![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: ![]() Doet me hier aan denken ![]() Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Enkel meer baard. ![]() ![]() |
|
Waarschijnlijk vindt Oww dat geen echte beharing. Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. ![]() |
|
Best wel een PVV-baard. ![]() |
|
quote: Hardlopen doe ik ook, dus dat is wel een sport ja. ![]() Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Ik hou sowieso niet van beharing. ![]() Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Nee, dat is voor mensen die te lui zijn in het dagelijks leven, daardoor te weinig bewegen en dus moeten gaan hollen om geen vetblob te worden. Hardlopen is net zo'n volstrekt dwaze 'sport' als cricket (voor mietjes), rugby (voor losers die niks te vertellen hebben in het dagelijks leven) en wielrennen (voor mensen die verder niks kunnen in het leven). Maar fijn voor je dat je hardloopt, hard weg kunnen rennen komt je misschien nog van pas als de sharia landelijk wordt ingevoerd. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door WMP op 18-08-2016 3:57] ![]() |
|
Verdomme, messcherpe analyse mag ik wel zeggen. ![]() |
|
quote: Je heb het boek niet gelezen dus. Hij heeft het er over dat 30 min bewegen minimaal nodig is en dat dat bewezen is. Hij heeft geen auto en fietst en loopt. Beweging die in een ritme past en niet onder grote druk staat. Sporten daarentegen heeft wel gezondheidsvoordelen maar uiteindelijk wordt je zoveel ouder als het aantal uur dat je in de sport steekt dus als je het niet leuk vind los je er niets mee op. Daarnaast zegt hij dat topsport niet gezond is, en dat is iets wat overduidelijk is de extremen die in grootschalige sporten voor komen zijn verre van gezond. Amateursporten geeft jaarlijks een flinke hoop blessures(+ 1 miljoen) die de baas meer tijd kosten dan dat sport in voordelen zou opleveren. Er zit een beetje wat oudere wetenschap in ipv de nieuwere opvattingen maar als je zn stijl kent weet je dat het een verzameling argumenten is waar je zelf maar een mening over moet maken. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Ik heb het boek niet gelezen inderdaad, en baseerde mij vooral op wat hier stond, plus een artikel dat ik ergens vond. Wat ik stelde komt volgens mij grotendeels overeen met wat jij schrijft, minus mijn wat gechargeerde omschrijvingen naar Dekkers toe. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
quote: Hardlopen is een van de dingen die echt bij mensen hoort, het is een van de dingen waar wij vrij uniek in zijn qua soort. De tweebenigheid heeft ons een bijzonder zuinige manier van bewegen opgeleverd. Ook kunnen wij als een van de weinige soorten over het gehele lichaam zweten en dus onze warmte kwijt bij langdurige inspanning. Dit is dan ook onze oudste jachttacktiek geweest. Gewoonweg uren/dagen achter een beest aan rennen tot het uitgeput is en je het makkelijk kunt doden. Ultra rennen lijkt zo extreem maar is het waarschijnlijk niet. Een bushman loopt gerust 8 uur lang achter een kudu aan tot die simpelweg instorten. Wolven kunnen soort gelijke dingen maar er zijn vrijwel geen andere beesten die zo'n langdurige jacht aankunnen. Als je de mens wilt roemen om zn kunnen dan hoort naast intelligentie hardlopen er net zo goed bij. Als je kijkt naar een sport zie je altijd een piek leeftijd qua prestaties (halfverwege de 20) daarvoor ben je zwakker en daarna ook. Als je kijkt naar de prestaties op je 19e en het punt dat je dezelfde prestaties levert ná de piek dan zie je dat dat ergens in de 30 is voor vrijwel alle sporten. Voor hardlopen zie je echter dat je op je 64e net zo fit bent als je 19e. Ook verschillen tussen man en vrouw zijn in de meeste sporten veel groter dan bij hardlopen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:hehe je laatste alinea slaat daadwerkelijk nergens op. Een bioloog die in Nederland voor de tv wordt getrokken als het gaat om evolutie betichten van het niet om kunnen gaan van ongelijkheid. Ook zou ik je aanraden daadwerkelijk iets te lezen want zijn luchtige schrijfstijl constant vol met contradicties leert je dat je bepaalde dingen met een korrel zout moet nemen. Maar ook dat de sportwereld en eigenlijk de hele samenleving doordrenkt is met valse opvattingen rondom sport. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Daarom stel ik ook, minus mijn gechargeerde omschrijvingen ![]() Ben verder wel bekend met de man, heb dit betreffende boek alleen nooit gelezen. Zal het op mijn lijst voor nog te lezen boeken zetten in ieder geval. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
quote: Wat is jouw wereld toch heerlijk simpel en eenvoudig. Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. ![]() |
|
bestaat er dan ook zoiets als zachtlopen? signature ![]() |
|
Waarschijnlijk niet als sport, om voor de hand liggende redenen. Maar mensen kunnen zacht lopen, ja. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Zie je veel bij inbrekers. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Nee hoor, hardlopen is gewoon heerlijk en gezond. Je zou het eens moeten proberen wanneer je maagzweer eindelijk eens over is. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Godver, wat ben jij quotabel de laatste tijd ![]() Ik heb gewoon geen ruimte meer voor documentatie. Dan maar als subtitel. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 18-08-2016 14:42] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
![]() ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Wat fijn dat ik je kan inspireren. ![]() Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Nog iemand voorstander van de temen harderlopen en hardstlopen? signature ![]() |
|
quote: Nee, hardlopen is alleen leuk als je het recreatief doet. Dat competitie gedoe is voor mensen met compensatiedrang. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
knetterhardlopen? signature ![]() |
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |