|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Wat een onzin! Er bestaat toch zoiets als vrijheid van meningsuiting? Maar volgens mij is het gewoon toeval dat men deze band heeft uitgekozen als zondebok. Want er zijn echt wel genoeg bands/mensen die ook zo denke. Maar ze moeten niet de band straffen omdat ze over dit soort dingen zingen, ze moeten juist de mensen straffen die ze eventueel zouden aansporen, maar de meeste van die mensen hebben die gedachtes sowieso al, want anders zullen ze waarschijnlijk niet naar die muziek luisteren! Maar nogmaals, wat een onzin!!!! |
|
Vrijheids van meningsuiting, dat gebruikt de KKK ook altijd als excuus ... |
|
In Nederland is het verkondigen van Nazi-meningen toch ook verboden? Alle andere meningen zijn wel toegestaan. |
|
quote: Ik denk dat de KKK meer wordt aangepakt omdat ze daadwerklijk huizen in de fik steken en mensen lynchen(ten minste dat hebben ze ooit gedaan). Je kunt zeggen wat je wilt, maar niet doen wat je wilt. |
|
Landser, hehehe. Erg grof inderdaad. Heb er ooit eens 2 cd's van gehad. Nummers als Opa war Sturmführer bei der SS spreken natuurlijk boekdelen, zeer uitgesproken neo-nazi en ook erg recht uit racistisch tegenover negers en turken, best goede muziek verder. Ik kon er wel om lachen altijd. Ze brachten het wel treffend. Veel rechtse bands proberen subtiel te zijn Landser dus absoluut niet. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Maar er bestaat wel degelijk verschil tussen je mening uiten en opruiing. De scheidslijn is misschien niet duidelijk, maar hij is er wel. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en ik ben heel erg blij dat we dat hebben, maar da's wel wat anders dan daadwerkelijke opruiing. [Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 23-12-2003 20:47] So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
En iedereen maar lullen over vrijheid van meningsuiting..... Ik zeg niet dat ik het goed vind dat ze naziproppaganda verspreiden. Als iedereen zo voor vrijheid van meningsuiting is, waarom worden de bandleden dan zo zwaar gestraft?? They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
quote: Dus als het AEL zegt: "We moeten Israel bombarderen" mag het wel en als een Nederlandse variant van Landser het zingt niet? |
|
quote: Dit gaat toch niet om de vrijheid van meningsuiting maar om opruiing!? So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Jij hebt gelijk, ik had dat eerdere stukje text van jou verkeerd gelezen sorry. They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
quote: I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Maakt niet uit, kan gebeuren. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Ik vind die wet gewoon nergens op slaan. OF je hebt vrije meningsuiting of niet. Volgens mij is het overigens nergens ter wereld 100%. Oke misschien hebben ze expres in strijd met de wet gehandeld. Tough luck. Nu werkt het misschien zelfs averechts omdat hun aanzien in het milieu verhoogt. |
|
sorry hoor, maar volgens mij gaat dit helemaal niet om vrijheid van meningsuiting, maar over opruiing. En daar zijn ze terecht voor veroordeeld. Er mogen in dat opzicht best grenzen zijn! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Ja, maar dan moeten ze die grenzen wel consequent handhaven. Als dus allochtonen een demonstratie op straat houden en oproepen tot moord- en doodslag moeten die dus ook gelijk worden opgepakt en evenlange straf krijgen. "Gelijke monniken, gelijke kappen" dus dag AEL. |
|
Ach, deze heren zijn heus niet de enigen die mensen opruien (goh wat een EVIL bezigheid). Wereldwijd: Geestelijken doen dat ook. Politici doen dat ook. Opruiing op zich is niet strafbaar. De NAZI politieke ideologie verspreiden wel. //edit Attila was me voor. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 23-12-2003 21:14] |
|
quote: indeed, dan is er gelijk geen discriminatie meer op dat gebied... |
|
ik vind opruiing sowieso verkeerd, maakt me niet uit wie 't doet. En trouwens, dat vind ik ook van propaganda. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Helemaal mee eens! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: en terecht! elke vorm van racisme of haat jegens groepen personen mag van mij illegaal zijn, inclusief haat jegens palestijnen van de joden |
|
Rond de AEL en dergelijke 'nieuwere' groeperingen zijn nog geen wetsvoorzieningen gemaakt/aangepast, ze hebben tenslotte nog niks 'ergs' mispeuterd. Zo schijnt dat nu eenmaal te werken. Ik hoop te mogen aannemen dat voldoende bekwame mensen zich hier reeds mee bezig houden op dit ogenblik, maar daar vrees ik eigenlijk enigszins voor. Zo had de FBI/CIA ook al weet ik veel hoe lang de Al Quaida in het vizier, de jacht werd maar geopend toen het allang goed en wel misgegaan was. Rond (neo)nazisme moest er in het verleden reeds een wetgeving worden bedacht/gemaakt, omdat zij het in het wel al te gortig hebben gemaakt, en vooral Duitsland kan het zich om ethische redenen niet permitteren daar géén maatregelen rond te treffen. Aan de andere kant snap ik dan niet dat enkele weken geleden Blood and Honour zomaar mocht bijeenkomen midden op het dorpsplein van ehmm... Ardooie (Belgie) geloof ik, toen hebben de flikken zelfs openlijk toegegeven dat ze 'bang waren iets te ondernemen tegen de onverwachte overmacht'. Iets wat dan natuurlijk ook weer niet helemaal snor zit, want ik vraag me dan natuurlijk af waarom die flikken dan geen hulp hebben gevraagd? Er zijn best wel meer politiemensen in Belgie dan dat handvol veldwachters ginder. Struisvogelpolitiek? Moet ik ook nog opmerken dat het minimaliseren en ridiculiseren van de holocaust ed uit WOII bij wet verboden is. Deze wet valt natuurlijk wel zwaar in vraag te trekken... bijvoorbeeld sommige jongeren of bepaalde marginale submilieu's zullen zich dan net sneller aangetrokken voelen tot dat 'verbodene'. Een rechtszaak als deze hierboven zal ongetwijfeld hun 'heilig vuur' alleen nog maar aanwakkeren. Tevens houdt het scherp en gericht historisch onderzoek in die branche tegen omdat 'de holocaust nu eenmaal niet mag geminimaliseerd worden'. Dus als één of andere prof of historicus nu onomstotelijk kan bewijzen dat er in plaats van 6 miljoen joden 'maar' 5,5 miljoen zijn gedeporteerd en vergast, vliegt die volgens de Belgische logica de bak in? (ik zeg 'Belgische' omdat ik niet op de hoogte ben van de Nederlandse wetgeving hierrond, maar dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn, neem ik aan.) Soit, ik vind dat discussies als deze met enig gezond verstand moeten worden benaderd, dus ga nu niet meteen zinloos wat roepen, gelieve uw standpunten te staven met argumenten. Indien u dat niet kan, hou gewoon uw bakkes,...(ja, ik weet dat we nochtans ook een recht van vrije meningsuiting hebben, dat staat zelfs in de grondwet, lees eerst de rest van de zin alvoor u waarschijnlijk weer begint met volledig zinloos van uw neus te maken)...misschien wordt dit dan per uitzondering wel nog een interessant topic. ARGUMENTEN graag. [Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 23-12-2003 22:31] |
|
apart verhaal. ikzelf ben altijd voor vrijheid van meningsuiting geweest, maar dit is toch wel een vreemde zaak. ik zou niet graag in de schoenen van die rechter willen staan. |
|
Het nare is dat het ellendige gevolgen kan hebben voor mensen die teksten gebruiken die a-religieus zijn of zich tegen achterlijke praktijken van bepaalde culturen richten. Dat wordt snel verkeerdelijk als racisme aanzien. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Jamaar ja, ten eerste is dat dan weer niet verboden, dat mag, en ten tweede, wie maakt er dan uit wat er in welke cultuur als zijnde 'achterlijk' wordt gezien? |
|
is Landser een metalband? vergeef mij als ik jullie tegen 't hoofd stoot, maar dit soort dingen hoor je vrij veel over metal, zo heb ik, jaren geleden gelezen over 'black metal' in noorwegen, waar over satan werd geschreven en het zelfs zo ver ging dat er enkele kerken zijn verbrand. heeft dit misschien niet met de muziek te maken? |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |