|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nou mooi dan En dan hoop ik dat je al aan het trainen bent (ben zelf ook fervent hardloper) |
|
quote: Ben nu ruim een half jaar aan het trainen in ieder geval, lichaam is steeds sterker aan het worden nu. an evil incarnation of DEATH! |
|
Dan gaat dat zeker lukken Heb zelf eens een halve marathon gelopen met 3 maanden training vooraf (en daarvoor 3 maanden niet en daarvoor 3 maanden wel en daarvoor 10 jaar helemaal niet gesport..). Uitgelopen, maar wel 2 dagen krom gelopen van ellende hehe. Nu pak ik dat allemaal wat verstandiger aan Maar goed, das allemaal offtopic! |
|
Sporten is altijd goed, maar kijk wel uit met topsport; er sterven af en toe nogal eens topsporters omdat ze -blijkbaar- hun hart overbelast hebben (en dus niet van doping oid).. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-01-2008 22:19] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Ik ben niet meer zo'n daap als vroeger toen ik 5 uur per dag trainde hehe. 2 a 4 uur in de week nu, dus da's wel veilig |
|
quote: ik heb er ook welleens van maar vroeger hebben de simpele testjes zoals bloeddruk en hartslag maar weinig uitgewezen bij de dokter, maar na een beetje normaal ritme en niet teveel alcohol en caffeine en sporten ben ik er altijd wel af gekomen. Ik denk dat het beter is dat ik het zelf oplos en zelf voel dan dat ik er een dokter bij haal want je eigen gedrag is veel belangrijker dan een pilletje. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: jah volgens mij word het bij sporters aangeraden hun hartslag ik rust niet onder de 40 ofzo te laten komen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Zo schrok ik me dus een paar maanden geleden rot vanwege pijnscheuten met ademhalen. Dus ik snel nar de dokter, blijkt het gelukkig niks met m'n hartklachten(gelukkig allemaal verleden tijd alleen eens in het jaar check up bij de cardiologe) maar een rib die verkeerd zat. Was wel even schrikken. @Dark incarnation, volgens mij heeft mijn hond ook CHD. Hij heeft in elk geval een hartklep die niet goed sluit. Erg vreemd om naar zijn hart te luisteren. In plaats van boink boink boink hor jee gewoon een grote suis die soms iets luider is. Het beest is nu twaalf en al zo een negen jaar aan de medicatie. Toen mijn ouders verhuisten en dus een nieuwe dierenarts kregen wou die niet dezelfde hoeveelheid pillen meegeven als de vorige dierenarts. M'n pa had op een gegeven moment bedacht dat ipv elke drie maanden langs moeten voor medicatie het ook wel eens in het jaar kan. Daar was de vorige dierenarts het mee eens. De nieuwe wil niet voor meer dan drie maanden meegeven, omdat de meeste honden/katten met deze pillen dan al dood zijn. Ik heb dan ook erg veel bewondering voor mijn hond die zijn levensverwachting met ruin negen jaar heeft overschreden. Heerschbeest. (honden krijgen geen donorkleppen en of kunstkleppen) |
|
quote: Volgens mij is dat voor niemand aan te raden. Gem hartslag in rust is iets van 70 dacht ik. 40 is eng laag. |
|
quote: De meeste pro wielrenners hebben een rust hartslag rond de 30, voor hun is 40 al erg hoog. Indurain schijnt 28 gehaald te hebben... Kirkjur Skola Brenna --- http://www.xs4all.nl/~kmachine/ http://www.urdland.com http://twitter.com/gavinspearhead |
|
jah voor iedereen is het af te raden, maar in praktijk hebben alleen sporters en hartpatienten zo'n lage hartslag. volgens mij is onder de 35 genoeg voor een hartpatient om een pacemaker te krijgen. een meisje uit mijn klas had ook een hartslag van 35, ze zat wel bij de eerste 10 op een WK wielrennen, maar ze had echt niet zo'n opgefokt sportersleven had ik de indruk. edit: 35 vind ik ook te laag, maar ik zou niet snel schrikken van een te lage hartslag want je voelt je er volgens mij wel erg goed bij en 50 is dan best een mooie leeftijd om aan ouderdom dood te gaan. Of je nu keihard rookt of keihard sport! [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-01-2008 0:17] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik heb meestal een hartslag van rond de 90/100 ofzo, maar ik heb er geen last van. |
|
Ik heb een hartslag gehad van 30 p/m terwijl ik met Hagal op de hartbewaking aan het ouwehoeren was. Niks van gemerkt eigenlijk. Doordat ik een anafylactische shock gehad heb tijdens mijn hartoperatie is mijn hartslag nu een beetje naar de tering. Hij gaat nu meestal snel voor mijn doen en voel me daar erg onrustig door. Het is de lichtinval ;') |
|
Toen ik op de intensive care lag na een longoperatie kon ik mijn hartslag bewust zo laag krijgen, door mezelf helemaal kalm te maken, dat 't alarm afging. was ook iets van 30 bpm geloof ik. |
|
Haha een paar keer je adem inhouden helpt ook Het is de lichtinval ;') |
|
Nah, moet dat nu meteen weer zo rigoureus? |
|
hehe er is ook zo'n kunstenaar die super kleine beeldjes met de hand maakt, zo klein dat hij tussen zn hartslagen in de beeldjes bewerkt, met meditatie brengt hij dan zn hartslag omlaag om nog een beetje tijd over te hebben hehe. http://www.willard-wigan.com/ ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Hehe dat heb ik wel eens op tv gezien ja, echt té bizar. |
|
Vandaag krijg ik te horen waneer ik weer aan me hart geopereerd word. Er word dan gekeken of het kastje wat ik heb eruit mag en wat er verder gaat gebeuren. Opzich wel positief maar zie wel op tegen de operatie omdat het half jaar geleden fout is gegaan tijdens de operatie door mijn antibiotica toe te dienen waar ik niet tegen kon en zo in anafalactische shock terecht kwam. Het is de lichtinval ;') |
|
Dat klinkt hartstikke kut. |
|
Klopt! Ze hebben nu besloten om het kastje eruit te halen nog in de maand maart... Het is de lichtinval ;') |
|
Korte tijd om je erop voor te bereiden, maar aan de andere kant ben je er ook snel van af. |
|
Klopt ik heb nu ook al vanaf 2 uur knallende koppijn die niet weggaat met paracetamol... Zal morgen wel minder zijn maar waneer ik telefoontje krijg met de datum zal het wel erger worden hehe Het is de lichtinval ;') |
|
En jawel vrijdag 18 april is het weer zover... Mijn hartkastje word eruit gehaald... Moet me om het belachelijk tijdstip van 08:15 melden bij de opname balie en krijg voor de operatie nog een bloedonderzoek, ECG en een thoraxfoto. Ik weet niet hoe en wat er verder gaat gebeuren omdat toen hij erin ging ik ook niet opgenomen werd. Het is de lichtinval ;') |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |