IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : ...en alweer bezuinigingen. Vorige pagina | Volgende pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 01-03-2004 17:22 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

OT: zijn ze ooit gestopt dan met walvisvangst???
/OT


Follow the freezing moon...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 01-03-2004 18:10 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 29 februari 2004 14:29 schreef Chelman het volgende:
De wachttijd in de ziekenhuizen is een gevolg van slechte organisatie.

Niet alleen. Men kampt in de gezondheidszorg ook met personeelstekorten. Die twee factoren versterken elkaar en creëren een soort vicueuze cirkel. De mensen die het daadwerkelijke verzorgingswerk verrichten, werken zich uit de naad. Natuurlijk is het één en ander niet alleen met geld op te lossen, maar een financiële investering is niet geheel overbodig.
quote:
Op 29 februari 2004 14:40 schreef Chelman het volgende:
Nu is het verschil tussen een WW uitkering en gewoon werken te klein om aan de slag te gaan.

De marge is inderdaad te klein, maar ik vermoed dat een dergelijk plan (zoals jij het in je post beschreef) op wel heel erg veel verzet zou stuiten.
quote:
Op 29 februari 2004 14:41 schreef Snaack het volgende:
Onheilsprofeten? Ze verzinnen die cijfers niet hoor..

Nou nee, maar ik heb wel het idee dat ze het veel erger doen voorkomen dan het is. Een paar ongelukkige woorden op de buis kunnen de koersen aardig naar beneden lullen.
quote:
Op 29 februari 2004 16:22 schreef Jezebel het volgende:
De kritiek van Zalm jegens Frankrijk en Duitsland wekt niet veel indruk jegens die twee landen. Zalm kan wel blijven mopperen dat het niet mag, maar hij kan de kritiek niet omzetten in sancties.

De kritiek die Zalm had, was natuurlijk niet bedoeld om indruk te maken op Duitsland en Frankrijk, maar om steun te zoeken bij de rest van de EU-genoten. Vervolgens zou men een oplossing kunnen verzinnen of (als dat noodzakelijk zou zijn) een sanctie kunnen vaststellen.
quote:
Wat ik ideaal zou vinden is het uitsteken van een grote dikke middelvinger naar Frankrijk en Duitsland en uit de e.u. stappen. Ik weet best dat dat niet realistisch is. Noorwegen lukt het prima om zich te redden zonder de e.u. Maar Nederland en Noorwegen kun je niet met elkaar vergelijken.

Ik heb het ook niet zo op dat hele Europa gedoe, maar voor uitstappen is het waarschijnlijk veel te laat, ook al zie ik niet waarom Nederland geen handel zou kunnen drijven met niet-EU-landen.
quote:
Zich krampachtig vasthouden aan het accoord m.b.t. het begrotingstekort (wat overigens door Zalm ontworpen is) in een tijd dat het zeer slecht gaat met de economie, en maar blijven bezuinigen is ook geen optie.

Krampachtig? Hij had wat mij betreft groot gelijk. Waar maak je anders nog afspraken voor? Die grote landen kunnen maar flikken wat ze willen en de kleinere landen draaien er voor op? Als dat het zogenaamde nut van de EU is, geef mijn portie dan maar aan fikkie.

Overigens, heb jij in deze economisch mindere tijden al één biertje laten staan? Heb je er al één cd-tje minder om aangeschaft? Er zijn ongetwijfeld groepen die de economische teruggang wel raakt, maar ik denk dat veel mensen maar wat roepen. Soms gaat het nu eenmaal minder en dan moet je gewoon keuzes maken. We zijn verwend. Het gaat te goed met Nederland.


Touché, pussycat!


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 01-03-2004 23:01 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Het probleem is dat doordat Frankrijk en Duitsland zich niet aan de afspraken houden, het begrotingstekort op Europesese schaal ook groter wordt. Zalm uit kritiek maar Nederland betaalt straks mee aan het Europese begrotingstekort, dat door Frankrijk en Duitsland hoger uitvalt dan gepland.

Dus aan de ene kant lever je kritiek en aan de andere kant betaal je braaf mee en bezuinig je zelf meer om het gat (dat een ander gemaakt heeft door niet te bezuinigen) proberen te dichten. Zalm kan alleen maar "Foei!" roepen maar hij kan er geen sancties tegenover stellen.

Ik had al eerder geschreven dat de Nederlandse burger gemiddeld 150 euro betaalt om lid te zijn van de EU terwijl dat voor een Fransman gemiddeld 40 euro is...



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 02-03-2004 3:53 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik heb niet alles gelezen , ik denk dat ze voordat ze besluiten nemen de gevolgen en effecten van hun beleid eerst wetenschappelijk onderzoeken en op grond daarvan besluiten nemen ipv laten afhangen van debatten, voorstellen ,toevallige meerderheid in de kamer etc
ik denk dat dan heel veel bezuinigingen onverantwoord blijken te zijn .



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-03-2004 13:36 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2004 23:01 schreef Jezebel het volgende:
Het probleem is dat doordat Frankrijk en Duitsland zich niet aan de afspraken houden, het begrotingstekort op Europesese schaal ook groter wordt. Zalm uit kritiek maar Nederland betaalt straks mee aan het Europese begrotingstekort, dat door Frankrijk en Duitsland hoger uitvalt dan gepland.

Dat zeg ik.

quote:
Dus aan de ene kant lever je kritiek en aan de andere kant betaal je braaf mee en bezuinig je zelf meer om het gat (dat een ander gemaakt heeft door niet te bezuinigen) proberen te dichten. Zalm kan alleen maar "Foei!" roepen maar hij kan er geen sancties tegenover stellen.

Dat zeg ik. Nederland kan zoiets niet even in z'n eentje regelen, daarom zocht Zalm steun bij andere lidstaten. Dat Nederland meebetaalt aan het rechttrekken van "wanprestaties" van een ander, is omdat we onszelf natuurlijk wel aan de afspraken moeten houden als we D en F bekritiseren. Als "kleintje" zouden we ongetwijfeld wel gepakt worden als we dat niet deden. Overigens lees ik in je betoog nog geen reden om dan maar je bek te houden, zeker niet als je één van de naties bent die er door benadeeld worden.

quote:
Ik had al eerder geschreven dat de Nederlandse burger gemiddeld 150 euro betaalt om lid te zijn van de EU terwijl dat voor een Fransman gemiddeld 40 euro is...


Dat lijkt idd. erg scheef, maar wat heeft dat met de kritiek van Zalm te maken?


Touché, pussycat!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 02-03-2004 13:47 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

iedereen lult maar, als dit alles nu eens bekend was op het moment dat de regering gevormd werd. Het was toen zogenaamd uit den boze om nog meer bezuinigingen op te voeren....dus doen ze dat voor het gemak en uit psychologisch oogpunt maar later, je kunt toch niet meer terug krabbelen en iedereen is ook murw geslagen door de eerste grote bezuinigingsronde en nu pikken ze het makkelijker met het idee, ach gooi maar op de grote hoop het is toch al een zooitje en dan hebben we het maar achter de rug.........tja


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 02-03-2004 19:28 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 13:36 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dat zeg ik.


Dat zeg ik. Nederland kan zoiets niet even in z'n eentje regelen, daarom zocht Zalm steun bij andere lidstaten. Dat Nederland meebetaalt aan het rechttrekken van "wanprestaties" van een ander, is omdat we onszelf natuurlijk wel aan de afspraken moeten houden als we D en F bekritiseren. Als "kleintje" zouden we ongetwijfeld wel gepakt worden als we dat niet deden. Overigens lees ik in je betoog nog geen reden om dan maar je bek te houden, zeker niet als je één van de naties bent die er door benadeeld worden.


Als je kritiek hebt, vind ik dat je ook iets moet hebben om je kritiek hard te maken. Schreeuwen en vervolgens braafjes ja knikken als er betaald moet worden vind ik niet erg indrukwekkend. Integendeel...
Daarnaast had hij bij de andere kleine lidstaten eerst kunnen checken wat die ervan vonden. Geen enkele stond namelijk achter hem.

Dat lijkt idd. erg scheef, maar wat heeft dat met de kritiek van Zalm te maken?
[/quote]
Zie bovenstaande: commentaar leveren maar ondertussen het bestedingsgedrag van anderen in stand houden door er aan mee te betalen?


[Dit bericht is gewijzigd door Jezebel op 02-03-2004 19:31]



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-03-2004 21:32 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2004 18:10 schreef Sporty Voleg het volgende:
Niet alleen. Men kampt in de gezondheidszorg ook met personeelstekorten. Die twee factoren versterken elkaar en creëren een soort vicueuze cirkel. De mensen die het daadwerkelijke verzorgingswerk verrichten, werken zich uit de naad. Natuurlijk is het één en ander niet alleen met geld op te lossen, maar een financiële investering is niet geheel overbodig.



Inderdaad!
't Is echt niet alleen maar door slechte organisatie, er is idd ook een giga personeelstekort, voor een ontzettend groot deel door de bezuinigingen die de gezondheidszorg heeft door moeten maken.
Mijn moeder is nu bijna 30 jaar ziekenverzorgende (= zeg maar verpleegkundige), ze heeft in die tijd in verschillende ziekenhuizen en instellingen personeel om haar heen wegbezuinigd zien worden en is dat zelf ook weleens geweest.
Nee, sorry hoor, maar er is nu genoeg bezuinigd op de gezondheidszorg.
(overigens ook mijn broodwinning)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 02-03-2004 23:08 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 21:32 schreef Chantalie het volgende:
Inderdaad!
't Is echt niet alleen maar door slechte organisatie, er is idd ook een giga personeelstekort, voor een ontzettend groot deel door de bezuinigingen die de gezondheidszorg heeft door moeten maken.
Mijn moeder is nu bijna 30 jaar ziekenverzorgende (= zeg maar verpleegkundige), ze heeft in die tijd in verschillende ziekenhuizen en instellingen personeel om haar heen wegbezuinigd zien worden en is dat zelf ook weleens geweest.
Nee, sorry hoor, maar er is nu genoeg bezuinigd op de gezondheidszorg.
(overigens ook mijn broodwinning)


Helemaal met je eens. Kwaliteit van de zorg gaat achteruit, maar dat is zeker ook te wijten dat aan het feit dat steeds minder verzorgenden (verpleegkundigen, bejaardenverzorgers e.d.) steeds meer mensen moeten verzorgen.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-03-2004 23:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Naar vernomen te hebben werken ongeveer 1.000.000 mensen in de verzorgingssector, ik zou haast zeggen dat wanneer ze het efficienter aan zouden pakken, dat voldoende mensen zouden moeten zijn om de overige 15.000.000 mensen te verzorgen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 03-03-2004 17:15 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Je zit duidelijk niet in de zorg. Mensen die dat wel zitten, lopen zich uit de naad.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-03-2004 17:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 17:15 schreef Sporty Voleg het volgende:
Je zit duidelijk niet in de zorg. Mensen die dat wel zitten, lopen zich uit de naad.
Het uitvoerend personeel werkt daar idd gruwelijk hard, maar organisatorisch zit het daar vaak goed fout ..

Zelfde als onderwijs ...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 03-03-2004 17:19 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 19:28 schreef Jezebel het volgende:
Als je kritiek hebt, vind ik dat je ook iets moet hebben om je kritiek hard te maken. Schreeuwen en vervolgens braafjes ja knikken als er betaald moet worden vind ik niet erg indrukwekkend. Integendeel...

Kritiek leveren is niet bedoeld om indruk te maken. Dat we nu meebetalen aan algehele Europese tekorten, is een afspraak die van tevoren was gemaakt. Als wij F. en D. verwijten zich niet aan de regels te houden, kunnen wij het simpelweg niet maken dat ook te doen. Dat heeft niets met "braaf meebetalen" te maken, maar met "niet je gezicht verliezen voor heel Europa."


Touché, pussycat!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-03-2004 17:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 17:15 schreef Sporty Voleg het volgende:
Je zit duidelijk niet in de zorg. Mensen die dat wel zitten, lopen zich uit de naad.
Ik zit niet in de zorg, maar ik weet wel, zoals Jenje al zei, dat het in die sector organisatorisch rampzalig geregeld is. Als ik zie hoe mensen, die in principe met een paar bezoekjes aan de fysiotherapeut genezen kunnen worden, eerst 100 bezoekjes aan het ziekenhuis moeten leveren, om daar met artsen te praten, door allerlei apparatuur geschoven te worden (die 24/7 per dag moeten draaien om de gemaakte kosten voor de aanschaf terug te verdienen en dus vaak onnodig gebruikt worden), bloed te prikken enz., dan kan ik jou vertellen dat het geheel ongeorganiseerd functioneert en langs elkaar afwerkt. Kortom, met een goede organisatie in de zorgsector zouden 1.000.000 mensen genoeg moeten zijn om de overige 15.000.000 mensen te verzorgen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 03-03-2004 17:27 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 17:17 schreef Jenje het volgende:
Het uitvoerend personeel werkt daar idd gruwelijk hard, maar organisatorisch zit het daar vaak goed fout ..

Zelfde als onderwijs ...

Maar bij het verzorgend personeel zelf (op de werkvloer, zeg maar, dus niet het management) zit het wel goed. Je kan (re-)organiseren wat je wil, maar er is nu eenmaal een tekort aan handen aan het bed. Het behandelen/verzorgen van een patiënt vraagt een bepaalde hoeveelheid moeite/tijd. Er zit een vast aantal uren in een dag. De hoeveelheid zorg die verleend zou moeten worden, staat gelijk aan een hoger aantal uren dan het huidige aantal werkkrachten kunnen draaien.


Touché, pussycat!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 03-03-2004 19:25 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 23:14 schreef Misanthrope het volgende:
Naar vernomen te hebben werken ongeveer 1.000.000 mensen in de verzorgingssector, ik zou haast zeggen dat wanneer ze het efficienter aan zouden pakken, dat voldoende mensen zouden moeten zijn om de overige 15.000.000 mensen te verzorgen.


Kom maar eens een dagje meelopen met mij (apothekersassistent), m'n moeder (ziekenverzorgende)of m'n beste vriendin (studeert verpleegkunde), dan piep je wel anders.
Hoge werkdruk, hoge verantwoordelijkheid!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-03-2004 19:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 19:25 schreef Chantalie het volgende:
Kom maar eens een dagje meelopen met mij (apothekersassistent), m'n moeder (ziekenverzorgende)of m'n beste vriendin (studeert verpleegkunde), dan piep je wel anders.
Hoge werkdruk, hoge verantwoordelijkheid!
Dat kan kloppen, maar zoals ik al zei; het gaat fout in de verzorgingssector door de slechte organisatie. Men werkt langs elkaar af, vaak wordt overbodige zorg gegeven, het geld wordt slecht verdeeld enz. Met een goede organisatie zou de overtollige arbeid die geleverd worden overbodig worden en zouden deze 1.000.000 mensen meer dan genoeg moeten zijn.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 03-03-2004 19:31 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 19:29 schreef Misanthrope het volgende:
Dat kan kloppen, maar zoals ik al zei; het gaat fout in de verzorgingssector door de slechte organisatie. Men werkt langs elkaar af, vaak wordt overbodige zorg gegeven, het geld wordt slecht verdeeld enz. Met een goede organisatie zou de overtollige arbeid die geleverd worden overbodig worden en zouden deze 1.000.000 mensen meer dan genoeg moeten zijn.


Ik vraag me trouwens af of die 1 miljoen wel klopt als je met de verzorgingssector alleen de gezondheidszorg bedoelt.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-03-2004 19:33 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 19:31 schreef Chantalie het volgende:
Ik vraag me trouwens af of die 1 miljoen wel klopt als je met de verzorgingssector alleen de gezondheidszorg bedoelt.
Verzorgingssector: Verpleegsters, artsen, tandartsen, orthodontisten, bejaardenverzorgers enz. Dit alles samengeteld kom je uit op ongeveer een miljoen, de exacte cijfers heb ik niet meer.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 03-03-2004 19:35 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 19:33 schreef Misanthrope het volgende:
Verzorgingssector: Verpleegsters, artsen, tandartsen, orthodontisten, bejaardenverzorgers enz. Dit alles samengeteld kom je uit op ongeveer een miljoen, de exacte cijfers heb ik niet meer.


Jij denkt dat 1 op de 15, 16 Nederlanders in de gezondheidszorg werkt? No way!
Misschien kom je op die 1 miljoen als je de derde en de vierde sector bij elkaar optelt, maar dat is veel, heel veel meer dan alleen de gezondheidszorg.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 03-03-2004 19:37]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-09-2011 22:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

De miljoenennota is gelekt, en volgende week is het prinsjesdag.

Het kabinet wil 18 miljard bezuinigen. Er zijn 16,7 miljoen Nederlanders (http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/cijfers/extra/bevolkingsteller.htm).

Dat betekent dus dat er per persoon GEMIDDELD een ruime 1.000 euro bezuinigd wordt. Ik ben een beetje op zoek naar hoe ik dat dan concreet moet zien. Betekent dat dat ik volgend jaar 1.000 euro minder kan uitgeven, dat het leven 1.000 euro duurder wordt?

Concreet voor mij (koopwoning, alleenstaande, bovenmodaal) zal mijn zorgverzekering enkele tientjes op jaarbasis duurder worden. Maar op 1.000 euro achteruitgang kom ik niet. Op zich wil ik best wat dokken, die 18 miljard moet ook door mij opgebracht worden. 1.000 euro minder zou wel balen zijn natuurlijk, maar ik zal er geen boterham minder om eten en kan nog steeds naar de kloten gaan op Roadburn, bij wijze van spreken. Alleen: ik zie hem dus niet de deur uitvliegen, op de zorgpremie na (of er moet iets gebeuren met de pensioenbijdrage van mijn werkgever, of iets anders waar ik niet direct zicht op heb). Dus waar gaat het vandaan komen?

Merken jullie het? Hoe dan? Wat wordt er duurder? Zorg? Wonen? Kinderopvang? Bier?

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-09-2011 22:36]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-09-2011 22:35 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ik heb de nota nog niet gelezen, maar dat een aantal sectoren zwaar getroffen gaan worden is mij al duidelijk. Zeker in de zorg zien we een aantal aanzienlijke bezuinigingen op ons pad komen. Een deel daarvan zal ook wel uit de eigen bijdrages gehaald gaan worden, een deel uit bezuinigingen voor de sector, een ander deel ook uit het stimuleren van ambulantisering met (hopelijk) als gevolg beddenreductie.

Maar goed, dat is mijn inschatting voor het lezen van de nota.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 15-09-2011 22:38 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

@ M. Jij hebt geen zorgtoeslag zeker? Daar halen ze ook wat vandaan, dacht ik. Dan tikt zo'n verhoging van de zorgverzekering al dubbel zo hard aan.


En de shag zal ook wel weer duurder worden.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 15-09-2011 22:38]


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 15-09-2011 22:40 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Die 1000 euro zal natuurlijk lang niet voor iedereen gelden. Veel mensen zullen eronder zitten, onder wie ongetwijfeld de bankiers die ons mede in deze crisis hebben gestort, maar mensen die hun baan verliezen, geestelijke gezondheidszorg nodig hebben of huurtoeslag niet meer krijgen, gaan er natuurlijk fors op achteruit. Daar komt natuurlijk weer een forse stijging van de zorgpremie bij en ik zie de PVV er nog wel voor aan om met een "linkse hobby" accijns te komen.

edit: bovendien worden alle mensen met een Wajong-uitkering in het vervolg min of meer gelijkgeschakeld met bijstandstrekkers qua inkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 15-09-2011 22:49]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-09-2011 22:41 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 september 2011 22:38 schreef bokaj het volgende:
Jij hebt geen zorgtoeslag zeker? Daar halen ze ook wat vandaan, dacht ik. Dan tikt zo'n verhoging van de zorgverzekering al dubbel zo hard aan.

Dat zal zeker aantikken. Maar het is "maar" een euro of 100 per jaar. En lang niet alle Nederlanders krijgen zorgtoeslag. Voor die 18 miljard moet het *gemiddeld* ruim 1.000 euro per Nederlander opleveren.
Dus ik vraag me af waar dat dan vandaan komt, en dan niet hoog over, maar gewoon concreet bij jou en bij mij.

Ik kom hierop door een collega van me. Die is tweeverdiener, allebei knallen ze zo'n € 100.000 binnen per jaar. Die zei dus dat hij geen sikkepit van de crisis merkt en van de bezuinigingen ook niet. Hij is naast rijk ook nog links en vindt het niet meer dan normaal dat hij niet alleen erop achteruit gaat, maar ook nog meer dan gemiddeld. Maar het punt is: hij gaat er niet op achteruit. Toen ben ik eens gaan denken: hoe zit dat dan? Waar komt de 18 miljard vandaan?


quote:
En de shag zal ook wel weer duurder worden.

Ik denk dat we hier ons antwoord hebben :').


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen