|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: als je daar heen wilt zul je van te voren echt moeten reserveren, de backstage is erg klein en de meeste concerten die daar gegeven worden zijn binnen no time uitverkocht. |
|
da's wat anders als in Helmond dan toen we er zowat alleen stonden |
|
judas priest is geniaal, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al Leve het Fonz front |
|
quote: Vooral de eerste albums. Nummers als Victim Of Changes en The Ripper zijn geweldig. Maar ook het album Painkiller kan ik zeker waarderen . All hear my warning. Never turn your back on the Ripper [Dit bericht is gewijzigd door venom rules op 04-04-2004 18:27] .. |
|
Hmm beide platen vallen totaal buiten de nwobhm. Alleen begin jaren 80 deed Priest een beetje mee, maar ik zal ze nooit als nwobhm bestempelen. Volgende week toch mooi weer wat nwobhm live; Cloven Hoof, Blitzkrieg Ik, Wil Schuurman |
|
alsof het niks is he zzz |
|
Tering man.....die eindeloze discussies over onvermurwbware genre grenzen hebben inmiddels genoeg stof opgeleverd om een geweldige comedie te schrijven. 'Nee band X is geen NWOBHM want ze hebben hun eerste plaat 3 maanden te laat uigebracht en hun drummer had een vakantiehuisje buiten Engeland' Hokjesgeest in ultima forma. Verder vind ik eigenlijk merendeel van wat doorgaans tot de NWOBHM gerekend wordt niet zo ernstig boeiend. De meeste werk vind ik behoorlijk saai.... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: je komt wel achter het nut van juist klassificeren als ze jou in een hok vol chimpansees duwen. |
|
De meeste NWoBHM is ook heel primitief en ondergeproduceerd en vaak ook nog matige muzikanten. Maar toch heeft het charme, ik zet heel graag een oude NWoBHM plaat op, en er zijn een paar bands die latijd overleefd hebben en onderdehand zeer vette live acts, denk aan SAXON, RAVEN of IRON MAIDEN. Veel an de reunies vielen toch ook heel zwaar tegen, ze zijn vaak jaren uit de muziek geweest zien er niet meer uit en kunnen het helemala niet brengen op het podium, Ik heb de Tygers af zien gana op wacken, zelfde voor Grim Reaper, was ook een aanfluiting, Angel Witch was aardig maar zeker niet meer dan dat vergeleken met veel jongere bands als PRIMAL FEAR. Veel van die bands kunnen beter hun eigen legende niet vernietigen met belachelijke reunies, een enkele uitzondering daargelaten. Maar dat neemt niet weg dat die oude CD's cq.laten altijd hun waarde zullen hebben, ik mag graag "a time of changes" eens opzetten, de eerste plaat van ANGEL WITCH is meesterlijk (duidelijk WEL goede muzikanten). RAVEN is ook een band die zeker live (heb ze drie weken geleden nog gezien!!) altijd overtuigd, heerlijke muziek! |
|
de NWOBM is erg belangrijk geweest. Dat bewijst metallica op hun eerste ep. Als ze dan nummers van "Diamond head" en "Blitzkrieg" coveren en op een iets agressievere manier spelen en vetter opnemen blijken het opeens vette thrashnummers te zijn. |
|
quote: Jeps, vind ik soms wel jammer dat je van mensen dingen hoort als: "Ja, op wacken zag ik een stukje Diamond Head, die speelde een boel Metallica nummers" Krijg je toch een beetje het idee dat er over de NWOBHM-scene helemaal heengekeken wordt. Ik vind het geweldig, zowel de grote als kleine bands (soms inderdada primitief, maar dat vind ik geen punt). Ben enorm benieuwd naar de optredens van Cloven hoof en Satan (op Wacken, met Brian neem ik aan?) dit jaar. Ik, Wil Schuurman |
|
Dat ben ik dus helemaal met je eens! Ik zeg alleen dat die bands zichzelf niet tot een nostalgische kermisattractie moeten verheffen door ineens als een stel bierbuikige oude grijze kale mannen weer eens een paar optredentjes te doen en zeer matige platen uitbrengen. Natuurlijk is dat niet in alle gevallan zo maar vaak wel... Ik bedoel die zanger van SAMSON man dat was echt wanstaltig op wacken, ik heb me doodgeergerd zelfde geldt voor Jesse Cox van de TOPT, die man moet gewoon stoppen! JAGUAR is me daarentegen wel heel goed bevallen die bliezen live nog ordentelijk en kwamen niet over als een stel bejaarde zoutzakken! Iedereen herinnert zich BLITZKRIEG/GRIM REAPER/SAMSON toch liever als een stel jonge honden met een agressieve podium presentatie! Hetzelfde goldt voor NUCLEAR ASSAULT op wacken met hun originele gitarist je kon gewoon zien aan die gozer dat zhij er niet echt met zijn hart bijwas...hij zag eruit als een tourist(belachelijke kleren aan!), had totaal geen podium presentatie, en kon nauwelijks meer zijn oude niveau bereiken op de gitaar. |
|
quote: Ik erger me er soms aan dat de enige reden dat er nog wat aandacht aan de NWoBHM gecshoken wordt schijnt te zijn dat metallica er ooit wel eens wat van gecovered heeft! Dat is toch ziek....er worden hele copilaties van Diamond Head uitgebracht onder de naam "am I evil" alleen om dat Metallica dta nummer gecovered heeft! Triest is het vind ik, inderdaad veel Metallica fans denken nog steeds dat dat eigen composities van Metallica zijn! |
|
Zij er eigelijk nieuwe NWOBHM metal bands of word dat tegenwoordig Power Metal genoemt .. |
|
Nee, de nwobhm is meer een tijdperk van typische Britse metal '80 '84. Maar natuurlijk zijn er bands die nog steeds meedraaien / reunie (Jaguar, Cloven Hoof, Blitzkrieg etc.) En er zijn wel wat bands die nwobhm heavy spelen; Metalucifer bijvoorbeeld. Ik, Wil Schuurman |
|
Toch wordt priest ook vaak in die context genoemd ondanks dat die eigenlijk veel eerder al begonnen zijn! British steel is toch wel een NWoBHM album IMO. Er zijn weinig bands (helaas) vandaag de dag die me echt aan dat rauwe geluid van de NWoBHM doen denken.. Dta komt denk ik omdat vandaag de dag bijna alle producties zo gladgestreken zijn, ik hou wel van dat rauwige....al is he op zommige NWoBHM platen wel heel erg in het minimale getrokken! Denk aan VENOM's welcome to hell, toch is zelfs die plaat geweldig....maar tevens de slechtst geproduceerde metal LP ever, en aan de andere kant ook weer een van de grootste klassieker HAHAH ik kan mezelf nu effe niet meer volgen!! |
|
quote: ik denk dat het ook door de studio's komt (wat jij ook al aangeeft). tegenwoordig is alles veel moderner etc waardoor een band een ander geluid heeft in vergelijking met vroeger. niks aan te doen, die tijden komen nooit meer terug. geldt ook voor thrash bijv. |
|
Nou ja ik hou ook best wel van dat vette moderne geluid in combinatie met old school muziek. Ik bedoel als een band nu een album zou uitbrengen met dezelfde sound als in 1980 zou dta geheel uit de toon vallen, maar bij die oude albums past het gewoon! Tom Angelripper hefet dara een keer en heel interessant interview over gegeven dat hi nog best eens een plaat zou willen opnemen met dezelfde sound als obsessed by cruelty HAHAH, daar werd toen vrij diep op in gegaan was best leuk! Toch zijn er nog bands die behoorlijk authentiek klinken, als je M-16 van SODOM hoort die klinkt verschrikkelijk rauw, de nieuwe DEATH ANGEL klonk ook vreselijk "analoog" vond het erg verfriseend! De nieuwe EXODUS heeft echt een moderne productie toch klinkt dat ook wel heel lekker, maar af en toe werkt het klinisch en TE strak. |
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de productie niet zo belangrijk vind; maar een productie als de laatste Exodus vind ik echt walgelijk. Op de een of andere manier klinkt het vreselijk steriel en geforceerd. Maar het is niet zo dat ik per definitie een hekel heb aan platen met een hedendaagse productie (de nieuwe Rival bijvoorbeeld is geweldig). Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Ik ook hoor. maar wel voor nieuwe nummers. als ik de slaggitaar hoor in de eerste riff van iron maiden's "prowler,"dan vind ik dat echt NOWBM en die sound komt nooit meer terug. ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nummer ook niet modern zou willen horen. prowler: |
|
de meer obscure plaatjes zijn vaak het tofst! speed dawnwatcher turbo crucifixion axis golgotha lord ryur dragonslayer behemoth wolf le griffe hell dat soort spul. maar ja die lui hadden allemaal geen geld/label.. helaas. nu betaal je klauwen met geld voor alleen maar een 7" of 12". een van de gaafste full length platen vind ik the nightcomers van holocaust, echt een te gekke plaat! een geweldig genre en een valhalla voor verzamelaars.. a.s. zaterdag in duitsland idd wat grootheden van vroeger, prachtig dat nog kan na +/- 25 jaar http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
quote: Ik vind die productie echt megavet blaast veel andere platen weg, zekere dara ze echt geen ongelimiteerd budget haden voor die plaat! maar goed kan me voorstellen dat je hem een beetje steriel vind af en toe ik ook wel...maar walgelijk nee in de verste verte niet alle instrumenten staan opperbest in de mix alles is supergoed te horen etc. Maar het klinkt af en toe te perfect maar da's een kwestie van smaak het is de stijl van producer Andy Sneap. Kijk ik ben al lang een grote metalfan en hou erg van die oude platen luister vaak naar VENOM enzo, maar je kan je toch wel voorstellen dat voor een "normale" metal fan dat totaal ondergeproduceerd en superslecht klinkt...... Even alle kult en metalhistorie ter zijde en gewoon objectief kijken.... Ik kan me dat iig best indenken. |
|
quote: Nee natuurlijk ben ik dat helemaal met je een "prowler" is overigens ook een van mijn favo Maiden nummer ever! Ik zou Welcome to heel ook nooit in een flauwe goedklinkende heropgenomen versie willen horen (toch is me dat gebeurd HAHHAHA bonus CD van Cast In Stone). Ik zeg al het hoort gewoon bij die platen....er is trouwens geen elkele maiden CD die echt slecht klinkt dat komt omdat ze gelijk door de major EMI zijn opgepakt! Maaral die oude NEAT records releases klinken bout, maar ze hebben wel een herkenbare typische NWoBHM sound HAHHA hoe hette die roemrruchte studio van NEAT ook alweer dat was gewoon een garage met een 4 sporen recorder daar zijn wel heel veel klassiekers opgenomen! |
|
Ik wil nog altijd een keer een Niewe Golf Van Nederlands Zwaar Metaal bandje beginnen beginnen. .. |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |