|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: [foutloosNederlands] Ja, inderdaad, alleen de mensen die altijd foutloos schrijven, of in ieder geval in staat zijn om dat te doen, hebben het recht om hierover te bitchen. Dan valt dus 75% van het forum af. [/foutloosNederlands] [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-12-2003 16:31] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Wat jei segge? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: iek segge da allein die mensuh die algkemien beskaafd niederlant sjpreken kunne moguh klagu ofer die suurinams in groen boeksje Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Nederland zal over 20 jaar ''het land der uitschot'' worden. |
|
Handig toch, leren die mensen ook eens goed woorden te spellen! [Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 12-12-2003 17:09] |
|
Ja hun eigen Surinaamse woorden. Niet de Nederlandse. [Dit bericht is gewijzigd door metal blade op 12-12-2003 17:28] |
|
Dat er sprake is van verloedering van de maartschappij, kan je zien aan het (gemiddelde ) opleidingsniveau , niet aan het feit of er Surinaamse woorden worden toegevoegd . als men zich werkelijk druk maakt over verloedering en /of integratie, dan zou je een discussie moeten voeren over opleidingen ,werkeloosheid(onder verschillende groepen),wijken ,scholen etc . [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 13-12-2003 19:53] |
|
Neen, 'allochtone' woorden die in het ABN worden opgenomen is het zoveelste teken van verloedering der Nederlansche historie |
|
Niks op tegen. Uitbreiding van de Nederlandse taalunie zorgt sowieso voor een grotere kans van het voortbestaan van onze taal. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Lachen man, hoe *bekrompen* sommige mensen kunnen reageren. Het groene boekje staat al helemaal vol met anglicismen, dus dan kunnen deze er ook nog wel bij. Verder gebruiken wij het woord "checken" volgens mij vaker dan de gemiddelde Surinamer, maar ja... Verder is er niemand die je verplicht om alle woorden die in het groene boekje staan ook daadwerkelijk te gebruiken... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
zucht .. slappe houding .. |
|
quote: EIGEN WOORDEN EERST! Zo beter? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Engelse woorden als computer zijn toch wegens andere reden in de Nederlandse taal gekomen dan deze achterlijke surinaamse termen. Voor deze termen zijn prima Nederlandse woorden te vinden ... |
|
quote: nou, technisch gezien... *zeik zeik zeik* "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Anglicismen, germanismen, gallicismen komen heus niet allemaal uit de computerwereld hoor... Als je het groene boekje filtert op "rasechte Nederlandse woorden", dan hou je niet veel over... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: woorden ALS computer ... sjezus .. |
|
quote: Nou, dan slaat je reply al helemaal nergens meer op... Want anglicismen, germanismen, noem al die -ismen maar op, komen alle via de spreektaal uiteindelijk in het groene boekje terecht. En aangezien ze in Suriname ook Nederlands spreken, is het niet zo gek dat die woorden ook het groene boekje halen. Typisch Vlaamse woorden staan toch ook in het groene boekje? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Maar wat willen ze nou hiermee bereiken? Er zal helemaal niks goeds gebeuren. Wat heeft Surinaams voor nut.. |
|
Wat een gezeik. De Nederlandse taal staat bol van de buitenlandse woorden. van Uberhaupt tot Portemonnee en Computer tot Gymnasium. Wat zal je je dan druk maken om wat extra woorden... "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Deze woorden zijn langzaam geïntegreerd in onze taal en worden door een groot deel van de bevolking gebruikt. Nu komt er opeens een reeks woorden bij die een groot deel van de bevolking hier niet en waarschijnlijk nooit zal gaan gebruiken. zeg eerlijk; hoveel surinaamse woorden gebruik jij? waarschijnlijk nul. het is dus geen onderdeel van onze taal. dit is echt weer een overdreven politieke correcte daad naar mijn mening. |
|
Nou ja. Ik heb geen idee welke "surinaamse" woorden er toegevoegd zullen worden, maar als het anglicismen zijn zoals "Checken" denk ik dat een groot deel van de Nederlanders, en dan met name de jongeren in de grote steden, deze woorden al ten overvloedde gebrukt. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Okee, maar dan vind ik het geen Surinaams maar gewoon een anglicisme (net zoals het woord okee aan het begin van deze zin). Computer hoort ook thuis in onze taal maar is natuurlijk geen echt nederlands net zoals floppy, megabyte etc. etc. |
|
Ik ben hier niet fel op tegen ofzo, maar ik zie hier helemaal geen nut in |
|
quote: Nog een keer: Vlaamse woorden staan ook in het groene boekje en dat zijn ook woorden die een groot deel van de bevolking nooit gebruikt, namelijk wij Nederlanders. Ja, ok, misschien dat de Brabanders er een paar gebruiken, maar verder zijn er maar weinig Nederlanders die woorden als "goesting" of "plezant" uit hun strot krijgen. Dus als ik jouw redenatie doortrek, dan pleit ik ervoor dat alle Vlaamse woorden uit het groene boekje verdwijnen. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |