IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Discussie over hoofddoeken nu ook in België Vorige pagina | Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-01-2004 20:33 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het niet mogen dragen van baseballpetjes en andere hoofddeksels is volgens mij een stuiptrekking van de oeroude "goede" gewoonte dat je je hoofddeksel binnen afdoet uit respect voor je gezelschap, als dat gezelschap gelijkwaardig aan of beter dan jouzelf is, natuurlijk. Het moge duidelijk zijn dat ik m'n hoed altijd ophoud.


Touché, pussycat!


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 12-01-2004 21:14 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Wat blijft er binnenkort nog over van 'vrijheid van mening' en 'vrijheid van godsdienst'? Volgens mij toch nog steeds 2 grondwetbeginselen.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-01-2004 22:08 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Als zaken als bijv. een verbod op het dragen van religieuze toestanden erdoor komen, is dat volgens mij behoorlijk strijdig aan die beginselen. Wat heb je er dan nog aan?


Touché, pussycat!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-01-2004 9:18 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Als je hoofddoekjes verbied, moet je ook kleine kruisjes en davidsterren, pentagrammen alsmede iedere andere religieuze tekens meeverbieden...

Het verbieden van het een terwijl het andere wel mag (zoals in frankrijk dus) zal lijden tot grotere polarisatie en een radicalisatie van geloof en denkwijze onder de tussen twee culturen gevangen jongeren en/of volwassenen.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-01-2004 9:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Met de hoofddoekjes gaat het er ook om dat vrouwen erg onherkenbaar worden. ZO vind er ook jaarlijks veel gesjoemel met paspoorten plaats.



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 10:59 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

... zoals hierboven al werd aangegeven. Maar dat heeft dus niets met religie te maken. Bovendien zijn er richtlijnen voor hoe je een hoofddoek "behoort" te dragen (voor paspoorten, iig wel). Waarom zou je ze dan gaan verbieden?


Touché, pussycat!


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 11:21 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Aanpassen of oprotten.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-01-2004 13:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 januari 2004 11:21 schreef campske666 het volgende:
Aanpassen of oprotten.

wegrotten mag ook hoor

op pasfoto's moet je gewoon zonder hoofddoek, en op scholen en andere instellingen moeten ze vrij kunnen beslissen of een hoofddoek toegestaan is of niet, maar datzelfde geld voor andere hoofddeksels. En de Koran steld geen verplichting aan een hoofddoek dus is het niet in strijd met godsdienstvrijheid maar cultuurvrijheid.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-01-2004 14:10 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Aanpassen of oprotten is een botte ongenuanceerde en veel te simpele stelling. Kruisje dragen is ook nog niet verplicht van het christendom, dat betekent nog niet dat niet veel mensen zijn die er (al dan niet gerechtvaardigd laat ik even tussen beide) veel waarde aan hechtten.

Ik ben het met Elite eens dat op pasfoto's geen hoofddoeken gedragen zouden moeten worden, dit is een kwestie van legitimatie... (hoewel ik daar dan ook niet weer echt liefhebber van ben )

imho gaat het verbieden van hoofddoekjes te ver en vind ik het een vorm van censuur.

Maar ik weet zeker dat als het niet de moslims waren maar de christenen die aangepakt werden dat er vanuit de samenleving tien keer meer protest kwam...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 14:15 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:10 schreef Phriar het volgende:
Aanpassen of oprotten is een botte ongenuanceerde en veel te simpele stelling.


Simpel is soms veel beter dan nodeloos ingewikkeld.

Religie is iets persoonlijks, houd het voor jezelf. Of je nu christen, moslim of weet ik veel wat bent.
Het is erg dat het net diegene zijn die hier te gast zijn die zo onredelijk zijn dat vredig naast elkaar wonen moeilijk wordt. Als er verschillen zijn, moeten er compromissen komen, en geen volledige tolerantie door de gast-heer.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-01-2004 14:23 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 13 januari 2004 14:15 schreef campske666 het volgende:
Als er verschillen zijn, moeten er compromissen komen, en geen volledige tolerantie door de gast-heer.


Mee eens.

Kijk, dat werkt toch veel better dan die eerdere uitspraak?



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 14:30 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:23 schreef Phriar het volgende:
Mee eens.

Kijk, dat werkt toch veel better dan die eerdere uitspraak?




Maar de achterliggende gedachte is hetzelfde: aanpassen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2004 14:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:30 schreef campske666 het volgende:
Maar de achterliggende gedachte is hetzelfde: aanpassen.


eigenlijk: deels aanpassen.


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 13-01-2004 14:35 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Ze zouden beter Patrick Dewael zijn kop in zo'n vod draaien en er een paar ferme meppen op geven. De VLD heeft nu wel volledig voor mij afgedaan.


Uit liefde voor ZM.


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 14:36 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:33 schreef attila_de_hun het volgende:
eigenlijk: deels aanpassen.


deels aanpassen is ook aanpassen.

En Jezus zegde; doe wat water bij de wijn mijn zoon, anders lig ik hier straks met een stuk in mijn kloten tegen de heilige tempel omhoog te kotsen...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2004 14:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:35 schreef adder het volgende:
Ze zouden beter Patrick Dewael zijn kop in zo'n vod draaien en er een paar ferme meppen op geven. De VLD heeft nu wel volledig voor mij afgedaan.
leg eens uit voor Nederlanders waarom jij dat vindt?


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 14:38 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:37 schreef attila_de_hun het volgende:
leg eens uit voor Nederlanders waarom jij dat vindt?


En voor belgen ook.


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 13-01-2004 14:40 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Als die pipo's graag een doek om hun hasses heen binden moeten ze dat van mij zelfweten, ik zit er niet mee. zolang ze op straat maar geen geiten gaan slachten.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 14:41 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:40 schreef Phlegyas het volgende:
Als die pipo's graag een doek om hun hasses heen binden moeten ze dat van mij zelfweten, ik zit er niet mee. zolang ze op straat maar geen geiten gaan slachten.


Wat is je standpunt ivm schapen slachten ?


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 13-01-2004 14:45 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:41 schreef campske666 het volgende:
Wat is je standpunt ivm schapen slachten ?


Zolang er geen shoarma van gedraaid wordt doe ik wel een oogje dicht.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 15:05 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Je mag toch ook met een kruisje om je nek lopen, of met een keppeltje op. Nonnen mogen toch ook rondlopen in hun kleding. Compleet onzin dat er nu ineens een zwart schaap gepakt wordt die hun religie niet mag uiten.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 15:06 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:05 schreef arrebar het volgende:
Je mag toch ook met een kruisje om je nek lopen, of met een keppeltje op. Nonnen mogen toch ook rondlopen in hun kleding. Compleet onzin dat er nu ineens een zwart schaap gepakt wordt die hun religie niet mag uiten.


Nee, t'is compleet onzin dat ze dat voor die andere achterlijken wel toe laten.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 15:07 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 13 januari 2004 15:06 schreef campske666 het volgende:
Nee, t'is compleet onzin dat ze dat voor die andere achterlijken wel toe laten.

Zo kun je het ook zien, iig laat of iedereen zijn religie uiten of niemand.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-01-2004 15:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Onderwijs mag niet gekleurd zijn door religie, onderwijs dient onpartijdig te zijn en geen relgieuze invloeden te hebben.

dus geen religieuze symbolen in de scholen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 15:08 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:07 schreef arrebar het volgende:
Zo kun je het ook zien, iig laat of iedereen zijn religie uiten of niemand.


Ik stem voor niemand !!
En nu we toch bezig zijn: die belachelijke voetbal truitjes en sjaaltjes mogen ook wel eens afgeschaft worden. Grow up!!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen