|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik denk dat da voor iedereen wel anders gaat zijn, maar ik word veel eerder depressief van vrolijke popmuziek. And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
|
quote: Mja, ik heb een beetje het idee dat als je je kut voelt (nou weet ik natuurlijk niet precies hoe het is om echt depressief te zijn, maar laat ik zeggen dat ik me ook wel eens niet zo goed heb gevoeld), dat als makkelijk kan worden ervaren. Zo'n beetje als "ik zie wel weer". Het is makkelijker om je kut te voelen dan gelukkig te blijven omdat dat laatste nou eenmaal meer moeite kost (dit is natuurlijk wel generalisatie, uitzonderingen daargelaten). Maar om nou zeggen dat het genot is vind ik een stomme uitspraak. Volgens mij kun je niet zeggen "goh, ik ga me even lekker depressief voelen, heerlijk!". Dan heb je het volgens mij gewoon over melancholie, of gewoon zwart kijken/cynisch zijn, wat iets heel anders is.. nogmaals.. bovenstaande is naar mijn idee, geen absolute waarheid ofzo, maar dit denk ik. 11.45: restate my assumptions |
|
Nou van sommige metal kan ik behoorlijk vrolijk worden (bv. Finntroll) |
|
ik word depresief van gebeurenisen in mijn leven niet omdat ik naar metal zou luisteren. ok het zou mischien het gevoel kunne versterken maar er naar eliden denk het niet echt. als je je ok voelt ga je je echt niet depri voelen als je "depresieve" metal teksten ofzo luisterd. wat denk ik wel waar is als je wat lekkere agressieve metal opzet dat je dan mischien zelf wat agresief word. THRASH TILL DEATH!! Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
Ik word eerder depressief als ik NIET naar metal luister |
|
quote: Ja hier heb ik denk ik wel een uitgesproken mening over, heb mezelf dit namelijk ook vaak afgevraagd. Ik heb zelf ervaren dat het luisteren naar depressieve metal muziek in een periode waarin ik zelf depressief was, niet zo'n beste invloed had. Wel kan ik zeggen dat ik me hier op een bepaald moment van bewust werd, toen heb ik het een tijdje rustiger aangedaan om er geestelijk weer een beetje boven op te komen. Toen dat allemaal weer een beetje beter ging heb ik me weer rustig in de muziek verdiept en begon mijn interesse te groeien. Eerst met name in de gothic-stroming, later het hardere dead-werk van Morbid Angel,Nile en Vader. Ik voelde me er erg prettig bij en nog steeds. Nu luister ik op het moment het meeste Black Metal en groeit de verzameling Black Metal albums erg hard. Wat veel mensen vergeten is denk ik het feit dat wanneer men geestelijk niet in orde is, de muziek je nog een extra zetje kan geven (enige gevoeligheid hiervoor is natuurlijk ook nodig). Ik realiseer me terdege dat de muziek die ik luister, nou niet de meest alledaagse muziek is en dat het elementen van droefenis/agressie en donkerheid bevat. Maar melachonie vind ik gewoon een van de mooiste emoties die er bestaan, met een stevige pot agressie erbij natuurlijk. Hopelijk hebben mensen wat aan dit verhaal. you say you're men, we know you're cowards |
|
quote: Komt me bekend voor, niet bij alle, maar bij veel wel! leuke naam hè?! |
|
Hmm, de stelling van dit topic vind ik een beetje quasi vooroordeelbevestigend. Alsof Metal, omdat het op 'leken' afkomt als grafherrie ed. en dat het slechts een afspiegeling is van 'triest zijn'. Metal is voor mij juist een bron van kracht. |
|
quote: "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
hmm, die zin loopt niet helemaal lekker |
|
Er moet toch eerst een aanleiding zijn waarmee je je kan vereenzelvigen vooraleer je tot zo'n conclusie komt. Dus ja metal (zoals vele andere dingen) zou kunnen tot een depressie lijden. After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
Kan het praten over depressies leiden tot een depressie |
|
Teksten hebben nooit invloed op welke manier dan ook op mij |
|
Als je naar metal gaat luisteren en alleen van de muziek word je depressief. Hmm dan ben je zo'n zwak zieltje .. -->> OVENS |
|
Van muziek depressief worden? Dan moet het wel heel raar lopen. |
|
Een stevige portie abyssic hate. Suicidal emotions. |
|
quote: wordt je daar depressief van? ik denk het niet 11.45: restate my assumptions |
|
quote: muziek is emotie ... emotie kan tot depressie leiden... niet heel gek hoor. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote:Hmm, vind ik wel. Je moet toch al erg gestoord zijn wil je alleen en puur door de muziek je zelf af willen knallen. Muziek kan wel de al aanwezige depressieve gevoelens versterken, maar dat is heel wat anders. |
|
Toen ik op m'n werk de muziek liet horen waar ik zoal naar luister, liet ik ze Show No Mercy van Slayer horen. Hadden ze zoiets van "Als ik ooit op het randje stond, zou dit me er over heen duwen" |
|
quote: 11.45: restate my assumptions |
|
Metal overheerst en versterkt mijn emoties, òf ik nou vrolijk òf depressief ben. Dus neen, je wordt niet depressief van metal. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
depressief, juist niet! Meer een uitlaatklep voor agressie en irritatie "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Naturens Galleri, ken je Vintersorg.. erg goeie band... maar inderdaad.. voor mij is het ook emotie versterkend... nou moet ik wel zeggen dat ik van doom sneller depri wordt dan van Thrash Metal The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |