IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Motorpsycho Volgende pagina
filosofem
Usericon van filosofem
Posted 05-02-2004 19:39 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Wat? Nog geen Motorpsycho topic?

Beginnend als een schreeuwerig middelmatig hardrock bandje (met een optreden op Dynamo Open Air), wordt vanaf Demon Box een geheel eigen stijl ontwikkeld. Elementen uit 70's prog rock, rock a la Mudhoney en Sonic Youth en Beach Boys/Beatles-achtige 60-er jaren lichtheid worden kunstig gesmeed tot 1 geluid: Motorpsycho. De platen tot aan Trust Us zal de gemiddelde bezoeker van deze site nog het meeste aanspreken. Hierna wordt het geheel steeds minder heavy.

Dit wordt goed gemaakt door de nog steeds meer dan fabelachtige concerten, die gemakkelijk de 3 uur kunnen halen. Kijk b.v. maar eens op http://www.fabchannel.com/. Het concert van 23-11-2002 in Paradiso is daar te vinden. En anders hier wel: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=996035

Beknopte discography:

Lobotomizer - 1991
Soothe (EP) - 1992
3 Songs for Rut (single) - 1992
8 Soothing Songs for Rut - 1992
Demon Box - 1993
Mountain (EP) - 1993
Another Ugly (EP) - 1993
Timothy's Monster - 1994
The Tussler - 1994 (country parodie)
Wearing Yr Smell (EP) - 1994
The Nerve Tattoo (EP) - 1994
Blissard - 1996
Manmower (EP) - 1996
Sinful, Wind-Borne (single) - 1996
Babyscooter (EP) - 1997
Have Spacesuit Will Travel (EP) - 1997
Lovelight (EP) - 1997
Angels and Daemons at Play - 1997
Starmelt (EP) - 1997
Ozone (EP) - 1997
Trust Us - 1998
Hey Jane (EP) - 1998
Roadworks Vol. I - 1999 (live)
The Other Fool (EP) - 2000
Let Them Eat Cake - 2000
Walkin' with J (EP) - 2000
Roadworks Vol. 2 - 2000 (live)
Barracuda - 2001
Phanerothyme - 2001
Serpentine (EP) - 2002
It's a Love Cult - 2002
In The Fishtank - 2003 (+ Jaga Jazzist)

http://motorpsycho.fix.no

en denk eraan:

Heavy metal iz a poze, hardt rock iz a leifschteil!


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 05-02-2004 19:58 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Op zich een hele toffe band. Ik hou er wel van dat ze zich constant weer verdiepen in andere muzikale stijlen. Heel avontuurlijk allemaal. Jammergenoeg is niet ales even geslaagd... Sommige nummers op Phanerothyme zijn echt niet te verteren.


We don't take it, we just fake it...


Innerlogic
Usericon van Innerlogic
Posted 05-02-2004 20:03 by Innerlogic Wijzig reactieProfiel van InnerlogicQuote dit berichthttp://www.innerlogicmusic.com

Okee, ik post hier niet zo vaak, maar nu moet ik wel reageren. MP is wat mij betreft de beste band op deze planeet. Punt.

Trust Us is verplichte kost voor de rockliefhebber die gaat voor kwaliteit (is tevens mijn favo album aller tijden vanwege het monument Vortex Surfer en superpopsong Hey Jane). De platen daarna zijn veel poppier maar niet minder verkeerd, vooral de meest recente studioplaat It's a love cult (hoezo hippie titel). Voor de liefhebber van het ruigere werk is de plaat Demon Box uit 1993 aan te raden, voor de liefhebber van vette psychedelica is Timothy's Monster uit 1995 een vette aanrader, en voor de mensen die gewoon willen rocken is de aanschaf van Angels and deamons at play uit 1997 een goeie tip. En check ook die live platen.

Space is the place

[edit]Phanerothyme is anders ook niet een verkeerde plaat hoor. Wel erg georkestreerd, dus veel violen en rietblazers [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Innerlogic op 05-02-2004 20:05]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-02-2004 23:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb eigenlijk alleen Demon Box...die heerscht overigens zeer hard.

Waiting for the one is een zeer mooi nummer IMHO.


Overigens vind ik Snaack's demo van Any veelal op Motorpsycho lijken. Al zegt hij dat hij ze niet kent....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 27-05-2004 20:47 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Hoe Demon Box zich tot de andere verhoudt... Een echte Psychonaut had die vraag nooit durven stellen. Elke plaat klinkt weer anders, doch alles valt wel in 4 periodes/stijlen te verdelen. Met Demon Box heb je hun beste uit 't prille en harde begin te pakken.

Mocht ik een voorzichtig koopadvies durven geven voor de andere periodes:

1. Trust Us (Hun Magnum Opus, avontuurlijke gitaarrock tot en met).
2. Blissard (Toegankelijker, gladder, meer catchy dan het voorgaande. Maar dan op een goede manier).
3. Let Them Eat Cake (De eerste plaat van hun hippie-periode die de afgelopen 3 platen geduurd heeft. Uniek).

En eigenlijk zou je dan ook nog Timothy's Monster moeten kopen, waarna de rest vanzelf volgt.

[Dit bericht is gewijzigd door filosofem op 27-05-2004 20:48]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-05-2004 20:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dank u.


Ik zou me geen echte Psychonaut durven te noemen aangezien ik inderdaad alleen Demon Box in mijn bezit heb. Ik zal de andere eens checken, THX!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 27-05-2004 20:52 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Zeker doen. Damn, wat een wereldband

Trouwens live zijn ze nog beter dan op plaat:

zaterdag 26 juni 2004, 19.15 - 02.15 uur
3 podia in Vredenburg Utrecht

De Paleisrevolutie

Motorpsycho | Phoenix | Vive La Fête | Mission of Burma |
Under Byen | Mintzkov Luna | Le Peuple de l'Herbe | Alfie |
Electric Eel Shock | Stijn | DAAU | Pink Grease | Utrecht allstars |
en meer!

Hier ben ik bij ....


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-05-2004 20:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

hmmmm....misschien interessant.


Maar die discografie in je eerste post impliceert een aanslag op mijn portemonnee.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 27-05-2004 21:03 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Dit is nog maar een greep uit hun totale discographie. Heb de vinyl-only releases eruit gelaten

Ik begin na een paar jaar verzamelen aardig compleet te raken op dat gebied.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-05-2004 21:05 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Heb ze 2 jaar terug op Pukkelpop gezien. Echt een geweldige live band!
Aangezien het in m'n vakantie valt, ga ik heel misschien 26 juni wel ff naar Utrecht met onze plaatselijke Motorpsycho-psycho Marty (alias Innerlogic, zie boven).


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 28-05-2004 22:05 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Zapperdeflap!!! Mission Of Burma!!!!

Anyway, die eerste single van Let Them Eat Cake is verdomd geniaal.


We don't take it, we just fake it...


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 28-05-2004 22:14 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Walkin' with J. bedoelt u?


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 29-05-2004 13:16 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Nee, ik bedoelde The Other Fool

Geniaal nummer. Zooooooow mooi...


We don't take it, we just fake it...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 07-09-2004 19:27 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Voor de liefhebber (ik dus ):Motorpsycho komt op vrijdag 8 oktober naar Vera. Verwacht niet de gebruikelijke overstuurde psychedelische stoner-prog-symfo-rock-toestanden, dit keer komen ze spelen onder hun country-schuil-projectnaam The International Tussler Society. Kuntrie dus.

Stiekum hoop ik erop dat ze nog wel even na afloop de elektrische gitaren uit hun bus pakken voor een vet stuk rock...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 21-03-2005 18:43 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Drummer verlaat Motorpsycho:

Persbericht:
http://motorpsycho.fix.no/thisis/trivia/presseskriv.txt

forumreacties:
http://motorpsycho.fix.no/comeonin/p5/read.php?1,14106

[Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 21-03-2005 18:44]


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 21-03-2005 19:49 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Ben ik blij dat ik ze in de originele bezetting nog een aantal keer heb mogen zien live... Maar dit is wel ontzettend jammer!


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 15-04-2005 12:29 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Geweldige liveband. Trust Us is mijn favoriete cd. Laatste tijd wel een beetje te experimenteel met bepaalde stijlen (waaronder country). Hoeft voor mij niet zo. Veelzijdig dat wel. Uit Noorwegen komt kennelijk toch meer dan alleen maar BM.


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 15-04-2005 13:41 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Dat Tussler Society gebeuren was wel erg country inderdaad. Ben vorig jaar toch naar het optreden wezen kijken. Niet echt mijn ding, dat country, maar ze deden wel weer een goede performance neer zetten.

Maar buiten dat country gedoe vind ik de resterende veelzijdigheid van deze band prima!


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 27-07-2005 22:57 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

www.intro.de

::: Keinen Verdruss scheinen Motorpsycho zu verspüren, die jüngst um Schlagzeuger Håkon Gebhardt dezimiert wurden und vorerst zu zweit weitermachen (wir berichteten): Wie ihr Label Stickman wissen ließ, verbrachten Bent und Snah jüngst vier Wochen im 'The Void'-Studio in Holland. Bent hat dabei den Job als Schlagzeuger übernommen. Geplanter Veröffentlichungstermin des neuen Albums: erste Hälfte 2006.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 29-07-2005 14:19 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Had het al gelezen inderdaad. Bent en Snah hebben vier weken in Eindhoven in The Void studios van Pieter Kloos zitten opnemen. Waarschijnlijk moet de boel nog afgemixt worden en moet er een drummer geregeld worden voor de toer die dan na de release van start gaat.

Zanger/bassist Bent heeft overigens de songs ingedrumd. Die gast kan blijkbaar ook alles.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-07-2005 14:41 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Zou ie de snare, toms en bekkens ook omgedraaid hebben, net als z'n bassnaren?

jezus wat flauw


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 23-11-2005 8:42 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Is er al meer nieuws over de nieuwe cd ofzo? Ik begin toch wel een beetje ongeduldig te worden! Van de officiele site is niet echt iets te lezen wat up2date is..


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 25-11-2005 23:29 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Die plaat zal wel in het voorjaar uitkomen.

In de tussentijd komt er rond kerst volgens het platenlabel een dubbel DVD uit, dat zal de langverwachte Roadwork III zijn denk ik, en komen er vinyl reissues van Angels And Daemons At Play en Blissard uit. Tenminste, zo las ik op het MP forum.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 24-12-2005 12:42 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Hallelujah!

Geen DVD's met de kerst maar wel dit bericht:

I have some information for you - let's call it a Christmas present from Motorpsycho and Stickman:

The upcoming Motorpsycho album will be a double-CD / double-LP.
It's title: Black Hole/Blank Canvas
It will be released on 17.03 OR 20.03 - depending on whether your country
has Monday or Friday release dates (every country is different).

Live (een korte toer ivm het WK. In het najaar volgt een volledige tour):

01.05.06 - (D) Berlin - Postbahnhof
02.05.06 - (D) Hamburg - Fabrik
03.05.06 - (NL) Amsterdam - Paradiso
04.05.06 - (NL) Eindhoven - Effenaar
05.05.06 - (D) Münster - Skaters Palace
07.05.06 - (BEL) Brussels - Botanique
08.05.06 - (D) Köln - Live Music Hall
09.05.06 - (CH) Bienne - Coupole
10.05.06 - (I) Milano - Rolling Stone
11.05.06 - (I) Rimini - Velvet
12.05.06 - (I) Treviso - New Age
14.05.06 - (D) Darmstadt - Centralstation


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 24-12-2005 14:51 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Geweldig! Een dubbel cd weer. Volgens mij hebben ze weer teveel materiaal opgenomen om op 1 cd kwijt te kunnen.

Nou ja, de vorige twee dubbel cd's van MP zijn intussen dikke klassiekers geworden IMNSHO, dus volgens mij komt dat wel goed.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 19-03-2006 11:55 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

En het is goed gekomen!
Wat een heerlijke cd's.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen