IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Heavy metal fans opgelet! Volgende pagina
Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 16:04 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

Hallo allemaal.
Mijn naam is Barbara en ik ben van de kunstacademie in Utrecht. Ik doe daar een studie Design Technology. Voor deze opleiding heb ik de opdracht gekregen een Draagbaar audiospeler te ontwerpen speciaal voor de heavy metal fans.
Helaas weet ik vrij weinig van deze muziekstijl. Ik wilde alle heavy fans vragen om mij te emailen over (bijvoorbeeld) de volgende onderwerpen, en mij een klein stukje te sturen. Dit zal slechts worden gebruikt in de ideevorming van het product, en de gegevens zullen niet openbaar gemaakt worden. Eventueel kan ik jullie op de hoogte houden over het verloop van dit project.

- Welke levenstijlen en of filosofieën houden jullie erop na?
- Welke kledij word het meest gedragen?
- Welke subgroepen zijn er te onderscheiden in de heavy fans?
- Welke materialen zijn kenmerkend voor de heavy metal fans?

(en verder alles nog waar ik eventueel iets mee kan)
Ik hoop dat er veel mensen mee werken en dat ik mijn project met een goed gevoel kan afronden.
Je kunt je ditjes en datjes kwijt op: Barbara@notme.com

Alvast bedankt!! Barbara


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-10-2001 16:11 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Okee, maar dit hoeft niet in elk deel van het forum gepost te worden. Ik heb de rest dus dichtgegooid.


Dead things grow from deep inside...


Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 16:13 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

Sorry, het was niet mijn bedoeling, ik dacht dat het misschien het handigste was om de grootste groep mensen te bereiken.
Bij deze sorry.
Ik hoop op veel reacties!
Groetjes Barbara


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-10-2001 16:16 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Okee, ik wens u succes.

Overigens staat er denk ik al heel veel hier op ZM waar u wat aan zou kunnen hebben.


Dead things grow from deep inside...


Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 16:18 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

je mag wel 'je' zeggen hoor (:


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-10-2001 16:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wij uwen liever


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-10-2001 16:22 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Je


Dead things grow from deep inside...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-10-2001 16:23 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Uuuurrrggghh...Huiswerk. Ik krijg nu al hoofdpijn.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-10-2001 16:24 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik vind dit wel wat moeilijk. Volgens mij laten metal fans zich niet zo makelijk onderverdelen in gespecificeerde hokjes.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 16:27 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

Dus ik mag hieruit opmaken dat de metalfans het liefst als een grote familie worden gezien, ongeacht hoppys, uiterlijk enzo?
IS er dan geen wezenlijk verschil tussen de motormensen en gothicmensen? (ik schreeuw ook maar wat, en probeer het helder te houden). Het is namelijk onder deel van de opdracht om de doelgrep heel duidelijk te hebben. Het is dus moeilijker als ik dacht
groetjes barbara


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-10-2001 16:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-10-2001 16:31 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Het zal u nog zwaar tegenvallen. Lees bijvoorbeeld maar wat topics, zoals die over geloof, satanisme... (en het immer controversiële Slipknot) U zult zien dat er heel grote verschillen zijn onder de "heavy" fans. Over één kam scheren zal niet gaan.


Dead things grow from deep inside...


Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 16:35 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

kwas al bezig met lezen...
inderdaad erg moeilijk dit onderwerp..
Wel leuk om zo een nieuwe muziekstijl te leeren kennen... en zown herrie is het nou ook weer niet (: (in tegenstelling tot de nationale mening van nederland)
Groetjes Barbara


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 20-10-2001 16:35 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Bijvoorbeeld Slipknot. Jij vindt misschien dat het brutaal klinkt, terwijl de meeste metaalhoofden dit softe commerciële(?) rotzooi vindt.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-10-2001 16:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hahahahaha...welkom in een aantal van de meest ingewikkelde en interessantste hoofden van Neerlandika.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-10-2001 16:38 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2001 16:37 schreef XnegativeX het volgende:
Hahahahaha...welkom in een aantal van de meest ingewikkelde en interessantste hoofden van Neerlandika.


Couldn't have said it better myself!


Dead things grow from deep inside...


Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 16:40 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

zoiets dacht ik nu ook (:
En McDoom, bedankt voor je reactie heeft me flink vppruitgeholpen. Geen commerciele rotzooi dus voor de échte freaks... Dynamo open air ook commercieel?
Groetjes Barbara


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 20-10-2001 16:41 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Dit kan allemaal heel erg verschillen, maar ik doe een poging:

- Welke levenstijlen en of filosofieën houden jullie erop na?

Kan flink verschillen, de een is atheist, de ander christelijk, de een vegetarier, de ander vleeseter, enz...

- Welke kledij word het meest gedragen?

Vaak zwart, bandshirts, goths dragen gothic dingen, sommigen dragen vaak 'normale' kleding, enz...

- Welke subgroepen zijn er te onderscheiden in de heavy fans?

Mensen die deze stijlen kick vinden:
Heavy Metal/Black Metal/Death Metal/Gothic/Thrash en Speed Metal/ enz enz..
Veel mensen luisteren wel naar een mengeling van stylen...

- Welke materialen zijn kenmerkend voor de heavy metal fans?

CD's, spijkerbroeken, legerkleding, van die groene jassen met bandlogo's, etc... etc...


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 20-10-2001 16:44 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2001 16:40 schreef Onderzoek het volgende:
Geen commerciele rotzooi dus voor de échte freaks...
En dat terwijl velen van ons (ook ik) ook naar bijvoorbeeld grunge luisteren, wat nog meer commercieel is. Hoe dit komt? Ik denk omdat Slipknot pretendeert metal te zijn terwijl grungebands dat niet doen.(zou ook wel stom zijn overigens)


Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 16:46 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

wat zijn de hoofdstijlen binnen de metal?

Mijn doel is om een produkt te ontwerpen dat vele van jullie mooi vinden en eventueel zelf zouden kopen als het op de markt uit zo komen (in het ergste geval)?

En met materialen bedoelde ik meer dingen zoals leer, chroom dat soort dingen...

Is het mogelijk om hier plaatjes te plaatsen als om bijvoorbeeld de ontwerpen te showen en jullie eventueel de reacties kunnen plaatsen?

Groetjes Barbara


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-10-2001 16:46 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Mevrouw Onderzoek,

Best wel tof zo'n onderzoek voor school. Maar waarom is gekozen voor heavy metal als doelgroep?
Ik hoop dat ik ook een bijdrage kan leveren, maar op dit moment weet ik nog niet zo veel zinnigs te bedenken ('t is weekend he).
Ik vraag me af of een draagbare audiospeler voor de heavy metal fan er wel anders uit zou moeten zien dan de gangbare modellen van bijv. Sony of Philips. Ahoewel ik denk dat er wel mensen zullen zijn die het onwijs gaaf zouden vinden als dat ding volgeplakt zou zitten met spikes en dergelijken. Maar goed, geef mij een roze CD-speler met hartjes d'r op, 't boeit me echt niet.

Nou ja, daar heb je waarschijnlijk ook niet veel aan. 'K zal later nog eens kijken en misschien mail ik je wel.



Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 16:54 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

Er werden lootjes getrokken met muziekstijlen d'rop... en ik had toevallig HM... ik ken de stijl wel een beetje maar het begint me nu een beetje te dagen, terwijl ik nog nooit zo'n interressante en diverse groep heb gezien.

(nu val ik misschien in een vooroordeel)
Klopt het dat velen van jullie verslaafd zijn aan tatoëren? Wat voor een stijl tattoos laten jullie zetten (keltisch???)

Groetjes B. (was korter)


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-10-2001 16:58 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb geen tattoo op m'n gehele lijf maar wil er misschien in de toekomst wel een laten zetten. Ik denk dat "we" qua tattoo ook gewoon voor iets persoonlijks kiezen. Het enige dat mij is opgevallen is dat Metal ppl er geinteresseerd zijn in: Dood, Fantasy, Geschiedenis en fylosofie.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-10-2001 16:58 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Persoonlijk heb ik het niet zo op tatoos, piercings en dergelijke (draag geeneens een horloge) maar de symbolen vind ik wel weer heel erg mooi. Je kunt naar mijn smaak beter Keltische afbeeldingen op die radio zetten dan die ouwe afgekloven cliché doodshoofdjes.

Hoewel een CD laadklep in de vorm van een gestyleerd doodshoofd wel een beetje cool is.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 20-10-2001 17:00]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-10-2001 17:01 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Tattoos, ja ik denk dat er wel wat lui zijn die daar helemaal aan te buiten gaan. Zelf moet ik er niets van hebben, net als van piercings. Maar ja wat anderen doen moeten ze zelf weten. Ik heb wel ideeen voor gave tattoos (heb een keer een draak getekend voor een vriend, heeft 'ie (nog) niet laten zetten) maar ja daar heb je dan ook niets aan.

Trouwens, nog een ding over metal fans: Ze zijn over 't algemeen een stuk socialer en meer open-minded dan de gemiddelde persoon. En ze houden van idioot doen... Als je 't mij vraagt zijn de meesten een beetje gek in hun hoofd.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-10-2001 17:04 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

--off topic--

Sociaal, ja. In onze flat zat laatst de lift klem met iemand erin, hij roepen, iedereen die er langs liep praatte gewoon door alsof er niets aan de hand was, heel bizar. Me vriendin maar een agent aan z'n mouw getrokken die toevallig buiten in de weer was. Heel apart... En maar vooroordelen hebben over die asociale langharigen. Ha!

Maareh, geldt dat metal alleen voor het uiterlijk? Van mij hoeft zo'n mega bas knop er nl. niet op. Ik houd meer van een puur en open geluid.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen