|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: thanks ga je met je ouders naar Spanje ? |
|
quote: leuk , speel je ook op ongewone plekken zoals in de natuur,bij zee , of andere plekken voor akoestiek , ik speel alleen op mijn kamer , heb wel de indruk dat ik mezelf daarmee beperk , |
|
Dat klopt. Probeer eens op straat te gaan zitten, daar schijn je tegenwoordig geld voor te krijgen van voorbijgangers - Mutatis mutandis - |
|
quote: dan zal ik eerst een wat duurdere akoestische kopen , deze gitaar die ik nu heb ( was 120 gulden ) komt geen zuiver geluid uit duetje op straat spelen met Ishtar is misschien een idee [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 04-03-2004 16:54] |
|
quote: Ik heb ff snel een uitvoering ervan gedownload, maar het komt me op zich wel bekend voor. Mijn vader zal het wel eens gedraaid hebben of zo... Ik vind het zelf in ieder geval ook best om aan te horen. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Waar is Ishtar ? (ben een beetje gewend geraakt aan dit topic , ik praat met niemand over klassiek gitaar vandaar ) [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 05-03-2004 3:30] |
|
Ik heb besloten toch maar verder te gaan met elektrische gitaar in plaats van akoestische gitaar, hoewel ik ze allebij vind heerschen. |
|
Waarom niet allebei? Ik wissel ook gewoon ... "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
ik vind country-western , spaanse gitaar , en elektrische alledrie goed . country -western vind ik goed als je liedjes wil begeleiden en akoorden wil spelen . Luit lijkt me ook interessant maar heb ik nog niet van dichtbij gezien [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 05-03-2004 3:38] |
|
quote: Dat is ook nog een idee. Ik ga binnenkort op zoek naar een gitaarleraar, misschien zijn er inderdaad leraren die zowel op de akoestische als op de elektrische gitaar lesgeven. Want ik vind het wel zonde om niet verder te gaan na toch al een aardige tijd les te hebben gehad op de akoestische gitaar. |
|
spaanse gitaar(klassiek) leer je ook tokkelen ,volgens mij, en je gebruikt tegelijkertijd je duim en je vingers, itt plectrum spel bij elektrisch , je hebt ook fingerpicking blues waar je net als bij klassiek tegelijkertijd meerdere vingers gebruikt ,ook de moeite waard denk ik . ( ik had boeken met cd's hiervan gehaald bij de bibliotheek geen les gehad in klassiek en fingerpickingblues ) |
|
quote: Ik heb les gehad op de spaanse en elektrische gitaar, maar op de spaanse gitaar ben ik toch al een stuk verder gevorderd dan op de elektrische gitaar, voor zover ik het nog niet verleerd ben. Ik denk dat ik na een paar weken elke dag spelen wel weer ongeveer op mijn oude niveau terecht zou kunnen komen. |
|
quote: mijn mening over tokkelinstrumenten : voordeel van piano vind ik dat je al je vingers en duimen van je rechter en linkerhand beschikbaar zijn zodat lage en hoge tonen tegelijk volop kan spelen , voordeel van gitaar is dat je directer bij de snaar zit dan bij piano en de snaar kan benden en accenten kan leggen , en meer gevoel kan overbrengen . ik weet niet of de stick al is ontdekt door klassiek tokkelinstrumentalisten , lijkt me ideaal omdat je direct bij de snaar zit en beide handen volledig kan inzetten om te tokkelen ( www.stick.com ) [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 06-03-2004 1:06] |
|
quote: Dat apparaat ziet er best gaaf uit! |
|
ja , ik wilde het uitproberen ,maar het is niet in NL te koop |
|
Ik ben ook wel benieuwd hoe het zou voelen om erop te spelen, die Greg Howard krijgt er in ieder geval een aardig deuntje uit! |
|
ja , ik denk dat een klassiek stuk nog beter zou klinken |
|
Waarschijnlijk wel. Het lijkt me eigenlijk wel erg onnatuurlijk aanvoelen en lastig spelen en er wordt natuurlijk ook geen les op gegeven in Nederland dus ik zou zoiets nooit aanschaffen, maar interessant is het wel. |
|
als je een paar jaar piano speelt en gitaar(tokkelen) en improviseert op beide instrumenten en een beetje creatief te werk gaat zou je er een mooi stuk uit moeten kunnen krijgen zonder les . de prijs vind ik wel een probleem |
|
quote: Daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben. Hoe duur is het apparaat? |
|
ongeveer 2500 euro ,denk ik [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 06-03-2004 3:25] |
|
quote: Dat is een prijs die mij als arme student ook wel tegen staat ja. |
|
[offtopic] [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 09-03-2004 8:49] respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft... |
|
quote: bedoel je moeilijk om te spelen of moeilijk aan de muziek (de klanken enzo) O'er the surging flood of sea my spirit flies... |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |