|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Gisteren nog een deel gezien van een interessante docu rond geld: Op een gegeven moment ging het over sociale inspectie, district Antwerpen stad, héhé ze hebben daar 26 mensen ofzo,...komen die kereltjes op een werf rondneuzen waar er net plakkers (stucadoor) aan het werk waren: "Mag ik uw identiteitskaart eens zien?" Bol het af joeng, gien zoakes meij! "Jamaar..." Loat os vaarder waarkeh ...inspectieteampje droop af... De actie van de werkers was ook terecht, ze waren volledig in orde, die lullen kwamen storen. Even later onderschepten ze een zwartwerker die van een uitkering genoot, duidelijk ieamdn die het niet breed had, ginggen die honden er nog eens voor zorgen dat die man zijn uitkering kwijt geraakte... ----->Kijk jongen, voor een doorsnee Belg is het gewoon een heilige oorlog tegen het systeem. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Nee, ik praat zwartwerk niet goed, maar ze pakken het verkeerd aan: Die man die betrapt werd, drijgt azls bijkomende sanctie zijn uitkering te verliezen. Pak dan ten eerste de werkgever aan, geef de man een realistische boete, maar garandeer hem wel een inkomen of hij gaat meteen weer in het zwart aan de slag. Snappuh? I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
In het België is het er helemaal raar aan toe. Ze hebben daar zelfs een soortement kuuroorden voor geestelijk zieken mensen. Heel luxe ingericht, alles erop en eraan. Het is goed dat ze een goede verzorging krijgen, maar dit is een beetje teveel van het goede. Ook krijgen bedrijven het makkelijk voor mekaar om geen belasting te betalen. Ze zeggen dat ze een non-profit organisatie zijn, terwijl ze klauwen met geld verdienen. Dit is eigenlijk bedoeld voor bijvoorbeeld Culturele verenigingen. F*ck hippies |
|
quote: Soit, de werkgever dient uiteraard beboet te worden. Maar dat die uitkering hem afgenomen wordt vind ik niet meer dan normaal hoor. Hij heeft immers de staat getild voor een bepaald bedrag, eigenlijk zou hij dat nog terug moeten betalen ook. Maar goed, met een dergelijk hard beleid zullen veel huidige zwartwerkers waarschijnlijk aan de bedelstaf geraken omdat ze niet snappen hoe het werkt. |
|
quote: zo gaat het bij ons in de gevangenissen, maar de zorg instellingen zijn weer wat minder, geweldig zo'n verottingsstaat ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Volgensmij is dat in Amerika hetzelfde geval. Maar dat weet ik niet zeker. Maar het gaat hier natuurlijk om de fraude. F*ck hippies |
|
quote: bedenk dat de werkgever meestal niet bewust is van de fraude die zijn werknemer pleegt. er zijn gigantisch veel valse paspoorten (die zelfs experts weleens goedkeuren) en de werkgever kan dan niet zien of het een illegaal is, zeker niet als dit via een uitzendbureau gaat. Maar de werkgever krijgt wel de meeste straf Edit: ik haal altijd weer die werknemer en werkgever door elkaar [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-03-2004 21:59] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nuh, de geschatte achterstallige sociale en fiscale bijdragen plus boete zouden al mooi zijn,...mert dan een tijdelijke vermindering op de uitkering: ga een langdurig wezrkloze van +50j anders maar weer eens aan een inkomen helpen. [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 16-03-2004 21:54] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Stelletje joden. |
|
quote: Wat de hel bedoel je? |
|
quote: quote: ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ja maar, beste ElitE, dat is een heel ander probleem dan zwartwerken. Trouwens, het sofinummer moet altijd ingevuld worden -- stel dat er een illegaal aan het werk is via een uitzendbureau, dan wordt de belasting echt wel afgedragen hoor. Die persoon krijgt niet opeens een bruto salaris betaald of zo. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 16-03-2004 22:12] |
|
quote: Wat een ongelooflijk nuttige reply, getuigend van een zeer hoge intelligentie... Als je niks te melden hebt, hou dan gewoon je *** dicht! Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: met een paspoort krijg je gelijk een sofinummer als je bij de vreemdelingendienst aanklopt, werkvergunning is wat anders, maar als je een vals Eurpees paspoort heb dan krijg je dus een sofinummer. als het paspoort gepikt is krijgt de ander zelfs de belasting aanslag. Maar als baas ben je alsnog schuldig. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ze kunnen beter die dubieuze uitzendbureautjes aan gaan pakken. Keer een reportage over gezien; ze schrijven je zo in zonder moeilijke vragen. Trouwens, dat is natuurlijk niet de echte oplossing... Dat is aan de regering en tot die tijd aan de betrokken burger. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote: quote: Nou ja zeg . |
|
quote: Hij deed het als vriendendienst. Ik moest alleen de materiaalkosten betalen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Misschien ligt het aan mij, maar de persoon in je voorbeeld heeft toch vrij duidelik gemaakt dat hij kan werken en een werkplek kan vinden? Natuurlijk verliest ie dan z'n uitkering. Touché, pussycat! |
|
Ik als aankomend Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar kan natuurlijk fraude niet goed keuren ik moet het opsporen dus kijk uit allemaal im gonna get U.. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |