IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Boris (JAP) Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-04-2004 15:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Boris is een cult sludge/doom act uit Japan. Zoals bekend zijn de Japanners een raar volk....de muziek van Boris is geen uitzondering. Zware sludge/drone met veel feedback dat geïnspireerd is door bands als Earth of Sleep met een vleugje Khanate. Soms zijn de heren nog experimenteler bezig dan Khanate...en dat is positief.

Hun release 'Absolutego' krijgt normaliter de status van magnum opus en werd omschreven als: "Absolutego is the soundtrack to two Slugs fucking." Zelf ben ik helaas niet in het bezit van dit werkje maar ik kan me alvast verheugen op de nakende re-release op Southern Lord. Ik ben wel in bezit van 'Amplifier Worship' en moet zeggen dat dit idd een indrukewekkend, slepende en zieke plaat is. Ik wil dus zeker de rest van hun releases eens een keer mogen horen.

De mix van experimentele geluiden (collaboraties met Merzbow en Keiji Heino), punk attitude, nois en depressieve minimalisme maken dit een must voor elke sludge/drone liefhebber. Helaas zijn hun platen moeilijk aan te komen zoals ik eerder zei....


Nog meer liefhebbers?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-04-2004 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Boris (IDOLS) ?


Klinkt goed iig ...


zombie
Usericon van zombie
Posted 27-04-2004 16:28 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Leuk bandje met een bevallige bassiste, inderdaad. Samen met Corrupted toch wel mijn favorite sludge / doom band uit Japan.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-04-2004 16:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Websites?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-04-2004 16:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2004 16:29 schreef Jenje het volgende:
Websites?


over boris kan je het e.e.a. op Soouthern Lord lezen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 29-04-2004 9:51 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2004 16:29 schreef Jenje het volgende:
Websites?


www.inoxia-rec.co/boris/

toevallig net amplifier worship gekocht: truly amazing.


o dark grace of the death of god


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 29-04-2004 9:53 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2004 9:51 schreef jimmyk het volgende:
www.inoxia-rec.com/boris/

toevallig net amplifier worship gekocht: truly amazing.


moet natuurlijk zijn .com


o dark grace of the death of god


skyvalley
Usericon van skyvalley
Posted 01-05-2004 17:13 by skyvalley Wijzig reactieProfiel van skyvalleyQuote dit bericht

absolutego feedback en dreunende riffs.
deze plaat moet je ondergaan!waanzinnig.
zie ook sunn o.

[Dit bericht is gewijzigd door skyvalley op 01-05-2004 17:14]


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-05-2004 12:27 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

ja hij heeft gisteren gewonnen he! maar hij komt toch gewoon uit nederland dacht ik?



Suppository
Usericon van Suppository
Posted 02-05-2004 13:31 by Suppository Wijzig reactieProfiel van SuppositoryQuote dit berichthttp://www.suppository.nl

Met zo'n naam kan het niet slecht zijn!


Suppository: www.suppository.nl Leng Tch'e: www.razorgrind.com


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 02-05-2004 13:34 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

net zoals de winnaar van idols



Bolverhker
Usericon van Bolverhker
Posted 03-05-2004 10:00 by Bolverhker Wijzig reactieProfiel van BolverhkerQuote dit bericht



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-08-2004 21:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Zo....net Bullhead binnengekregen van Melvins. Daarop staat natuurlijk Boris; de nummer die de inspiratie voor de naam van deze heerschende Japanners vormde.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-08-2004 21:14 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Vette band!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Doomhead
Usericon van Doomhead
Posted 17-08-2004 22:59 by Doomhead Wijzig reactieProfiel van DoomheadQuote dit bericht

geniaale band!


Dopethrone
Usericon van Dopethrone
Posted 19-08-2004 0:15 by Dopethrone Wijzig reactieProfiel van DopethroneQuote dit bericht

check out: CORRUPTED

se hace por los suenos asesinos° <-- nieuwe van ze


zombie
Usericon van zombie
Posted 19-08-2004 23:27 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2004 0:15 schreef Dopethrone het volgende:
check out: CORRUPTED

se hace por los suenos asesinos° <-- nieuwe van ze


Yes! Moeilijk te krijgen, maar Corrupted is dan wel doom op een ander niveau.


Vow
Usericon van Vow
Posted 23-08-2004 18:59 by Vow Wijzig reactieProfiel van VowQuote dit bericht

Fantastische band die zich blijft ontwikkelen. Weten met elke nieuwe plaat weer te verassen. Zeker aan te raden is ook Flood.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-12-2004 2:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Lekkere zware smeuiige sound zeg...en zwaar doomy...idd als 2 neukende slakken


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sater
Usericon van Sater
Posted 14-03-2005 19:18 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-03-2005 20:27 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht



LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 17:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wahahaha. Ik lees het nu ook pas.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 23-06-2005 17:33 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Samenwerking met Merzbow is zeer gaaf!

Boris heerscht !!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 19:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb sinds kort Absolutego. WOW wat een enorme heerschplaat!

NP: Boris


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-06-2005 20:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik ben niet zo thuis in dit genre dus een vraagje.. moet je bij deze band meer denken aan een crowbar of my dying bride of bijv. acid bath?


zombie
Usericon van zombie
Posted 23-06-2005 21:09 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 20:07 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ben niet zo thuis in dit genre dus een vraagje.. moet je bij deze band meer denken aan een crowbar of my dying bride of bijv. acid bath?


Geen van deze, dan eerder aan zoiets als SUNNO))), Floor of (al eerder genoemd) Corrupted.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen