|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
ja neem het recht in eigen hand en schiet je conrecter dood, want als puber kun je goed bepalen wat goed en fout is! slotje |
|
quote:Leuke stelling! Het mag natuurlijk niet, maar wat moet je dan? Vastbinden aan een tafelpoot (hm, niet eens zo'n slecht idee), ik vind het belachelijk dat je mensen niet van je eigen "teretorium" af mag "schoppen", je moet inbrekers gewoon hun gang laten gaan. Oftewel: Je hoort iets, loopt naar de woonkamer en vraagt beleefd of de inbreker ook een kopje koffie wilt? Komop zeg, dat is toch belachelijk! |
|
|
|
Bij een overval is het toch wel nortmaal dat een mens zich wil verdedigen. Bij een diefstal zou ik nie meteen gaan meppen, zo iemand bedriegd je immers niet. Bij ons heet het (na veelvuldig gevraagd te hebben aan politie) dat je ze gerust mag neermeppen als ze bij je thuis inbreken. Persoonlijk vind ik een inbraak heel wat anders dan een winkeldiefstal, je schendt immers iemands privacy. Zulke berichten moedigen die gasten alleen maar aan: als iemand hen tegenhoudt, draait die ook de bak in, zielig. Fight fucking back!! I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Appels en peren, jou post slaat kan nog wal. Het gaat erom in dit geval of je een overvaller mag aanhouden en niet, zoals jij bedoelt. Onrechtmatig en zelfs met dood tot gevolg eigen rechter speelt "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
mensen zijn zich niet bewust van de gevolgen die het recht in eigen handen nemen met zich mee brengt. Waarom hebben we uberhaupt een politiemacht als we toch maar doen en laten wat wij willen? |
|
quote: dat vraag ik me ook vaak af...... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Als er een overvaller in je huis/winkel is, en je schiet erop, verdien je een medaille!! |
|
quote: en wat nou als het je nichtje van vier is, maar je dat pas ziet als je al een kogel door haar kop geramd hebt? |
|
Ik bedoel je werkt hard voor je zaak of toko en dan komt er één of andere gast en die zal het wel even bepalen.Ik weet het wel:ik verdedig de boel maar het rechtsysteem hiero is de weg kwijt! life sucks....sometimes |
|
quote: Mijn nichtje van vier is geen 1m80, en komt niet met een ski-muts op en een riot-gun een juweliers-winkel binnengevallen terwijl met ze met zware stem "je geld of je leven roept". Mocht ze dat wel doen, mogen ze voor mij part er gerust op schieten. |
|
quote: Eregsn heb je een punt, het mag niet te ver gaan. Als een kerel wat steelt uit de winkel voor €50 ofzo moet niemand er bovenop gaan springen en hem tegen het trottoir meppen. Iemand in je winkel houden moet wel kunnen, maar hoe pak je dat aan? Handboeien? Van de andere kant, als ik merk dat er thuis inbrekers zijn, en ik bij nadere inspectie merk dat die gewapend zijn, ga ik echt niet wachten tot de politie eraan komt. ... Noem het een gezonde natuurlijke drang tot zelfbehoud. Je hoeft daarom niet gelijk mensen gaan omver knallen ofzo. Maar het moet eens uit zijn met: "Je mag degene die jou wat aandoet niks doen." Want dat geeft zo een boodschap van : "Doe maar hoor, ze mogen je toch niet aanraken." I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
O.K. Helmet,maar deze topic staat los van het feit dat er een leraar is neergeschoten(ziek!) life sucks....sometimes |
|
quote: |
|
quote: Wat als het je over overgrootmoeder is die een koekje komt halen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: helmet? die heeft hier niks gepost KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Afschieten die tooi !! |
|
Ik weet t niet: Een inbreker zou ik met liefde k.o. slaan met een stuk hout als ik er achter kwam dat er bij me ingebroken werd, een winkeldief in zn nek springen is ook prima. Maar die winkeldief neerleggen en m tot pulp schoppen gaat weer te ver. En die inbreken vanaf 2 hoog t raam uit smijten is (hoe leuk ook) toch teveel van t goede. Maar om nou opgepakt te worden terwijl je een winkeldief iets hardhandiger hebt aangepakt dan misschien strikt noodzakelijk was... nee. Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Komaan niet tot in het belachelijke trekken. Ik ben voor uitgebreide zelfverdediging , maar tegen vuurwapens in huis, laat dat duidelijk wezen. Ok, goed, we hebben wel wat krachtige windkarabijnen liggen maar daar houdt het mee op. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote:Nee, maar wel de titel een beetje aangepast Juist om te voorkomen dat mensen in de war raakten met het schiet-incident in Den Haag (en de steekpartij in Delft van daarnet). Het gaat hier dus om hoeveel geweld je zou mogen hanteren bij het verdedigen van jezelf, anderen en je bezittingen. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Zijn ook geen vuurwapens. Zijn windwapens. Net als een portie uien. [Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 15-01-2004 16:33] Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Voor winkeldiefstal is een beetje slimme winkelier verzekerd (toch tot op een bepaald niveau) dus mensen gaan tegebn de grond duwen, mmh nee, maar als je dat wel doet, moet het bekeken worden waarom je da deed. Als hij/zij echt niet wou blijven staan kan je weinig anders hé. In het geval van een bedreiging van je persoon en/of woonplaats: Wat heb je het liefst? Een beetje gaan uitleggen bij de politie waarom je die kerel hebt neergemept of jaren met de schrik blijven zitten omdat je je machteloos voelt? Geef mij de eerste mogelijkheid, dankuwel. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
ik vind dit echt een heel sneu topic. Als mensen echt denken dat "the nature state" beter is, dan verienen zij als eerste de kogel als prijs voor stupiditeit. |
|
quote: Da's een non-argument zowel principeel als economisch. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: *zucht* Nee, dat niet, ik doe hier mijn best om t nuanceren. Ik ben voor betere regeling op het gebied van zelfbeschikking in bovengenoemde gevallen. Er op gaan schieten is niet dé oplossing, want daarom gaan criminelen de laatste tijd waarschijnlijk zo gewelddadig te werk: de kans zit er immers in dat de winklier hun gaat omleggen. Maar het gaat IMO ook niet op om te zeggen: "Doe vooral niks en wacht rustig (zeg maar BANG) af." Kijk, als ze een Desert Eagle tegen mijn kop drukken ga ik ook niet veel proberen, maar je kan toch niet altijd braaf toekijken. We moeten niet overbeschermd worden door de politie, mooi behoed van alle gevaar, zodat we allemaal lieve leventjes kunne leiden. Er bestaat zoiets als overbescherming, en dat leidt tot foute, zelfs ondemocratische toestanden. quote: Eh, stel dat ik kruidenier was: ik zou niet direct schoppen op iemand die er met een pak beschuiten vandoor gaat, hem proberen te stoppen, dat wel. Ik zou me namelijk niet erg geraakt voelen omwille van zo'n kleine diefstal. Gaat die gast dan meppen of een mes bovenhalen, dan is het een ander verhaal. [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 15-01-2004 16:57] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |