IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Eetstoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
anonymous
Usericon van anonymous
Posted 29-09-2003 23:02 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2003 22:58 schreef stigma het volgende:
juist! het leven van mensen met een eetstoornis als boulimia of anorexia wordt beheerst door voedsel. ze zijn er meer mee bezig dan een gezond mens. ze weten dus vaak echt wel wat ze hebben... maarre, vergeten de mensen hier dat er meer eetstoornissen zijn als anorexia en boulimia? zoals overgewicht. de meeste jongens zeggen dat ze geen gratenpakhuis willen maar wat als een meisje lijdt aan overgewicht????
Obesitas is ook iets vreselijks. En ik denk dat de meeste mensen daar nog veel minder begrip voor hebben dan voor andere eetstoornissen. Want "ze moeten gewoon niet zoveel eten".


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-09-2003 23:07 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

nee daar kan ik dus niet bij. bij anorexia en boulumia heeft iedereen zoiets van: oooh! wat verschrikkelijk! als ze zo iemand op straat tegenkomen maar op een of andere manier worden mensen met overgewicht aangekeken alsof ze er zelf iets aan kunnen doen. (kunnen ze ook wel maar dat kunnen de anorexia patienten ook wel)


Subtiel kamerolifantje


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 30-09-2003 10:50 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

Hmmz het is iets wat je niet atlijd in de hand heb.. Je kunt niet zomaar zeggen eet normaal of voel je anders... Dat gaat niet!!!

Je kunt niet tegen iemand met overgewicht zeggen eet minder... iemand kan uit emoties gaan eten en zich alleen daarom goed voelen..



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-09-2003 10:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nee maar je kunt bijvoorbeeld als ouder wel tegen je kind zeggen dat je trots op haar of hem bent. Of dat iig laten merken, dat het kind goed bezig is zodat het iig iets van waardering krijgt.


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 20-10-2003 11:37 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

Is het niet zo dat het zelfbeeld altijd bepaald wordt door de maatschappelijke en culturele invloed?.. ofwel je ziet jezelf zoals dat door anderen wordt weergegeven
/.. in de tijd van Rubens.. was het ideaalbeeld mollige vrouwen (rubens was een schilder; voor de cultuurbarbaren onder ons)..
Daardoor zijn vormen van eetstoornissen cultuurgerelateerd... moeilijk om mensen iets te verwijten wat wij met z'n allen in stand houden........

mensen zullen hun probleem pas onder ogen zien als zij inzicht krijgen in hun zelfbeeld en daarnaar zullen handelen...

dat was een opmerking van far......


euh..ja...headbang!!!!!


campske666
Usericon van campske666
Posted 20-10-2003 11:44 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2003 11:37 schreef far het volgende:
Is het niet zo dat het zelfbeeld altijd bepaald wordt door de maatschappelijke en culturele invloed?.. ofwel je ziet jezelf zoals dat door anderen wordt weergegeven
/.. in de tijd van Rubens.. was het ideaalbeeld mollige vrouwen (rubens was een schilder; voor de cultuurbarbaren onder ons)..
Daardoor zijn vormen van eetstoornissen cultuurgerelateerd... moeilijk om mensen iets te verwijten wat wij met z'n allen in stand houden........

mensen zullen hun probleem pas onder ogen zien als zij inzicht krijgen in hun zelfbeeld en daarnaar zullen handelen...

dat was een opmerking van far......


Ik vind niet dat je dat op de maatschappij kunt steken. Dik is namelijk niet populair, dus de mensen met die veel-eet ziekte doen het al niet ervoor om op het ideaal beeld te lijken. En wat de anorexia toestanden betreft...we zijn allemaal in dezelfde maatschappij opgevoed, en de meerderheid van de mensen heeft die ziekte niet.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-10-2003 12:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

rubens is een schilder en Drenthe is een provincie


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 20-10-2003 12:43 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 20 oktober 2003 11:44 schreef campske666 het volgende:
Ik vind niet dat je dat op de maatschappij kunt steken. Dik is namelijk niet populair, dus de mensen met die veel-eet ziekte doen het al niet ervoor om op het ideaal beeld te lijken. En wat de anorexia toestanden betreft...we zijn allemaal in dezelfde maatschappij opgevoed, en de meerderheid van de mensen heeft die ziekte niet.


Het zo erg zijn als de meerderheid van de mensen een van de bovengenoemde eetstoornissen zij hebben. Het gaat ook meer om de KANS dat je zo'n stoornis zou ontwikkelen.

Als voorbeeld; 2 jaar geleden werd er op een polenesische eiland (stille oceaan) de bold and the beautiful uitgezonden. In deze kultuur worden mollige vrouwen gezien als mooi. Maar doordat mensen daar zich wilden verwesteren (wordt nog steeds als status gezien) en omdat in deze westerse serie slank met succesvol werd gezien, bleek dat vrouwen (16-25 jaar) eetstoornis-gedrag gingen ontwikkelen om aan een westers ideaalbeeld te voldoen. Of zoals marx al zei Der Mensch ist was er isst.

Misschien wordt molligheid zelf als een ziekte gezien.. en waarom is er in de VS meer overgewicht dan in Europa... eetgewoontes zijn ook cultureel beinvloed. Of de mens wel zo'n welbeust wezen is, valt te betwijfelen.. maar dat is weer een andere discussie LOL


euh..ja...headbang!!!!!


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 20-10-2003 12:45 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 20 oktober 2003 12:35 schreef ghoulliette het volgende:
rubens is een schilder en Drenthe is een provincie


Heb ik weer wat geleerd...waar ligt Drenthe dan? *geintje*


euh..ja...headbang!!!!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-10-2003 12:45 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dat was Ally Macbeal onginformeerde jij!!!


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 20-10-2003 12:49 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 20 oktober 2003 12:45 schreef ghoulliette het volgende:
Dat was Ally Macbeal onginformeerde jij!!!



Dat is waar, ik vind het goed als mensen elkaar corrigeren, maar jij wist ook al van dit voorval *kijkt lief*

ik beloof plechtig.. om geen grappen over drenthe te maken.. dat zweer ik als limburger *ik zweer op mijn bier......*


euh..ja...headbang!!!!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-10-2003 12:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

van mij mag je ik ben toch gelderlander

wat ik zo grappig vind aan de mode dan er zo nu en dan in de Yes en dergelijke bladen iets staat als "dik zijn mag weer" en ze het dan nog steeds over maatjes 36 en 38 hebben?
Nou breekt mien klumpke!


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 20-10-2003 13:03 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 20 oktober 2003 12:51 schreef ghoulliette het volgende:
van mij mag je ik ben toch gelderlander

wat ik zo grappig vind aan de mode dan er zo nu en dan in de Yes en dergelijke bladen iets staat als "dik zijn mag weer" en ze het dan nog steeds over maatjes 36 en 38 hebben?
Nou breekt mien klumpke!


Gelijk heb je... het is zeer tweeslachtig...
trouwens klumpke betekent in het dialect van kerkrade (onder heerlen) snoepje.... en van klumpkes wordt men dik......


euh..ja...headbang!!!!!


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 08-09-2005 17:10 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Toch maar eens op zoek naar een topic over eetstoornissen, gezien ik me zorgen maak. Niet over mezelf, maar over een vriendin. Ze eet amper ("lust niks" "kan niks op"), is vaak ziek (nu ook. De dokter zei dat ze gebrek aan vitamines heeft en haar afweer naar de klote is), als ze eet is het ongezond, en ze bestudeerd elk pak op de hoeveelheden vetten, koolhydraten & calorien. Ze heeft pas besloten dan ook maar vegetarisch te worden, omdat ze alleen maar kip at. "Dan kan ik dat ook wel laten staan." Ze was laatst twee kilo aangekomen en vond het vreselijk (terwijl er wel 10 kg. bij mag). Ze zegt dat ze 55kg weegt, maar m'n moeder schat het eerder op 47kg. Ik maak me enorm zorgen om d'r, maar ze wuift het weg als ik zeg dat ze ongezond bezig is. "Dat is dan pech voor me."
Iemand tips hoe ik haar kan helpen of hoe ik er mee om moet gaan?


Disko Disko Partizani


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 18:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dagelijks naar de Mac ..


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-09-2005 18:52 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Een keer goed ervoor gaan zitten en de tijd nemen en er duidelijk over zijn.
Niet subtiel wezen, uitleggen wat er kan gebeuren enzo, onvruchtbaar worden etc...


Iedereen heeft recht op mijn mening.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 08-09-2005 19:04 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 8 september 2005 17:10 schreef IJsregen het volgende:
Iemand tips hoe ik haar kan helpen of hoe ik er mee om moet gaan?


ja, zoek professionele hulp. Dit forum helpt je geen fuck.


Suck my piss


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 19:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

probeer eens Neuro-Linguïstisch Progameren.




signature


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 08-09-2005 19:22 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Precies, kom het vooral vragen aan een stel te magere of te dikke metalheads die de hele dag bierzuipen.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 08-09-2005 19:51 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 8 september 2005 18:52 schreef Leviathanica het volgende:
Een keer goed ervoor gaan zitten en de tijd nemen en er duidelijk over zijn.
Niet subtiel wezen, uitleggen wat er kan gebeuren enzo, onvruchtbaar worden etc...



En vergeet niet te waarschuwen voor hartklachten... Helaas is het meestal zo met mensen die anorexia en aanverwachte klachten hebben dat ze eerst bijna doodgehongerd moeten zijn voordat ze hulp willen zoeken


no text supplied


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-09-2005 19:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Denk je dat iemand met een eetstoornis het ook maar enigszins kan schelen of hij/zij onvruchtbaar wordt of wat dan ook?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-09-2005 20:02 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 17:10 schreef IJsregen het volgende:
Toch maar eens op zoek naar een topic over eetstoornissen, gezien ik me zorgen maak. Niet over mezelf, maar over een vriendin. Ze eet amper ("lust niks" "kan niks op"), is vaak ziek (nu ook. De dokter zei dat ze gebrek aan vitamines heeft en haar afweer naar de klote is), als ze eet is het ongezond, en ze bestudeerd elk pak op de hoeveelheden vetten, koolhydraten & calorien. Ze heeft pas besloten dan ook maar vegetarisch te worden, omdat ze alleen maar kip at. "Dan kan ik dat ook wel laten staan." Ze was laatst twee kilo aangekomen en vond het vreselijk (terwijl er wel 10 kg. bij mag). Ze zegt dat ze 55kg weegt, maar m'n moeder schat het eerder op 47kg. Ik maak me enorm zorgen om d'r, maar ze wuift het weg als ik zeg dat ze ongezond bezig is. "Dat is dan pech voor me."
Iemand tips hoe ik haar kan helpen of hoe ik er mee om moet gaan?


Die is rijp voor professionele hulp.

Op deze manier is ze langzaam aan zelfmoord aan het plegen.

Je lichaam schakelt namelijk op een gegeven moment over naar "zuinige" modus, als je niks (of veel te weinig) binnenkrijgt. Alleen is je lichaam dan zo zwak dat je - zoals al gezegd - op een gegeven moment hartklachten krijgt, omdat je lichaam het gewoon niet meer aan kan. Dus als ze graag dood wil, moet ze zo door gaan.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 08-09-2005 20:12 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

En een ding dat zeker is, is dat je iemand met een eetstoornis echt niet zomaar overtuigd dat ie fout bezig is. Daar zal je nog flink wat werk aan hebben. Maar als ze nou maar vaak genoeg van verschillende mensen te horen krijgt dat het echt gevaarlijk is helpt het misschien wel...


Zenial


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 08-09-2005 20:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

vandaag was er iemand die stelde dat iedereen een zekere mate van eetstoornis heeft... Dat het een continuum is waar je al heel snel binnenvalt omdat de eet relatie vaak verstoord is en niet eet volgens het boekje en zich daarbij tevens alleen prettig bij voelt.

dus bestaat een eetstoornis uit 2 aspecten:
het eten van verkeerd voedsel/ een verkeerd voedingspatroon
de verstoorde emotionele relatie met eten.

ondertussen heb ik nu gewoon honger


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 20:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

eerlijk waar , maar ik heb wel een fobie waarbij ik bang ben om over te geven. Ik krijg niets binnen tussen vast en vloeibaar.

Schuld van een tandarts.


signature


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen