IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Orphaned Land (prog/folk, Israel) Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-01-2006 11:21 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2006 11:18 schreef Rotzak het volgende:
Een band die de term Israelian Metal gebruikt heb ik liever niet in mijn cd rek. Ik las in dit topic ook dat de band zingt over de Israelische roots. welke roots?
Roots...? Misschien niet het topic, maar ik neem nu maar even aan dat je niet direct bekend bent met de diaspora.

Geeft niet.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-01-2006 11:34 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Oh daar ben ik wel bekend mee hoor, maar juist door de term Israel stuit het mij tegen de borst.


Against God and Government


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-01-2006 11:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2006 11:18 schreef Rotzak het volgende:
Een band die de term Israelian Metal gebruikt heb ik liever niet in mijn cd rek.



Die term gebruiken zij niet zelf. Het wordt gebruikt door anderen. Verder zie ik niet echt direct wat zo problematisch aan die benaming is? Of vind je het omschrijven van Fluisterwoud als Nederlandse Metal en Behemoth als Poolse Metal ook dubieus?

quote:

Ik las in dit topic ook dat de band zingt over de Israelische roots. welke roots?

Het is doodrenkt van de atmosfeer van het Midden Oosten, het praat over verhalen uit de oudheid (Zondvloed etc.).

Er zit geen greintje Zionisme in als je daarop doelt. Het zijn wel allemaal Israeli's die in de band zitten maar het zijn volgens mij niet alleen maar joden, ik dacht dat een van die gasten een Palestijn is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-01-2006 11:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2006 11:34 schreef Rotzak het volgende:
Oh daar ben ik wel bekend mee hoor, maar juist door de term Israel stuit het mij tegen de borst.


Oftewel je gedraagt je net als een linksche AFA strijder. Die schrijven ook mensen, bands en geschriften af omdat ze 'foute' idealen hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-01-2006 11:43 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik accepteer het land Israel gewoon niet, punt. Israel bestaat voor mij niet, en als bands de term willen gebruiken, die gelijk staat een een gewetenloze schurken staat moeten ze zelf weten. Van deze band zal ik geen cd kopen, ook al zijn ze momenteel de beste band van de wereld van mij part.


Against God and Government


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 16-01-2006 11:47 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

boehoehoehoe

de rabbijn heeft me pijn gedaan toen ik werd besneden, daarom heb ik nu een hekel aan joden..


boehoehoehoe


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-01-2006 11:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

HIer. Neem een plakje matzes.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-05-2006 20:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

ORPHANED LAND: 'El Norra Alila' Reissue To Include Bonus Audio, Video Material

Holy Records has set a May 29 release date for the reissue of ORPHANED LAND's second album, "El Norra Alila". The remastered CD will include one bonus audio track and two bonus video CD-ROM live songs in a deluxe digipack.

As previously reported, ORPHANED LAND have announced plans to play a special 10-year anniversary show for "El Norra Alila". The concert, which will take place this summer in Tel-Aviv, will see the Israeli band perform the entire "El Norra Alila" CD, along with selections from the band's other albums. More details will be revealed soon.

ORPHANED LAND are currently working on material for their new album, "ORwarriOR", which will be produced by Steven Wilson of PORCUPINE TREE. A 2007 release via Century Media Records is expected.

ORPHANED LAND is a band which combines progressive heavy/death-metal rock with ethnic Middle Eastern/Arabic/Israeli elements, a unique hybrid of styles that contributed to Steven's decision to work with them. The group have recorded three albums to date, the most recent of which, "Mabool", was their Century Media debut.

Existing completely outside of the mainstream, ORPHANED LAND have managed to create a large worldwide following, and their recent appearances in Europe and the USA at the ProgPower festivals have brought them to the attention of a whole new audience. Wilson is, of course, known from his main project PORCUPINE TREE as well as the producer of three of OPETH's albums.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-01-2007 13:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja mensen, ik doe mijn cds van OL weg,
ik vind er eigenlijk niet zoveel aan,
de riedels en riffs zijn prima, maar de rest is niet mijn 100% smaak


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-06-2008 9:07 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Weer the story of the three sons of seven opgezet, wat een vette plaat .

En de discussie van 2 jaar oud die Rotzak voert over de Israëlische identiteit van deze band was ook wel leuk om te lezen. Beetje Antifa trekjes .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


valfar
Usericon van valfar
Posted 27-06-2008 18:01 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Sinds een aantal weken ben ik weer helemaal verslaafd aan Mabool, echt een vette cd! Ik kan niet wachten op de nieuwe cd en wat de samenwerking met Steven Wilson zal voortbrengen!!!!



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-06-2008 12:43 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Die gasten mogen wel 's werk maken van die nieuwe plaat. twee jaar geleden al aangekondigd met Steven Wilson als producer en nog steeds niet in de rekken. Ik las dat ze deze zomer weer gaan touren, dus dat wordt weer wat langer wachten!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-06-2008 14:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2006 11:43 schreef Rotzak het volgende:
Ik accepteer het land Israel gewoon niet, punt. Israel bestaat voor mij niet, en als bands de term willen gebruiken, die gelijk staat een een gewetenloze schurken staat moeten ze zelf weten. Van deze band zal ik geen cd kopen, ook al zijn ze momenteel de beste band van de wereld van mij part.


En Viking metal dan waren al helemaal geen lieverdjes



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-06-2008 14:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2008 14:50 schreef Dirge for november het volgende:
En Viking metal dan waren al helemaal geen lieverdjes


Ik accepteer het land "Viking" ook niet!!


signature


Antz
Usericon van Antz
Posted 30-06-2008 10:02 by Antz Wijzig reactieProfiel van AntzQuote dit berichthttp://www.magionband.com

quote:
Op 29 juni 2008 12:43 schreef Count Usher het volgende:
Die gasten mogen wel 's werk maken van die nieuwe plaat. twee jaar geleden al aangekondigd met Steven Wilson als producer en nog steeds niet in de rekken. Ik las dat ze deze zomer weer gaan touren, dus dat wordt weer wat langer wachten!


Nee ze zouden volgens mij alleen op summer breeze spelen, en die is inmiddels afgezegd om aan het album t werken, beetje laat maar goed...

En de discussie is idd al 2 jaar oud, maar het is een band die een album heeft gemaakt die volledig in het teken staat van het samenbrengen van mensen van verschillende afkomst en religies af te schrijven omdat ze uit israel komen... hun grootste fanbase zit in turkije, for jahweh's sake

[Dit bericht is gewijzigd door Antz op 30-06-2008 10:03]


Daops
Usericon van Daops
Posted 30-06-2008 11:29 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2008 12:43 schreef Count Usher het volgende:
Die gasten mogen wel 's werk maken van die nieuwe plaat. twee jaar geleden al aangekondigd met Steven Wilson als producer en nog steeds niet in de rekken. Ik las dat ze deze zomer weer gaan touren, dus dat wordt weer wat langer wachten!
Wat ik begrepen had van Kobi (de zanger), is het vooral een kwestie van wachten op de beschikbaarheid van Steven Wilson, die natuurlijk ontzettend druk is. Helaas vertelde ie dat ook alweer vorig jaar oktober


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-06-2008 13:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 januari 2006 11:43 schreef Rotzak het volgende:
Ik accepteer het land Israel gewoon niet, punt. Israel bestaat voor mij niet, en als bands de term willen gebruiken, die gelijk staat een een gewetenloze schurken staat moeten ze zelf weten. Van deze band zal ik geen cd kopen, ook al zijn ze momenteel de beste band van de wereld van mij part.


hehe wat maakt het uit, het geld van elke CD gaat toch naar de joden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-06-2008 14:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 13:30 schreef ElitE het volgende:
hehe wat maakt het uit, het geld van elke CD gaat toch naar de joden.


Muziek is een ZOG complot.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2008 14:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 13:30 schreef ElitE het volgende:
hehe wat maakt het uit, het geld van elke CD gaat toch naar de joden.


en dan vooral Gene Simmons (vast , op een of andere manier)


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-11-2009 1:05 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Vierde album van Orphaned Land

Het Israelische gezelschap Orphaned Land brengt begin volgend jaar haar vierde album uit. Deze plaat heet The Never Ending Way Of ORwarriOR, en de band heeft Steve Wilson van Porcupine Tree weten te strikken voor een gastbijdrage op de keyboards. Wilson heeft tevens ook het album gemixt. Op 25 januari moet de cd in de winkels liggen.


Dat werd tijd


Faustian Spirit of the Earth


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-11-2009 12:08 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Gaaf! Orphaned Land is meesterlijk!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-12-2009 18:14 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht



Faustian Spirit of the Earth


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 27-01-2010 13:15 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

Zo, The Neverending Way of ORwarriOR is dus officiëel sinds maandag uit in Europa.

Heeft iemand hem al eens (of meerdere keren) beluisterd? Wat vinden jullie ervan?

Ben zelf nog bezig het aandachtig te bluisteren, dus een mening formuleer ik nog niet .


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 27-01-2010 13:26 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Ik snap dat ORwarriOR niet echt. Of ligt dat aan mij?


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 27-01-2010 13:41 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

Je bedoelt het woord? Ik vind het zelf niet zo'n geweldige titel voor het album, of toch zeker dat ORwarriOR stuk, maar het is uiteindelijk de muziek die telt.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen