|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ben het met beide opinies geheel eens. En hoewel ik vond inderdaad Anthems en Equilibrium veel beter vond ben ik nooit een grote fan van Darkthrone geweest. (Beetje saai) I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ok, Anthems heerst voor altijd en eeuwig! Maar ik vind Plaguewielder dus echt WEL een toffe plaat! Ik heb alle Darkthrone platen, ben een enorme fan en ik moet zeggen dat ik alleen Ravishing Grimness een beetje een teleurstelling vond! Maar goed, da's dus mijn mening. En ik zou zelfs Darkthrone platen kopen als ze als Michael Jackson gingen zingen... Darkthone: |
|
Ik kan het er helemaal mee eens zijn. Ik vind 'Anthems...' wel te pruimen, maar niet te vaak achter elkaar. Alles daarna vind ik een drol. En Darkthrone? Die vond ik op 'Total Death' nog wel geinig ('Panzerfaust' een superalbum), en daarna zijn ze zeer, zeer middelmatig geworden. Ik zet nog maar een keer 'Transilvanian Hunger' op... |
|
Heb die CD van Darkthrone 1x in de winkel ff geluisterd... deed me niet veel, en een Darkthrone in een digipak met kleuren vind ik sowieso al niks Trouwens... sinds Darkthrone die nieuwe heeft, ligt er hier ook oud materiaal van Darkthrone in de winkel. Transylvanian Hunger ofzo.. weet zo niet eens meer welke precies, maar je moet in de winkel toch gewoon 40 piek lappen voor zo'n ouwe Darkthrone CD!!!!!!!!! Vind ik wel belachelijk duur voor een Darkthrone CD... Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
Nou, ik vind een ouwe Darkthrone CD zeker 40 piek waard. Als er in mijn kamer brand zou uitbreken zou ik m'n Darkthrone + Burzum albums als eerste naar buiten brengen... te beginnen met 'Transilvanian Hunger'. En ja, die ouwe CD's kwamen uit bij Peaceville, en dat is van Music For Nations, dus goedkoop zal je het niet meer krijgen. Doe je niks tegen, en Darkthrone zelf al helemaal niet, want die zijn dus kut geworden, om maar weer on topic te blijven. En een kleurencover kan natuurlijk helemaal niet, inderdaad... dat album had dan beter 'Paintwielder' kunnen heten Ahhh sorry het is te laat, ik ga |
|
quote:Ja, Peaceville heeft die Darkthrone platen van hun overnieuw uitgebracht met zo'n irritant te krap kartonnen hoesje er omheen. Vandaar dat ze nu weer in de winkel liggen denk ik. Peaceville is zowieso kut, want die lui gaan dus alleen maar voor 't geld. En hun lelijke kut-logo moet altijd zo belachelijk groot aanwezig zijn op merchandize. Eikels. |
|
PS. Dat hoesje van de nieuw is idd een beetje (beetje) uit de toom. Komt waarschijnlijk door Moonfog die naar mijn mening een soort "huisstijl" begonnen zijn dat al hun bands de zelfde soort hoesjes hebben. Erg jammer... |
|
Nieuwe darkthrone vond ik ook weinig spectaculair, nieuwe emperor nog steeds niet geluisterd! Maar aan enkele replies te zien hoef ik daar niet zo heel veel haast mee te maken... |
|
De nieuwe Emperor klinkt echt super! Echt vet cd-tje die niet mag missen in je collectie. Het Klinkt te technisch?? Verbetering van techniek is een ontwikkeling(progressie) die de muziekant een bredere arsenaal qua mogelijkheden biedt. Dus het "gevoel opofferen" voor techniek is gewoon niet mogelijk, met betere techniek kan een muziekant juist nog beter zijn "gevoel" kwijt. Knowledge is power. Dat jij het "gevoel" niet begrijpt is anders, en ik denk ook niet dat het de bedoeling is van Zamoth of wie dan ook om jouw "gevoel" is ZIJN nummer kwijt te kunnen. Ik vind het een beetje vaag om maar gelijk te gaan roepen dat het "gevoel" opgeoffert wordt omdat het minder jouw smaak is. Het feit blijft gewoon dat het een super cd-tje is Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
das mooi dat jij hem wel zo goed vind . geniet er trouwens maar van want het is de laatste emperor cd. wat je "gevoel"-verhaal"betreft heb je misschien best wel gelijk. maar als ik een cd koop beoordeel ik hem volgens mijn criteria , en niet wat iemand er misschien wel niet mee bedoelt heeft. ik hield meer van die noordse viking sfeer op anthem. die sound is voor mij ten koste gegaan van een hoop techniek. als iemand dat veel beter vind , mooi zo maar voot mij hoeft het niet. maar goed, het is duidelijk smaken verschillen en zo hoort het ook. |
|
Vreemd dar iedereen Plaguewielder af loop te kraken, terwijl Darkthrone (naar mijn mening) eindelijk weer terug aan 't komen is... Ik bedoel, Plaguewielder is gevarieerd (voor een Darkthrone album dan hehe), hij ligt zeer fijn in het gehoor en er zit godverdomme humor in! Wat wil je nog meer (behalve een brakke productie)? |
|
Ik vond anthems... ook het beste van emperor. IX Equilibrium vond ik al nix aan en bij die nieuwe heb ik echt het idee dat isahn met z'n hoofd bij pecatum zit en samoth bij zyklon. Het is dus ook niet zo raar dat ze er mee op houden. Ik mis gewoon het gevoel erbij. |
|
Ben ik dan een van de wienigen die IX Equillibrium wel kick vond(al was die dan iets minder als Anthems en In the Nightside Eclipse). Ik koop hem zowiezo, ze wilden hier een waardige afsluiting van Emperor van maken, en ik hoop dat die ernaar klinkt. Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit! |
|
Altijd als ik naar Anthems... ga luisteren dan zit ik de eerste vijf minuten met m'n bek open van 'WHOOOOO WAT IS DIT GOD GLOEIENDE SUPER VET!!!!!' en daarna is de 'rush' voorbij. Wat er overblijft zijn een hele hoop ideeën allemaal bij elkaar gegooid waarin ik verder weinig richting vind zitten. Maar goed, Anthems... is best een OK album. IX Eq. vond ik een drol en naar die nieuwe ga ik niet eens luisteren. Ik hoef er gewoon niets meer mee te maken te hebben. Ik zal hem vast wel ergens een keer toevallig horen. Over Darkthrone: Darkthrone had altijd al humor, Vargen666. Het soort humor dat ze én een super-kwaadaardige sfeer creëeren èn zich ervan bewust zijn dat ze niet te veel over-the-top daarmee moeten gaan. Het is duidelijk dat er enorm veel plezier in die albums zat, zo krachtig... en die foto's En wat dacht je van de tekst van 'Quintessence'? (geschreven door Varg Vikernes nota bene) Die tekst die door Nocturno Culto over de microfoon heen geKOTST wordt? Wat een prachtnummer. Maar het is geen clownesk gebeuren zoals de laatste foto's van Immortal, of die Dummy Burger-kerstfoto. En dat is wat er nu zo tof aan is. Ander leuk Darkthrone detail: in de laatste seconden van 'As Flittermice as Satans Spys' (nr. 7 op 'Transilvanian Hunger' hoor je iemand vaag iets zeggen... Dat is Varg Vikernes, maar hij is omgedraaid afgespeeld. Als je mp3'tje achterstevoren afspeelt, hoor je... 'In The Name of God... let the churches burn'. Ik vond dat een heerlijk gemeen stukje humor. (re: geruchten dat als je judas priest achterstevoren zou draaien, je satanische zaken ed zou horen etc.) Brakke produktie allemaal goed en wel, maar er moet ook nog ziel, geest, energie, etc. achter zitten. En Plaguewielder (en Ravishing Grimness, EN Total Death ook al) bevatten gewoon middelmatig materiaal. Daar kan zelfs de meest ranzige en gore undergroundproductie helemaal niets aan doen. |
|
ik vind plaguewielder best welgoed maar ja ik heb dan ook als van darkthrone .trouwens hier in breda kosten de oude opnieuw uitgebrachte cd,s van darkthrone maar fl.27.50.emperor vind ik alleen maar goed op wrath of the tyrant/emperor cd. welcome to hell,fuckin, hell yeah |
|
ik moet tot mijn schaamte bekennen dat het humorgedeelte bij darkthrone altijd mij is ontgaan. ik daht dat ze hete cht meende en een stel superarrogante lui waren die al hun fans haten. maar als ik de posts zo lees hebben ze inderdaad humor (en nog eens goede ook)! treden ze ooit wel eens op? |
|
Je moet eens wat interviews met Fenriz lezen, echt, de grappigste vent in heel Noorwegen. Vooral de oudere interviews zijn top. Meer humor: Fenriz z'n echte naam is Gylve Nagell, omdat niemand z'n naam goed uitsprak noemde hij zichzelf op 'Soulside Journey' Hank Amarillo hahahaha Begrijp me niet verkeerd, Darkthrone is zeer zeker een arrogante band geweest (True Norwegian Black Metal/Norsk Arisk Black Metal) en had allerminst goede bedoelingen met hun black metal CD's (if you catch my drift) maar dat betekent nog niet dat ze humorloos zijn! Maar het is natuurlijk geen pret-metal. Darkthrone is for all the evil in man! (achterkant 'Transilvanian Hunger') edit: bij mijn weten treden ze niet meer op. Dat deden ze wel, ooit. Er is 'The Roots of Evilness', die bestaat uit Soulside Journey-nummers (death metal), en 'A Night Of Unholy Black Metal', die is erg goed alleen de geluidskwaliteit is BAGGER. Zorg als je die gaat luisteren dan wel dat je de nummers goed kent, anders hoor je dus gewoon niet wat er gebeurt. Er zullen vast wel meer bootlegs e.d. zijn. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 19-10-2001 16:43] |
|
quote: gelijk heeft u Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Inderdaad! Dead things grow from deep inside... |
|
Ik weet dan toevallig waarom dark throne niet meer optreed (niet helemaal zeker maar heb ik van een andere GROTE fan gehoord). Ze vonden dat bij hun optredens het publiek te stom reageerde en alleen maar een beetje stond te zuipen en te lallen. Ze hadden het gevoel dat het publiek dat naar hun optredens kwam er gewoon helemaal nix van had begrepen. Het schijnt dat ze op een gegeven moment een optreden halverwege hebben afgebroken en hebben besloten dat ze nooit meer op zouden treden. Nog een keer: Dit is wat ik gehoord heb. |
|
ik heb begrepen dat darkthrone volgend jaar 4 optredens zal doen en waarschijnlijk ook op wacken open air welcome to hell,fuckin, hell yeah |
|
Laatste Emperor CD, hoe kom je daar nu weer bij???? Bovendien Azagtoth, heeft Ihsahn het hele album geschreven?! Maar ik ben met je eens dat het groeien van techniek niet hoeft te betekenen dat er gevoel opgeofferd wordt, alleen misschien komt dat bij sommige mensen zo over omdat ze het niet meer zo goed kunnen volgen! Oh en trouwens, ligt de nieuwe plaat in de winkels??? Moet ik 'm zeker aan gaan schaffen, vond Ix Eq. ook een knaller (Ok niet zo goed als Anthem...) |
|
De humor van Darkthrone heb ik altijd al een van de meest aantrekkelijke aspecten gevonden (en ja, die interviews zijn GEWELDIG). Maar goed, ik ga niet verder discussieren over deze band aangezien smaken nou eenmaal verschillen. Plus ik ben m'n verhaal kwijt omdat ik gebeld werd. Maar over die optredens. Het zou erg tof zijn. Maar ik hoorde dat ze dit jaar ook op Wacken zouden komen. Maar toen ik er was was niets minder waar. Ik las trouwens in zo'n interview dat de algemene reden van Fenriz om niet meer live te spelen was "I hate playing live". Goeie rden, maar ik begrijp 't wel. Hij wou kunnen zuipen en dat kon niet als je moest spelen. En dan over die 2 live bootlegs! DIE MOET IK GODVERDOMME HEBBEN! Ik ben er al zo'n tijd naar op zoek, en ik kan ze NERGENS vinden! Ik heb er 1 besteld (Night of Unholy BM) bij de lokale platenzaak, en ik denk dat 'ie wel geleverd gaat worden. Maar Roots of Evilness bestelde ik bij een mailorder en da's alweer een tijdje terug dus ik vrees 't ergste. Dus... als iemand deze CD's origineel heeft en zo gek is er afstand van te willen doen, ik wil ze zeker hebben! |
|
quote: ja echt waar. ze houden er mee op. ik neem aan dat ze het veel te druk hebben gekregen met peccatum en zyklon (twee steengoede bands trouwens) |
|
Jongen, fuck Emperor, want die gasten zullen toch niet meer in staat zijn iets serieus af te leveren. Kut zooi. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |