|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: ..... Die vond ik zelf nou juist niet off-topic *zucht* Stratovarius, After Forever, Children Of Bodom *kan ff geen andere herinneren* .... Ok... Maar.... WAAROM!? |
|
quote: Wel, bij mij belandt (praktisch) niets bij voorbaat op mijn blacklist. Ik gun alles in principe een (eerlijke) luisterbeurt. Maar als ik dan afknap op een cd, is het vaak om een van genoemde redenen. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: waarom? Kom je toch op "smaak" uit. Als ik die bands luister krijg ik spontane uitslag op de meest intieme plekken. Het is zo glad, emotieloos, niets-zeggend, etc. |
|
Ik heb - en ik ben geen eens een grote black metal fan - een hekel aan Norsecore, Gothic, Neo-thrash, Death metal na 1990 (met een paar uitzonderingen zoals Asphyx, Pentacle), Power metal zoals men het tegenwoordig noemt (en dan vind ik de oude Gamma Ray nog een goede band, in tegenstelling tot rommel als Rhapsody) etcetera.. Ook heb ik een enorme hekel aan 'more-trueer than you' bands terwijl die meestal de grootste geldhoeren zijn die je maar kunt bedenken. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: *PROEST* Ja, ergens kan ik het wel begrijpen, want tegenwoordig verstaat met Freedom Call en Rhapsody onder power metal. Maar als ik bijvoorbeeld Citron of Omen (USA) aanzet.. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Hierin zie je dat smaken heel duidelijk kunnen verschillen, want ik vind de afwisseling tussen gitaarsolo's en keyboardsolo's bij Children of Bodom juist super gaaf. Maar daarbij moet ik zeggen dat ik altijd al een voorliefde voor piano, keyboard en synthesizer heb gehad (heeft met mijn opvoeding te maken... ). Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Misschien een bezopen vraag voor iemand die van black metal houd maar wat is Norsecore? Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote: Dingen zoals o.a. Ragnarok |
|
ah aangezien ik de frontman van Memorial ben kan ik zeggen dat ik Nederlandstalige prut serieus haat! ja ook de Nederlandstalige BM bands Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
Wat mij opvalt is dat bijna niemand hier een fatsoenlijk antwoord kan geven aan de topic-starter. Ik had de gemiddelde gebruiker hier toch wel wat productiever en nadenkerder ingeschat. Ik wil hier niet mee zeggen dat ik het "beste" of het meest standaard antwoord heb maar mijn mening is als volgt; Ik luister naar zowel Black en death metal in al zijn verschillende vormen. Daarnaast vind ik het wel degelijk leuk om ook een keer een powermetal bandje aan te horen. Neem nu de in mijn ogen geweldige cd van Masterplan getiteld Masterplan. Is dus echt helemaal te gek, denk ik, dus alleen naar true black luisteren doe ik niet. Heb niets tegen powermetal bandjes maar sommige heb ik wel moeite mee, zoals bijv. manowar. Dat vind ik een nietszeggende band met domme teksten en een hoop poserig flauw gedoe . Ook ben ik niet kapot van de zang, misschien dat daar het grootste bezwaar ligt. Maar ongetwijfeld zal iedereen hier weer een andere mening over hebben. Nou heb getracht om een goed antwoord te geven, hopelijk volgen er nog meer interessante antwoorden, anders is dit topic waardeloos. an evil incarnation of DEATH! |
|
Ohja ik heb best wel een complete grafhekel aan "-core" bands. Of "straight edge" metal, of "vegetarische metal" of al dat soort ubercrap... "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote: hmmz ik kan het op een gegeven moment echt niet meer hebben dat ieder gaatje opgevuld wordt door een keyboard riedeltje bij CoB... kwestie van smaak inderdaad Maar CoB gebruikt hun keyboards iig nog op een enigzins originele manier.. al die bandjes als brimstone en nog tig andere pleuren er gewoon wat keyboard in en vinden zichzelf dan hartstikke melodieus en klaar voor de strijd met in flames... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Het constante snelle werk dus?? Dat komt toch voornamelijk uit Zweden. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote: *DUBBEL-PROEST* Manowar hoeft maar één power chord te laten klinken en Masterplan - met hun muziekdoos melodietjes - rent in angst van het podium weg! Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Neen, Norsecore is van die Noorse kontkusserij, van die bands die maar Darkthrone's Transilvanian Hunger-core blijven maken. Je weet wel.. bzzzzt bzzzt bzzt. Totaal ongeïnspireerde, unheavy riffs en eeuwig gegeil op bergen, smink en kaarsen. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Masterplan geweldig en manowar nietszeggend? Ik vind masterplan echt 3 keer niets, manowar heeft daarintegen nog best veel leuke nummers, vaak goed opgebouwd, en goede riffs... army of the immortals Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Ach... "WE DONT ATRACT WIMPS.. 'CAUSE WE'RE TOO LOUD. THE TRUE METAL PEOPLE, THAT's MANOWAR's CROWD" Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Okedan. Vind het zelf een erg goeie stijl mits er een beetje talent in het spel is. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote: De teksten zijn inderdaad ook geweldig Vind ik ook wel leuk aan goddess of desire... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Smaken verschillen zoals ik al zei..... an evil incarnation of DEATH! |
|
quote: Ik luister persoonlijk liever naar het geluid van onze stofzuiger... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Goddess of Desire, da's helemaal mooi, maar die hebben nog een hele hoop smerige Venom invloeden (alhoewel het laatste album wat gepolijster is, nog steeds prachtig) en de show is ook geweldig. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Maar wel naar Kerberos en DNS gaan!! Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote: alles lijkt tegenwoordig wel core...het is hardcore/grindcore, en als het teveel naar metal neigt noemt men het gewoon thrashcore of metalcore ofzo... Straight edge/vegan metal (meestal hardcore maar goed) is helemaal vreselijk! Aandachtstrekkers... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |