IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Olympische Spelen 2016 - Wellicht in Rotterdam? Vorige pagina | Volgende pagina
Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 17-08-2016 19:37 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2016 14:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Gelukkig!

Ga jij ook nog steeds elke weer naar 'the gym' om je armen op te blazen?


Maar natuurlijk, ik behoud graag mijn plek boven op de apenrots.
En uiteraard blaas ik alleen m'n armen op, want dat is kvlt.

Hardlopen doe ik ook, is dat ook geen sport trouwens? En zo ja, wat is het verschil?


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-08-2016 19:39 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2016 19:37 schreef Count Steel het volgende:
En uiteraard blaas ik alleen m'n armen op, want dat is kvlt.




Doet me hier aan denken


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-08-2016 19:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Enkel meer baard.



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 17-08-2016 19:53 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Waarschijnlijk vindt Oww dat geen echte beharing.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-08-2016 22:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Best wel een PVV-baard.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-08-2016 2:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2016 19:37 schreef Count Steel het volgende:
Maar natuurlijk, ik behoud graag mijn plek boven op de apenrots.
En uiteraard blaas ik alleen m'n armen op, want dat is kvlt.

Hardlopen doe ik ook, is dat ook geen sport trouwens? En zo ja, wat is het verschil?


Hardlopen doe ik ook, dus dat is wel een sport ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-08-2016 2:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2016 19:53 schreef Count Steel het volgende:
Waarschijnlijk vindt Oww dat geen echte beharing.


Ik hou sowieso niet van beharing.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 18-08-2016 3:57 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2016 2:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Hardlopen doe ik ook, dus dat is wel een sport ja.


Nee, dat is voor mensen die te lui zijn in het dagelijks leven, daardoor te weinig bewegen en dus moeten gaan hollen om geen vetblob te worden. Hardlopen is net zo'n volstrekt dwaze 'sport' als cricket (voor mietjes), rugby (voor losers die niks te vertellen hebben in het dagelijks leven) en wielrennen (voor mensen die verder niks kunnen in het leven).
Maar fijn voor je dat je hardloopt, hard weg kunnen rennen komt je misschien nog van pas als de sharia landelijk wordt ingevoerd.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 18-08-2016 3:57]


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 18-08-2016 7:16 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Verdomme, messcherpe analyse mag ik wel zeggen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-08-2016 7:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 augustus 2016 17:05 schreef Mythics het volgende:
Dekkers is gewoon gefrustreerd dat hij met gym altijd als laatste gekozen werd. Er is een eindeloze hoeveelheid onderzoek welke aantoont dat actieve lichaamsbeweging, hetgeen wij doorgaans sport noemen, gezond is op allerhande manieren en het is tevens iets wat ieder mens ook wel gewoon ervaart. Natuurlijk is dat anders dan elke dag keihard trainen, maar uiteindelijk zijn de risico's daarbij dan ook gewoon bekend en voor de persoon geaccepteerd, net als dat je bij regelmatig roken of drinken accepteert dat er (langdurige) consequenties aan verbonden zitten.

Verder heeft Dekkers ook een slappe verliezersmentaliteit. Alsof het erg is dat je als kind of volwassene nu eenmaal ervaart dat niet iedereen per definitie een winnaar of gelijk is en dat kritiek en verschil nu eenmaal bij het leven horen (ondanks dat de invididuen gelijk zijn) en dat dit niet meteen - want daar komt Dekkers consistent angstvallig bij in de buurt - een soort militaristische of fascistische houding is. Het is vrijwel letterlijk het stereotype magere linksliberale mannetje dat roept dat sporten slecht is want hé, stel je anders eens voor als we allemaal even hoog op het podium zouden staan. Generalisatie tot en met natuurlijk, maar soit.


Je heb het boek niet gelezen dus.

Hij heeft het er over dat 30 min bewegen minimaal nodig is en dat dat bewezen is. Hij heeft geen auto en fietst en loopt. Beweging die in een ritme past en niet onder grote druk staat.

Sporten daarentegen heeft wel gezondheidsvoordelen maar uiteindelijk wordt je zoveel ouder als het aantal uur dat je in de sport steekt dus als je het niet leuk vind los je er niets mee op.

Daarnaast zegt hij dat topsport niet gezond is, en dat is iets wat overduidelijk is de extremen die in grootschalige sporten voor komen zijn verre van gezond.

Amateursporten geeft jaarlijks een flinke hoop blessures(+ 1 miljoen) die de baas meer tijd kosten dan dat sport in voordelen zou opleveren.

Er zit een beetje wat oudere wetenschap in ipv de nieuwere opvattingen maar als je zn stijl kent weet je dat het een verzameling argumenten is waar je zelf maar een mening over moet maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-08-2016 8:06 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2016 7:53 schreef ElitE het volgende:
Je heb het boek niet gelezen dus.

Hij heeft het er over dat 30 min bewegen minimaal nodig is en dat dat bewezen is. Hij heeft geen auto en fietst en loopt. Beweging die in een ritme past en niet onder grote druk staat.

Sporten daarentegen heeft wel gezondheidsvoordelen maar uiteindelijk wordt je zoveel ouder als het aantal uur dat je in de sport steekt dus als je het niet leuk vind los je er niets mee op.

Daarnaast zegt hij dat topsport niet gezond is, en dat is iets wat overduidelijk is de extremen die in grootschalige sporten voor komen zijn verre van gezond.

Amateursporten geeft jaarlijks een flinke hoop blessures(+ 1 miljoen) die de baas meer tijd kosten dan dat sport in voordelen zou opleveren.

Er zit een beetje wat oudere wetenschap in ipv de nieuwere opvattingen maar als je zn stijl kent weet je dat het een verzameling argumenten is waar je zelf maar een mening over moet maken.


Ik heb het boek niet gelezen inderdaad, en baseerde mij vooral op wat hier stond, plus een artikel dat ik ergens vond. Wat ik stelde komt volgens mij grotendeels overeen met wat jij schrijft, minus mijn wat gechargeerde omschrijvingen naar Dekkers toe.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-08-2016 8:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 augustus 2016 3:57 schreef WMP het volgende:
Nee, dat is voor mensen die te lui zijn in het dagelijks leven, daardoor te weinig bewegen en dus moeten gaan hollen om geen vetblob te worden. Hardlopen is net zo'n volstrekt dwaze 'sport' als cricket (voor mietjes), rugby (voor losers die niks te vertellen hebben in het dagelijks leven) en wielrennen (voor mensen die verder niks kunnen in het leven).
Maar fijn voor je dat je hardloopt, hard weg kunnen rennen komt je misschien nog van pas als de sharia landelijk wordt ingevoerd.


Hardlopen is een van de dingen die echt bij mensen hoort, het is een van de dingen waar wij vrij uniek in zijn qua soort. De tweebenigheid heeft ons een bijzonder zuinige manier van bewegen opgeleverd. Ook kunnen wij als een van de weinige soorten over het gehele lichaam zweten en dus onze warmte kwijt bij langdurige inspanning. Dit is dan ook onze oudste jachttacktiek geweest. Gewoonweg uren/dagen achter een beest aan rennen tot het uitgeput is en je het makkelijk kunt doden. Ultra rennen lijkt zo extreem maar is het waarschijnlijk niet. Een bushman loopt gerust 8 uur lang achter een kudu aan tot die simpelweg instorten.

Wolven kunnen soort gelijke dingen maar er zijn vrijwel geen andere beesten die zo'n langdurige jacht aankunnen. Als je de mens wilt roemen om zn kunnen dan hoort naast intelligentie hardlopen er net zo goed bij.

Als je kijkt naar een sport zie je altijd een piek leeftijd qua prestaties (halfverwege de 20) daarvoor ben je zwakker en daarna ook. Als je kijkt naar de prestaties op je 19e en het punt dat je dezelfde prestaties levert ná de piek dan zie je dat dat ergens in de 30 is voor vrijwel alle sporten. Voor hardlopen zie je echter dat je op je 64e net zo fit bent als je 19e. Ook verschillen tussen man en vrouw zijn in de meeste sporten veel groter dan bij hardlopen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-08-2016 8:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 augustus 2016 8:06 schreef Mythics het volgende:
Ik heb het boek niet gelezen inderdaad, en baseerde mij vooral op wat hier stond, plus een artikel dat ik ergens vond. Wat ik stelde komt volgens mij grotendeels overeen met wat jij schrijft, minus mijn wat gechargeerde omschrijvingen naar Dekkers toe.
hehe je laatste alinea slaat daadwerkelijk nergens op. Een bioloog die in Nederland voor de tv wordt getrokken als het gaat om evolutie betichten van het niet om kunnen gaan van ongelijkheid.

Ook zou ik je aanraden daadwerkelijk iets te lezen want zijn luchtige schrijfstijl constant vol met contradicties leert je dat je bepaalde dingen met een korrel zout moet nemen. Maar ook dat de sportwereld en eigenlijk de hele samenleving doordrenkt is met valse opvattingen rondom sport.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-08-2016 8:27 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2016 8:25 schreef ElitE het volgende:
hehe je laatste alinea slaat daadwerkelijk nergens op. Een bioloog die in Nederland voor de tv wordt getrokken als het gaat om evolutie betichten van het niet om kunnen gaan van ongelijkheid.

Ook zou ik je aanraden daadwerkelijk iets te lezen want zijn luchtige schrijfstijl constant vol met contradicties leert je dat je bepaalde dingen met een korrel zout moet nemen. Maar ook dat de sportwereld en eigenlijk de hele samenleving doordrenkt is met valse opvattingen rondom sport.


Daarom stel ik ook, minus mijn gechargeerde omschrijvingen

Ben verder wel bekend met de man, heb dit betreffende boek alleen nooit gelezen. Zal het op mijn lijst voor nog te lezen boeken zetten in ieder geval.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 18-08-2016 9:15 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2016 2:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Hardlopen doe ik ook, dus dat is wel een sport ja.


Wat is jouw wereld toch heerlijk simpel en eenvoudig.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-08-2016 9:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bestaat er dan ook zoiets als zachtlopen?


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-08-2016 14:12 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Waarschijnlijk niet als sport, om voor de hand liggende redenen. Maar mensen kunnen zacht lopen, ja.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-08-2016 14:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Zie je veel bij inbrekers.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-08-2016 14:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2016 3:57 schreef WMP het volgende:
Nee, dat is voor mensen die te lui zijn in het dagelijks leven, daardoor te weinig bewegen en dus moeten gaan hollen om geen vetblob te worden. Hardlopen is net zo'n volstrekt dwaze 'sport' als cricket (voor mietjes), rugby (voor losers die niks te vertellen hebben in het dagelijks leven) en wielrennen (voor mensen die verder niks kunnen in het leven).
Maar fijn voor je dat je hardloopt, hard weg kunnen rennen komt je misschien nog van pas als de sharia landelijk wordt ingevoerd.


Nee hoor, hardlopen is gewoon heerlijk en gezond. Je zou het eens moeten proberen wanneer je maagzweer eindelijk eens over is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-08-2016 14:41 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2016 2:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Hardlopen doe ik ook, dus dat is wel een sport ja.


Godver, wat ben jij quotabel de laatste tijd

Ik heb gewoon geen ruimte meer voor documentatie. Dan maar als subtitel.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 18-08-2016 14:42]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-08-2016 14:58 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-08-2016 15:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Wat fijn dat ik je kan inspireren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-08-2016 15:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Nog iemand voorstander van de temen harderlopen en hardstlopen?


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-08-2016 16:08 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2016 15:56 schreef Hypnos het volgende:
Nog iemand voorstander van de temen harderlopen en hardstlopen?


Nee, hardlopen is alleen leuk als je het recreatief doet. Dat competitie gedoe is voor mensen met compensatiedrang.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-08-2016 16:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

knetterhardlopen?


signature


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen