeving nabootsen ...



Nou,in een dusdanig klein bakje kan je echt wel een stukje microklimaat nabootsen die ze waarderen.Is mij wel altijd gelukt met mijn spinnen vroeger.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2004 17:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:27 schreef Matthijz Filth het volgende:



mij ook?
Ja ... donkerste kelder die er is .. sleutel weg ..


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 17:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:26 schreef Matthijz Filth het volgende:

80 lol uhr en hoevaak eet zon beest heb gehoord dat er soms wel een maand en meer tussen kan zitten als ze volwassen zijn


Ik voerde 1 x per week.Als ze tegen een vervelling aanzitten stoppen ze soms een paar maand met eten (verschilt wel van soort tot soort...)


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 17:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:27 schreef Jenje het volgende:
Ja ... donkerste kelder die er is .. sleutel weg ..


Staan in Belgie wel wat kelders leeg


spelfout weggehaald...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 17:29 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:28 schreef varanus het volgende:
Ik voerde 1 x per week.Als ze tegen een vervelling aanzitten stoppen ze soms een paar maand met eten (verschilt wel van soort tot soort...)


Ok maar denk wel dat ik de Krulhaarvogelspin aanschaf vind hem er en gaaf uitzien schijnt niet erg agressief te zijn en goed voor beginners



Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen