|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind Winterheart's Guild anders ook lang niet slecht ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Hm, zit wel wat in.. Ik hou van Sonata Arctica toch voornamelijk van de ballads, en die heb je op elk album wel.. De echt snelle nummers sla ik vaak over. Maar de ballads die ze hebben (Replica, Letter to Dana, Tallulah, Broken etc.) zijn dan ook wel súpermooi!! ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Het is nl. een hoogvlieger in het tegenwoordige powermetal genre zoals Helloween dat vroeger bedacht heeft; superstrak gespeelde blije metal maar dan met keyboards; voeg er zang aan toe a la Joey Tempest (Europe) die mooie emotionele teksten schrijft en een zeer sterk gevoel voor songwriting en je hebt Sonata Arctica. Itt Immortella kick ik eerder op de snelle nummers; aanraders vind ik: Fullmoon, San Sebastian (revisited), Wolf and Raven (zeer goede opbouw van aaneengesloten melodieen!), The Cage (sterk refrein!) & Victoria's secret. Overigens vind ik Ecliptica nog duidelijk (net als live) van een band in aanloop en komt hun potentieel pas volledig tot wasdom in hun hoogvlieger Silence en wordt geconsolideerd met Winterheart's guild. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-12-2003 19:36] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik wil ze ook zien! Samen gaan Jo? Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: Als ze komen ben ik er. prima dus |
|
quote: Wat een mooie omschrijving Al hou ik dus meer van de ballads, dat wil niet zeggen dat ik de andere nummers niet mooi vind Sonata heeft een aantal ijzersterke nummers, met heel mooie refreinen, zoals inderdaad o.a. Victoria's secret en Fullmoon.. De ballads vind ik alleen zó onovertroffen mooi! ..."Hate can only create more hate"... |
|
Ik heb geen zin om nog eens uit de doeken te doen waarom ik ze zo briljant vind. Het is iets persoonlijks... ik heb een heel sterke band met die muziek. Is heel moeilijk uit te leggen... veel herkenning |
|
quote: dankjewel! quote: De ballads zijn idd supermooi; Replica, Shy..ik ben zelfs een sucker voor de You are the wind beneath my wings cover Overigens vind ik zo knap dat de nummers euforisch kunnen zijn maar niet oppervlakkig worden (zeg maar stompzinnig zoals Helloween's Dr. Stein) maar dat de teksten diepzinnig emotioneel blijven zonder kwijlerig te worden [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-12-2003 19:34] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: De teksten van Sonata zijn echt erg mooi en sterk! Er is in hun repetoire vrijwel geen enkele tekst te vinden die geen emotionele lading heeft, of die erg oppervlakkig is.. Dat vind ik écht één van hun sterke punten. ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: de Aktueel was er erg positief over. (leesmap bij de hema) |
|
quote: Er stond een recensie over Sonata Arctica in de Aktueel? Mis ik iets? ..."Hate can only create more hate"... |
|
Ha! Ze hebben toch nog een Nederlandse datum op de agenda gezet. In 't voorprogramma van Nightwish in Paradiso I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
wie wil er een silence tour LS kopen? zzz |
|
quote: En dat concert is toch al lang uitverkocht? ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote:Ik heb net ff bij TSN gespiekt, maar daar zijn nog kaarten te koop. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Pffff op Wacken waren ze maar saai vorig jaar BOOOOOOOORIIIIIIIIIINNNNNNNNNGGGGGGG LAI LAI HEI |
|
Haha, ik stond toen lekker naar vader te kijken zzz |
|
quote: Ik lag op het veld te slapen met in ene oor Sonata en andere oor Vader .. het suckte allebei Vandaar dak in slaap viel denk ik LAI LAI HEI |
|
Ze spelen inderdaad als voorprogramma van Nightwish in A'dam Ik zelf ga waarschijnlijk in België op 11 november, voor zover het op de site staat zijn ze dan geen voorprogramma [Dit bericht is gewijzigd door Meridian op 27-07-2004 12:30] |
|
Sonata heb ik gezien in 013 met Stratovarius en op Wacken. Geweldige band. Het is dat ze nu met Nightwish komen anders zouden dit soort bands niet zo gauw in NL komen. Veel van die happy powermetalbands verkopen denk ik gewoon niet genoeg in NL en dus wordt ons landje overgeslagen. Kijk naar de laatste Edguy tour. Binnen dit genre is het wel één van de betere bands op dit moment. |
|
[off topic] [Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 27-07-2004 14:08] None of us are saints - Albert Fish |
|
quote: Ik zou Sonata en Nightwish nu niet bepaald "happy powermetal" noemen. Het is wel een stuk melodischer (en "fiedeliger") als bijv. Helloween, maar luister maar eens naar Freedom Call. Dat is echt van die veel te blije power metal (a la: "Flying on the wings of the Mighty Dragon to slay the demons with a giant sword" en dan gezongen alsof de zanger in zijn ballen wordt geknepen, ondersteund door een constante Double Bass-drumgroove, en een keyboard riedeltje). Sonata en Nightwish hebben wat meer inhoud in de nummers, en veel meer afwisseling naar heavy. All the posers: leave the hall! |
|
Ik ga er in ieder geval 9 november (Biebob) bij zijn. Ne dat werd GVD nog tijd ook! Eindelijk |
|
quote:Hoe is uw vervoer geregeld? I'm not being rude. You're just insignificant. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |