IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Heavy metal fans opgelet! Vorige pagina | Volgende pagina
Onderzoek
Usericon van Onderzoek
Posted 20-10-2001 20:35 by Onderzoek Wijzig reactieProfiel van OnderzoekQuote dit bericht

Eerder heb ik het over teksten en hun bijpassende natuurverschijnseln gehad... iemand enkele voorbeelden van bijvoorbeeld dingen die vaak worden gebruikt? Dit ivm met een sfeercollage over de muziekstijl en ik vind het erg gaaf om de natuurverschijnselen te benoemen waar de heavy metal op leeft... suggesties anyone?


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 20-10-2001 20:37 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Onweer? Zie usericon.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 20-10-2001 20:45 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Winter... voor de blackmetal (zie Immortal schijnt dat ze sneeuw eten )



McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 20-10-2001 20:48 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

En dus ook herfts. De periode van het jaar dat alles sterft. Goed voor een lekker Doom-sfeertje.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-10-2001 20:50 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De herst en de 'zomer'

October tide - Rain without end
My Dying bride - Like gods of the sun
My Dying Bride - As the flower withers
Danzig - Dirty black summer
Lords of the Stone - In an eyelid's fall

en idd de winter:

Winter - Eternal frost
Celtic Frost

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-10-2001 20:52]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-10-2001 20:51 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Shit ben ik een heel verhaal aan 't typen over 't weer en dan crasht die kutbrowser!

AAAAAARGGHHHHH!!!!!!!!!

Maar goed:

bij blackmetal:
-sneeuw
-winter
-zwart
-nacht

Bij andere metal:
Ok, die mogen jullie invullen lui!



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 20-10-2001 20:52 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 20 oktober 2001 20:48 schreef McDoom het volgende:
En dus ook herfts. De periode van het jaar dat alles sterft. Goed voor een lekker Doom-sfeertje.

HA! En de paddestoelen uit de grond komen!
http://www.elessar.demon.nl/imgs/2001101003.jpg (mijn hobby, xal het maar bij de link naar het plaatje laten, wordt een beetje off-topic)



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-10-2001 20:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Power metal (zomer)

Helloween - Future world
Sonata Arctica - San sebastian
Iron Maiden - Sun & steel



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-10-2001 20:55]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-10-2001 20:57 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik ga nu naar de kroeg, dus niet doorgaan tot ik terug ben he!



Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 20-10-2001 21:24 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 20 oktober 2001 20:57 schreef Vargen666 het volgende:
Ik ga nu naar de kroeg, dus niet doorgaan tot ik terug ben he!


En iedereen gehoorzaamt.


the only pleasure is pain


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-10-2001 23:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja ik denk dat je voor een portable metal-muziek-speler uiteindelijk bij 2 'voorkeuren' zal uitkomen.

1. De 'leuk foute' voorkeur: opzichtig, veel vlammen, pentagrammen, duivelskoppen, omgekeerde kruizen, nog meer vlammen, glimwerk, oranje, rood, zwart, etc.
2. De 'sobere' voorkeur: ZWART. Helemaal zwart. Mooi 'sleek', enkele subtiele stijlvolle details, en een klein beetje chroom/glimwerk misschien (niet opzichtig! onder geen beding goud).

Maar ja, jij maakt het ontwerp. Ik vind het een tof idee. Ik zelf hel sterk naar voorkeur 2. Lijkt me wel cool, een pikzwarte discman met een pikzwarte display waarop pikzwarte cijfers laten zien hoe ver je pikzwarte ceedeetje is.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-10-2001 23:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Hee hallo istie weer... Niet om iemand te dissen of het gras voor de voeten weg te maaien, maar als je zegt metal vind ik toch een schedeltje en keltische symbolen algemener dan pentagrammen en omgekeerde kruizen. Zelf weten, natuurlijk, maar ik vind dat je hier eerder een geloofs statement dan een muzikaal statement maakt (hoewel die dingen akelig veel raakvlakken hebben, weet ik). Atheisten nemen die symbolen voor lief, enigszins gelovige mensen (jaja, wie kan ik hier nu weer mee bedoelen, nee, wil geen discussie, geef slechts mijn bescheiden en volgens velen bekrompen mening) nemen er aanstoot aan omdat ze tegen hen gericht zijn, dus zou ik zeggen een schedel in het CD laatje verwerken (allebei mooi rond) en de toetsen in het gebit van de schedel verwerken, ook al vanwege de logische overeenkomsten. Persoonlijk ga ook ik voor dieprood en dieppaars als LED kleurtjes, mits dit niet te prijzig wordt. En nogmaals, denk eraan dat het geluid puur en helder wordt, zonder van die iri basboosters.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-10-2001 23:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

[off topic]Ik snap niets van jou Greycloak. Je luistert naar weet ik veel wat voor metal, vaak met anti-christelijke teksten, en nu speel je het klaar om over wat omgekeerde kruizen te zeuren terwijl die waarschijnlijk op 66.6% van je CD's te vinden zijn. Volgens mij zit jij of behoorlijk tegen jezelf te liegen, of heb je metal gewoon niet goed begrepen.[/off topic, sorry Barbara, maar hij begon ]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-10-2001 23:54 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

--oh jee, toch weer iemand die over het "geen discussie" gedeelte heen las... Nederlands, verdraaid moeilijk...--

Kep ruim 300 CD's, nog geen 5 % van die shit draagt religieus getinte emblemata, zij het christelijk of anders, want als het teveel een eigen mening draagt, hoeft het van mij niet meer. Ook van Mortification (voorbeeldje) heb ik alleen de CD's waar metal opstaat, dus niet die latere shit, ik vind dat metal metal hoort te zijn en dat als je wat voor religieuze boodschap of op religies afzeikende boodschap dan ook op CD zet, dit voor mij niet de moeite waard is om te kopen. Ik lees jullie bekrompen folder wel, en koop alleen maar metal met een algemene lading. Mocht je me niet geloven, dan mail ik je nog wel eens een ouwe lijst van rond mei 2000, sindsdien is er een hoop bijgekomen, maar nix met een expliciet karakter in welke richting dan ook.
Maar toch bedankt voor je bezorgdheid om mijn religieuze reinheid, hoewel dat mijns inziens nix met mijn muzieksmaak te maken heeft. Nogmaals, geen discussie, maar houd die draagbare set ajb metal en niet religieus op welke manier dan ook. Dank je.

Geen discussie over religie, U begrijpen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2001 0:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Als je geen discussie wil, moet je niet posten. Begrepen?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 21-10-2001 0:27 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ik post omdat ik vindt dat een draagbaar metal audio apparaat er metal uit moet zien, en als jij vindt dat dat anders moet dan dat ik vind dat het moet is dat prima. Mag ik dan niet posten omdat ik vindt dat metal niet over religie gaat maar over muziek? Wat is er mis mee dat ik een andere mening heb dan jij? Had je ook zo gezeken als ik vind dat blauw mooi is en jij vindt groen meer metal? GEEN discussie, leipo, positieve inbreng voor de dame, anders krijgt ze strax het idee dat we allemaal zo bekrompen zijn als jij, dat we elkaar geen andere mening gunnen. Let wel, ik vind jouw mening WEL prima.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 21-10-2001 0:29 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

En ik vindt dat de hele mensheid uitgeroeid mag worden. Tyfus, altijd dat gezeik om niets.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 21-10-2001 0:32 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Vind ik ook. Altijd die mensen die me een lul vinden omdat ik ietsje anders denk... Nu weer on topic, please.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 21-10-2001 0:33 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Oeps, beetje aggressief vanavond.
Maar dan toch mijn mening. Misschien gewoon een leuk horrorplaatje op die CD-lade?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2001 0:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

gewoon volledig zwart
word er niemand boos


oh ja pentagrammen in metal staan niet altijd voor 'satanisme' het is gewoon een teken wat zich met metal heeft verbonden.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2001 0:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hey, ik ben niet bekrompen, jij bent bekrompen. Wel je religieuze denkbeelden posten maar vervolgens zeggen dat je 'geen discussie' wil. Dit is een forum en als je dingen ter sprake bent, komt er een discussie. Jij hebt niet te bepalen waar ik over post, dat doe ik. En jij begint met schelden (leipo??).
En dan 'al die mensen die me een lul vinden omdat ik iets anders denk'. God god god wat hebben we weer een zelfmedelijden. Flikker alsjeblieft op zeg. Jij begint met zaniken, nou dan krijg je het op je bord terug.
Sorry voor m'n taal maar dit soort postings kan ik echt niet verdragen. Gezeur om niets inderdaad. Wie had er ook weer problemen? JIJ, Greycloak. JIJ begon met klagen. En claimde dat je geen discussie wilde (toch klaagde je) en nu ga je verder met klagen. En maak je jezelf slachtoffer omdat 'al die mensen je een lul vinden'. Tja, als je zo begint, dan kan ik niet anders dan je een lul vinden. Welterusten.

Tsss....


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 21-10-2001 0:38 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Vind iemand het heel erg als ik me er bijna bij aansluit, dwz echt wel zwart, beetje metallic desnoods, beetje rubber rond de randjes (schuift ie ook minder goed) en het doodshoofdje met toetstanden als CD lade?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 21-10-2001 0:42 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ja, dwaallicht, "begrepen." Laat al, he? Maar dat mag ik zeker ook niet posten van je. Truste.

P.S. het ging hier over een metal radio, en als me ideeën je niet aanstaan hoef je me nog niet te zieken. Zelfmedelijden, okee, wat jij wilt gozer. Jij gelijk, jij nu blij, jij kunnen ophouden klaar.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-10-2001 3:14 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ok, ik voel hier de invloed van alcohol bij sommigen... Namen zal ik niet noemen. Maar Babs, hier zie je dus het enige strubbelpunt waar metalgasten wel eens last van kunnen hebben onder mekaar. Al lijkt het hier heel uitgebreid, als je dit in de kroeg tegen zou komen dan zou het binnen 3 minuten opgelost zijn, of er komt een volledige relaxede discussie, of ieder gaat zijn eigen weg zonder mot te krijgen. Da's dus het probleem van internet, moeilijk dingen duidelijk te maken.

Hmm, en dan nu: Ik heb ook een anatal pilsjes op (ben NIET zat) en ik dacht ik ga effe een bijdrage leveren aan dit topic. Zo iets van "wat vind de onder-de-invloed metal gast hier nou van?". En wel het volgende: Ik wil maar 1 ding aan dit topic toevoegen en dat is... Hmm... ik denk dat ik ga pitten...

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 21-10-2001 3:15]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-10-2001 5:46 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nou ik ben dus WEL onder invloed en wil WEL wat toevoegen;

Ten eerste; Barbara; zoals je gemerkt hebt ontstaan er hier de interessantste discussies, alleen vergeet men hiervoor een ANDER SPECIFIEK TOPIC te openen.

Ten tweede; Mijn mening is dat metal in eerste instantie om de muziek gaat en daarna pas om een eventuele boodschap.

Aangezien de gitaar het belangrijkste instrument is in metal (sorry zangers & drummers!) en de muziek energiek/ intens en eventueel agressief is, is het misschien een idee om bijv. een agressieve gitaarbody design erin te verwerken (al dan niet bestaand of verzonnen).

Verder zitten er veel elementen in waar de 'mainstream' persoon geen plezier uit haalt, zoals vleermuizen, (anti)religieuze symbolen, horror, fantasy en vooral niet te vergeten romantiek (niet boeketreeksniveau, maar zoals de kunst stroming: GROOT verschil!!!)

Voor mij zo figuurlijk van: niet het licht opzoeken zoals zovelen -'t makkelijkste voor de hand liggende pad aflopen-, maar het donker/onbekende/ gevaarlijke indurven en daarin het licht eruitdelven. De 'Perennial quest' dus (Death -Symbolic cd 1995)

Kortom, iets puurs/ oprechts & kreatiefs creeeren; aftewel een zo gelijkend mogelijke afdruk van de zogeheten ziel maken.

Dit is een puur intrinsieke gedrevenheid die totaal niets te maken heeft met maatschappelijke normen & waarden.
Buiten het hokje denken= creativiteit tentoonspreiden. Creativiteit is een nieuwe combinatie maken van bestaande -archetypische- elementen.

Ik zou zeggen; verzamel alle kenmerkende afbeeldingen en probeer er IETS TOEPASSELIJKS NIEUWS aan toe te voegen!!!

Als je dat lukt is wat mij betreft jouw missie absoluut geslaagd!!!!


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-10-2001 6:10]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen