IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Nieuwe donorwet Vorige pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-02-2004 21:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2004 21:49 schreef Jebes het volgende:
Dan staan ze dus quitte en dan hebben ze allebei evenveel recht op een orgaan


HUH? De ene draagt meer bij EN verliest zijn recht op organen en dan staan ze quitte? Niet dus.


Maar waar het mij eigenlijk om ging is dat voor elke argument er een even zo goede contraargument is wat wederom illustreert dat je zelf altijd volledige beschikking over je organen dient te hebben.

Wat dat betreft ben ik ook niet tegen een vrijwillige verkoop van organen aan de hoogste bieder. Immers we hebben op basis van zelfbeschikking over eigen lichaam wetgeving doorgevoerd m.b.t. aortus en euthanasie en volgens dezelfde principes zou het ook mogelijk moeten zijn om je organen op de markt te zetten.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 13-02-2004 22:02 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 13 februari 2004 21:53 schreef Chelman het volgende:
HUH? De ene draagt meer bij EN verliest zijn recht op organen en dan staan ze quitte? Niet dus.





Dat een rijker iemand meer bijdraagt ten behoeve van de samenleving is normaal, dat telt dus niet mee Het feit dat de andere een kut leven heeft en de rijke een superleven (dit was de uitspraak van BBL) dan staan ze gelijk


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-02-2004 23:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2004 8:27 schreef campske666 het volgende:
Waarom ga jij er direct van uit dat als jij iets niet snapt het automatisch verkeerd is ?

Waarom kan jij alleen warrig praten? In jouw zin noemde jij hippies, vervolgens specificeerde jij die categorie nader en noemde jij hippies o.a. 'materialistisch uitschot'.


Als je dat serieus meent, dan ben je dus een warhoofd, QED.


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-02-2004 0:59 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

quote:
Op 13 februari 2004 21:48 schreef Chelman het volgende:
Maar die zakenman draagt meer bij aan de maatschappij dan een of andere loser.


Pffffffff. Een loser draagt misschien niks, of weinig bij aan de maatschappij, maar genoeg 'zakenmannen' verneuken de maatschappij ipv er iets aan bij te dragen. Kom op zeg.

Ik vind leven koppelen aan de hoeveelheid geld die iemand verdient vrij walgelijk overigens.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 14-02-2004 8:31 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 13 februari 2004 21:48 schreef Chelman het volgende:
Maar die zakenman draagt meer bij aan de maatschappij dan een of andere loser.

dus omdat je toevallig bent geboren met meer van die puree in je hoofd zou je eerder een orgaan krijgen?


yo yo wassup nigga bitches in da house


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-02-2004 20:31 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2004 8:31 schreef bas_bin_laden het volgende:
dus omdat je toevallig bent geboren met meer van die puree in je hoofd zou je eerder een orgaan krijgen?


Da's natuurlijk een doodenge gedachte.
Maar goed, da's (hopelijk) in Nederland niet aan de orde: je plek op de wachtlijst wordt bepaald aan de ernst van je ziekte en de tijd dat je al wacht op een donororgaan.

Even terzijde:
Dat er een groot tekort aan donororganen is, moge duidelijk zijn. Maar wat ik dan wel heel frappant vind, is 't volgende: dat ik 18 werd, heb ik nooit zo'n formulier of ik wel/niet donor wilde zijn ontvangen.
Goed, bij overlijden wil best mijn organen doneren, dus ik heb zo'n formulier opgevraagd en opgestuurd.
Maar misschien zou 't verstandiger zijn als de Nederlandse regering iedereen die 18 wordt zo'n formulier op te sturen? Tja, als iedereen er maar zelf achteraan moet gaan, zal dat toch echt niet helpen 't tekort aan te vullen, zou ik zo denken.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 19-02-2004 9:30 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 18 februari 2004 20:31 schreef Chantalie het volgende:
Da's natuurlijk een doodenge gedachte.
Maar goed, da's (hopelijk) in Nederland niet aan de orde: je plek op de wachtlijst wordt bepaald aan de ernst van je ziekte en de tijd dat je al wacht op een donororgaan.

Even terzijde:
Dat er een groot tekort aan donororganen is, moge duidelijk zijn. Maar wat ik dan wel heel frappant vind, is 't volgende: dat ik 18 werd, heb ik nooit zo'n formulier of ik wel/niet donor wilde zijn ontvangen.
Goed, bij overlijden wil best mijn organen doneren, dus ik heb zo'n formulier opgevraagd en opgestuurd.
Maar misschien zou 't verstandiger zijn als de Nederlandse regering iedereen die 18 wordt zo'n formulier op te sturen? Tja, als iedereen er maar zelf achteraan moet gaan, zal dat toch echt niet helpen 't tekort aan te vullen, zou ik zo denken.

dat hadden ze toch in 1 jaar al gedaan... iedereen die 18 wordt een formulier opsturen?


yo yo wassup nigga bitches in da house


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen