IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Racisme of wraak? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-06-2003 19:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:50 schreef MBMarduk het volgende:
1 ding snap ik niet (vooral van onze huis-bioloog Attila niet): iedereen heeft het over RAS dit en RAS dat maar biologisch gezien is er toch alleen 1 RAS???? De menselijke?

Wat noem je 't dan? De Negroide-stroming, Aziatische-stroming?


Juist als bioloog moet je erkennen dat er rassen zijn. Rassen zijn niks anders dan verschillen tussen locale populaties. Maar die verschillen zijn wel zo klein dat er geen verschil is op soortsniveau, leden van de verschillende populaties kunnen dan ook vruchtbare jongen krijgen (een criterium om tot dezelfde soort te behoren).
Die verschillen zijn ontstaan door aanpasingen aan verschillende milieu omstandigheden of door simpel toeval. Dit staat dus volledig los van politieke theorieen of ideologische stromingen. Mensen hebben dus rassen. Er is geen enkel verschil met andere levensvormen op onze planeet, wij staan bloot aan dezelfde processen.
Eigenaardig dat bij dieren zonder problemen rassen en ondersoorten worden onderscheiden (laagland-gorilla vs. hoogland-gorilla, gorilla; de verschillende tijgerrassen of beter gezegd ondersoorten, grizzly beer en bruine beer etc etc etc) terwijl bij mensen dat blijkbaar net een stap te ver is.

En nog een kleine correctie er is maar een menselijk SOORT. En daar horen we allen toe.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-06-2003 20:33]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-06-2003 20:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:53 schreef Lies het volgende:
Shh, daar willen ze het niet over hebben; je moet ze in de waan laten dat er verschillende rassen zijn die niets met elkaar te maken zijn (en dan te bedenken dat er meer genetische variatie zit in een groep van 50 chimpanseetjes dan in die 7 miljard mierenneukers)


Luister nou eens. Als tussen twee populatie Koolmezen consistent het derde slagpennetje bij de ene wat langer is dan worden dat als twee aparte ondersoorten erkend of ten minste als lokale rassen onderscheiden. LET OP: HIERBIJ IS ER NIET EEN POPULTATIE BETER ALS DE ANDERE. Er worden dus geen politieke conclusies aan vast gekoppeld!! Dit is dus volledig gebaseerd op een klein uiterlijk verschil. En hoe zit het dan bij mensen?????
Waarom dat verschil tussen mensen enerzijds en de rest van alle dieren en planten???
Mensen zijn toch ook dieren?



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-06-2003 20:14]


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-06-2003 20:05 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

POLITIEK CORRECT = DEAD en heeeeel erg fout!


ik heb me genoeg laten indoctrineren door die ultra linkse pers en onderwijssysteem in NL!

Ik zeg Fuck Nazi's maar dat betekent nog niet dat we hier de boel maar de boel moeten laten!



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 19-06-2003 9:19 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 10:18 schreef DarknessThere het volgende:
Er is een verschil tussen niet te veel tolerant zijn, en rasistisch zijn.. Maar ja, je hebt ook wel gelijk. (@ campske)

Sorry maar tollerantie is een kutwoord.
Nederland is niet tollerant.
De reden dat Nederland niet tollerant is, is puur vanwege het feit dat het gepaart gaat met politieke stiltes.
De uiteindelijke betekenis van tollerantie hier in Nederland is het niet mogen van een persoon (in dit geval een buitenlander) maar toch accepteren maar dan wel op het nippertje.
Ik geef toe dat Marokanen geen respect verdienen.
De integratiebeleid zuigt al jaren (al vanaf de jaren 60) waar mensen ineens beginnen te zeiken over de werkelijk toedracht dat de gemiddelde Nederlander namelijk geen vol geintergreerde allochtoon zag(integreren duurt heel lang)
Verder kan ik deze website aanbevelen over "tollerantie"
http://www.groene.nl/2002/0241/mf_integratie.html
Hier staat op een ongezoute manier mijn mening over dit onderwerp.
Verder: Hardcore en exstreem rechts ging al te makkelijk hand in hand door de kale hoofden en delende kleding(bomberjacks)
Net zo iets als de Rode kmer in een zaal vol met mensen met rode pakken.
Niet te onderscheiden.
Nederland staat op springen, dankzij Pimmetje Fortuyn.
Want hij sprak toch de taal van "het volk"?
Dan mogen jullie mij verder vertellen wat er verder zo rot is in dit landje.


campske666
Usericon van campske666
Posted 19-06-2003 9:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

De enigste goede tolerantie is Zero-tolerantie


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-06-2003 11:58 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 19:55 schreef enforcer het volgende:
waar ik me overigens veel meer aan erger zijn jongeren die met communistische symbolen rondlopen als Che Guevarra shirts CCCP shirts kettingen met de sikkel erop!


Er is, geloof ik, ergens anders ook een topic over communisme. Het heeft met deze discussie niet zoveel te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 19-06-2003 11:59]


Touché, pussycat!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 19-06-2003 12:00 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 20:05 schreef enforcer het volgende:
POLITIEK CORRECT = DEAD en heeeeel erg fout!


ik heb me genoeg laten indoctrineren door die ultra linkse pers en onderwijssysteem in NL!

Ik zeg Fuck Nazi's maar dat betekent nog niet dat we hier de boel maar de boel moeten laten!
Er is geen ultra linkse pers.
De pers kiest gewoon dingen wat goed staat op het voorkantje.


campske666
Usericon van campske666
Posted 19-06-2003 12:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 12:00 schreef wladimir het volgende:
Er is geen ultra linkse pers.
De pers kiest gewoon dingen wat goed staat op het voorkantje.


En wat goed staat tegenwoordig is extreem links.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 19-06-2003 12:04 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 12:02 schreef campske666 het volgende:
En wat goed staat tegenwoordig is extreem links.

http://www.groene.nl/2002/0219-20-21/1104media.html


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-06-2003 12:07 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 12:02 schreef campske666 het volgende:
En wat goed staat tegenwoordig is extreem links.
Wat tegenwoordig goed staat is afgeven op extreem links. Het huidige beleid is helemaal niet meer zo links als het was (in Nederland dan).


Touché, pussycat!


campske666
Usericon van campske666
Posted 19-06-2003 12:11 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 12:07 schreef Sporty Voleg het volgende:
Wat tegenwoordig goed staat is afgeven op extreem links. Het huidige beleid is helemaal niet meer zo links als het was (in Nederland dan).


Het beleid is in Belgie ook iet of wat naar rechts verschoven sinds Agalev op z'n bek is gegaan in de laatste verkiezingen.
Maar wat me het meeste stoort is die linkse mentalliteit in de media enzo.
Ik weet nog goed toen Abouh Jah Jah aan het opkomen was hoe ze hem verheerlijkten en het Vlaams blok de grond in boorden wegens racistisch. Nu beginnen ze ook door te krijgen dat die Jah Jah echt wel een lelijke kloot is.
Maja, ik vind bijna iedereen te links, dus t zal wel weer aan mij liggen.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 19-06-2003 12:11 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ik zeg altijd: racist ben je voor de lol!


mvg wk10


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 20-06-2003 12:28 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 12:11 schreef windkracht10 het volgende:
Ik zeg altijd: racist ben je voor de lol!

Dat moet je tegen de Ku Klux Klan zeggen.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-06-2003 12:40 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 12:11 schreef campske666 het volgende:
Het beleid is in Belgie ook iet of wat naar rechts verschoven sinds Agalev op z'n bek is gegaan in de laatste verkiezingen.
Maar wat me het meeste stoort is die linkse mentalliteit in de media enzo.
Ik weet nog goed toen Abouh Jah Jah aan het opkomen was hoe ze hem verheerlijkten en het Vlaams blok de grond in boorden wegens racistisch. Nu beginnen ze ook door te krijgen dat die Jah Jah echt wel een lelijke kloot is.
Maja, ik vind bijna iedereen te links, dus t zal wel weer aan mij liggen.

Van het Belgenland weet ik natuurlijk niks af. Nu wel.
Ik zou mezelf doodergeren als de media de AEL zou gaan steunen.


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 20-06-2003 12:53 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

Eigenlik boeit het me geen flikker, zolang ik er maar niet de dupe van word, al die oorlogen tussen culturen en subculturen onder jongeren zijn allemaal gebaseerd op nonsens. Ik kan me alleen verschrikkelijk aan het slag mensen ergeren dat zichzelf tot de extreem rechtse groeperingen rekend. Het enige wat hun schreeuwen is dat allochtonen op ONZE belasting teren. Het begint een rage te worden, dat Londsdale en die kale koppen, het is gewoon triest en ondoordacht.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 20-06-2003 13:16 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 12:28 schreef grindcore het volgende:
Dat moet je tegen de Ku Klux Klan zeggen.

ah man


mvg wk10


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 20-06-2003 15:50 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Dat afgeven op de linkse media altijd... het wordt hetzelfde bakerpraatje wat iedereen van elkaar overneemt omdat het "bewijst" dat iedereen tegen ze is... Hoe vaak hoor of lees je niet in de media, marrokanen, turken, zwarte man/vrouw opgepakt? Het wordt ALTIJD erbij vermeld wie het gedaan heeft en welke kleur hij of zij heeft. Dit vind ik verkeerd, maar dat tenzijde.

Waar is dat er tegenwoordig te gauw racist geroepen wordt, maar ook waar is dat heel veel mensen steeds meer de grenzen gaan opzoeken van wat nog enigszins normaal discussieren is, er wordt veel te gauw geroepen en geschreeuwt maar heel weinig inhoudelijke gepraat. Kijk meer eens naar tweede kamer debatten (als je wakker blijven kan ) en als je vaak door het gezwollen taalgebruik heenprikt draaien ze heel vaak ronjes om dezelfde punten sinds paars.

Het is hetzelfde als toen met Pim, hij komt langs verteld iedereen dat Paars een mislukking was en voor dat hij zijn argumenten op papier had gezet was het halve volk hem al na de mond aan het praten...

Ik geef toe dat er problemen zijn in nederland, dit te ontkennen zou oogkleppen mentaliteit bewijzen, ik heb vaak genoeg gewenst dat ik niet bang hoefde te zijn s'avonds over straat te lopen, maar iedere keer als ik uitga staren de junkieogen me vanuit de portieken aan.

Maar ik zal NOOIT accepteren dat hele bevolkingsgroepen over een kam worden gescheert omdat de rechtse/racistische/antisemitische/antiislamitische/antiwesterse persoon te lui is om onderscheid te maken, en dat is misschien wat er mis is in Nederland:

Iedereen roept: Weg met de Marokkanen terwijl ze een keer in hun leven hebben gehoord dat een vage kennis lastig gevallen is. Iedereen roept Weg met de Joden omdat we allemaal weten wat voor een geniepige mensen dat zijn... Iedereen roept weg met de Negers want je leest zo vaak in de krant dat zij diegenen zijn die de kinderen corrumperen met hun drugs...

Iedereen Roept, niemand denkt.

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 20-06-2003 15:51]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 20-06-2003 15:58 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 15:50 schreef Phriar het volgende:
... Hoe vaak hoor of lees je niet in de media, marrokanen, turken, zwarte man/vrouw opgepakt? Het wordt ALTIJD erbij vermeld wie het gedaan heeft en welke kleur hij of zij heeft. Dit vind ik verkeerd, maar dat tenzijde.
Iedereen Roept, niemand denkt.


Ik vind dat dat best vermeld mag worden. Alle criminelen zijn in fout, maar als blijkt dat er procent-verhoudings gezien veel meer immigranten criminele feiten plegen dan echte belgen/nederlanders, dan mogen hier toch conclusies uit getrokken worden.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 20-06-2003 16:55 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 20 juni 2003 15:50 schreef Phriar het volgende:
Dat afgeven op de linkse media altijd... het wordt hetzelfde bakerpraatje wat iedereen van elkaar overneemt omdat het "bewijst" dat iedereen tegen ze is... Hoe vaak hoor of lees je niet in de media, marrokanen, turken, zwarte man/vrouw opgepakt? Het wordt ALTIJD erbij vermeld wie het gedaan heeft en welke kleur hij of zij heeft. Dit vind ik verkeerd, maar dat tenzijde.

Waar is dat er tegenwoordig te gauw racist geroepen wordt, maar ook waar is dat heel veel mensen steeds meer de grenzen gaan opzoeken van wat nog enigszins normaal discussieren is, er wordt veel te gauw geroepen en geschreeuwt maar heel weinig inhoudelijke gepraat. Kijk meer eens naar tweede kamer debatten (als je wakker blijven kan ) en als je vaak door het gezwollen taalgebruik heenprikt draaien ze heel vaak ronjes om dezelfde punten sinds paars.

Het is hetzelfde als toen met Pim, hij komt langs verteld iedereen dat Paars een mislukking was en voor dat hij zijn argumenten op papier had gezet was het halve volk hem al na de mond aan het praten...

Ik geef toe dat er problemen zijn in nederland, dit te ontkennen zou oogkleppen mentaliteit bewijzen, ik heb vaak genoeg gewenst dat ik niet bang hoefde te zijn s'avonds over straat te lopen, maar iedere keer als ik uitga staren de junkieogen me vanuit de portieken aan.

Maar ik zal NOOIT accepteren dat hele bevolkingsgroepen over een kam worden gescheert omdat de rechtse/racistische/antisemitische/antiislamitische/antiwesterse persoon te lui is om onderscheid te maken, en dat is misschien wat er mis is in Nederland:

Iedereen roept: Weg met de Marokkanen terwijl ze een keer in hun leven hebben gehoord dat een vage kennis lastig gevallen is. Iedereen roept Weg met de Joden omdat we allemaal weten wat voor een geniepige mensen dat zijn... Iedereen roept weg met de Negers want je leest zo vaak in de krant dat zij diegenen zijn die de kinderen corrumperen met hun drugs...

Iedereen Roept, niemand denkt.


Twee goede vrienden van mij (waaronder een chinees) is bijna doodgestoken door een stel van die tering marokkanen en ik heb 2 jaar in de schilderswijk gewoon dus vertel me niets over bepaalde bevolkingsgroepen!

Ik heb genoeg negatieve ervaringen waar ik over uit kan weidden, maar de "vooroordelen" worden vaken bevestigd dan dat ze ontkracht worden...



Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 20-06-2003 18:25 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 12:07 schreef Sporty Voleg het volgende:
Wat tegenwoordig goed staat is afgeven op extreem links. Het huidige beleid is helemaal niet meer zo links als het was (in Nederland dan).


Afgeven op extreem links? Rechts zul je bedoelen, rechts/extreem rechts wordt altijd negatief weergegeven in de media.

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik vind zelf dat de marokkaanse bevolking de negatieve berichtgeving aan zichzelf te danken hebben. Ik heb totaal geen respect voor mensen die hier komen op zoek naar veiligheid en rijkdom en zich dan zo gaan misdragen tegenover de autochtone bevolking.
Misselijk wordt ik er van als ik weer het zoveelste hoor over criminele marokkaanse jongeren.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 20-06-2003 21:54 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 1:25 schreef Ragnarok het volgende:



Volgens jongerenwerkers en deskundigen op multicultureel gebied rukt extreem-rechts op onder jongeren in Zuidoost-Brabant. Racisme wordt openlijk geuit, onder meer door kleding, graffiti en agressie naar buitenlanders.

In veel gemeenten zijn escalaties geweest: onlangs werden in Eersel zes jongeren gearresteerd die buitenlandse dorpsgenoten hadden geïntimideerd. Volgens Vluchtelingenwerk durft een aantal buitenlanders in Bladel intussen de straat niet meer op uit angst voor een groep jongeren: ''Het is een gekkenhuis. De groep rijdt met auto's en scooters hard op hen af en wijkt dan op het laatste moment uit. De vrouwen worden van hun fiets getrapt en in hun gezicht gespuugd. Een jongen werd onder bedreiging van een pistool verteld dat hij terug moet naar zijn eigen land.''

In de Brabantse gemeente Cranendonck sloegen jongeren, die zich profileren als aanhangers van 'White Power' onlangs een paar buitenlandse meisjes in elkaar. En in Helmond zijn bij het Jongerenmeldpunt 'Artikel 1' meldingen binnengekomen dat enkele islamitische meisjes zich onveilig voelen op school.

Ook zouden op verscheidene middelbare scholen cd'tjes in de rondte gaan met hardcoremuziek waarin een speech van Hitler gemonteerd is.



bron: http://www.eindhovensdagblad.nl/reg...643031_,00.html

Weet niet helemaal wat er allemaal gebeurt daar trouwens.

En wat ik me afvraag, word dit gezien als extreem racisme hier?
Lekker hypocriet zou dat zijn aangezien kranten artikelen van dezer aard vaak toebehoren aan de marokaanse gemeenschap.
(Simpelweg gebaseerd op cijfers)


Heel even terug naar het begin. Ik ben zelf jongerenwerkster en ik kom racistische jongeren inderdaad veel tegen. Maar of daar een stijgende lijn in zit? Ik denk het wel n.a.v. mijn eigen ervaringen en het lezen van beroeps-gerelateerde informatie. Helaas maar waar... Ik ga daar met betreffende jongeren vaak over in discussie op een rustige en niet-bedreigende manier en ik merk vaak dat het ook ligt in: kortzichtigheid, angst voor het onbekende en groepsgedrag (niet buiten de groep willen vallen en dus net zo hard asielzoekers in elkaar beuken als hun informele leidertje al vinden ze het eigenlijk toch niet zo heel tof.)


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 20-06-2003 22:31 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 21:54 schreef Midnight het volgende:
Heel even terug naar het begin. Ik ben zelf jongerenwerkster en ik kom racistische jongeren inderdaad veel tegen. Maar of daar een stijgende lijn in zit? Ik denk het wel n.a.v. mijn eigen ervaringen en het lezen van beroeps-gerelateerde informatie. Helaas maar waar... Ik ga daar met betreffende jongeren vaak over in discussie op een rustige en niet-bedreigende manier en ik merk vaak dat het ook ligt in: kortzichtigheid, angst voor het onbekende en groepsgedrag (niet buiten de groep willen vallen en dus net zo hard asielzoekers in elkaar beuken als hun informele leidertje al vinden ze het eigenlijk toch niet zo heel tof.)


Ik neem aan dat je het over de nazi-gabbers-met-bomberjack-en-lonsdale-truien hebt?
Dat zijn inderdaad kortzichtige, niet al te slimmen mensen. Deze mensen zetten het rechts-extremisme in een kwaad daglicht, het enige goede wat zij veroorzaken is dat duidlijk wordt dat niet iedereen in Nederland zo blij is met de allochtonen.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2003 22:47 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

extreem is nooit goed


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 21-06-2003 14:36 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 22:47 schreef ghoulliette het volgende:
extreem is nooit goed


Niet goed? Moet je overal maar gematigd in zijn?


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-06-2003 13:19 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 18:25 schreef Aeolus het volgende:
Afgeven op extreem links? Rechts zul je bedoelen, rechts/extreem rechts wordt altijd negatief weergegeven in de media.
Ik bedoelde niet zozeer de media zelf, maar een groot deel van de bevolking.


Touché, pussycat!


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen