IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Nieuwe donorwet Vorige pagina | Volgende pagina
Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 03-12-2003 18:52 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 18:51 schreef Infaustus het volgende:
ja, die medicijnen die je krijgt om afstotingsverschijnselen tegen te gaan, hoef je heus niet te slikken, dat lukt zo ook wel.




SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 03-12-2003 19:12 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 18:31 schreef Sjaan het volgende:
Nee, want je hebt geen tijd meer om daar over na te denken want je bent altijd donor, totdat je aangeeft dat je dat niet wilt. Stel dat je sterft voordat je daar serieus over hebt na kunnen denken? Lekker is dat.


ja, dat is waar, maar dat kun je ook omdraaien. Wat als je zelf wel donor had willen zijn maar niet de tijd had om dat te registreren en je familie staat er ook niet bij stil...

de vader van 3 vriendinnen van mij is een paar jaar geleden overleden, hij stond op de wachtlijst voor een longdonatie.

op zich vind ik zelf de verandering van die wet niet verkeerd, ik vind wel dat mensen hier goed over voorgelicht moeten worden en dat ze ook ruim op tijd de kans moeten krijgen om aan te geven dat ze perse niet donor willen zijn.

Zelf sta ik geregistreerd als donor, zonder voorwaarden trouwens. Ik word na mijn dood toch gecremeerd


good intent and honesty do not redeem stupidity


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 03-12-2003 19:28 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 18:19 schreef Smoochy het volgende:
En als je al 18 bent of ouder en die nieuwe wet gaat van kracht, ben je dan direct ook automatisch een donor. Zelf weet ik het niet op zich zou ik wel donor willen zijn maar alleen als ik weet dat bijv, me nieren bij een kind van tussen de 8 en 12 komt die nog een heel leven voor haar/hem heeft dan dat me nier naar een opa van 88 gaat das zonde vind ik.
Of is dit dan weer discriminatie naar de bejaarden toe, ach geef alleen me mening ff.

Ik had vroeger ook zoiets van "moet dat nu?" Maar ik heb er de laatste tijd aardig over nagedacht: als je toch zo dood bent als een pier, kun je beter alles afstaan...onlangs nog wat gezien over een jonge kerel die 3-4 dagen per week aan de nierdialyse moest:


Wel: ik ben op mijn 6 jaar nipt ontsnapt aan
die sleur: mijn reflux bleek op de dag van de operatie volledig verdwenen: .....

Maar er zijn er die maar moeten wachten en wahcten op ruilnieren en ondertussen rijden zich elke weekend 'tig stumpeers knalhard dood:


Nu is het in België eigenlijk nog gekker:

De wet zegt dat men alles mag nemen , de dokters hebben echter een deontologiscge code die stelt dat ze dat eerst moeten "melden" aan de nabestaanden,...de bedenkiong: mensezn die pas vernomen hebben dat hun dierbare eraan is voor de moeite zullen vaak zo iets hebben van "Neee, laat hem/haar,.." wat puur emotioneeel is

Ik zou ook wel graag aanduiden dat mijn "spullen" niet in een oud wrak terechtkomen waar ze nog voor 6 maanden de rek in willen zetten.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-12-2003 8:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 18:27 schreef helmet het volgende:
Ja, natuurlijk. Dat 'triest' was mijn persoonlijke mening, want ik vind dat als je iemand kunt helpen met een van je organen je dat best mag doen.



Inderdaad, MAG.

quote:

Met die nieuwe wet mag je toch nog steeds zelf bepalen wat je met je lichaam doet?

Ja maar er wordt eerst voor je 'besloten'dat je het wel wilt opgeven....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2003 11:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 18:46 schreef Smoochy het volgende:
Nee klopt vaak beter doh,
Als je niet weet waar je over lult, hou dan je mond dicht.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-12-2003 11:38 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik vind doneren heel goed en van mij mogen ze zoveel in mij snijden als ze willen als ik er anderen mee kan helpen, maar het wordt nu toch wel een beetje opgedrongen en daar ben ik het niet mee eens.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 04-12-2003 13:13 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Ze krijgen niets van me. Alles word verstookt.
Op een planeet met bijna 6 miljard mensen waarvan minstens 3 miljard te veel ga ik geen onderdelen leveren voor mensen die biologisch zo gebrekkig zijn en dan willen voortplanten waardoor dit soort gebreken blijft bestaan.
Natuurlijke selectie is bij mensen al eeuwen weg en dat is gezien het huidige wereldbeeld ook goed te zien.
En alsjeblieft geen gezeik van, "als het in jou omgeving gebeurt denk je wel anders." (jengeljengeljengel). Mischien wel maar dat is retorisch gelul. Dat zie ik dan wel weer.


Een kleine snol zit zo vol.


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 04-12-2003 13:14 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Mee eens!



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 04-12-2003 13:14 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik ben ook geen orgaandonor.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 05-12-2003 15:46 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

ik wel.Teminste ik moet eerst nog zo een formulier invullen en opsturen.


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 05-12-2003 15:52 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Ik vind het een slim idee, als je het niet wilt dan stuur je een formuliertje op en je hebt je hele lever er geen last meer van. Op deze manier gaan veel mensen er beter over nadenken en hierdoor zal de orgaandonatie's mijn inziens toenemen.

What's the big problem?


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-12-2003 15:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2003 15:52 schreef Aeolus het volgende:
What's the big problem?



Dat er een keus voor je gemaakt wordt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 05-12-2003 16:48 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2003 15:53 schreef Chelman het volgende:
Dat er een keus voor je gemaakt wordt.


Alsof dat niet vaker gedaan wordt? De regering bepaalt hoeveel belasting je moet betalen, hoe hard je mag rijden, waar je mag roken. Waarom zouden ze dit niet mogen beslissen. Het zou pas schokkend zijn als het verplicht werd donor te zijn, nu kun je er tenminste nog onderuit.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-12-2003 16:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2003 16:48 schreef Aeolus het volgende:
Alsof dat niet vaker gedaan wordt? De regering bepaalt hoeveel belasting je moet betalen, hoe hard je mag rijden, waar je mag roken.


Als je mijn posts hier een beetje gevolgd hebt dan weet je dat ik daar ook niet zo'n voorstaander van ben.

Ik ben tegenstaander van elke maatregel die mijn zelfbeschikking nog verder vermindert.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 05-12-2003 18:51 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 5 december 2003 16:51 schreef Chelman het volgende:
Als je mijn posts hier een beetje gevolgd hebt dan weet je dat ik daar ook niet zo'n voorstaander van ben.

Ik ben tegenstaander van elke maatregel die mijn zelfbeschikking nog verder vermindert.


libertarier?


no text supplied


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 05-12-2003 18:57 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik ben wel min of meer voor, maar ik zou 't mooier vinden als mensen verplicht werden een formulier van 't donorregister in te vullen en op te sturen, want volgens mij zijn er heel veel mensen die te laks zijn om dat te doen.
Uiteraard, iedereen heeft 't volste recht om te weigeren, maar ik vind 't prima als de regering de mensen wilt dwingen hier over na te denken en een keus te laten maken, zodat er tenminste duidelijkheid is over hun wens.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 05-12-2003 19:01 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht



Is dit topic nu nog niet dicht?


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


polinco
Usericon van polinco
Posted 01-01-2004 19:22 by polinco Wijzig reactieProfiel van polincoQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 18:32 schreef Jenje het volgende:
En orgaandonoatie leid tot meer mensen en mensen zijn slecht.


Mensen als jij wel, ja.

Alsof die 500 mensen die op jaarbasis geholpen KUNNEN worden met een nieuw orgaan ook maar IETS uitmaken. Geen ene fuck, maar voor hun is donatie het verschil tussen een wereld van ellende en een normaal leven. Iets waar jij blijkbaar niet het empathische vermogen toe hebt omdat in te zien.

Kortzichtig, egoïstisch excuus voor mens.

[Dit bericht is gewijzigd door polinco op 01-01-2004 19:27]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-01-2004 20:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Joepie!


polinco
Usericon van polinco
Posted 01-01-2004 21:04 by polinco Wijzig reactieProfiel van polincoQuote dit bericht

Stoer man, als je zo kunt reageren. Je staat gewoon boven argumentatie.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-01-2004 21:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 januari 2004 21:04 schreef polinco het volgende:
Stoer man, als je zo kunt reageren. Je staat gewoon boven argumentatie.


Who died and made you god?


Heb je nou echt niet in de gaten dat jij je ook aan een aantal dingen schuldig maakt... Ok, je kan het niet met iemand eens zijn, maar moet dat echt op zo'n manier?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 01-01-2004 23:27 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

quote:
Op 1 januari 2004 20:04 schreef Jenje het volgende:
Joepie!


Whaha


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Druid
Usericon van Druid
Posted 01-02-2004 16:15 by Druid Wijzig reactieProfiel van DruidQuote dit berichthttp://www.shatteredhope.nl

Ik ben het er mee eens en vind dat mensen die geen donor willen zijn ook geen recht hebben op een donor orgaan.
zelf sta ik binnen nu en een paar jaar waarschijnlijk ook op de lijst voor longtransplantatie, ja, het is niet de oplossing, een long stoot snel af, maar je hebt dan nog wel de kans om nog een jaar of 10 een vrij normaal leven te lijden zonder zuurstof infuuspompen scootmobiel en huishoudelijke hulp zoals ik nu heb!


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 02-02-2004 16:44 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Wat een kankerwet..

Ik wil godverdomme zelf beslissen of ik mijn ingewanden weg wil geven.

Is het trouwens een christelijke wet?

[Dit bericht is gewijzigd door metal blade op 02-02-2004 16:44]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-02-2004 16:55 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 1 februari 2004 16:15 schreef Druid het volgende:
Ik ben het er mee eens en vind dat mensen die geen donor willen zijn ook geen recht hebben op een donor orgaan.
...



Dus de beslissing geen donor willen te zijn staat voor jou gelijk aan de waarde van een mensenleven?

Stel ik wil geen donor zijn, en ik heb er straks een nodig, dan vind jij het een rechtvaardige keuze om mij dood te laten gaan?



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen