IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Prinsjesdag / de begroting Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 19:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 19:31 schreef Y Draig Goch het volgende:


En ik heb geen zin in een prestatiebeurs voor mijn studie.




Je vindt het dus verkeerd dat de overheid (en indirect de burgers die het via belasting betalen) geld aan jou mogen stort en er een tegenprestatie nl. dat je binnen een van te voren vastgestelde termijn afstudeert? Zit je daar om te studeren of op de kosten van de belastingbetaler te lanterfanteren?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 16-09-2003 19:53 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 16 september 2003 19:47 schreef Chelman het volgende:


Je vindt het dus verkeerd dat de overheid (en indirect de burgers die het via belasting betalen) geld aan jou mogen stort en er een tegenprestatie nl. dat je binnen een van te voren vastgestelde termijn afstudeert? Zit je daar om te studeren of op de kosten van de belastingbetaler te lanterfanteren?


Als student heb ik het al totaal niet breed en je hebt sowieso al dat je na een bepaalde leeftijd geen recht meer tot studiefinanciering heb. Blijf dan van het enige stukje financiele zekerheid af, ook omdat er meerdere oorzaken zijn waardoor je een schooljaar niet goed kan afronden (denk aan ziektes e.d.) en zie dit kabinet er niet toe in staat uitzonderingen te maken.

D66 had voor zover ik weet ook gezegd dat ze niets op het onderwijs gingen bezuinigen, echt weer iets voor hun om hun woord niet te houden.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 19:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 19:53 schreef Y Draig Goch het volgende:
Als student heb ik het al totaal niet breed en je hebt sowieso al dat je na een bepaalde leeftijd geen recht meer tot studiefinanciering heb. Blijf dan van het enige stukje financiele zekerheid af, ook omdat er meerdere oorzaken zijn waardoor je een schooljaar niet goed kan afronden (denk aan ziektes e.d.) en zie dit kabinet er niet toe in staat uitzonderingen te maken.



Weet jij dat in Nederland een voor westerse begrippen schrikbarend laag percentage WO studenten binnen de vastgestelde periode afstudeert of uberhaupt afstudeert? Weet jij dat in het buitenland dat percentage aanzienlijk hoger ligt en nagenoeg iedereen het presteert om binnen de vier/vijf jaar af te studeren? Zijn de Nederlanders dommer of luier?

quote:

D66 had voor zover ik weet ook gezegd dat ze niets op het onderwijs gingen bezuinigen, echt weer iets voor hun om hun woord niet te houden.


Voor zover ik het vluchtig op de radio hoorde was juist onderwijs een van de gebieden waarop juist extra geld voor uitgetrokken wordt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 20:01 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 19:59 schreef Chelman het volgende:
Weet jij dat in Nederland een voor westerse begrippen schrikbarend laag percentage WO studenten binnen de vastgestelde periode afstudeert of uberhaupt afstudeert? Weet jij dat in het buitenland dat percentage aanzienlijk hoger ligt en nagenoeg iedereen het presteert om binnen de vier/vijf jaar af te studeren? Zijn de Nederlanders dommer of luier?


Misschien zijn de eisen die gesteld worden op Nederlandse universiteiten wel hoger?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 20:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:01 schreef anonymous het volgende:
Misschien zijn de eisen die gesteld worden op Nederlandse universiteiten wel hoger?



Da's gewoon niet waar. De eisen in verschillende westerse landen ontlopen elkaar gemiddeld niet veel. En op de buitenlandse topuniversiteiten zijn deze zelfs aanzienlijk hoger dan hoger.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 16-09-2003 20:06 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 16 september 2003 19:59 schreef Chelman het volgende:
Weet jij dat in Nederland een voor westerse begrippen schrikbarend laag percentage WO studenten binnen de vastgestelde periode afstudeert of uberhaupt afstudeert? Weet jij dat in het buitenland dat percentage aanzienlijk hoger ligt en nagenoeg iedereen het presteert om binnen de vier/vijf jaar af te studeren? Zijn de Nederlanders dommer of luier?


Er zijn er ook zat die wèl hun best doen. Vind niet dat iedereen daaronder moet lijden.

Je krijgt hier tot een bepaalde leeftijd (fill me in please ) recht op studiefinanciering, en als je na die leeftijd verder wilt studeren moet je dat zelf betalen. Vind die maatregel alleen al genoeg, vind het onnodig om deze erbij toe te voegen.

quote:

Voor zover ik het vluchtig op de radio hoorde was juist onderwijs een van de gebieden waarop juist extra geld voor uitgetrokken wordt.


Ik had vluchtig eerder gehoord dat zalm het onderwijs niet kon (lees: wou) besparen en daar ook op ging bezuinigen, maar ben hier niet zeker over.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 20:08 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:05 schreef Chelman het volgende:
Da's gewoon niet waar. De eisen in verschillende westerse landen ontlopen elkaar gemiddeld niet veel. En op de buitenlandse topuniversiteiten zijn deze zelfs aanzienlijk hoger dan hoger.
Ik heb wel eens gehoord dat de kwaliteit van onderwijs op Duitse universiteiten veel slechter is dan in Nederland. Weet dat ook niet zeker, hoor. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Nederlandse studenten alleen vanwege laksheid langer over hun studie doen dan de gemiddelde buitenlander. Misschien hoeven die niet zo snel een bijbaantje erbij te nemen? Zodat ze al hun tijd aan de studie kunnen besteden in tegenstelling tot Nederlandse studenten?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 20:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:06 schreef Y Draig Goch het volgende:
Er zijn er ook zat die wèl hun best doen. Vind niet dat iedereen daaronder moet lijden.



Maar degene die wel hun best doen halen het op hun sloffen. Zo niet dan zijn ze blijkbaar niet geschikt voor het WO.

quote:

Je krijgt hier tot een bepaalde leeftijd (fill me in please ) recht op studiefinanciering, en als je na die leeftijd verder wilt studeren moet je dat zelf betalen. Vind die maatregel alleen al genoeg, vind het onnodig om deze erbij toe te voegen.



Ik vind dat de leeftijdsregel geschrapt moet worden en er studiefinanciering voor de voorgeschreven duur van de studie moet komen ongeacht of je nu op je 18e of 48e aan je studie begint.

Mensen die zeggen: ja maar ik heb 2 jaar verloren want ik heb eerst de verkeerde studie gekozen want: blabla bla. Pech! Het was JOUW verkeerde keus en wat geeft je het recht om dat op anderen af te wentelen?



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-09-2003 20:12 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 september 2003 19:16 schreef Y Draig Goch het volgende:
Made up my mind. Zaterdag ga ik meedoen met demonstreren tegen bakellende II




Ik kan er gvd niet bij zijn....vervelende werk ook altijd


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 20:12 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:10 schreef Chelman het volgende:
Maar degene die wel hun best doen halen het op hun sloffen. Zo niet dan zijn ze blijkbaar niet geschikt voor het WO.



Ik vind dat de leeftijdsregel geschrapt moet worden en er studiefinanciering voor de voorgeschreven duur van de studie moet komen ongeacht of je nu op je 18e of 48e aan je studie begint.

Mensen die zeggen: ja maar ik heb 2 jaar verloren want ik heb eerst de verkeerde studie gekozen want: blabla bla. Pech! Het was JOUW verkeerde keus en wat geeft je het recht om dat op anderen af te wentelen?


Het komt vaak genoeg voor dat je buiten je eigen schuld om uitloopt met je studie. Bijvoorbeeld doordat er niet geneog stageplekken zijn en je dus pas later kunt beginnen met stage waardoor je uitloopt. Ik vind dat je er best 1 of 2 jaar langer over mag doen, maar dan houdt toch ook echt op.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 20:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:08 schreef anonymous het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat de kwaliteit van onderwijs op Duitse universiteiten veel slechter is dan in Nederland. Weet dat ook niet zeker, hoor. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Nederlandse studenten alleen vanwege laksheid langer over hun studie doen dan de gemiddelde buitenlander. Misschien hoeven die niet zo snel een bijbaantje erbij te nemen? Zodat ze al hun tijd aan de studie kunnen besteden in tegenstelling tot Nederlandse studenten?


Da's niet waar. Ik heb ervaring met het Nederlandse, Amerikaanse en Poolse universiteitswezen. Ik moest in het buitenland veel harder aan de slag dan hier. In Amerika heb je idd veel universiteiten met een laag niveau maar dat komt door de veel grotere aanbod oftewel je hebt daar goede, matige en slechte universiteiten. EN de gemiddelde student in Polen/VS moet net zoveel zo niet meer bijverdienen dan hier.

Ik had ook indirect ervaring met verschillende unis in Engeland (via vrienden die daar studeerden) varierend van LIverpool University tot Oxford. Ik heb vaak hun materie met de onze vergeleken en het ontliep elkaar nauwelijks.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-09-2003 20:17 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 september 2003 20:10 schreef Chelman het volgende:

Mensen die zeggen: ja maar ik heb 2 jaar verloren want ik heb eerst de verkeerde studie gekozen want: blabla bla. Pech! Het was JOUW verkeerde keus en wat geeft je het recht om dat op anderen af te wentelen?




Dat mensen een verkeerde studie geven komt inderdaad veel voor, maar dat een logisch gevolg van het feit dat je (bijna) nooit een goed beeld krijgt van een studie, van wat je van een opleiding kan verwachten. Laat ze eerst een oplossing voor dat probleem zoeken en dan de regels aanpassen.

En hoe zit het nu als je na je studie nog een andere studie wil doen, krijg je daarvoor ook studiefinanciering of helemaal niet meer?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 20:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:17 schreef Jebes het volgende:
Dat mensen een verkeerde studie geven komt inderdaad veel voor, maar dat een logisch gevolg van het feit dat je (bijna) nooit een goed beeld krijgt van een studie, van wat je van een opleiding kan verwachten. Laat ze eerst een oplossing voor dat probleem zoeken en dan de regels aanpassen.

En hoe zit het nu als je na je studie nog een andere studie wil doen, krijg je daarvoor ook studiefinanciering of helemaal niet meer?


Mensen moeten zichzelf beter voorlichten en niet altijd alles op iemand/iets anders afschuiven. Waarom kon ik een goed beeld krijgen? Waarom konden veel van mijn vrienden dat?

De overheid mag het wel mogelijk maken voor mensen om een studie te volgen om iedereen gelijke kansen op de arbeidsmarkt te gunnen. Als iemand ervoor kiest om daarna door te studeren dan is dat zijn keus en dient het niet gefinancierd te worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-09-2003 20:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:17 schreef Jebes het volgende:
Dat mensen een verkeerde studie geven komt inderdaad veel voor, maar dat een logisch gevolg van het feit dat je (bijna) nooit een goed beeld krijgt van een studie, van wat je van een opleiding kan verwachten. Laat ze eerst een oplossing voor dat probleem zoeken en dan de regels aanpassen.

En hoe zit het nu als je na je studie nog een andere studie wil doen, krijg je daarvoor ook studiefinanciering of helemaal niet meer?
Ze, ze, ze! Waarom zoek je zelf geen oplossing voor dat probleem? Want het is niet het probleem van een ander, maar een probleem van jou, waar anderen de gemaakte onkosten voor moeten betalen. Je kunt problemen wel altijd op anderen afschuiven, maar je kunt wel nagaan, dat wanneer iedereen dat doet er grote problemen zullen onstaan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 20:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Het allergrootste probleem van een verzorgingsstaat is dat iedereen alle keuzes zelf wil maken maar bij negatieve gevolgen van dien geen consequenties wil dragen. Oftewel: enkel de lusten van vrijheid maar geen lasten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-09-2003 20:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:26 schreef Chelman het volgende:
Het allergrootste probleem van een verzorgingsstaat is dat iedereen alle keuzes zelf wil maken maar bij negatieve gevolgen van dien geen consequenties wil dragen. Oftewel: enkel de lusten van vrijheid maar geen lasten.

Inderdaad ja.

Vanmorgen in de Volkskrant was een bijlage 'de stand van ons land'. Daarin werden o.a. mensen gehoord die behoorlijk in hun portemonnee geraakt werden.

Zoals altijd zijn er mensen de dupe die het écht nodig hebben en voor wie het zorgstelsel bedoeld is... zoals die kerel met, wat was het, spierdystrofie geloof ik, die slechts nog maar 9 uur per week zorg heeft en rond moet komen van 690 euro per maand, voor wie lang niet altijd gekookt wordt en die voor nieuwe kleren een begroting moet indienen bij de sociale dienst.

Echter, er was ook een echtpaar, nu WAO'ers, die toen ze werkten netto 2800 euro te besteden hadden per maand. Nu ze allebei WAO'ers zijn is dat 1800 geworden. Die man vond het 'je reinste diefstal' want 'de hypotheek is ook niet 30% goedkoper geworden opeens'.

Dat vond ik echt " ". Mensen willen zonder te werken wel de hypotheek kunnen blijven aflossen of zo. En het dan nog 'diefstal' noemen ook. Ik vond het exemplarisch voor de huidige mentaliteit.


(overigens is het zo dat het koningshuis best veel geld voor ons land binnenhaalt, ik vind alleen wel dat de koningin ook belasting mag betalen)

Jammer dat er m.i. op verkeerde plekken bezuinigd wordt. Gewoon blijven werken dus en hopen dat je niet ziek wordt.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 20:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Inderdaad ja.

Vanmorgen in de Volkskrant was een bijlage 'de stand van ons land'. Daarin werden o.a. mensen gehoord die behoorlijk in hun portemonnee geraakt werden.

<snip>




Ja, dit had ik ook gelezen. Ik koop principeel de Volkskrant niet maar er zwerft altijd eentje rond ons kantoor. Ik vond dat 'je reinste diefstal' verhaal idd

Mooiste vond ik die kerel die bij allemaal verhuisbedrijven had gewerkt en nadat hij ontslagen was er niet bij berustte en opzoek bleef naar een nieuwe betrekking todat hij deze vond.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-09-2003 20:55 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Tsja, de enorme sukkels die toch maar weer voor de CDA en LPF etc. hebben gestemd komen nu vies op de koffie. En de rest van ons met hen. Misschien is het een idee als sommige mensen in dit land eens voor zichzelf leren denken en eens leren wat politiek nou precies inhoud.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 20:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:55 schreef XnegativeX het volgende:
Misschien is het een idee als sommige mensen in dit land eens voor zichzelf leren denken en eens leren wat politiek nou precies inhoud.


Wat houdt het dan precies in?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-09-2003 20:59 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wat ik daarmee bedoel is dat de mensen zich eens in de partij programma's van bepaalde partijen moeten verdiepen. Ik heb namelijk enorm veel mensen horen zeggen dat ze gewoon maar op de grootste partijen kiezen omdat het ze toch niet interesseerdt. Dom is dat want daardoor staan de CDA en VVD nu wel mooi hand in hand ons geld af te pakken.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-09-2003 20:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, vertel dat eens, XNegativeX .

Wij hebben hier nog steeds de Volkskrant (studentenhuis en woningnood in Utrecht), ik zou graag de NRC lezen maar da's geen ochtendkrant!

Ik ben benieuwd hoe het de vakbonden zal vergaan trouwens, die staan lijnrecht tegenover de plannen van het kabinet.

Overigens las ik ook dat er in 'slaapsteden' iets van 120.000 banen te vergeven zijn dus het moet best kunnen om werk te vinden (al zal de werkloosheid in 2004 geloof ik tot 7% stijgen volgens de prognoses ).
Maar ik weet de getallen niet zeker meer.

Ach het is zeker voer voor leuke discussies op het werk .


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 21:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 20:59 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb namelijk enorm veel mensen horen zeggen dat ze gewoon maar op de grootste partijen kiezen omdat het ze toch niet interesseerdt.


Das hun goed recht natuurlijk

quote:

Dom is dat want daardoor staan de CDA en VVD nu wel mooi hand in hand ons geld af te pakken.


Geld afpakken doen andere partijen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-09-2003 21:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 16 september 2003 21:01 schreef Chelman het volgende:
Das hun goed recht natuurlijk


Uiteraard...goed punt!!!



quote:
Geld afpakken doen andere partijen.


Leg maar eens uit.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 16-09-2003 21:04 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

ik zat tijdens de optocht en de toespraak van Bea toe te kijken vanuit de eerste kamer tijdens werktijd
was wel grappig om te zien van zo dichtbij


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 21:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:02 schreef XnegativeX het volgende:
Leg maar eens uit.


Ik noem maar bijvoorbeeld een SP.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen