|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Anathema in Biebob gisteren avond was erg goed. OP cd vind ik de muziek soms te tam maar live is dat geen bezwaar. enige minpuntje is het ontbreken van nummers van hun superdebuut. Ik had mijn vriendin meegenomen en die vond de muziek ook goed.Ik ga hun laatste cd toch eens beluisteren denk ik. |
|
Speelden ze wel iets van oudere cds? Of was het allemaal van Fine Day to Exit en Natural Disaster? Zenial |
|
quote: Ik ken niet alle cd's van Anathema en een aantal nummers was nieuw voor me. Ze hebben in ieder geval niks van het debuut gespeeld. Wel enkele nummers van de twee cd's voor Fine day to exit en verder neem ik aan dat het merendeel van het materiaal bestond uit nummers van de laatste twee cd's. het was dus geen "slampit" materiaal maar meer een relaxt optreden en dat is ook wel eens leuk. Ik vraag me alleen af wie nu de broertjes zijn. ik dacht de twee gitaristen en bassist. En die man achter de toetsen, speelde die niet ooit in Cradle of Filth? |
|
Ik weet niet of deze line-up up to date is maar dit staat op mijn site: Vincent Cavanagh - vocals, guitars (since 1990) - born on 29 aug 1973 John J. Douglas - drums (since 1990) - born on 11 jul 1974 Les Smith - keyboards (since 2000) - was in Cradle of Filth and Ship of Fools Danny Cavanagh - guitars (since 1990) - born on 6 okt 1972 - also in Lid and Antimatter Jamie Cavanagh - bass (1990-1991, since 2003) Zenial |
|
quote: Ja volgens mij is die helemaal up-to-date. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: okee, bedankt. het was ook wel te zien wie er familie van elkaar waren. Die les smith zal er flink in salaris op achteruitgegaan zijn. |
|
quote: Ze hebben een nummer of vier van de nieuwste CD, 'A Natural Disaster', gespeeld, waaronder gelukkig "Pulled Under At 2000 Metres A Second" ook (zowat het enige goeie nummer erop) Voor de rest kwamen er n aantal nummers van de vorige CD's aan bod, zoals "Panic", "A Fine Day To Exit", "Temporary Peace", "Pressure" en "Release" van 'A Fine Day To Exit', "Forgotten Hopes" en "One Last Goodbye" van 'Judgement' (ik maar hopen dat deze laatste gevolgd zou worden door "Judgement" zelf... iets wat pas later in de set gebeurde) Verder nog "Inner Silence" en GELUKKIG, nog één lichtpuntje in de stuurloze soep die tegenwoordig Anathema heet: "Fragile Dreams". Ik was ten zeerste teleurgesteld. [Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 22-01-2004 11:24] |
|
quote: Maar nu maakt hij in ieder geval wel echte muziek. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Als ze al die nummers vanavond spelen ben ik al super gelukkig. Maar aan de andere kant maakt het mij niet uit wat Anathema speelt want ik vind zo goed als alle nummers van ze goed. Alleen de nummers van Pentacost III vind ik iets minder ( echter nog steeds goed ). Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Mjah had ik wel verwacht zoiets... Jammer dat ze zelfs niks meer van Eternity spelen Misschien als ik het hele concert lang "The Sweet Suffering" roep gaan ze die wel spelen Zenial |
|
quote: Tussen de nummers door help ik wel mee schreeuwen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
oh, maar tis juist, ze hebben ook Angelica gespeeld... In de Biebob waren er ook mensen die de hele tijd 'A Dying Wish'!!!!!! schreeuwden, de gitarist riep doodleuk: 'NOOOOO!!!!' terug [Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 22-01-2004 13:29] |
|
Hmm, kan het nieuwe Anathema materiaal zeker waarderen, blijf er toch bij dat "Judgement" voor mij het ultieme Anathema album blijft. Het heeft gewoon de perfecte balans sfeer en toch bij vlagen mooi gitaarwerk. De dynamiek op dat album is ook om je vingers bij af te likken Glory, Glory, what one hell of a way to die |
|
quote: Ik vond dat eigenlijk erg grappig. Maar als je de oude Anathema verwacht denk ik dat je de band beter niet meer live gaat aanschouwen. Ikzelf had het concert nog beter gevonden als er een paar brute nummers ter afwisseling werden gespeeld maar zo een geheel concert is waarschijnlijk voltooid verleden tijd. |
|
Mja precies ik hoop daar ook niet meer op. Ik ben allang blij dat ik ze ten tijde van The Silent Enigma live heb mogen meemaken. Ik ga nu gewoon rustig liedjes luisteren ipv. een geweldig concert bekijken Zenial |
|
Ik ga morgen...ben benieuwd |
|
geen A Dying Wish Ze doen het nummer wel eer aan... Enne maar 2 nummers van Judgement :S |
|
Ik vond het een erg lekker concert, ondanks dat het voornamelijk werk was van A Natural Disaster en A Fine Day To Exit. Ligt ook een beetje aan instelling hoor, als je erheen gaat in de hoop om oude werken voorgeschoteld te krijgen dan zul je een aardige klote-avond hebben. Maar ik neem toch aan dat de meeste mensen zo langzamerhand wel weten dat dat er niet meer in zit? Ik vond het een sterke set; gitaren hadden iets zuiverder gemogen wat mij betreft om bepaalde passages wat beter uit de verf te laten komen. Klonk nu soms een beetje dof en daardoor mis je toch wel de extra power in de tempoversnellingen etc. (bijv. in Pressure). Gewoon een lekkere avond! Plus de heren blijven altijd geweldig toegankelijk voor fans, effe biertje meepakken in de zaal en zo. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-01-2004 14:48] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ghehehe ik ben wel blij dat ze zo soft zijn geworden. Net een beetje hard getraind, en nu kan ik vanavond lekker stil blijven staan Zenial |
|
Helmet en ik gaan ook vanavond. |
|
quote: Tot vanavond dan |
|
quote: |
|
quote: Mee eens Judgement is echt de meest ultieme plaat . Even mijn bevindingen over gister avond. Wauw wat een top avondje. Het voorprogramma was extreem slecht. Als ik ooit nog een keer Eria D'or zie staan kom ik een uurtje later. Ik kende de band nog helemaal niet. Blijkbaar iedereen in de zaal wel. Want ik begon het optreden nog heel blij en ik gaf daarom een harde gil ( als er iemand dus was...dat was ik ). Maar de rest van de zaal bleef terecht stil. Maar het optreden van Anathema was daardoor extra goed. Ik heb genoten en ik vergat af en toe dat ik bij een concert stond. Echt respect voor die lui. Toppertje van de avond was dat ik aan het einde nog even met Vincent ( toch??? ) kon praten, overigens alweer. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Gisterenavond was het voorprogramma ook niet echt boeiend. Volgens de 013 site zou het geen moment vervelen, nou wel dus! Anathema was echter heel aangenaam. Alleen stonden de lage tonen een beetje erg hard (vooral in het begin). Wel veel leuke dingen. Ze hadden als gast een zangeres die enkele nummers mee heeft gezongen (ben niet zo bekend met titels van Anathema, schaamt zich diep!). Verder speelden ze een Pink Floyd cover (als ik me niet vergis) en vroeg de zanger op een gegeven moment of wij niet voor hem wilden zingen! Dat werd weer omgedraaid en hij vroeg wat ze moesten spelen en toen er iemand "slayer" riep, werd er eerst gegrapt dat dat acoustisch niet zo geweldig zou klinken, maar toen speelden ze toch een stukje, erg hilarisch!! Jammer dat ik wat eerder weg ben gegaan om de trein te halen.... Heb ik nog veel gemist, iemand? (ben weggegaan na het tweede nummer met de gastzangeres, uur of elf). Was een fijne avond in ieder geval. Op je knie en pijp voor genade! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |