IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Soundgarden Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

What da fuck!

Er is hier geen topic over Soundgarden!
Mijn idolen sinds mijn prille jeugd!

Heerlijke sombere muziek, met de fantastische teksten van Chriss Cornell, en het groovy gitaarwerk van Kim Thayil.

Ik baal nog elke dag dat ze niet meer bestaan


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 17-07-2003 23:05 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 17 juli 2003 23:04 schreef Jenje het volgende:
What da fuck!

Er is hier geen topic over Soundgarden!
Mijn idolen sinds mijn prille jeugd!

Heerlijke sombere muziek, met de fantastische teksten van Chriss Cornell, en het groovy gitaarwerk van Kim Thayil.

Ik baal nog elke dag dat ze niet meer bestaan


ik wou al zeggen, die lui zijn toch al jaren "gone"?

Chris is wel goed terechtgekomen. Vette combo Soundgarden en RATM


Bruce Banner


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 17-07-2003 23:05 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

@jenje post

Idem,.... heb ook best genoten van hun muziek

en idd jammer dat ze er mee gestopt zijn




[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 17-07-2003 23:06]


Wiegen Meister !


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 23:06 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

het enige nummer wat ik vaak kan horen is: blackhole sun. Brilliant nummer. Verder vind ik ze niet zo geweldig moet ik zeggen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:05 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
ik wou al zeggen, die lui zijn toch al jaren "gone"?

Chris is wel goed terechtgekomen. Vette combo Soundgarden en RATM
Audioslave vind ik matig als je er een Badmotorfinger, een Superonknown of een Louder than Love naast legt.


NP Mailman

Argh dat begingitaarriff


Hello don't you know me, I'm the dirt beneath your feet.
The most important fool you forgot to see


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 17-07-2003 23:10 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Badmotorfinger zet ik nu zelfs af en toe nog wel eens op. Dat wil wat zeggen. Machtige muziek.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:04 schreef Jenje het volgende:
What da fuck!

Er is hier geen topic over Soundgarden!
Mijn idolen sinds mijn prille jeugd!

Heerlijke sombere muziek, met de fantastische teksten van Chriss Cornell, en het groovy gitaarwerk van Kim Thayil.

Ik baal nog elke dag dat ze niet meer bestaan


Na Badmotorfinger ging het helaas zeer sterk bergafwaarts naar mijn mening. En audioslave is helemaal vette bagger.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik wil wel eens weten wat de gitaristen/gitaarvirtuozen vinden van het gitaarwerk van Soundgarden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:12 schreef attila_de_hun het volgende:
Na Badmotorfinger ging het helaas zeer sterk bergafwaarts naar mijn mening. En audioslave is helemaal vette bagger.


Superunknown vind ik nog wel een erg goede schijf, er wordt daar meer gedaan met vooral de vocale capaciteiten van Chris.

Wat daarna is gekomen was een sign on the wall dat Soundgarden uit elkaar zou gaan.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:14 schreef Jenje het volgende:
Superunknown vind ik nog wel een erg goede schijf, er wordt daar meer gedaan met vooral de vocale capaciteiten van Chris.

Wat daarna is gekomen was een sign on the wall dat Soundgarden uit elkaar zou gaan.


idd. Overigens, het gitaarwerk moet het vooral hebben van de sterke riffs en effectiviteit en niet van de gelikte solo's en technische masturbaties.
Wat vind jij van de temple of the dog-project? Hier doe chriss cornell mee (plus wat peral jam leden). Iedereen vind het een super cd maar ik dus niet. Veel te slap.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-07-2003 23:19 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Hoogst onderschatte band nmm.

Onderhuids bevinden zich namelijk geniale muzikale hoogstandjes. Let vooral maar eens op de aparte maatsoorten die af en toe voorbijkomen.
Dan praat ik vooral over Superunknown, omdat ik de rest van hun werk niet zo goed ken.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Temple of the Dog ? Die cd heb ik ook, het is meer de echt grunge, terwijl Soundgarden een meer eigen stijl heeft.

TotD vind ik erg goed, maar voornamelijk de soundgarden-like nummers.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:19 schreef NecRobert het volgende:
Hoogst onderschatte band nmm.

Onderhuids bevinden zich namelijk geniale muzikale hoogstandjes. Let vooral maar eens op de aparte maatsoorten die af en toe voorbijkomen.
Dan praat ik vooral over Superunknown, omdat ik de rest van hun werk niet zo goed ken.
Inderdaad erg onderschat, als je veel mensen hoort kennen ze het vaak alleen van Black Hole Sun, wat ik erg jammer vind. Een album als Badmotorfinger behoort mijns inziens in de top 100 allertijden


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 17-07-2003 23:33 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Kijk, eindelijk een topic waar ik kan opscheppen over mijn Soundgarden verzameling


CD

Soundgarden Flower
Soundgarden Ultramega OK
Soundgarden Louder Than Love
Soundgarden Louder Than Live
Soundgarden Screaming Life / Fopp
Soundgarden Badmotorfinger
Soundgarden Superunknown
Soundgarden Mindriot (live in the netherlands)
Soundgarden Vol3. Live USA
Soundgarden Accoustic Pollution
Soundgarden Fortissimo

Vinyl

Soundgarden Louder Than Live
Soundgarden Screaming Life
Soundgarden Flower 12"
Soundgarden Loud Love 12" etched
Soundgarden Loud Love 7"
Soundgarden Rusty Cage 12" posterbag
Soundgarden Jesus Christ Pose 12" posterbag
Soundgarden Garden Of Love 7" bootleg
Soundgarden She'd A Politician 7" flexi disk
Soundgarden Hands All Over 7"
Soundgarden Live 1988 Seattle 7" bootleg
Soundgarden Jesus Christ Pose 7" picture disk
Soundgarden Outshined 7" picture disk
Soundgarden Fell On Black Days 7" picture disk
Soundgarden The Day I Tried To Live 7" picture disk
Soundgarden Spoonman 7" picture disk
Soundgarden Blow Up The Outside World 7" numbered green vinyl
Soundgarden Pretty Noose 7" numbered red vinyl
Soundgarden Superunknown blue vinyl


En natuurlijk Temple Of The Dog op cd en vinyl (helaas niet de singles)

Van mij mogen die knakkers weer bij elkaar komen. Ze hadden al in een interview gezegd dat ze niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan en dat ze het niet uitsluiten dat ze ooit weer bij elkaar komen. Sinds ze solo en met Audioslave geflopt zijn lijkt de kans mij vrij groot.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zit nu superonknowm te luisteren, maar er komt echt van alles langs in dit album, bluesstukken, black sabbath achtige stukken, 60's stukken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dunne_hein, ik heb een dubbel live cd van Suondgarden - Real wild children

Is van net na Louder than Love


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:33 schreef Dunne_Hein het volgende:
Van mij mogen die knakkers weer bij elkaar komen. Ze hadden al in een interview gezegd dat ze niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan en dat ze het niet uitsluiten dat ze ooit weer bij elkaar komen. Sinds ze solo en met Audioslave geflopt zijn lijkt de kans mij vrij groot.


WOW dunne, dat is een serieuze verzameling. Maar ik dacht dat soundgarden altijd bergen nummers opnam, dus ook veel onuitgebracht materiaal heeft. Die zouden ze maar eesn uit moeten brengen. Singles van soundgarden waren ook altijd interessant.

en sta ik nu echt helemaal alleen in mijn afkeer van temple of the dog.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dunne Heinj, heb jij ook die SOMMS mini cd die bij Badmotorfinger zat ? De verkoper vertelde mij toen dat die uitgave in Nederland gelimiteerd was tot 500 exemplaren.

Er staan daar erg gave covers en een live versie van Slaves & Bulldozers op


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 17-07-2003 23:40 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:35 schreef Jenje het volgende:
Dunne_hein, ik heb een dubbel live cd van Suondgarden - Real wild children

Is van net na Louder than Love


Tja, er zijn zooooo veel bootlegs. Onmogelijk om die allemaal in handen te krijgen. Ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten maar als ze voor een aardige prijs voorbij komen neem ik ze altijd mee.

Een vriendin van mij heeft een officiele cd die ook rond Louder Than Love is uitgegeven, maar die is alleen in Japan uitgegeven. *jaloers*

Ik zoek zelf nog de SOMMS versie van Badmotorfinger. Dat is een dubbelcd uitgaven. Er schijnen echt duizenden en duizenden van geperst te zijn maar je ziet ze echt zelden (dan dan voor een niet zo'n leuke prijs)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 17-07-2003 23:45 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Temple Of The Dog vind ik ook wel wat slap maar niet echt slecht. Maar ik moet het compleet hebben he

Wat Chris Cornell solo heeft gedaan vind ik wel heel goed maar blijkbaar liep dat voor geen meter...


I can't shoot straight unless I've had a pint!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:45 schreef Dunne_Hein het volgende:
Temple Of The Dog vind ik ook wel wat slap maar niet echt slecht. Maar ik moet het compleet hebben he

Wat Chris Cornell solo heeft gedaan vind ik wel heel goed maar blijkbaar liep dat voor geen meter...


Masar je hebt niet veel cd-singeles??? Ik heb er nog een paar. o.a. Jesus christ pose.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:40 schreef Dunne_Hein het volgende:
Tja, er zijn zooooo veel bootlegs. Onmogelijk om die allemaal in handen te krijgen. Ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten maar als ze voor een aardige prijs voorbij komen neem ik ze altijd mee.

deze komt van een of ander italiaans labeltje en heeft 3 concerten van net na Louder. Best goede geluidskwaliteit en ik heb hem nog nooit ergens anders gezien, dus voor die 80 piek was het geen slechte aankoop toen.
quote:

Een vriendin van mij heeft een officiele cd die ook rond Louder Than Love is uitgegeven, maar die is alleen in Japan uitgegeven. *jaloers*
Een studioalbum ? allemaal nieuwe nummers of covers?

quote:
Ik zoek zelf nog de SOMMS versie van Badmotorfinger. Dat is een dubbelcd uitgaven. Er schijnen echt duizenden en duizenden van geperst te zijn maar je ziet ze echt zelden (dan dan voor een niet zo'n leuke prijs)
Ha ik heb mijne gewoon voor de normale prijs gekocht (iets van 40 piek toen)


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-07-2003 23:52 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:06 schreef Cadaveria het volgende:
het enige nummer wat ik vaak kan horen is: blackhole sun. Brilliant nummer. Verder vind ik ze niet zo geweldig moet ik zeggen.


Mee eens, maar dat nummer is dan gelijk wel geniaal!


..."Hate can only create more hate"...


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 17-07-2003 23:55 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Masar je hebt niet veel cd-singeles??? Ik heb er nog een paar. o.a. Jesus christ pose.


Sterker nog, ik heb er geen één. Wel eentje van Chris Cornell solo. Die prijzen van die singles staan mij niet zo aan. En daarnaast heeft Soundgarden van bijna iedere single wel drie of vier verschillende versies gemaakt. Ik ga daar echt niet aan beginnen om die nog met terugwerkende kracht te verzamelen.

Tijdeje terug zat ik wel te balen. Toen had ik FOPP op vinyl in Amerika gekocht. Daar zijn er maar 3000 van geperst en nooit op cd uitgebracht (wel icm Screaming Live). Een check opgestuurd, dude zegt dat hij hem nooit heeft ontvangen. Is ook niet verzilverd. Mailtje gestuurd of ik een nieuwe moest sturen maar nooit meer reactie op gehad.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm zuigend dat


NP 4th of Jluy ... gitaarwerk

En dan de combinatie van de lage en hoge stem van Chris

FUCKING GOOSEBUMPS!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 17-07-2003 23:59 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:50 schreef Jenje het volgende:

Een studioalbum ? allemaal nieuwe nummers of covers?




Loudest Love als mijn hersens nog goed werken. geen nieuwe nummers maar wel een hele aparte uitgaven.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen