IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Gehenna Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-06-2003 22:13 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Iemand bekend met Gehenna. Een zeer goede black metal band!
Ik ben niet bekend met het nieuwere werk, maar het heerscht zeker!

Ik ken alleen:
Seen Through The Veils Of Dark

Nog aanraders?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 22:15 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

is dat de gehenna van first spell, second spell?

die vind ik geweldig.


Oud Vuil.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-06-2003 22:16 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Je moet die demo van hen eens gaan luisteren die is nog beter dan het eerste album. Het nieuwere werk gaat meer de death metal kant op. Moet zeggen dat ik die nieuwe nummers ook wel kan waarderen. Zal het zo weer eens op zetten is lang geleden dat ik deze band geluisterd heb.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-06-2003 22:17 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:15 schreef webblaster wim het volgende:
is dat de gehenna van first spell, second spell?

die vind ik geweldig.


Dat is second spell, als ik me niet vergis. First spell is de demo.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2003 22:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

First Spell en het andere oude werk vind ik erg gaaf! Van het latere werk ken ik alleen Adimiron Black, en daar vind ik niet veel aan eigenlijk


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-06-2003 22:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Mijn favoriet blijft hun demo
Heb zelf alles van gehenna incl. alle vinyl versies en een zeldzaam demo shirt uit '93
Heb ze maar 1 keer live gezien en dat was 3 jaar geleden in Oslo maar toen speelden ze alleen maar hun meer deathmetal georienteerde nummers terwijl ik liever hun oudere werk prefereer.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-06-2003 22:18 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Koop de first spell, 'n super plaat.
De rest daarna is prima tot hun laatste, meer een Death metal inslag.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-06-2003 22:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:17 schreef Vlkodlak het volgende:
Dat is second spell, als ik me niet vergis. First spell is de demo.
First spell is niet de demo maar hun eerste mini cd.Second spell is hun eerste full length


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 22:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juni 2003 22:19 schreef Hub de Gallier het volgende:
First spell is niet de demo maar hun eerste mini cd.Second spell is hun eerste full length


ik wou al zeggen.


Oud Vuil.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-06-2003 22:21 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

De band Vinterriket heeft misschien wel de inspiratie voor hun bandnaam van Gehenna! Ik zal de demo's is proberen.
Waarom gaan al die bm bands opeens death maken


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-06-2003 22:22 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:19 schreef Hub de Gallier het volgende:
First spell is niet de demo maar hun eerste mini cd.Second spell is hun eerste full length


Oh ja . Blijkt maar weer dat ik er te lang niet naar geluisterd heb.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-06-2003 22:23 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:21 schreef wladimir het volgende:
De band Vinterriket heeft misschien wel de inspiratie voor hun bandnaam van Gehenna! Ik zal de demo's is proberen.
Waarom gaan al die bm bands opeens death maken


Je moet dus vooral die eerste mini cd hebben. Ik was in de war zoals hierboven al duidelijk wordt.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-06-2003 22:23 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Twee nummers van hun demo zijn uitgebracht op EP door Necromantic Gallery Productions uit Roermond.
De EP getiteld "The ancestors of the darkly sky" is ook geweldig


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2003 22:23 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Kan iemand mij vertellen of hetvolgende plaatje (achterkant bootleg van Arcturus - My Angel) uit een Gehenna hoesje geript is? (dat vertelde iemand mij ooit, maar heb zelf het gehenna werk niet en kan dus niet controleren .. )



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-06-2003 22:28 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:23 schreef Valorian666 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of hetvolgende plaatje (achterkant bootleg van Arcturus - My Angel) uit een Gehenna hoesje geript is? (dat vertelde iemand mij ooit, maar heb zelf het gehenna werk niet en kan dus niet controleren .. )


Deze afbeelding staat niet in een gehenna cd/lp en ook niet op de EP.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 13-06-2003 22:45 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Weet iemand wanneer hun nieuwe album uitkomt? "Murder" is onderhand al een tijd geleden. Ik las trouwens op hun site dat ze wat meer teruggaan naar hun eerdere cd's ....



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-06-2003 22:50 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Latest News

April 8th, 2002

We're planning to start recording our next album in July.

Frost(Satyricon) will play drums on the album, and Blasphemer(Mayhem) will probably do some of the guitars.

We already have a couple of songs ready, and we think that people who liked the first three albums will be into the new material as it's a bit more melodic and keyboard-based than the last two.

Nekro left the band a while ago, because he couldn't combine it with his job.



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-06-2003 22:53 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:50 schreef wladimir het volgende:
Latest News

April 8th, 2002

We're planning to start recording our next album in July.

Frost(Satyricon) will play drums on the album, and Blasphemer(Mayhem) will probably do some of the guitars.

We already have a couple of songs ready, and we think that people who liked the first three albums will be into the new material as it's a bit more melodic and keyboard-based than the last two.

Nekro left the band a while ago, because he couldn't combine it with his job.




Dat klinkt goed (Net als First Spell die ik nu weer fijn aan het beluisteren ben )

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 13-06-2003 22:53]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 22:53 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juni 2003 22:53 schreef Vlkodlak het volgende:
Dat klinkt goed (Net als First spel die ik nu weer fijn aan het beluisteren ben )


ik hou normaal niet zo van overheersende keyboards, maar hier klopt het gewoon.


Oud Vuil.


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 13-06-2003 22:56 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 13 juni 2003 22:50 schreef wladimir het volgende:
Latest News

April 8th, 2002

We're planning to start recording our next album in July.

Frost(Satyricon) will play drums on the album, and Blasphemer(Mayhem) will probably do some of the guitars.

We already have a couple of songs ready, and we think that people who liked the first three albums will be into the new material as it's a bit more melodic and keyboard-based than the last two.

Nekro left the band a while ago, because he couldn't combine it with his job.




Ja, dat had ik ook al gelezen. Maar dat bericht is meer dan een jaar oud. Op de site van hun label wordt ook helemaal niets vermeld ...



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-06-2003 22:57 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:53 schreef webblaster wim het volgende:
ik hou normaal niet zo van overheersende keyboards, maar hier klopt het gewoon.


Exact dit is één van de weinige bands die dat op een goede manier weet te doen .


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2003 22:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:57 schreef Vlkodlak het volgende:
Exact dit is één van de weinige bands die dat op een goede manier weet te doen .


Inderdaad...

nog zo'n band is Dimmu overigens, op het Stormblast album..


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-06-2003 23:10 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 22:59 schreef Valorian666 het volgende:
Inderdaad...

nog zo'n band is Dimmu overigens, op het Stormblast album..


En niet te vergeten op For all tid en In I Evighetens Mörke. Jammer dat het daarbij moest blijven


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 23:12 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juni 2003 23:10 schreef Vlkodlak het volgende:
In I Evighetens Mörke.


die ken ik helemaal niet.

heeft mörke dus daar zijn naam vandaan?


Oud Vuil.


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 13-06-2003 23:14 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Mörke is Noors voor "hel"...

[Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 13-06-2003 23:18]



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-06-2003 23:15 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 23:12 schreef webblaster wim het volgende:
die ken ik helemaal niet.

heeft mörke dus daar zijn naam vandaan?


Was geloof ik origineel een demo (maar daar heb ik me vandaag al eerder in vergist ) hij is later geloof ik nog een keer uitgebracht en op de nieuwe uitgave van For All Tid staan twee nummers als bonus. Ik weet eigenlijk niet of dit alle nummers zijn die er op het origineel staan misschien dat Hub dit weet.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen