IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : nu-metal & commercie Volgende pagina
Meshuggah
rumboon
Usericon van Meshuggah
Posted 18-06-2003 18:46 by Meshuggah Wijzig reactieProfiel van MeshuggahQuote dit bericht

waarom zetten sommige metalheads zich zo af tegen nu-metal?
en waarom is iets als het commercieel wordt ineens niet vet meer?

sommige personen op dit forum roepen altijd om het hardst om maar duidelijk te maken hoe kut ze iets wel niet vinden... ik vind het altijd maar een beetje triest zulke reacties..


met0l!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-06-2003 18:47 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Commercieel = gladgestreken voor het grote publiek = dus kut.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 18-06-2003 18:48 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Nu-metal klinkt gewoon veel anders... veel kutter, en het is niet true ()


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 18:49 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

de naam nu-metal suggereert dat het metal is, dit is niet het geval, daarom is de naam al fout. Ook vinden veel mensen deze muziek gewoon niet mooi, net als er door sommige mensen ook veel op powermetal ofzo wordt afgegeven. Ook de mensen die er naar luisteren zijn meestal van behoorlijk laag niveau, maar gelukkig niet allemaal.

Verder heb ik niet echt problemen met commercie, wel met bands die andere muziek gaan maken (mits die slechter is wat meestal het geval is) omdat ze toegankelijker willen worden om meer te verdienen. Metallica, Dimmu Borgir en In Flames bijvoorbeeld. Alhoewel ik de nieuwe dimmu en in flames nog wel redelijk vind.



Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 18-06-2003 18:51 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Het is waar als een band commercieel wordt dat er ook wat veranderd aan de muziek (goed of slecht is eigen smaak) maar het veranderd.

Ik vind het ook verkeerd om daarvoor een band af te breken, als het je niet meer aanstaat kun je dat eens normaal zeggen maar ze niet de hele tijd zitten uitkafferen en in de grond boren.

Laat ieder zijn ding doen, smaken verschillen.



Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 18-06-2003 19:00 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

Commercie is fucking GAY, ik ken geeneen band die ooit betere muziek is gaan maken nadat ze commercieel zijn gegaan.
Cradle
Metallica
Dimmu borgir
In flames

zijn maar een kleine greep.
en om over nu-metal nog maarte zwijgen.
Alleen is system of a down wel oke.

[Dit bericht is gewijzigd door GalleryOfSuicide op 18-06-2003 19:01]


" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 18-06-2003 19:08 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Ach ..
Er zal ook best niet commercieele nu metal zijn
Maar ik vind de muziek gewoon geen ruk an


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-06-2003 19:33 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 19:00 schreef GalleryOfSuicide het volgende:
Commercie is fucking GAY, ik ken geeneen band die ooit betere muziek is gaan maken nadat ze commercieel zijn gegaan.
Cradle
Metallica
Dimmu borgir
In flames

zijn maar een kleine greep.
en om over nu-metal nog maarte zwijgen.
Alleen is system of a down wel oke.


Cradle is niet bezweken aan de commercie maar aan de onmacht om platen als Dusk and her Embrace te overtreffen. Damnation and a Day was zeker geen verdere stap in commerciele richting. Die onmacht is ook gepaard gegaan met overdreven veel bezettingswisselingen natuurlijk. Het echte bandgevoel is allang verdwenen.
Dat de platenmaatschappij zoveel geld probeert te verdienen aan COF door albums 100x te re-releasen met een extra bonusnummer is natuurlijk niet de band z'n schuld.

Dimmu Borgir heeft altijd al vrij toegankelijke black metal gemaakt en zelfs nog wel met een eigen sound.
Hun laatste CD is zelfs de hardste ooit van hun hand! Maar ja, goeie produktie betekent voor veel mensen al snel commerciele neigingen waar ik het overigens totaal niet mee eens ben. Dimmu heerscht!

De laatste In Flames (Reroute to Remain) vind ik btw ook een geweldige plaat! Sew me

Metallica is idd de laatste 10 jaar de verkeerde kant op gegaan. Maar gelukkig krijgen ze er weer zin in en dat hoor je op St. Anger terug en zeker ook bij de live-optredens van de laatste tijd.
Ook al is St. Anger geen wereldplaat geworden, ze zijn iig weer een beetje op weg.
Hoewel iedereen natuurlijk weet dat ze geen Master of Puppets meer gaan maken.


Succes is wat anders dan commercie. Binnen de metal is succes goeie muziek gecombineerd met een heldere vette produktie. Hier is niks mis mee.

Daarentegen sucks nu-metal ontzettend omdat het muzikaal niks voorstelt en er tegelijkertijd bakken geld mee verdiend worden. Op F.O.R. Disturbed nog gezien... wat een zaadband!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-06-2003 19:43 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 18:47 schreef Claw het volgende:
Commercieel = gladgestreken voor het grote publiek = dus kut.


Bullshit, als je muziek toevallig in de grote lijnen overeenkomt met wat de massa wil is het dan gelijk kut?


And my marlboro light


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 18-06-2003 19:53 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Tja dan de vraag wta is commercieel? Glad gestreken voor een breder publiek is bullshit. Ik bedoel, als hier iets metalachtigs in de top40 staat, is het gelijk commercieel, maar als er iets in Japan of Scandinavie in de top40 staat, maakt het opeens niet uit. Ook hoor ik vaak dat als bands veel merchandise verkopen ze opeens commercieel zijn. Maar dat heeft toch geen fuck met de muziek te maken????


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-06-2003 19:57 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 juni 2003 19:43 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Bullshit, als je muziek toevallig in de grote lijnen overeenkomt met wat de massa wil is het dan gelijk kut?


Ja want het blijkt dat ik daar niet van hou, anders luister ik niet naar metal, maar zat ik nu wel TMF te kijken.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-06-2003 20:01 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 19:57 schreef Claw het volgende:
Ja want het blijkt dat ik daar niet van hou, anders luister ik niet naar metal, maar zat ik nu wel TMF te kijken.


mij klinkt dit eerder als een heel overdreven generalisatie:
metal: niet commercieel
tmf: commercieel

het punt dat ik wilde maken echter is dat als je muziek bij de massa in de smaak valt het niet per se slecht hoeft te zijn, en bijv. best metal en commercieel kan zijn, dus dat deze 2 dingen elkaar niet uitsluiten


And my marlboro light


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-06-2003 20:04 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 juni 2003 20:01 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
mij klinkt dit eerder als een heel overdreven generalisatie:
metal: niet commercieel
tmf: commercieel

het punt dat ik wilde maken echter is dat als je muziek bij de massa in de smaak valt het niet per se slecht hoeft te zijn, en bijv. best metal en commercieel kan zijn, dus dat deze 2 dingen elkaar niet uitsluiten


Of je maakt muziek om muziek te maken. Of je maakt muziek om geld te verdienen. Het tweede geval is commercieel.

Als je je muziek dus gaat aanpassen aan wat de grote massa leuk vind, dan doe je dat om meer geld te verdienen dus ben je commercieel.

Goeie metal is niet commercieel, want goeie metal kan niet zijn aangepast aan de smaak van de massa, want de massa heeft geen smaak, en dus zou de metal kut worden als je het er op aanpast. ZO.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 18-06-2003 20:08 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht



dom. Er zijn zat metalbands die de meute niet ontdekt heeft maar waarschijnlijk wel leuk zal vinden. Ik noem maar enkele powermetalbands. In dat genre zijn genoeg ballads te vinden die zo op nr1 kunnen staan in de top 40. Zijn ze dan commercieel? Ze passen zich niet aan.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-06-2003 20:08 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 20:04 schreef Claw het volgende:
Of je maakt muziek om muziek te maken. Of je maakt muziek om geld te verdienen. Het tweede geval is commercieel.

Als je je muziek dus gaat aanpassen aan wat de grote massa leuk vind, dan doe je dat om meer geld te verdienen dus ben je commercieel.

Goeie metal is niet commercieel, want goeie metal kan niet zijn aangepast aan de smaak van de massa, want de massa heeft geen smaak, en dus zou de metal kut worden als je het er op aanpast. ZO.


Ok, maar jouw redenering gaat ervan uit dat de massa geen smaak heeft. Dit is een waardeoordeel, en hoeft niet altijd waar te zijn, er zijn van die gevallen dat de massa naar goede muziek luistert (ook al zijn die er heel erg weinig imho).
En ik had het over het geval, dat jouw muziek, toevallig samen zou vallen met wat op dat moment in de smaak valt bij het grote publiek, dus geen aanpassing van je muziek naar deze smaak, dus muziek naar je eigen overtuiging. PUNT.


And my marlboro light


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 18-06-2003 20:09 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 19:43 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Bullshit, als je muziek toevallig in de grote lijnen overeenkomt met wat de massa wil is het dan gelijk kut?


Grote massa = kut => ...


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-06-2003 20:09 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 juni 2003 20:08 schreef Tormented soul het volgende:
dom. Er zijn zat metalbands die de meute niet ontdekt heeft maar waarschijnlijk wel leuk zal vinden. Ik noem maar enkele powermetalbands. In dat genre zijn genoeg ballads te vinden die zo op nr1 kunnen staan in de top 40. Zijn ze dan commercieel? Ze passen zich niet aan.


Dit is simpelweg gewoon niet waar. En trouwens, Power Metal is zowiezo al kut, om over Power Metal Ballads maar te zwijgen, dat heeft dan al niets meer met metal te maken.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 18-06-2003 20:11 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 20:09 schreef Claw het volgende:
Dit is simpelweg gewoon niet waar. En trouwens, Power Metal is zowiezo al kut, om over Power Metal Ballads maar te zwijgen, dat heeft dan al niets meer met metal te maken.


das een mening, let daar goed op!


Ajakkes
Not a Metal-Head.
Usericon van Ajakkes
Posted 18-06-2003 20:16 by Ajakkes Wijzig reactieProfiel van AjakkesQuote dit berichthttp://Ajakkes.cu2.nl

Maar hoe merk jij dat een band "gladgestreken nummers" maakt om meer cd's te verkopen.

Bands spelen soieso muziek die het plubliek mooi vind. Als ze een nummer spelen dat bij het plubliek niet aanslaat zullen ze dat nummer minder vaak spelen en geen soortgelijke nummers maken. Dat kan de massa zijn of het selecte groepje mensen dat van dat soort muziek houd.


TotZiens


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-06-2003 20:32 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Gaat me niet om commercieel, gewoon niet aan die stijl spreek em aan, vaak is het muzikaal benedenmaats, stupide outfits.

kerels van in de dertig die staan te kwijnen over pubertijdsfrustraties, ik vind het een grote aanfluiting voor de metal in algemeen, en ik zie het liever helemaal niet als metal.

blijf het maar lekker spooky core noemen!



Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 19-06-2003 18:49 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

het zogezegde 'nu-metal' is inderdaad geen metal, het is meer 'pop met distortion'

Dit soort geluid is de naam 'metal' niet waardig dus we noemen het gewoon zo niet meer!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-06-2003 18:50 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 juni 2003 18:49 schreef Mortanius het volgende:
Dit soort geluid is de naam 'metal' niet waardig dus we noemen het gewoon zo niet meer!
In Amerika heet het dan ook gewoon mallcore.


I'm not being rude. You're just insignificant.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 19-06-2003 19:02 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 19 juni 2003 18:49 schreef Mortanius het volgende:
het zogezegde 'nu-metal' is inderdaad geen metal, het is meer 'pop met distortion'

Dit soort geluid is de naam 'metal' niet waardig dus we noemen het gewoon zo niet meer!


Pop met distortion, mooi gezegd!


Dit slaat nergens op.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-06-2003 19:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 19:33 schreef NecRobert het volgende:
Cradle is niet bezweken aan de commercie maar aan de onmacht om platen als Dusk and her Embrace te overtreffen. Damnation and a Day was zeker geen verdere stap in commerciele richting. Die onmacht is ook gepaard gegaan met overdreven veel bezettingswisselingen natuurlijk. Het echte bandgevoel is allang verdwenen.
Dat de platenmaatschappij zoveel geld probeert te verdienen aan COF door albums 100x te re-releasen met een extra bonusnummer is natuurlijk niet de band z'n schuld.

Dimmu Borgir heeft altijd al vrij toegankelijke black metal gemaakt en zelfs nog wel met een eigen sound.
Hun laatste CD is zelfs de hardste ooit van hun hand! Maar ja, goeie produktie betekent voor veel mensen al snel commerciele neigingen waar ik het overigens totaal niet mee eens ben. Dimmu heerscht!

De laatste In Flames (Reroute to Remain) vind ik btw ook een geweldige plaat! Sew me

Metallica is idd de laatste 10 jaar de verkeerde kant op gegaan. Maar gelukkig krijgen ze er weer zin in en dat hoor je op St. Anger terug en zeker ook bij de live-optredens van de laatste tijd.
Ook al is St. Anger geen wereldplaat geworden, ze zijn iig weer een beetje op weg.
Hoewel iedereen natuurlijk weet dat ze geen Master of Puppets meer gaan maken.


Succes is wat anders dan commercie. Binnen de metal is succes goeie muziek gecombineerd met een heldere vette produktie. Hier is niks mis mee.

Daarentegen sucks nu-metal ontzettend omdat het muzikaal niks voorstelt en er tegelijkertijd bakken geld mee verdiend worden. Op F.O.R. Disturbed nog gezien... wat een zaadband!


Voor het overgrote deel ben ik het helemaal met je eens.

Alleen jouw mening over dat Metallica weer een beetje op weg is, deel ik totaal niet. Ik vind juist dat ze nog verder afgezakt zijn. IMHO weten ze heel goed te verbergen (ik weet ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen) dat ze zo'n beetje met elke hype mee proberen te gaan.

"We hebben geen solo's in de nummers gestopt omdat de nummers daar slechter van zouden worden." BS, veel slechter dan deze rotzooi kan gewoonweg niet.
Terug naar hun roots, echt niet! Eerst maakten ze top40-vriendelijke rock en nu zijn ze overgegaan op even zo top40-vriendelijke *ruige* (nu-)metal (ruig, als je het vergelijkt met Load en Reload dan....).

Nee, voor mij persoonlijk is het hoofdstuk Metallica nu toch echt afgesloten.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 19-06-2003 19:48 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 19:39 schreef altx het volgende:
Voor het overgrote deel ben ik het helemaal met je eens.

Alleen jouw mening over dat Metallica weer een beetje op weg is, deel ik totaal niet. Ik vind juist dat ze nog verder afgezakt zijn. IMHO weten ze heel goed te verbergen (ik weet ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen) dat ze zo'n beetje met elke hype mee proberen te gaan.

"We hebben geen solo's in de nummers gestopt omdat de nummers daar slechter van zouden worden." BS, veel slechter dan deze rotzooi kan gewoonweg niet.
Terug naar hun roots, echt niet! Eerst maakten ze top40-vriendelijke rock en nu zijn ze overgegaan op even zo top40-vriendelijke *ruige* (nu-)metal (ruig, als je het vergelijkt met Load en Reload dan....).

Nee, voor mij persoonlijk is het hoofdstuk Metallica nu toch echt afgesloten.

Ach ja, ik ben allang weer blij dat m'n oude helden weer plezier hebben in wat ze doen.
Ik geloof gewoon niet dat ze met opzet een "Top40-vriendelijke" plaat hebben gemaakt (met St. Anger), want binnen zijn ze toch al plus wat voor plaat ze ook uit brengen, het scoort toch wel.
Die status hebben ze nou eenmaal.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-06-2003 21:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Volgens mij is een band pas commercieel bezig als ze hun muziek gaan aanpassen om bij het grote publiek in de smaak te vallen. Als een band zijn eigen muziek speelt maar die blijkt toevallig enorm goed te doen bij de grote massa, dan is die band niet commercieel bezig. Dan doen ze nogsteeds hun eigen ding.

Maar eigenlijk kan het me enorm aan mijn reet roesten of een band nou commercieel is of niet. Als ik het maar lekker vind klinken. En als andere mensen daar dan een probleem mee hebben dan kunnen ze aan mijn twentse pik zuigen. D'r zijn genoeg bandjes die door de het metal-publiek worden uitgekotst en die ik wel vet vind. Ik vind bijvoorbeeld Spineshank, Linkin park, 30 seconds to mars, Disturbed en Mushroomhead best goeie bands.

Kijk, dat iemand een bepaalde muzieksoort niet goed vind heb ik alle respect voor. Dat heet smaak. Maar als iemand zich afkeerd van een bepaalde muzieksoort omdat hij of zij anders uit de toon vallen, dan passen ze hun gedrag aan om in de smaak te vallen bij de menigte en zijn ze dus net zo commercieel als de bands die ze verachten.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen