IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : October Tide Vorige pagina | Volgende pagina
Lord Ibex
Usericon van Lord Ibex
Posted 10-04-2010 16:39 by Lord Ibex Wijzig reactieProfiel van Lord IbexQuote dit bericht

quote:
Op 10 April 2010 16:00 schreef Staalman het volgende:
Op de 1ste wel, en zijn grunt is gewoon geniaal voor die muziek.. Dus zonder Renske hoeft het van mij niet.


Wie is die meneer RenSke?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-04-2010 16:40 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Katatonia?


Lord Ibex
Usericon van Lord Ibex
Posted 10-04-2010 16:41 by Lord Ibex Wijzig reactieProfiel van Lord IbexQuote dit bericht

RenkSe


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2010 16:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Aardschok


signature


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-04-2010 16:59 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 10 April 2010 16:41 schreef Lord Ibex het volgende:
RenkSe


Oja


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-04-2010 21:11 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 April 2010 16:00 schreef Staalman het volgende:
Op de 1ste wel, en zijn grunt is gewoon geniaal voor die muziek.. Dus zonder Renske hoeft het van mij niet.


Ja, die tweede was een heel stuk minder als die eerste. Maar dat lag niet alleen aan de zang.

Nu je het zegt, katatonia zonder grunt vond ik ook niets meer aan.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-04-2010 23:31 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 April 2010 9:40 schreef Mark Z het volgende:
*bump*

Candlelight Records confirms the worldwide signing of October Tide.
The band featuring guitarist Fredrick Norrman, vocalist Tobias Netzell, drummer Robin Bergh, and session bassist Jonas Kjellgren (Scar Symmetry) is currently finishing work on their still untitled new album.
Expected for release early fall, it will be the first new recording from the band in over ten years.
It follows recent reissue of the band’s acclaimed debut 'Rain Without End'.



Allemaal goed nieuws. Ik ben benieuwd !


lampje


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-04-2010 0:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 april 2010 16:00 schreef Staalman het volgende:
Op de 1ste wel, en zijn grunt is gewoon geniaal voor die muziek.. Dus zonder Renske hoeft het van mij niet.


Ook met Renkse zal je het niet meer tof vinden dan. Ik hoorde een tijdje terug dat hij noodgedwongen clean is gaan zingen ivm keelproblemen. Dat had ik trouwens niet verwacht, ik dacht altijd dat het een commerciële draai was.
Hopelijk dat die nieuwe zanger een vette gruntzang in huis heeft, dan kan het wel weer wat worden. Die unieke oude Katatonia sound is in de loop der jaren toch wat verloren geraakt..

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-04-2010 12:56]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-04-2010 1:13 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik zeg die knakker van opeth. Was bij katatonia ook al briljant!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-04-2010 12:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Brave murder day is mede dankzij Akerfeld een hele gave plaat, maar ik prefereer bij Katatonia(-achtige muziek) toch een getergde stem zoals Renkse die kon uitschreeuwen. Die kreet in het nummer The northern silence heb ik niet voor niets als ringtone, erger kon ik nl. niet vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-04-2010 13:02]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-04-2010 15:00 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ben alleen bekend met RWE, maar wat mij betreft altijd nieuwsgierig naar nieuw werk van dit groepje. Ik ben het er wel mee eens dat het nooit hetzelfde kan zijn als met Renske, maar ach het neemt niet weg dat de gitaarlijnen en dergelijke de moeite waard kunnen zijn.

Ik ga immers niet alle death/doom afzweren omdat Renske er niet bij grunt . Zo ook October Tide.



White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 11-04-2010 17:09 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 11 april 2010 0:18 schreef Mutilator het volgende:
Ook met Renkse zal je het niet meer tof vinden dan. Ik hoorde een tijdje terug dat hij noodgedwongen clean is gaan zingen ivm keelproblemen. Dat had ik trouwens niet verwacht, ik dacht altijd dat het een commerciële draai was.
Hopelijk dat die nieuwe zanger een vette gruntzang in huis heeft, dan kan het wel weer wat worden. Die unieke oude Katatonia sound is in de loop der jaren toch wat verloren geraakt..


Ik herinner me een oud interview waarin hij zelf zei dat hij de 2e plaat van October Tide niet inzong omdat het gewoon niet ging. Hij zou klinken als een "futloze junk" oid.



Lord Ibex
Usericon van Lord Ibex
Posted 11-04-2010 18:14 by Lord Ibex Wijzig reactieProfiel van Lord IbexQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2010 15:00 schreef Dirge for november het volgende:
Ik ben alleen bekend met RWE, maar wat mij betreft altijd nieuwsgierig naar nieuw werk van dit groepje. Ik ben het er wel mee eens dat het nooit hetzelfde kan zijn als met Renske, maar ach het neemt niet weg dat de gitaarlijnen en dergelijke de moeite waard kunnen zijn.

Ik ga immers niet alle death/doom afzweren omdat Renske er niet bij grunt . Zo ook October Tide.


redactie
Hij heet dus RenkSe, NIET RenSke


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 11-04-2010 18:17 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Jij met je name-dropping.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Lord Ibex
Usericon van Lord Ibex
Posted 11-04-2010 18:18 by Lord Ibex Wijzig reactieProfiel van Lord IbexQuote dit bericht

Tja, het moet maar eens afgelopen zijn


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-04-2010 22:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Poehee... Renske klinkt toch veel leuker dan Renkse. Categoriseer mijn misspelling maar in de categorie mening.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 18-04-2010 15:14 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Van de Myspace: october tide confirmed for germany´s hell´s pleasure metalfest 23-24/7 2010


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 22-09-2010 23:15 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

De nieuwe A Thin Shell, nu opstaan. Niet wereldschokken, wel erg lekker wegluisterend


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-09-2010 8:18 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2010 23:15 schreef verlepte theedoek het volgende:
De nieuwe A Thin Shell, nu opstaan. Niet wereldschokken, wel erg lekker wegluisterend


Typisch zo'n plaat die heel snel gaat vervelen, helaas...


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-08-2011 11:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik dacht, laat ik eens wat over A thin shell posten. Grappig genoeg lees ik de bovenstaande post nu pas.

Ik wilde namelijk net zeggen dat A thin shell juist een enorme groeiplaat was voor mij. In de eerste instantie vond ik alleen het nummer deplorable request een goed nummer. Maar bij elke luisterbeurt viel het kwartje weer voor een ander nummer.
En nu vind ik het echt een geweldig album.

Het ding is, ik heb Katatonia pas ontdekt met Last fair deal gone down. Dat vind ik nog steeds hun beste album en ik trek ze ook het beste in die stijl.
Hun death/doom albums weten me gewoon veel minder te raken.

Maar op A thin shell hoor ik de muziek van het oude Katatonia met het gevoel van het nieuwe Katatonia. En ik snap best dat de mensen die zweren bij de death/doom albums van Katatonia October tide maar een slap aftreksel vinden. Maar gelukkig heb ik daar geen last van en geniet ik met volle teugen van A thin shell.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-08-2011 16:03 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nooit meer aan gedacht, ff opsnorren.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 22-04-2016 12:19 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Wat een ongelooflijk saaie band is dit toch geworden. Nieuwe is ook weer


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 22-04-2016 12:28 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Inderdaad.
Ik houd het gewoon bij 'Rain Without End' en 'Grey Dawn' alles erna is superslaapverwekkend.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 22-04-2016 12:35 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2011 16:03 schreef De Tegenpartij het volgende:
Nooit meer aan gedacht, ff opsnorren.
+1


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-04-2016 19:54 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2016 12:28 schreef Buiksmurf het volgende:
Inderdaad.
Ik houd het gewoon bij 'Rain Without End' en 'Grey Dawn' alles erna is superslaapverwekkend.


Mwa, ik vind de vorige eigenlijk wel erg gaaf. Maar de comebackplaat en de nieuwe klinken pakten me niet meteen.


lampje


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen