|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Abbath of Demonaz |
|
quote: Dat hoor ik nogal eens vaker, maar ik begrijp dat niet helemaal. Strak is 'ie wel, maar origineel? Volgens mij niet echt.. Waar ik qua slaggitaar nog steeds veel respect voor heb is Jeff Waters van Annihilator. Erg herkenbaar, erg strak en soms behoorlijk moeilijk (het is niet te geloven hoe snel en strak die gozer met alleen downstrokes kan spelen..vooral toen ik begon met spelen had ik zoiets van...are you #$%^#$&#@ kidding me!). Verder houd ik erg van het spel van Fredrik Thordendal (Meshuggah), maar dat komt voor een groot deel denk ik ook erg door de drummer (die tenslotte de nummers schrijft). Verder vind ik die gozer van Necrophagist _erg_ goed. Da's een wat minder bekende duitse metal band (www.necrophagist.de). Hoe die slagpartijen ook met solo combineert...whoa. Over het algemeen bepaalt slaggitaar natuurlijk de sfeer van een nummer, en ik vind daarom ook dat een solo pas gespeeld moet worden als die echt wat toevoegt aan een nummer..en daar zijn er zat van. M'n strot klapt bijv. altijd weer dicht als ik die solo hoor in Cynic's Veil of Maya..en dat nummer was al zo goed..Hetzelfde heb ik bij die wrede solo "outbursts" van Theory in Practice..Of Morbid Angel (denk aan "Where the slime live"!). Maar ja, dat soort dingen is natuurlijk altijd een kwestie van smaak |
|
Laatst pas metallica een beetje gaan luisteren, vind het trouwens zwaar overrated dat metallica, ze hebben geinige riffjes erin zitten dat geef ik ze na. Maar over het algemeen een wat simpele structuur. vooral in latere albums als master of puppets en and justice for all. Raak er snel op uitgekeken moet ik zeggen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
james hettfield vind ik goed op slag. solo vind ik touwens wel belangrijk, mits het goed gebruikt wordt. "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
Ik heb enkle namen gelezen die werden gemeld als zijnde een goede slaggitarist. Ik raad iedereen aan om bijv. eens "Parasite" en "Choose your weapon" van Exodus te downloaden (of om de cd "pleasures of the flesh"te kopen. Dan hoor je de ultime slagpartijen (en verbrijzelen ook die genoemde gitaristen). Niemand heeft ooit iets strakkers gespeeld. Schitterend gewoon. |
|
Van Exodus vind ik Piranha toch het beste slagnummer. Furthermore: De beste gitaristen blijven toch die slag én solo uitstekend beheersen; Zo is de aanvangsriff in Echoes of death van Pestilence een van de beste riffs ooit; ook omdat het zo geweldig tegen de drumbeat ingaat en daardoor extra lomp klinkt terwijl er een apart groovegevoel wordt opgewekt (doet Metallica ook in Damage inc.) Een geweldig effect waarvan ik niet snap dat dat niet vaker wordt gebruikt! Verder Cynic idd; de riffs in bijv The eagle nature zijn fenomenaal! Mike Davis ex Nocturnus moet ook ff genoemd worden als riffmeester en idd Jeff Waters en niet te vergeten Trey Azagthoth. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-10-2002 15:54] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
trey azagthoth?, ben je niet in de war met erik rutan? Trieste gast |
|
quote: Nee; ik vind de riffs van de albums voor Erik Rutan erbij was hun beste; met name Damnation & The ancient ones vind ik de tofste riffs hebben; ik kan dus hoogstens met Richard Brunelle in de war zijn. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik vind het wel knap dat James kan zingen en spelen tegelijk. Als ik dat probeer ga ik óf heel raar zingen óf heel raar spelen (of allebei ). 11.45: restate my assumptions |
|
Siegfried!! No meat is sweater |
|
FREUD Trieste gast |
|
Vind Dying fetus, Meshuggah, ouwe metallica, slayer(divine intervention)The Red Chord, Dillinger escape plan, Cryptopsy en de Amerikaanse Disgorge goede slag hebben. |
|
quote: Familie van wijlen Peter B.? "If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated." |
|
Hetfield in de Ride The Lightening tijd! [Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 02-06-2003 13:37] |
|
quote: nee, maar mogelijk is het een achter of achter-achterneef. Ach, ik ken de helft van mijn eerste graads neven alleen maar bij naam. maar ik ken Peter B. niet. waar kwam hij vandaan, Goes? |
|
Slaggitarist die nu wel eens de erkenning verdient die hij behoord te krijgen: Scott Ian. En Grindcore roept een leuke hoeveelheid namen van geinige bands met typische slaggitaren. Dillinger Escape Plan, The Red Chord, Meshuggah. Allen zeer apart. |
|
quote:Zelfs dat is bij mij al veel, ik doe nauwelijks aan familie. quote:Nee, Oss/Heesch, in die buurt. Was ook erg Metal, en ten onder gegaan in een motor-ongeluk. "If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated." |
|
Malcolm Young is de strakste! Verder zijn deze ook geweldig: Scott Ian (Anthrax) Dave Carlo (Razor) KK Downing (Judas Priest) Peter Wells (Rose tattoo) Jeff waters (Annihilator) Rick Hunolt (Exodus) en nog onnoemelijk veel anderen! |
|
ik ben ook een slaggitarist, solo's zijn wel kewl.. maar ben niet zo veel met solo's bezig. |
|
zie hier de nieuwe slaggitariste van de pedostrians solo's komen nog wel ooit hoop ik wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
pedostrains Voetgangers die op kleine kinderen vallen |
|
malcolm young werd hierboven genoemd, idd een g-e-w-e-l-d-i-g-e ritmegitarist. tis dat die angus leuk kan soleren, maar die malcolm is echt heeel belangrijk in ac/dc. Oud Vuil. |
|
Helemaal mee eens...... |
|
ik blijf toch meer bij meshuggah, die gozer spelen zoiezo van wat ik ken in 7-kwartsmaten, en dan ook nog zeer wrede riffs... Blijft gewoon een zeer wrede band. Logan Mader toen die nog bij Machine Head zat was ook zeer wreed. Hij speelde wel wat solo's maar de meeste deed die Rob Flynn gozer volgens mij... HET IS ZO FIJN OM EEN SCHAAPJE TE ZIJN ! BLAAT MEKKER BLAAT ! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |