|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hoe ik het doe is niet relevant, je had gewoon moeten vragen aan de death kenners hier op het board. Dan had je wel een goede, althans, betere beschrijving gehad. Daar is het nu te laat voor "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Lekker belangrijk zeg Dat JIJ die omschrijving niet goed vind hoeft nog niet te betekenen dat de beoordeler dat ook vind.. Het is dan ook geen dieptestudie naar de diverse metalstromingen.. |
|
quote: de beschrijving is sowiezo niet goed, lees em maar. Iig maakt het voor een leek niet uit nee "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Ik vind het, zeker voor iemand die tot dat inzicht is gekomen door onderzoek voor een profielwerkstuk te doen, een behoorlijk goede omschrijving. quote: Als jij geen "death kenner" die je door je kritiek pretendeert te zijn was geweest had ik me afgevraagd of je zelf tot een betere omschrijving had kunnen komen. Je mekkert wel dat "ze het hier maar had moeten vragen" maar dat is natuurlijk verre van "wetenschappelijk", hetgeen de W in de afkorting VWO nog immer voor staat. Dat je dat zelf zou doen zegt meer over jouw niveau dan over de juistheid van de omschrijving eigenlijk.. |
|
quote: Die beschrijving is van een kenner Dacht je echt dat ik dat stukje zelf geschreven had terwijl ik voordat ik aan mijn profielwerkstuk begon het verschil niet wist tussen black en death metal? |
|
Dat valt me wel van je tegen dan, Black Tulip .. Zie boven |
|
quote: Uhhh... SnaacK.... *schaam* Ik heb van verschillende sites spul gelezen over black en death metal, maar voor de uiteindelijke beschrijving heb ik de hulp gevraagd van iemand op het Megadeth forum die er bij anderen om bekend stond helemaal verzot te zijn op black en death metal, wat niet betekent dat het mij als lariekoek in de oren klinkt, omdat ik zelf ook het een en ander aan black en death metal heb gehoord. |
|
quote: lol Zie hierboven |
|
quote: pff, mijn niveau is wetenschappelijk genoeg althans dat zegt mijn 3e jaars informatica opleiding. Iig was ik het niet eens met de beschrijving en de W in vwo moet je met een vrachtwagen zout nemen, er is niets wetenschappelijks te vinden. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Edit: En een deel was uit een boek. Dat vergat ik ff. |
|
Nou ja.. Je hebt iig beoordeeld of je de beschrijving treffend vond zal ik maar zeggen dan |
|
quote: Voor de tweede keer, waar ben je het niet mee eens? Ik zou zeggen dat het er niet toe doet dat ik het werkstuk nu niet meer kan aanpassen, ik wil gewoon weten waar en waarom je het er niet mee eens bent. Motiveer je geklaag quote: Dat klopt wel ja |
|
quote: Precies... Maar dat spreekt toch voor zich? |
|
Wat er wel niet klopt: quote: Mee eens! quote: Welke chaos, deathmetal is nooit chaos geweest er zat JUIST veel structuur in en melodie is er zeker WEL te vinden, ik noem een Arch Enemy e.a. De gitaren zijn niet per definitie lager gestemd, ik noem de band Death. Wederom onzin. quote: De grunt uitleg klopt wel redelijk. Songstructuren zijn misschien chaotisch voor leken, maar daar houden we het maar bij. Het tempo wisselt juist vaak bij deathmetal en is niet gebonden aan of snel of langzaam, onzin dus. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Dat zegt geen ene fuck.. Ik heb stagieres begeleidt die halverwege hun 3e jaar HBO Informatica waren die nog zo schools waren dat je ze met liefde weer in de brugklas terug zou zetten.. quote: Definiëer "wetenschappelijk" |
|
quote: Ik zit dan ook niet op het HBO he, WO wetenschappelijk zal wel iets in de trant van, onderzoek en bewijs richting vallen. Althans dat is mijn idee voor de W. Dat vind je niet op het VWO "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: maar ik denk dat dat eerder ligt aan een andere muziekbeleving. Wat ik wel met zekerheid durf te zeggen is dat er niet zo'n eenvoudige songstructuur in zit als in de meeste pop en rock en dergelijke. quote: Ik heb alleen Wages Of Sin, maar dat klinkt mij zeker niet als death metal in de oren. Wel gave muziek trouwens. quote: Ik heb zelf het vermoeden dat wat jij noemt een uitzondering is op de regel. quote: Voor jou is het wellicht geen chaos omdat je er vaak naar luistert en er aan gewend bent geraakt, maar hoe reageerde jij op de muziek toen je het voor het eerst hoorde? quote: Dat vond ik zelf het meest twijfelachtige, daar zal je vast wel gelijk in hebben. |
|
mja Wages Of Sin is niet echt hun beste cd, Burning Bridges is eigenlijk wel de CD van Arch Enemy. Misschien was Nocturnus wel een beter voorbeeld "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Dus 1 uitzondering maakt de definitie onwaar?? quote: Ik noem de term "schoenmaker hou je bij je leest" Op Symbolic speelt Death bijv. in D. Ow ja, enne: Dus 1 uitzondering maakt de definitie onwaar?? De MEESTE deathmetalbands spelen laaggestemd en dus is het niet onjuist te stellen dat dat een kenmerk van deathmetal is. pffffffffrt.... @$GTRGFJHTASQGsfgui90u890e35 |
|
quote: 1 uitzondering, er zijn er genoeg. van de Bolt thrower B tot en met Nocturnus N. En het lage gitaargeluid is vaak niet anders dan andere genres binnen metal naar mijn gehoor, vandaar "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Wat vind jij van de term melodic death metal dan? Met bands als In Flames, Soilwork, Dark Tranquillity, ...? quote: Hmm... Lager, naar mijn gehoor [Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 24-12-2003 14:23] |
|
quote: Ja *kuch* quote: Hmmmz... Als ik terugdenk aan vooral de exacte vakken op het VWO verschilde de aard van de vragen van de proefwerken nogal van die van vrienden op de HAVO. In plaats van geleerde trucjes toepassen werden wij toch echt wel aan het denken gezet.. |
|
oja, volgens logica hoef je altijd maar 1 uitzondering te vinden om de stelling onwaar te kunnen verklaren. Dus in dat opzicht sta ik volledig in mijn gelijk edit: typo [Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 24-12-2003 14:24] "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Ja, daar zit het essentiële probleem. OTolerence's omschrijving is vanuit het perspectief van een deathmetal-liefhebber. Jouw omschrijving is vanuit het perspectief van een buitenstaander. quote: Arch Enemy is geen klassieke death metal. Hun eerste cd had nog het meeste gemeen met standaard death metal, maar ze zijn steeds verder richting de (melodieuze) Gothenburg metal stroming geëvolueerd. quote: Jij schrijft "bijna altijd". OTolerence "niet per definitie". Komt dat niet gewoon op hetzelfde neer? quote: Ik luister nu 7 jaar naar metal en ik vind death metal nog steeds chaotisch. quote: Wel, IMHO had je ten dele gelijk. Je hebt doom/death en mid-tempo death metal bands die nooit echt supersnel spelen en je hebt death/grind bands die nooit langzaam spelen. Maar je hebt ook bands die het hele spectrum van langzaam tot snel benutten. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |