IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Prinsjesdag / de begroting Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-09-2003 15:11 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 september 2003 15:07 schreef 1i1ith het volgende:
Is een economie van genoeg niet mogelijk? Waarschijnlijk klinkt dit als zweefkezerij, maar ik geloof er wel in. Er moet toch ergens een punt zijn dat er de economie zichzelf draaiend houdt en niet hoeft te groeien om te blijven draaien.
Nee, dat kan niet. De economie is gebaseerd op investeringen. Als de economie zichzelf draaiend houdt zonder groei, betekent dat dat er netto niet op vooruit gegaan wordt (ofwel: voor iedere euro die iemand verdient levert ergens anders weer een euro in). En als je er niet beter op wordt dan ga je niet investeren (dan kun je het geld beter voor jezelf houden) en gebeurt er dus ook niets.

Per definitie dus niet mogelijk.


I'm not being rude. You're just insignificant.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 17-09-2003 15:22 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 15:11 schreef helmet het volgende:
Nee, dat kan niet. De economie is gebaseerd op investeringen. Als de economie zichzelf draaiend houdt zonder groei, betekent dat dat er netto niet op vooruit gegaan wordt (ofwel: voor iedere euro die iemand verdient levert ergens anders weer een euro in). En als je er niet beter op wordt dan ga je niet investeren (dan kun je het geld beter voor jezelf houden) en gebeurt er dus ook niets.

Per definitie dus niet mogelijk.


Kijk en dat snap ik nu niet. Als elke euro die uitgegeven wordt door iemand anders weer wordt verdiend, wanneer voor ieder die sterft weer één bij komt; dan is het toch in evenwicht, een gesloten systeem? En kan het zichzelf draaiende houden.... lijkt mij.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2003 15:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Met de aanname dat de bevolkingsgroei 0 is ..

en dat is ene hele foute aanname.

Ook niet iedere uitgegeven euro kom op de goede plek (nederland)


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-09-2003 15:25 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 september 2003 15:22 schreef 1i1ith het volgende:
Als elke euro die uitgegeven wordt door iemand anders weer wordt verdiend, wanneer voor ieder die sterft weer één bij komt; dan is het toch in evenwicht, een gesloten systeem? En kan het zichzelf draaiende houden.... lijkt mij.
Als je investeert in een bedrijf (aandelen koopt) 'leen' je in feite geld aan dat bedrijf, zodat ze er wat mee kunnen verwezenlijken. Als nu voor 20000 Euro aandelen koopt en je weet dat je er over drie jaar net zo veel voor terugkrijgt.. zou jij dan die drie jaar geen betere bestemming voor die 20000 Euro hebben? M.a.w. zou je het dan nog in een bedrijf investeren?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 15:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 15:22 schreef 1i1ith het volgende:
Kijk en dat snap ik nu niet. Als elke euro die uitgegeven wordt door iemand anders weer wordt verdiend, wanneer voor ieder die sterft weer één bij komt; dan is het toch in evenwicht, een gesloten systeem? En kan het zichzelf draaiende houden.... lijkt mij.


Sowieso zou je om jouw idee tot werkelijkheid laten worden een aantal utopische maatregelen moeten nemen:

1.Er mogen geen nieuwe producten/technologieen bedacht worden
2.Er mag geen wetenschappelijk onderzoek meer plaats laten vinden
3.De resultaten van afgeronde onderzoeken mogen niet meer tot een product vertaald laten worden
4.Iedereen moet op zijn huidige inkomsten niveau blijven...oftewel als je nu arm bent ben je dat over 100 jaar per definitie ook.
5.Er mag nergens meer in geinvesteerd worden

en ga zo maar door.......

Groei is namelijk een natuurlijk proces die voortkomt uit menselijke activiteit. Dit kan je noch stoppen noch bijzonder veel versnellen. Je kan het hoogstens (licht) beinvloeden. De enige manier om het te stoppen is dus om alle menselijke activiteit te doen stoppen.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 15:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 15:25 schreef helmet het volgende:
Als je investeert in een bedrijf (aandelen koopt) 'leen' je in feite geld aan dat bedrijf, zodat ze er wat mee kunnen verwezenlijken. Als nu voor 20000 Euro aandelen koopt en je weet dat je er over drie jaar net zo veel voor terugkrijgt.. zou jij dan die drie jaar geen betere bestemming voor die 20000 Euro hebben? M.a.w. zou je het dan nog in een bedrijf investeren?


Dit is precies de kernpunt. Als ik twee ton kan investeren met de garantie dat ik er niet minder maar ook niet minder voor terug zal krijgen dan hou ik het gewoon op mijn eigen rekening. En kan dat bedrijf aan wie ik dat geld zou lenen voor twee ton minder uitgeven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-09-2003 17:24 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

GVD, Ze gaan de studiefinaciering omzetten naar een nog strengere prestatiebeurs.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2003 17:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja was te verwachten ... daar verdwijnt elk jaar miljarden ...


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-09-2003 17:28 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

En ze gaan de huursubsidie afbouwen, ten goede voor goedkopere woningen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2003 17:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ben ik ff blij dat onze huursubsidie net erdoorheen is


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-09-2003 17:32 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

ik moet je geoof ik verwijzen naar teletext.
want volgens mij vat je het niet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2003 17:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

heb kut tv .. geen teletext dus

PLease enlighten me


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-09-2003 17:35 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Het betekend dat de huursubsidie langzamer zeker wordt afgeschaft.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2003 17:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm kut .. nh ja .. we'll see
Kunnen er toch weinig aan doen


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-09-2003 17:37 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

onzin, gelul.
Je kan er wel wat aandoen. Door je stem te laten horen.
Dit soort uitspraken gaat ons landje naar de kloten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2003 18:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Had je dan verwacht dat als er andere partijen aan de macht waren dit soort dingen niet zouden gebeuren?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-09-2003 18:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Een ander kabinet zou ook bezuinigd hebben, MAAR op andere plekken. Waarschijnlijk zou de PvdA bv. de hypotheekrenteaftrek aangepakt hebben, en zou de huidige maatregel voor leaseauto's geen doorgang hebben gevonden. Ook zou men wat minder hard hebben gehamerd op het begrotingstekort zodat er wat meer geld overblijft voor o.a. zaken als huursubsidie.

Het maakt zeker wel uit, maar dat willen mensen vaak niet zien.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 18:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 18:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Waarschijnlijk zou de PvdA bv. de hypotheekrenteaftrek aangepakt hebben, en zou de huidige maatregel voor leaseauto's geen doorgang hebben gevonden.


Ben ik even blij.....


Volgend jaar weer kilometertjes bijhouden en zorgen dat ik onder de 500 km grens blijf


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 17-09-2003 18:26 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 15:28 schreef Chelman het volgende:
Sowieso zou je om jouw idee tot werkelijkheid laten worden een aantal utopische maatregelen moeten nemen:

1.Er mogen geen nieuwe producten/technologieen bedacht worden
2.Er mag geen wetenschappelijk onderzoek meer plaats laten vinden
3.De resultaten van afgeronde onderzoeken mogen niet meer tot een product vertaald laten worden
4.Iedereen moet op zijn huidige inkomsten niveau blijven...oftewel als je nu arm bent ben je dat over 100 jaar per definitie ook.
5.Er mag nergens meer in geinvesteerd worden

en ga zo maar door.......

Groei is namelijk een natuurlijk proces die voortkomt uit menselijke activiteit. Dit kan je noch stoppen noch bijzonder veel versnellen. Je kan het hoogstens (licht) beinvloeden. De enige manier om het te stoppen is dus om alle menselijke activiteit te doen stoppen.....


ok, nu snap ik het beter.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-09-2003 18:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 17:24 schreef grindcore het volgende:
GVD, Ze gaan de studiefinaciering omzetten naar een nog strengere prestatiebeurs.

toch wel terecht, zolang die prestaties beurs maar iets verhoogd wordt. zolang je je studie afmaakt hoef je hem toch niet terug te betalen.

edit: ik weet niet precies wat er gezegd is, ik ga er gewoon van uit dat vroegtijdige schoolverlaters gewoon hun geleende geld terug moeten betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 17-09-2003 18:34]


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-09-2003 19:09 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 18:33 schreef ghoulliette het volgende:
toch wel terecht, zolang die prestaties beurs maar iets verhoogd wordt. zolang je je studie afmaakt hoef je hem toch niet terug te betalen.

edit: ik weet niet precies wat er gezegd is, ik ga er gewoon van uit dat vroegtijdige schoolverlaters gewoon hun geleende geld terug moeten betalen.
Ja, maar het addertje onder het gras is dat wanneer je het niet haalt MOET terug betalen.
Ook al begin je aan een nieuwe opleiding.
Nou moest dat al maar ongeacht dat je met een nieuwe opleiding gaat beginnen wordt er niet mee naar gekeken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 20:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 19:09 schreef grindcore het volgende:
Ja, maar het addertje onder het gras is dat wanneer je het niet haalt MOET terug betalen.
Ook al begin je aan een nieuwe opleiding.
Nou moest dat al maar ongeacht dat je met een nieuwe opleiding gaat beginnen wordt er niet mee naar gekeken.




Zie mijn posts in een andere topic die precies hierover gaan.

In het kort: Waarom moeten anderen betalen voor iemand die zich niet genoeg heeft laten voorlichten en de verkeerde studie koos? Waarom moeten iemands slechte keuzes op anderen afgewenteld te worden?

Mensen wordt door de overheid de kans geboden om te gaan studeren. Dat je even wilt 'rondshoppen' is je eigen zaak en niet de zaak van de samenleving.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-09-2003 20:45 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

en wat als je een goede keus hebt gemaakt maar toch niet haalt?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 20:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 20:45 schreef grindcore het volgende:
en wat als je een goede keus hebt gemaakt maar toch niet haalt?


dan was je blijkbaar niet goed genoeg om er aan te beginnen.

De overheid financiert de studie om minder draagkrachtige mensen de kans te geven om te studeren en niet om mensen die uberhaupt niet geschikt zijn om te studeren om lekker te blijven falen op kosten van de gemeenschap


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-09-2003 21:02 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 20:49 schreef Chelman het volgende:
dan was je blijkbaar niet goed genoeg om er aan te beginnen.

De overheid financiert de studie om minder draagkrachtige mensen de kans te geven om te studeren en niet om mensen die uberhaupt niet geschikt zijn om te studeren om lekker te blijven falen op kosten van de gemeenschap
Dus als er exsterne omstandigheden die er voor zorgen zoals ernstige familie omstandigheden, werk(wat je vandaag de dag wel verplicht bent om te doen om je studie en leefbehoefte te bekostigen) moet er volgens jou dus gewoon betalen?
Dan ben ik blij dat jij geen premier bent.
Dat neem ik niet dus.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen