IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Prinsjesdag / de begroting Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 21:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 21:02 schreef grindcore het volgende:
Dus als er exsterne omstandigheden die er voor zorgen zoals ernstige familie omstandigheden, werk(wat je vandaag de dag wel verplicht bent om te doen om je studie en leefbehoefte te bekostigen) moet er volgens jou dus gewoon betalen?
Dan ben ik blij dat jij geen premier bent.
Dat neem ik niet dus.


Wil ook geen premier zijn want het betaalt mager.

In andere landen kunnen mensen schijnbaar het toch wel halen in vier/vijf jaar.

Ik ga al mijn punten niet herhalen. Kijk op pagina 3 van dit topic.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-09-2003 21:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 21:02 schreef grindcore het volgende:
Dus als er exsterne omstandigheden die er voor zorgen zoals ernstige familie omstandigheden, werk(wat je vandaag de dag wel verplicht bent om te doen om je studie en leefbehoefte te bekostigen) moet er volgens jou dus gewoon betalen?
Dan ben ik blij dat jij geen premier bent.
Dat neem ik niet dus.

sorry hoor, maar dan doe je er maar wat langer over, ik heb daardoor ook vertraging opgelopen, maar dat betekend niet dat ik het niet ga halen. Ik vind dat de drempel van universiteiten best wel wat omhoog mag.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 17-09-2003 21:51 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 21:49 schreef ghoulliette het volgende:
sorry hoor, maar dan doe je er maar wat langer over, ik heb daardoor ook vertraging opgelopen, maar dat betekend niet dat ik het niet ga halen. Ik vind dat de drempel van universiteiten best wel wat omhoog mag.


Da's wel erg lastig voor studenten die in een rolstoel zitten.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 17-09-2003 21:52 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 21:49 schreef ghoulliette het volgende:
sorry hoor, maar dan doe je er maar wat langer over, ik heb daardoor ook vertraging opgelopen, maar dat betekend niet dat ik het niet ga halen. Ik vind dat de drempel van universiteiten best wel wat omhoog mag.
Ja, maar het punt is nu toch dat je dan moet gaan betalen? Vind ik niet redelijk. Vind dat je maximaal 5 jaar over een opleiding mag doen waar 4 jaar voor staat. Lijkt me een goed idee.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 17-09-2003 21:53 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 21:51 schreef Heiden het volgende:
Da's wel erg lastig voor studenten die in een rolstoel zitten.
grapjas!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-09-2003 21:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 21:52 schreef anonymous het volgende:
Ja, maar het punt is nu toch dat je dan moet gaan betalen? Vind ik niet redelijk. Vind dat je maximaal 5 jaar over een opleiding mag doen waar 4 jaar voor staat. Lijkt me een goed idee.

nee dan krijg je het nogsteeds vergoed hoor. zolang je maar niet stopt/ opgeeft.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 17-09-2003 21:59 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 21:55 schreef ghoulliette het volgende:
nee dan krijg je het nogsteeds vergoed hoor. zolang je maar niet stopt/ opgeeft.
Ah ok. Dat had ik niet begrepen Nee, is geen reden om te stoppen, misschien. Maar ik kan me voorstellen dat een studie te hoog gegrepen blijkt zijn, vind het dan toch raar dat diegene dan alles terug moet gaan betalen.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-09-2003 22:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 21:59 schreef anonymous het volgende:
Ah ok. Dat had ik niet begrepen Nee, is geen reden om te stoppen, misschien. Maar ik kan me voorstellen dat een studie te hoog gegrepen blijkt zijn, vind het dan toch raar dat diegene dan alles terug moet gaan betalen.

dat is dan 140 euro per maand, als je een minimale beurs hebt. en als je stopt voor februarie hoef je niets terug te betalen. dan heb je al 6 maanden kijk tijd gehad.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 17-09-2003 22:04 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 22:00 schreef ghoulliette het volgende:
dat is dan 140 euro per maand, als je een minimale beurs hebt. en als je stopt voor februarie hoef je niets terug te betalen. dan heb je al 6 maanden kijk tijd gehad.
Ja, da's waar. Maar ik denk dat het soms best wel moeilijk is om in zo'n korte tijd te bepalen of je de juiste opleiding aan het doen bent (stel dat dat de reden is dat je ermee stopt). Is de beurs (uitwonend) nog maar 140 euro? Nee, toch?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-09-2003 22:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind ook dat het wel terugbetaald mag worden. Er zijn voorlichtings- en open dagen, er zijn brochures, er zijn decanen, er is begeleiding etc. en na zes maanden moet je er toch wel kijk op hebben denk ik zo of je zo'n studie wil doen of niet.

En na een jaar of zelfs twee jaar is het geen ramp om te switchen want je hoeft pas te betalen als je al werk hebt, pas nadat je al twee jaar werkt, en veel hoef je niet af te lossen per maand, EN het is een renteloze lening. Best te doen dus.
Als je dan na een paar jaar alsnog het bijltje erbij neer gooit (zoals ik) is het je eigen schuld.
Tja... fouten maken we allemaal. Het kan echt wel beter.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 17-09-2003 22:12 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 22:08 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vind ook dat het wel terugbetaald mag worden. Er zijn voorlichtings- en open dagen, er zijn brochures, er zijn decanen, er is begeleiding etc. en na zes maanden moet je er toch wel kijk op hebben denk ik zo of je zo'n studie wil doen of niet.

En na een jaar of zelfs twee jaar is het geen ramp om te switchen want je hoeft pas te betalen als je al werk hebt, pas nadat je al twee jaar werkt, en veel hoef je niet af te lossen per maand, EN het is een renteloze lening. Best te doen dus.
Als je dan na een paar jaar alsnog het bijltje erbij neer gooit (zoals ik) is het je eigen schuld.
Tja... fouten maken we allemaal. Het kan echt wel beter.
Ja, is misschien ook wel zo. Maar die lening is niet renteloos hoor. Wel veel minder rente dan wat ze bij de bank vragen.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-09-2003 22:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 22:12 schreef anonymous het volgende:
Ja, is misschien ook wel zo. Maar die lening is niet renteloos hoor. Wel veel minder rente dan wat ze bij de bank vragen.

je hoeft het iig pas te beginnen terug te betalen als je een baan hebt geloof ik


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 17-09-2003 22:19 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 22:16 schreef ghoulliette het volgende:
je hoeft het iig pas te beginnen terug te betalen als je een baan hebt geloof ik
Ja, dat klopt en pas na 3 jaar of zo. Ik ben in 2002 afgestuurd en hoef pas in 2005 te beginnen met afbetalen, terwijl ik wel al meteen een baan had.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 18-09-2003 0:44 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

hmm... vanavond een hele dicussie met een maat van mij gehad over de nieuwe bezuinigingsplannen en we hebben allebei een hard hoofd in deze regering. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat al deze plannen effectief zullen zijn op lange termijn, sterker nog, ik denk dat Balkenende II dit land nog verder de goot in schopt. We moeten allemaal de broeksriem aanhalen.. okay... maar de tandarts uit het ziekenfonds halen... wie tref je daarmee? Die bijstandsmoeder of die rijke kutklojo in zijn villa die trouw VVD stemt? Lijkt me simpel... we gaan er allemaal op achteruit maar de minima gaat het, het ergste voelen...

[Dit bericht is gewijzigd door Midnight op 18-09-2003 0:46]


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-09-2003 3:39 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 september 2003 0:44 schreef Midnight het volgende:
ik denk dat Balkenende II dit land nog verder de goot in schopt. We moeten allemaal de broeksriem aanhalen.. okay... maar de tandarts uit het ziekenfonds halen... wie tref je daarmee? Die bijstandsmoeder of die rijke kutklojo in zijn villa die trouw VVD stemt? Lijkt me simpel... we gaan er allemaal op achteruit maar de minima gaat het, het ergste voelen...
Helemaal mee eens.. Ken je trouwens het verschil tussen Balkenende en Willem-Alexander? Nee? Balkenende naait de minima..



Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-09-2003 3:44 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 3:39 schreef Judge M. het volgende:
Helemaal mee eens.. Ken je trouwens het verschil tussen Balkenende en Willem-Alexander? Nee? Balkenende naait de minima..


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Helena
Usericon van Helena
Posted 18-09-2003 7:15 by Helena Wijzig reactieProfiel van HelenaQuote dit bericht

Ik ben terug moeten gaan betalen precies 2 jaar na officiele beeindiging van mijn toenmalige studie.


I practice reversed alchemy: I turn money into crap


zzzodiac
Villeman
Usericon van zzzodiac
Posted 18-09-2003 10:05 by zzzodiac Wijzig reactieProfiel van zzzodiacQuote dit bericht

uit de locale krant:

quote:
Geachte premier/beste Jan Peter,
Donderdag 18 september, Het is niet gebruikelijk om vanaf deze plaats een open brief te schrijven aan de premier van dit land, maar soms moet je dingen doen omdat je vindt dat ze nodig zijn. Er moet me dan ook iets van het hart en dat heeft te maken met datgene waar veel mensen zich momenteel zorgen over maken. Dat is natuurlijk het beleid van jouw kabinet in deze economisch moeilijke tijden.

Maar bovenal gaat het om de vraag of de overheid - dat wil zeggen jij en je collega-ministers - in staat is bij de burgers het vertrouwen te wekken om de maatregelen die jouw kabinet heeft afgekondigd, aanvaardbaar te maken. Eerlijk gezegd maak ik mij daar zorgen over. Want waar jij en de andere leden van het kabinet juist de samenleving nodig hebben om Nederland weer op koers te krijgen, keren jullie je juist van haar af. Het is zelfs nog erger: bij menig minister is sprake van een verontrustend grove minachting voor de mensen in dit land en hun terechte zorgen.


Dat blijkt niet zozeer uit de moeizame omgang met bijvoorbeeld de vakbonden. De publieke aanvaringen van de afgelopen weken tussen het kabinet en de bonden maken onderdeel uit van het politieke kaartspel om niet direct je troeven op tafel te leggen. Dat snapt iedereen. Nee, het gaat om de houding van sommige van je ministers en jouzelf. Mag ik een paar voorbeelden noemen?
Jouw vice-premier minister Zalm van Financiën, ooit het 'lachebekje van Paars', heeft zich ontpopt als een cynische autocraat. Het dédain dat hij uitstraalt ten opzichte van de mensen die getroffen worden door de kabinetsmaatregelen is ronduit stuitend. Toen een journalist hem laatst vroeg of hij zich iets zou aantrekken van massale protesten op het Haagse Malieveld tegen de bezuinigingen, antwoordde hij sarcastisch dat hij 'wel vanuit mijn werkkamer naar de demonstranten zal zwaaien.'
Is dit de reactie van een minister wanneer die geconfronteerd wordt met bezwaren uit de samenleving? Is dit de toon van een bewindsman die geacht wordt de dialoog met die samenleving te zoeken? Gisteren was Zalm ook weer op dreef. Nee hoor, zo zei hij voor de radio, het is niet erg dat de vergoedingen voor tandartscontroles uit het ziekenfonds gaan. 'Gewoon een kwestie van goed je tanden poetsen. En tandpasta en de tandenborstel zijn nog nooit vergoed via het ziekenfonds.' Voor Zalm zal het niet uitmaken. Maar wel voor die mensen die niet alleen hun ziekenfondsvoorzieningen zien afkalven, maar die ook de medicijnendaalder moeten gaan betalen en die op tal van fronten hun inkomen in de knel zien raken. En wat te denken van minister De Geus die metselaars met een kapotte rug de suggestie doet dan maar een baan te zoeken als stukadoor?

Er heerst in jouw kabinet een bizar cynisme. Ministers lopen weg voor gerechtvaardigde vragen, smoren kritiek in weinig geslaagde humor en sluiten zich vervolgens weer met hun ambtenaren op in hun werkkamers. Helaas is het beeld van jou, Jan Peter, niet veel anders. Ik kan me voorstellen dat je het gezeur over het absurd hoge inkomen van Ahold-topman Moberg zat bent. Maar waarom kun je geen helder antwoord geven op de vraag of het terecht is dat, waar mensen bij Albert Heijn dreigen te worden ontslagen, hun hoogste baas er met de zilvervloot vandoor mag gaan? Past dat soms niet bij een premier, die nota bene de normen en waarden terug wil brengen in de samenleving? Durf je je vingers niet te branden aan een discussie over topinkomens in dit land, op het moment dat vrijwel iedereen er op achteruitgaat?
Volgens jou moet de verzorgingsstaat drastisch worden omgevormd. Je hebt daarvoor met de Miljoenennota de eerste aanzet gegeven. Of dat terecht is, is een andere discussie. Maar als je inderdaad van mening bent dat de sociale pijlers onder de samenleving dienen te worden vervangen door andere, dan ben jij de eerste die dat diezelfde samenleving moet uitleggen. Je bent het aan je stand als minister-president verplicht om de burgers in dit land met uitgestoken hand tegemoet te treden.
Die hand steek jij nog steeds niet uit. Dat is jammer. Het is een gemiste kans om de problemen in dit land samen met ons op te lossen. In plaats daarvan vluchten jij en je ministers weg in hooghartig, afstandelijk gedrag. Dat is geen basis voor het vertrouwen van de mensen in jouw kabinet en jouw beleid. Maar dat vertrouwen, Jan Peter, heb je meer nodig dan je misschien nu zult beseffen.

Met vriendelijke groet,

PAUL KOKKE
hoofd opinie van het Eindhovens Dagblad





*Sights and visions, prophecies and horror, they all come in one.*


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 18-09-2003 10:13 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

een mooie brief.
Maar het Zalm stukje is walgelijk


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 18-09-2003 10:28 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Mooie brief inderdaad


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 18-09-2003 11:04 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Teken de petitie van het FNV! Lees dit en klik op deze sitelink om het actieformulier te openen en te tekenen....

http://www.fnv.nl/actie/ziekenfonds

Net weer een stukje algemene beschouwingen zitten kijken... ik kan er gewoon niet langer dan 5 minuten naar kijken zonder de neiging te krijgen om een pan of iets dergelijks richting tv te smijten!


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-09-2003 11:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 0:44 schreef Midnight het volgende:
hmm... vanavond een hele dicussie met een maat van mij gehad over de nieuwe bezuinigingsplannen en we hebben allebei een hard hoofd in deze regering. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat al deze plannen effectief zullen zijn op lange termijn, sterker nog, ik denk dat Balkenende II dit land nog verder de goot in schopt. We moeten allemaal de broeksriem aanhalen.. okay... maar de tandarts uit het ziekenfonds halen... wie tref je daarmee? Die bijstandsmoeder of die rijke kutklojo in zijn villa die trouw VVD stemt? Lijkt me simpel... we gaan er allemaal op achteruit maar de minima gaat het, het ergste voelen...


Echt weer zo'n standaard SP opmerking, "rijke kutklojo die VVD stem"
Hij is misschien niet voor ni3ts rijk geworden??! en derhalve heb je deze mensen nodig om de maatschappij op touw te slepen, waar zij over het algemeen management functies hebben. Afin, het is goed dat er is wat gedaan wordt aan dat eeuwige geven van geld. Wil je dringende maatregelen treffen met betrekking tot scholing, veiligheid en wachtlijsten dan zal je wel moeten bezuinigen met het huidige economische klimaat.


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-09-2003 11:06 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 11:04 schreef Midnight het volgende:
Teken de petitie van het FNV! Lees dit en klik op deze sitelink om het actieformulier te openen en te tekenen....

http://www.fnv.nl/actie/ziekenfonds

Net weer een stukje algemene beschouwingen zitten kijken... ik kan er gewoon niet langer dan 5 minuten naar kijken zonder de neiging te krijgen om een pan of iets dergelijks richting tv te smijten!


ja lekker eenzijdig, ze gaan tevens de premie op de ziektekosten via werknemers verlagen. Dat zetten ze voor de volledigheid niet bij. FNV zorgt wel voor betrouwbare informatie


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2003 11:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 11:04 schreef 0Tolerence het volgende:
Echt weer zo'n standaard SP opmerking, "rijke kutklojo die VVD stem"
Hij is misschien niet voor ni3ts rijk geworden??! en derhalve heb je deze mensen nodig om de maatschappij op touw te slepen, waar zij over het algemeen management functies hebben.


Dat heeft afgunst. Niet voor niks betekent PvdA: Partij van de Afgunst danwel Partij van de Armoede


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2003 11:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 11:04 schreef Midnight het volgende:
Net weer een stukje algemene beschouwingen zitten kijken... ik kan er gewoon niet langer dan 5 minuten naar kijken zonder de neiging te krijgen om een pan of iets dergelijks richting tv te smijten!


Dat heb ik inderdaad ook altijd als ik naar Halsema, Marijnissen en consorten kijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen