|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Zoek maar eens op Jef Berlin.... |
|
quote: Wynona Had A Big Brown Beaver.... Die cowboypakjes |
|
"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Nice... Die's gebookmarked... |
|
quote: hij blijft goe "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Damn, kan iemand mij vertellen wat je aan zo'n bas hebt als je in een band speelt? Ik hoor het niet eens terug in de muziek! |
|
vet, dat zijn 10 snaren en wat een kutmuziek maakt dat Stomach trouwens. |
|
die gast van pearl jam had er ook ooit een van 8 snaren maar ja, ik heb zelf een gewone 4 snarige musicman stingray en zou later een 5 snarige willen. welk merk weet ik niet maar zit aan een warwick of een SSD te denken er zijn ieder geval een hoop mooie bassies te koop |
|
quote: Hebben blackmetalbands bassisten? En bij grind is het doorgaans een 1 snarige... |
|
|
|
quote: Yeah right, jij zei een tijd terug toch dat een 6-snarige bas al een snaar teveel heeft? |
|
Nee Boldey gaat straks over naar 6 snarige fretlose |
|
quote: Goed bezig. |
|
Heeft iemand misschien nog een goede site met 'basis-lessen'? |
|
www.activebass.com edit: ik heb zelf ok een jaar lang gekloot door zelf beetje tabs te zoeken en soms beetje te lezen, maar sinds ik bij een leraar zit ga ik veeeel sneller en wordt ik stukken strakker. Mijn leraar kan me tenminste vertellen of je je hand wel goed houdt om zo sneller met minder moeite en kans op blessures te spelen. en ook heeft hij me stukken meer ritme gevoel gegeven. ps: van tabs klopt meestal geen ene ruk. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 15-03-2005 13:54] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Bedankt Edit: Ik wil het eerst zelf proberen te leren, en misschien eens aan mensen die ik ken vragen om wat uitleg o.i.d. Maar eerst dus zelf proberen en vragen, kom ik er dan echt niet uit, dan neem ik misschien les. [Dit bericht is gewijzigd door Moordlustige Hamster op 15-03-2005 13:56] |
|
tja eerst een paar maandjes aankloten is dan wel weer beter omdat je dan veel sneller je lesen volgt en niet de eerste 6 lessen weggegooit geld zijn. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Is het trouwens handiger om met een plectrum te beginnen? Speel nu met me vingers, wat ik ook fijner vind om te doen. Of maakt dat helemaal niks uit? |
|
wat je zelf het leukste vind, ik vind het geluid van een plectrum maar kut en je bent veel minder flexibel(bovendien raak ik ze altijd kwijt ) maar het maakt niet uti waar je mee begint. met vingers spelen zijn trouwens veel technieken voor, ik speel met 2 vingers omste beurten en met mijn duim demp ik dan de snaar erboven af. alleen als ik terug ga naar een snaar erboven dan neem speel ik met dezelfde vinger. zo kan je grotere snelheden gebruiken en goed dempen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
met vingers spelen zijn trouwens veel technieken voor, ik speel met 2 vingers omste beurten en met mijn duim demp ik dan de snaar erboven af. alleen als ik terug ga naar een snaar erboven dan neem speel ik met dezelfde vinger. zo kan je grotere snelheden gebruiken en goed dempen.[/quote] Dit is idd standaard ja. Oefen dit veelvoudig en dan gaat het later allemaal goed! |
|
ik speel ook zonder plectrum,je hebt dan veel meer controle over je bas. maar ja dat is een persoonlijke mening. Als blackmetal bassist gaat het prima alleen moet je uiteraart goed de snelheid in je vingers krijgen. |
|
quote: Das mijn probleem ook. Ik kan als het lang snel gaat het niet meer volhouden. M'n mooie vingertjes gaan dan verrot... Kan wel beter met m'n vingers spelen dan met m'n splectrum. |
|
ach da`s een kwestie van oefenen,er zijn genoeg voorbeelden die laten zien dat het wel kan. zoals; alex webster van cannibal corpse,tyr van emperor.............. |
|
of met 3 of 4 vingers spelen net als myung ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |