IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : kan het luisteren naar metal leiden tot een depressie Vorige pagina | Volgende pagina
Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 11-02-2003 12:50 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

[quote]Op 11 februari 2003 12:11 schreef Meulen35 het volgende:
Naturens Galleri, ken je Vintersorg.. erg goeie band...

inderdaad

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 11-02-2003 12:54 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Hmm...sommige bands zijn zo slecht dat ik er wel depressief van wordt. Of telt dat niet

Don't blush when I rip you open

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 11-02-2003 12:56 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

lol!!!!

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-09-2005 14:23 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Metal is een medicijn voor me. En dan bedoel ik nog niet eens depressive texten. Maar de energie en agressie helpt me, mijn gedachten te sturen.

Als ik depressief ben, gaat mijn zelfbewustzijn zichzelf kastijden.

Het enige wat mij helpt is METAL.

Als ik geen metal luisterde, was ik er nu niet meer geweest. Alleen al om die reden, betekend metal meer dan alleen muziek.

Kan het leiden tot een depressie?

NEEN, het helpt me het te weren. IMHO

EDIT; godverdomme wat maakte Gorguts toch ontzettend gave muziek.....

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 27-09-2005 14:27]

Suck my piss

Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 27-09-2005 15:27 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Ik luister graag naar melancholische shit.. bijvoorbeeld Drudkh ofzo, of Shining en Forgotten Tomb. Ambient werkt soms zelfs bezwerend.
Muziek is idd een uitlaatklep. Soms draai ik Absu ofzo, en dan weer wat Coldplay..ligt er maar net aan in welke stemming ik zit.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 27-09-2005 15:59 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Wat fullskuck zegt ja (maar bij mij zal er niet snel sprake van depressie zijn dan)

Ik word altijd vrolijk van snoeiharde metal.. handig als je pissed of down bent ofzo.

Tenzij ik bepaalde cd's met bepaalde gebeurtenissen/een bepaald gevoel associeer (onbewust). Bv. in een kutbui kutmuziek geluisterd (heb ik nu bv met Evergay) en nu kan ik dat al helemaal niet meer aanhoren

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-09-2005 17:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wat skull zegt.
en shining, helpt relativeren

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 27-09-2005 17:21]

signature

arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 29-09-2005 10:01 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat wanneer ik naar freedom call regelmatig neigingen heb om mezelf te vermoorden en mensen te vermoorden met lepels.

Metal kan bij mij echt niet leiden tot depressie. Ik snap ook niet hoe het kan. Want wanneer ik naar doom luister word ik slechts rustig en daar blijft het bij. Verder kan metal wel leiden tot wat agressie. Als je een vette thrash solo hoort live dan kan je niet stil blijven

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-09-2005 10:06 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Nou, ik heb ooit in een periode dat ik me echt tergend kut voelde Hate Forest - TMAO en Godless North - STAOS gekocht. Allebei erg gave schijven. Echter, wat heb ik tegenwoordig als ik die CD's luister? Mijn gevoelens die ik had toen ik de schijf voor het eerst luisterde komen dan automatisch weer boven. Dus van die 2 platen wordt ik wel depressief. Maar nee, het ligt idd niet echt aan de muziek zelf.

Op zich jammer maar eigen schuld. Koop nu vaak alleen neue CD's als ik me goed voel.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2005 10:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 10:06 schreef Slechtheid het volgende:
Nou, ik heb ooit in een periode dat ik me echt tergend kut voelde Hate Forest - TMAO en Godless North - STAOS gekocht. Allebei erg gave schijven. Echter, wat heb ik tegenwoordig als ik die CD's luister? Mijn gevoelens die ik had toen ik de schijf voor het eerst luisterde komen dan automatisch weer boven. Dus van die 2 platen wordt ik wel depressief. Maar nee, het ligt idd niet echt aan de muziek zelf.

Op zich jammer maar eigen schuld. Koop nu vaak alleen neue CD's als ik me goed voel.

Mag ik ze niet overnemen?

BTW, Turn loose the swans van MDB, word ik wel depressed van. Death come near me van Draconian ook. Ook "one last wish" van anathema en de alternative 4 cd.
Maar dat is omdat ik de triestheid tegenhoud. Meestal zo img met down voelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 29-09-2005 10:35]

signature

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-09-2005 10:27 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 10:24 schreef Hypnos het volgende:
Mag ik ze niet overnemen?

BTW, Turn loose the swans van MDB, word ik wel depressed van. Death come closer van Draconian ook. Maar dat is omdat ik de triestheid tegenhoud. Meestal zo img met down voelen.
Hehehe, ik gebruik ze om mezelf in een hypomanie af te remmen.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2005 10:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 10:27 schreef Slechtheid het volgende:
Hehehe, ik gebruik ze om mezelf in een hypomanie af te remmen.

ik euforie... als voorzorg tegen nog ergere downfalls.

signature

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-09-2005 10:39 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 10:37 schreef Hypnos het volgende:
ik euforie... als voorzorg tegen nog ergere downfalls.
Zelfinzicht. Extreem veel waard.

AndreV
pffffffffff
Usericon van AndreV
Posted 29-09-2005 10:41 by AndreV Wijzig reactieProfiel van AndreVQuote dit bericht

Krijg altijd energie als ik naar hardrock/metal luister.
Voor het stappen lekker hard Maiden, Priest bier d'r bij.
Klote weer, klote dag, klote alles. Goeie plaat op zo weer vrolijk.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2005 10:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 10:39 schreef Slechtheid het volgende:
Zelfinzicht. Extreem veel waard.

Soms ook wel jammer in momenten waar naïviteit en zorgeloosheid een gevoel van kinderlijke vrijheid of onschuld zouden kunnen geven, of een moment van totaal gevoel van verbondenheid of meedeleven... a sweet illusion, thou art the opium for the mind.

Iedere emo zit in een doosje, en als je wat bewust bent van hoe je emotioneel beweegt kun je het wel een beetje dirigeren. Soms gewoon enorm klote dat je dat überhaupt moet doen. maja, met selfpity kom je alleen in de zakdoekenwinkel.

signature

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-09-2005 10:45 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 10:43 schreef Hypnos het volgende:
Soms ook wel jammer in momenten waar naïviteit en zorgeloosheid een gevoel van kinderlijke vrijheid of onschuld zouden kunnen geven, of een moment van totaal gevoel van verbondenheid of meedeleven... a sweet illusion, thou art the opium for the mind.

Dit denk ik zo vaak he! Ignorance is weldegelijk bliss af en toe.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2005 10:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ignorance is voor mensen die een stabiele achtergrond meegekregen hebben en nooit in emotioneel moeilijke momenten gestaan hebben. luisteren meestal ook geen metal hé

het is een luxe...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 29-09-2005 10:56]

signature

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-09-2005 16:05 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

metal leert me m'n problemen te vergeten

Faustian Spirit of the Earth

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-09-2005 17:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 10:56 schreef Hypnos het volgende:
ignorance is voor mensen die een stabiele achtergrond meegekregen hebben en nooit in emotioneel moeilijke momenten gestaan hebben. luisteren meestal ook geen metal hé

het is een luxe...
Jawel hoor ... depressie krijgen door muziek is voor mietjes die de door de wetten der natuur al weg zouden moeten vallen

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-09-2005 18:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 16:05 schreef cataclysm child het volgende:
metal leert me m'n problemen te vergeten

Alcohol is beter...

spelfout weggehaald...

Stefan
Usericon van Stefan
Posted 29-09-2005 19:34 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 18:31 schreef varanus het volgende:
Alcohol is beter...

...en sneller!

Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-09-2005 19:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dementie werkt ook wel goed

Stefan
Usericon van Stefan
Posted 29-09-2005 19:55 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 19:52 schreef Jenje het volgende:
Dementie werkt ook wel goed

Krijg je daar nu al last van dan?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-09-2005 20:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarvan?

Stefan
Usericon van Stefan
Posted 29-09-2005 20:02 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2005 20:00 schreef Jenje het volgende:
Waarvan?

Weet je waar ik pas depressief van zou worden? Als ik zo dement zou zijn dat ik vergeet naar metal te luisteren...

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com