IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : October Tide Volgende pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 09-12-2003 19:16 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dit zijproject van Jonas Renkse en Fredrik Nordmann (beiden zitten in Katatonia) heeft twee ernstig heersende doomcd's uitgebracht die in het verlengde liggen van Katatonia's meesterwerk Brave Murder Day. Namelijk:
1997 Rain Without End
1999 Grey Dawn (Hierop worden de vocalen gedaan door Marten Hansen, zanger van het ter ziele gegaane A Canorous Quintet)

Zijn er nog meer liefhebbers van deze band?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 09-12-2003 19:42 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Klinkt goed! *Gaat direct op zoek*


..."Hate can only create more hate"...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-12-2003 21:11 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 december 2003 19:16 schreef Sater het volgende:
Dit zijproject van Jonas Renkse en Fredrik Nordmann (beiden zitten in Katatonia) heeft twee ernstig heersende doomcd's uitgebracht die in het verlengde liggen van Katatonia's meesterwerk Brave Murder Day. Namelijk:
1997 Rain Without End
1999 Grey Dawn (Hierop worden de vocalen gedaan door Marten Hansen, zanger van het ter ziele gegaane A Canorous Quintet)

Zijn er nog meer liefhebbers van deze band?


ik heb alleen rain without end, ik persoonlijk vind dat meer in het verlengde van het eerdere werk van katatonia, hun eerste "trieste" doom-werk. (For Funerals To Come )

maar ik ken dan ook die hele 2de plaat niet, nooit de moeite genomen. die rain without end is trouwens wel geweldig. onze drummer heeft die tweede, dacht ik. maar eens lenen.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 09-12-2003 21:25]


Oud Vuil.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 09-12-2003 21:20 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

mwah, wel aardig, maar kan toch niet tippen aan 'Brave Murder Day' zelf...


no text supplied


Sater
Usericon van Sater
Posted 09-12-2003 23:34 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2003 21:11 schreef webblaster wim het volgende:
ik heb alleen rain without end, ik persoonlijk vind dat meer in het verlengde van het eerdere werk van katatonia, hun eerste "trieste" doom-werk. (For Funerals To Come )

Het zit er denk ik net tussenin. Maar hele gave muziek, je moet die andere zeker eens lenen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-12-2003 0:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 december 2003 21:11 schreef webblaster wim het volgende:
ik heb alleen rain without end, ik persoonlijk vind dat meer in het verlengde van het eerdere werk van katatonia, hun eerste "trieste" doom-werk. (For Funerals To Come )


Mee eens; en daarom interessant!

quote:
maar ik ken dan ook die hele 2de plaat niet, nooit de moeite genomen. die rain without end is trouwens wel geweldig. onze drummer heeft die tweede, dacht ik. maar eens lenen.


Grey dawn viel mij ernstig tegen...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-12-2003 1:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Jups erg toffe doom.

Bands met namen van maanden in de titel heerschen meestel toch wel
(Death in June, October Tide, Novembers Doom, Novembre, December Moon)


Zenial


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-12-2003 8:51 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

April Lavigne!

De tweede cd is wel iets minder dan de eerste maar nog steeds erg gaaf moet ik zeggen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-12-2003 9:47 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

October Tide heerscht, goeie semi doom, beetje blije gitaarrifjes maar wel erg op katatonia lijkend, dus erg goed !


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-12-2003 10:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

"Rain Without End" is echt een puike cd, "Grey Dawn" vondt ik echter iets te veel een herhalings oefening. (en ook de vocalen vondt ik beduidend minder)


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-12-2003 10:28 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2003 21:11 schreef webblaster wim het volgende:
ik heb alleen rain without end, ik persoonlijk vind dat meer in het verlengde van het eerdere werk van katatonia, hun eerste "trieste" doom-werk. (For Funerals To Come )
...

Dat moet ik dus eens dringend gaan proberen, dat MCD'tje van Katatonia is zaaalig.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-12-2003 11:24 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 10:22 schreef Staalman het volgende:
"Rain Without End" is echt een puike cd, "Grey Dawn" vondt ik echter iets te veel een herhalings oefening. (en ook de vocalen vondt ik beduidend minder)

Ja klopt, Jonas uber alles!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 01-09-2004 17:54 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

net pas October Tide ontdekt Wat een geweldige plaat is Rain Without End! Grey Dawn heb ik nog niet binnen.... Zag alleen al wel dat het vrijwel onmogelijk is om hem ergens te bestellen


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 01-09-2004 18:16 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Grey Dawn vond ik in het begin wat minder dan Rain Without End, maar is eigenlijk toch wel heel erg vet. Maar dit haalt het allemaal niet bij Katatonia's Brave Murder Day. Maar dat is dan ook wel een van mijn allerfavorietste platen !


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 01-09-2004 18:41 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 17:54 schreef Mark Z het volgende:
net pas October Tide ontdekt Wat een geweldige plaat is Rain Without End! Grey Dawn heb ik nog niet binnen.... Zag alleen al wel dat het vrijwel onmogelijk is om hem ergens te bestellen
wow ! nu pas... het is inderdaad lastig aan komen maar moet wel lukken dacht ik zo... goeie muziek iig.. nogsteeds


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 20-12-2004 19:05 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Vandaag is Grey Dawn binnen gekomen! Bij een 1 of andere Duitse mailorder gekocht, heb er drie maanden op moeten wachten Nu Rain Without End nog, maar dat zal nog wat lastiger en vooral duurder worden


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Sater
Usericon van Sater
Posted 20-12-2004 23:10 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Als je je ogen openhoudt op een platenbeurs kom je em echt nog wel tegen in een achterafbakje, ik heb ze allebei voor negen en acht pleuro op de kop getikt.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-12-2004 0:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Rain without end is typisch de Katatonia stijl toen ze nog écht goed waren; ik ben laatst de demo tegengekomen en die klinkt identiek als Katatonia


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-09-2005 21:13 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Rain Without End wordt weer aangeboden op eBay. Prijs staat al op $52...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4771511805&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Sater
Usericon van Sater
Posted 28-09-2005 22:04 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Gelukkig heb ik em al voor een paar euro op de kop getikt....

Hoe doet Grey Dawn het eigenlijk?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 28-09-2005 22:11 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En ik heb het originele boekje en achterkant aan de tekenaar gegeven, hehe. Alleen de cd is vast een stuk minder waard. Ach ja.



Sater
Usericon van Sater
Posted 28-09-2005 22:14 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Kut voor je.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 28-09-2005 22:18 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ach welnee, ik was toch niet van plan 'em te verkopen.



Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 29-09-2005 10:27 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2005 21:13 schreef Mark Z het volgende:
Rain Without End wordt weer aangeboden op eBay. Prijs staat al op $52...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4771511805&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1


Pfffff jeez, gelukkig heb ik beide platen jaren terug origineel gekocht. Goed spul, typisch in de stijl van Brave Murder Day. Iets minder meeslepende riffs over het algemeen, maar ook minder lang uitgesmeerde nummers wat weer een positief punt is. Wel hebben beide October Tide platen én Brave Murder Day eenzelfde verderlichte produktie, waardoor heel het "doom-aspect" wegvalt. Met een heftigere, rauwere produktie waren die platen IMO véél overtuigender geweest.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-02-2006 11:36 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Hoppa, eindelijk Rain Without End binnen gekregen. All the way from Tokyo nog wel.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-02-2006 11:54 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Wat betaal je er tegenwoordig voor? Ik heb hem destijds gewoon voor 13,50 gulden gekocht toen hij uitkwam, evenals Grey Dawn.

Rain Without End is echter vele malen beter!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen