IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Doom klassiekers Vorige pagina | Volgende pagina
McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 06-10-2001 19:50 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Misanthope - 1666...Theatre Bizarre is trouwens ook een topper.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-10-2001 19:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Bizar is wel van toepassing op Misanthrope!

Miracles heeft trouwens een foto van een leuke kerk op de cover


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 06-10-2001 19:55 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Shit ja, die heb ik alleen nog niet, maar hij staat wel op mijn verlanglijstje!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-10-2001 19:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Renaissance - The death of art is m.i. de beste doom/death cd ooit uit Helgische bodem opgedolven!!!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-10-2001 20:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Meer DOOOOMMMM (geen gothic he, DOOM is wat we willen):

Winter - Into Darkness/Eternal Frost
dISEMBOWELMENT - Transcendence Into The Peripheral
Esoteric - The Pernicious Enigma
Skepticism - Stormcrowfleet
Anathema - Pentecost III
Katatonia - Dance Of December Souls

Laatste is meer black/doom...
Ik heb Paradise Lost nooit doom gevonden, ik vind bv. 'Gothic' wel een erg goede plaat, maar doom? Nee...


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 06-10-2001 20:21 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2001 20:03 schreef Dwaallicht het volgende:
geen gothic he, DOOM is wat we willen


Je haalt me de woorden uit den mond!

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 06-10-2001 20:21]


Satan
Usericon van Satan
Posted 07-10-2001 0:04 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Wat is het verschil tussen gothic en doom .



McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 07-10-2001 0:09 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Goeie vraag. Euh...Gothic is over het algemeen meer keyboardgeoriënteerd en bevat ook net iets vaker damesvocalen. Doom is meer gitaargeoriënteerd(die speciale DOOM-riffs ). Neemt niet weg dat er ook doombands met vrouwen op zang zijn natuurlijk. Doom en Gothic worden tegenwoordig ook veel door elkaar gespeeld trouwens. De scheidingslijn tussen veel genres is vrij dun.


Satan
Usericon van Satan
Posted 07-10-2001 0:21 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

IK luister ook weleens naar doom maar dan zonder gitaren (alleen maar viool of piano etc) soms met spoken word (ook geweldig misschien heeft iemand cdtips)
Misschien hebben jullie het over doommetal en gothic metal .Doom kan bijvoorbeeld ook klassiek zijn en Gothic kan bijvoorbeeld ook klassiek zijn (gregoriaans etc ) maar ook sisters of mercy .Maar ik denk dat er hier ook sprake is van een 'crossover ' waar de meeste artiesten zich niet bewust van zijn als ze de muziek en songs maken .
Misschien kan je zeggen iets 'neigt' meer naar doom of gotic etc .



McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 07-10-2001 0:23 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ja, de stijlen doom en gothic lopen inderdaad vrijwel altijd over. Ik geef dus de voorkeur aan bands die naar doom neigen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-10-2001 0:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmmm ik denk dat doom metal in eerste instantie gebaseerd is op Black Sabbath (natuurlijk) en dan de lijn doorgetrokken heeft naar langzamer, zwaarder, modderiger, traager, nog zwaaaaarder totdat je uitkomt bij het metal-equivalent van eindeloos doordreunende gongslagen, of zo. (dus eigenlijk hebben we het dan ook over doom/death metal).

Terwijl gothic metal toch meer gebaseerd is op gothic, je weet wel, die 'ik sta op een verregende grafsteen en voel me kut' muziek Ik vind ouwe Sisters of Mercy of Dead Can Dance erg cool, maar de meeste gothic en gothic metal vind ik zelfmedelijden-muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 07-10-2001 0:52]


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 07-10-2001 15:45 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Hmmm leuk onderwerp voor eerste postje (ben niet zo'n forum persoon).

Wat wel klassiekers zijn volgens mij zijn..
Skepticism 'Lead and Aether'
Thergothon 'Streams from the Heavens'
Winter 'Into Darkness' & 'Eternal Forst'
diSEMBOWELEMNT 'Into the dingus dingus'
Dusk '... Majestic Thou in Ruin'
Witchfinder General 'Death Pentalty'
Solitude Aeternus 'Beyond the Crimson Horizon'
St. Vitus 'Born too late'
Evoken 'Embrace the Emptiness'

Bekendere klassiekers:
My Dying Bride 'Turn Loose the Swans'
Paradise Lost 'Gothic'
Candlemass 'Nightfall'

Zo kan ik eigenlijk nog wel een tijdje door gaan, maar wel weer genoeg voor vandaag en een eerste post...


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 09-10-2001 19:04 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

hi Asgorath, welkom hier!

ohja en 'Evoken - Quietus' word ook wel een klassieker, al is ie wat te nieuw om klassiek genoemd te worden denk ik ...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-10-2001 19:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Gothic metaltip:

Dance macabre - Totentanz
(Projekt met Ancient rites & Necromantia leden)

nog wat Doom:
The blood divine
oude Anathema

Doom/black:
Katatonia - Jhva elohim meth/ Dance.../For funerals to come
October tide - Rain without end
Opthalamia - Journey into darkness/ Via dolorosa / Dominion



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 09-10-2001 21:23 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2001 19:12 schreef Mutilator het volgende:

Opthalamia - Journey into darkness/ Via dolorosa / Dominion



Opthalamia


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-10-2001 22:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kent iemand nog MYSTIC CHARM uit Zwolle?
'...virginity is CRUSHED....'


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 31-10-2001 10:12 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

MDB: Under my wings and into your arms
Anathema:Sweet tears
Crowbar:No quarter(loodzware Led Zep-cover)


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 31-10-2001 10:50 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

En de oude Cathedral natuurlijk (voordat ze stoner rock werden)



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2001 12:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De laatste van Cathedral is weer als van ouds!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 31-10-2001 12:55 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Yeah cathedral, welke cd was dat nou ook al weer een paarsige cd met allemall leipo's erop, beetje medival (ja ZEER specifiek, ik weet et) want, die is echt cool *grin*


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 31-10-2001 13:01 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

McDoom,

de beste doom-plaat aller tijden is zonder enige twijfel:

BRAVE MURDER DAY

van KATATONIA.

Niet 100% doom, maar wat een heerlijk sfeertje.


KOOPT, LEENT OF STEELT ALLEN DEZE PLAAT!!!!!


SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 31-10-2001 13:02 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

En niet te vergetencnatruurlijk:

Serenades - Anathema.



SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 31-10-2001 19:28 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Hee Faas is er weer eens.
Cryptal Darkness-They whispered you had risen is sinds vandaag ook een klassieker voor me. Tien keer achter elkaar geluisterd ofzo...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-10-2001 20:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 31 oktober 2001 12:55 schreef FireFox het volgende:
Yeah cathedral, welke cd was dat nou ook al weer een paarsige cd met allemall leipo's erop, beetje medival (ja ZEER specifiek, ik weet et) want, die is echt cool *grin*


Cathedral - Forest of equillibrium!!!!!

'Reaching happiness, touching PAIN!!!!!!'


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-10-2001 20:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 31 oktober 2001 13:01 schreef Faas Ripsnaas het volgende:
McDoom,

de beste doom-plaat aller tijden is zonder enige twijfel:

BRAVE MURDER DAY

van KATATONIA.

Niet 100% doom, maar wat een heerlijk sfeertje.



Dat is een doom/wave plaat; idd errug -treurig- goed!

Ken je 'Dance of december souls' van Katatonia? Dat is atmosferische black/doom en klinkt nog veeeeel getergter!!!!!!



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen