IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : De fascinatie om echte gore, snuff, e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-05-2004 11:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 5 mei 2004 1:46 schreef Snaack het volgende:
Blijkbaar ja, maar dat is niet waar ik het over wil hebben... Ik ben geïnteresseerd in de redenen waarom mensen naar dit soort dingen kijken, er naar op zoek gaan e.d.


Moeilijke vraag, ik kan alleen gissen naar het antwoord. Wellicht kan je het antwoord vinden in het menselijk onbewustheid. In de geschiedenis lijn van de mensheid is het pas sinds kort dat men beschermt/afgeschermd wordt van dit soort gruwelijkheden. Misschien heeft de menselijke psyche hiervoor een beschermingsmechanisme voor ontwikkelt die in onze huidige maatschappij overbodig is. Misschien dat deze mechanisme toch op de een of andere manier "vraagt" om voeldoening.

Een andere theorie kan zijn dat de maatschappelijke bescherming van de gruwelijkheden het onbewustheid (of de hierboven genoemde beschermingsmechanisme) triggered en aangeeft dat de werkelijkheid anders is dan het beschermde wereld waarin wij leven. Een toename in downloads van dit soort filmpjes in een tijd waarin een oorlog actueel is zou hierop kunnen wijzen. In tijd van oorlog, of waarin een oorlog actueel staat, zou theoretisch de onbewustheid extra stimulans geven.

Dit zijn slechts theorieën, mocht ik erg graag een antwoord willen hebben zou ik hier beginnen met zoeken.


[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 05-05-2004 11:30]



SQT
Usericon van SQT
Posted 05-05-2004 11:55 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 5 mei 2004 11:29 schreef Azagthoth het volgende:
Moeilijke vraag, ik kan alleen gissen naar het antwoord.

Het klikt mij eerlijk gezegd allebei niet logisch in de oren.
quote:
Wellicht kan je het antwoord vinden in het menselijk onbewustheid. In de geschiedenis lijn van de mensheid is het pas sinds kort dat men beschermt/afgeschermd wordt van dit soort gruwelijkheden. Misschien heeft de menselijke psyche hiervoor een beschermingsmechanisme voor ontwikkelt die in onze huidige maatschappij overbodig is. Misschien dat deze mechanisme toch op de een of andere manier "vraagt" om voeldoening.

Het lijkt me zeer onlogisch dat wij door ons bestempelde 'gruwelijkheden' (niet door de maatschappij he, door ons zelf, want daar gaat het dus om) nodig hebben. Ik begrijp je punt dat onze afscherming ons verzwakt heeft voor het verdragen van beelden van doden, maar dat maakt het nog niet natuurlijk om naar (ernstig) verminkte soortgenoten te gaan zitten kijken.
quote:
Een andere theorie kan zijn dat de maatschappelijke bescherming van de gruwelijkheden het onbewustheid (of de hierboven genoemde beschermingsmechanisme) triggered en aangeeft dat de werkelijkheid anders is dan het beschermde wereld waarin wij leven. Een toename in downloads van dit soort filmpjes in een tijd waarin een oorlog actueel is zou hierop kunnen wijzen. In tijd van oorlog, of waarin een oorlog actueel staat, zou theoretisch de onbewustheid extra stimulans geven.

Hiermee wil je dus zeggen dat we op zoek gaan naar 'de werkelijkheid'? Het lijkt mij dan weer logischer dat we een ideaalbeeld hebben en daar naar leven ipv de echte, treurige, werkelijkheid onder ogen te zien. Daarbij zijn deze filmpjes natuurlijk helemaal niet de werkelijkheid, aangezien het om extreme verminkingen/moorden/whatever gaat, wat voor nog geen 0,01% de werkelijkheid weerspiegeld. Zo kom ik weer terug op mijn theorie over het steeds extremer worden van de (vooral) jongere generatie, om maar origineel te blijven. Correct me if I'm wrong.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-05-2004 12:08 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 5 mei 2004 11:55 schreef SQT het volgende:
Zo kom ik weer terug op mijn theorie over het steeds extremer worden van de (vooral) jongere generatie, om maar origineel te blijven. Correct me if I'm wrong.

Bij dit soort theorieen moet ik altijd weer denken aan de romeinen die van die leuke arena's hadden waar ze een hoop christenen en leeuwen etc bij elkaar zetten. Als het vermoorden van mensen en dieren een normale vorm van volksvermaak is geweest dan vind ik het nogal overdreven om te zeggen dat 'het allemaal steeds extremer wordt'


Zenial


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-05-2004 12:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Extreme beelden zijn een middel om creatief te blijven/ je geest vrij te maken ipv te vervallen in de middelmatige gezapigheid van everyday life; verder is het voor mij een dankbaar onderwerp tijdens het avondeten.

"Blessed are the sick"

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-05-2004 12:15]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


SQT
Usericon van SQT
Posted 05-05-2004 12:29 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 5 mei 2004 12:08 schreef Zenial het volgende:
Bij dit soort theorieen moet ik altijd weer denken aan de romeinen die van die leuke arena's hadden waar ze een hoop christenen en leeuwen etc bij elkaar zetten. Als het vermoorden van mensen en dieren een normale vorm van volksvermaak is geweest dan vind ik het nogal overdreven om te zeggen dat 'het allemaal steeds extremer wordt'

Goed punt. Daarentegen, als je dat nu zou flikken heb je een grote kans de rest van je levensdagen in de gevangenis te slijten. Het extreme is dus zeer afhankelijk van de huidige (o crap ik voel me net Balkenende) normen en waarden.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-05-2004 12:48 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 5 mei 2004 11:55 schreef SQT het volgende:
Het klikt mij eerlijk gezegd allebei niet logisch in de oren.

Ik denk dat het menselijke psyche te complex is om naar een simpel logisch antwoord te zoeken. Als je diep genoeg naar dit antwoord gaat zoeken kom je op een gegeven moment aan waar de algemeenheid niet meer geldt, op dat moment verschuift het naar een individualistisch antwoord. Ik zoek het antwoord iig in een algemeen, fundamentalistische oorzaak.

quote:
Het lijkt me zeer onlogisch dat wij door ons bestempelde 'gruwelijkheden' (niet door de maatschappij he, door ons zelf, want daar gaat het dus om) nodig hebben. Ik begrijp je punt dat onze afscherming ons verzwakt heeft voor het verdragen van beelden van doden, maar dat maakt het nog niet natuurlijk om naar (ernstig)verminkte soortgenoten te gaan zitten kijken.

Het is in mijn theorie dan inderdaad niet natuurlijk om naar de verminkte soortgenoten te kijken, dat was juist mijn punt. Wat in de grootste gedeelte van de menselijke geschiedenis wel natuurlijk was, was om dit soort dingen met een veel hogere frequentie tegen te komen dan dat wij nu doen. Zonder psychische afscherm middel zou de mens hoogst waarschijnlijk op een cumulatieve wijze steeds "gekker" worden in de loop van zijn leven. Misschien dat dit afscherm middel toch een "behoefte" heeft om "gevoed" te worden.


quote:
Hiermee wil je dus zeggen dat we op zoek gaan naar 'de werkelijkheid'? Het lijkt mij dan weer logischer dat we een ideaalbeeld hebben en daar naar leven ipv de echte, treurige, werkelijkheid onder ogen te zien.

Ik wil met het een het ander niet uitsluiten, zoals ik al eerder zij is het menselijke psyche zeer complex, geen zwart/wit, ja/nee, goed/fout onderwerp.

quote:
Daarbij zijn deze filmpjes natuurlijk helemaal niet de werkelijkheid, aangezien het om extreme verminkingen/moorden/whatever gaat, wat voor nog geen 0,01% de werkelijkheid weerspiegeld.

Deze statement is te simpel. Over welke tijdspan heb je het? Hoeveel mensen worden er bij 1 afslachting geconfronteerd? Weet jij zeker dat jij een juist beeld hebt van de werkelijkheid? Als voorbeeld; ik woon in een behoorlijk grote stad, er gaan per dag meerdere mensen dood (natuurlijk), per jaar waarschijnlijk duizenden. Ik zie hier nooit wat van aangezien er erg discreet wordt gehandeld. Heb ik nu een juist beeld van de "werkelijkheid"? Maar ik zie dit al weer op een filosofische discussie uitlopen...

quote:
Zo kom ik weer terug op mijn theorie over het steeds extremer worden van de (vooral) jongere generatie, om maar origineel te blijven. Correct me if I'm wrong.

Dit klinkt mij niet echt plausibel in de oren, uiteraard zal er soort van fluctuatie bestaan, maar het fenomeen is niet iets van de laatste tijd. De geschiedenisboeken staan vol van voorbeelden. Het extremer worden van de huidige jeugd zal je kunnen verklaren door het steeds makkelijker verkrijgbare materiaal (internet). Dat zou dan passen in mijn theorie, waarbij jouw statement hier geen theorie is maar een waarneming.


[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 05-05-2004 12:49]



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-05-2004 12:59 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 5 mei 2004 12:13 schreef Mutilator het volgende:
...; verder is het voor mij een dankbaar onderwerp tijdens het avondeten.

"Blessed are the sick"





Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-05-2004 13:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Waarom mensen dit echt gaaf vinden heb ik geen idee. Ik heb uiteraard zelf ook wel dergelijk materiaal meer dan eens onder ogen gehad. Echt wild werd ik er niet van.

Wel weet ik dat mensen die stellen dat dit voor hun de enige manier is, om creativiteit op te wekken of aan de monotonie van het dageljiks leven te ontsnappen, echt zielige en lege levens leiden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SQT
Usericon van SQT
Posted 05-05-2004 13:14 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 5 mei 2004 12:48 schreef Azagthoth het volgende:
Ik denk dat het menselijke psyche te complex is om naar een simpel logisch antwoord te zoeken. Als je diep genoeg naar dit antwoord gaat zoeken kom je op een gegeven moment aan waar de algemeenheid niet meer geldt, op dat moment verschuift het naar een individualistisch antwoord. Ik zoek het antwoord iig in een algemeen, fundamentalistische oorzaak.

Ik ben inderdaad ook meer geinteresseerd in de fundamentele oorzaak, al denk ik dat de echt zieke individuen (laten we zeggen Jeffrey Dahmer) ook met een bepaalde regelmaat voorkomen. Dit zullen echter waarschijnlijk 'afvalligen' zijn en horen dus in dit geval niet mee te worden genomen.
quote:
in mijn theorie dan inderdaad niet natuurlijk om naar de verminkte soortgenoten te kijken, dat was juist mijn punt. Wat in de grootste gedeelte van de menselijke geschiedenis wel natuurlijk was, was om dit soort dingen met een veel hogere frequentie tegen te komen dan dat wij nu doen. Zonder psychische afscherm middel zou de mens hoogst waarschijnlijk op een cumulatieve wijze steeds "gekker" worden in de loop van zijn leven. Misschien dat dit afscherm middel toch een "behoefte" heeft om "gevoed" te worden.

Hier heb inderdaad niet aan gedacht, zoals Zenial hierboven al aangaf. Ik ben het met je eens wat betreft de afgenomen confrontaties, maar het lijkt me nog steeds niet waarschijnlijk dat we dit soort beelden 'nodig' hebben. Een zekere aantrekkingskracht is er daarentegen wel, maar ik denk dat deze voortkomt uit nieuwsgierigheid en niet uit behoefte (ik heb het hier over mensen die deze filmpjes niet met regelmaat bekijken.)
quote:
Ik wil met het een het ander niet uitsluiten, zoals ik al eerder zij is het menselijke psyche zeer complex, geen zwart/wit, ja/nee, goed/fout onderwerp.

Absoluut
quote:
Deze statement is te simpel. Over welke tijdspan heb je het? Hoeveel mensen worden er bij 1 afslachting geconfronteerd? Weet jij zeker dat jij een juist beeld hebt van de werkelijkheid? Als voorbeeld; ik woon in een behoorlijk grote stad, er gaan per dag meerdere mensen dood (natuurlijk), per jaar waarschijnlijk duizenden. Ik zie hier nooit wat van aangezien er erg discreet wordt gehandeld. Heb ik nu een juist beeld van de "werkelijkheid"? Maar ik zie dit al weer op een filosofische discussie uitlopen...

Het gaat hier om SNUFF etc, filmpjes die door een groep Westerse mensen bekeken wordt. Ik heb het dus ook over de werkelijkheid van de zogenaamde Westerse wereld. Natuurlijk heeft iedereen een andere werkelijkheid, maar dat is inderdaad te filosofisch en naar mijns inzien niet meer van toepassing op deze discussie.
quote:
Dit klinkt mij niet echt plausibel in de oren, uiteraard zal er soort van fluctuatie bestaan, maar het fenomeen is niet iets van de laatste tijd. De geschiedenisboeken staan vol van voorbeelden. Het extremer worden van de huidige jeugd zal je kunnen verklaren door het steeds makkelijker verkrijgbare materiaal (internet). Dat zou dan passen in mijn theorie, waarbij jouw statement hier geen theorie is maar een waarneming.


Check, maar het extremer worden is niet alleen de gemakkelijkere bereikbaarheid. Ook de afzetting tegen de heersende ideeen. Dit is geheel natuurlijk, het gebeurt nu alleen op extreme manieren (zie ook de extremere Jackass-klonen (Dirty Sanchez ofzo?), die mensen vinden het commentaar wat ze krijgen alleen maar leuk.)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-05-2004 13:36 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik kijk er eigenlijk alleen maar naar zodat ik de ideeen/fantasieen in m'n hoofd wat beter kan visualiseren.


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 05-05-2004 14:30 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

ik kijk er wel naar, maar ik kick of geil er niet op, ik kijk er naar om te wete hoe het er dan uitziet
maar ik ben wel grote fan van gore movies als braindead, zombie 2, dawn of the dead,.. en van zo'n soort films kan ik eerlijk gezegd geen genoeg krijge, maar wil dit nu zegge dat ik ziek ben ??.... volgens mij niet, maar enkele mensen in onze samenleving denken blijkbaar van wel (enkele familieleden bevoorbeeld), maar er zulle best wel psycho's zijn die er wel op kicke en geile en toestande, zoals die vent in duitsland die een kerel heeft opgegeten en dit gefilmd met alle trots, of zo ook ed gein e.d


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-05-2004 14:39 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 5 mei 2004 14:30 schreef demonslaughter het volgende:
maar ik ben wel grote fan van gore movies als braindead, zombie 2, dawn of the dead,.. en van zo'n soort films kan ik eerlijk gezegd geen genoeg krijge, maar wil dit nu zegge dat ik ziek ben ??....

Maar dit is echt totaal iets anders. Ik vind horrorfilms ook prachtig en kan er echt van genieten om liters bloed en ledematen op het scherm rond te zien vliegen. Maar dit is ook omdat ik weet dat het nep is. Daar is het zelfs leuk als de filmmakers niet eens hun best hebben gedaan om het realistisch eruit te laten zien (bijv. al die geniale jaren '80 horrorfilms )


Zenial


telluriet
Usericon van telluriet
Posted 05-05-2004 15:18 by telluriet Wijzig reactieProfiel van tellurietQuote dit bericht

Godverdomme, wat heb ik nou weer in gang gezet?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-05-2004 15:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 mei 2004 13:09 schreef Chelman het volgende:
...Wel weet ik dat mensen die stellen dat dit voor hun de enige manier is, om creativiteit op te wekken of aan de monotonie van het dageljiks leven te ontsnappen, echt zielige en lege levens leiden.


Ik ben wel benieuwd waar je dit op baseert; wat zijn je bronnen en argumenten hiervoor?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-05-2004 15:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 12:29 schreef SQT het volgende:
Goed punt. Daarentegen, als je dat nu zou flikken heb je een grote kans de rest van je levensdagen in de gevangenis te slijten. Het extreme is dus zeer afhankelijk van de huidige (o crap ik voel me net Balkenende) normen en waarden.


je kunt je ijkpunten ook iets dichter bij huis zoeken lijkt me. Ik merk dat het allemaal steeds sensationeler en heftiger moet (met name op tv) vroeger sloeg men op tilt als er een blote borst in beeld kwam (in nederland ten minste) Nu is een anale pentratie normaal.
zo ook met "snuff" lijkt me. ik vraag ma af wanneer er weer gladiator-achtige toestanden komen want als de sensatie zucht door blijft gaan moet het er een keer van komen. (en als er geld genoeg tegenoverstaat zijn er altijd gekken die het gaan doen)


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-05-2004 15:38 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Zoiets als cage-fighting misschien ?



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-05-2004 15:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 15:38 schreef Azagthoth het volgende:
Zoiets als cage-fighting misschien ?


voila, je zegt het al. (niet aan gedacht).

In japan schijnen groffe showprogammas overigens reeds vrij normaal te zijn (maar dat heb ik ook maar van horen zeggen).


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 05-05-2004 15:41 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik vind Rotten.com wel grappig af en toe. Maar eigenlijk als je je realiseerd dat het echt is....
Hele erge dingen kan ik idd ook niet hebben.
Maar ik heb er ook weinig ervaring mee.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-05-2004 17:21 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Keek toen ik een jaar of 15 was nog wel eens op rotten, het fascineerde me enigzins.. maar het gaf me ook een bepaald gevoel van schaamte, alsof het niet correct is om ernaar te kijken.. Het heeft me overigens niet heel veel gedaan , en doet het nog niet. Ook ER programma's e.d. doen me weinig. Niet dat ik afgestompt ben ofzo, maar ik wordt er ook niet misselijk van en lig er zeker niet wakker van..

Wat me veel meer schokt is filmpjes of foto's waarbij je de angst in iemands ogen ziet staan, zoals in Volkskrant enkele jaren terug eens een serie van 4 foto's stond van iemand die min of meer geexecuteerd werd door guerilla's of soldaten... nauwelijks bloed of gore, maar op foto 1 leefde hij nog , foto 4 was een hoopje mens.. de foto's daartussen waren het schokkendst, het slachtoffer keek recht de lens in.. Zo'n fotoreeks staat me nog steeds bij


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 05-05-2004 17:22]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-05-2004 18:14 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dat zijn de betere impressies inderdaad

vind gor en die shit maar oppervlakkig eigenlijk, zoiets als valorian omschijft is een stuk complexer en raakt de ziel directer


Je moeder.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 05-05-2004 22:00 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

mja, toen ik in 1999 een internetaansluiting kreeg, heb ik ook wel eens geloerd op rotten. ik vond er niks aan.


heb al doden in de golfoorlog gezien. dat is wel genoeg.



Oud Vuil.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-05-2004 22:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 15:41 schreef zillah-morte het volgende:
Ik vind Rotten.com wel grappig af en toe. Maar eigenlijk als je je realiseerd dat het echt is....
Hele erge dingen kan ik idd ook niet hebben.
Maar ik heb er ook weinig ervaring mee.


Tsja.. realiseren dat het echt is.. ik vond het vooral ziek om te realiseren dat zo iemand die zijn halve hoofd eraf schiet met een shotgun ook famillie heeft die het al moeilijk genoeg heeft met zo'n incident, om er vervolgens achter te komen dat er hordes morbide geesten rondlopen die kicken op de bijbehorende foto's van het kadaver van hun famillielid of vriend..



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-05-2004 23:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 15:33 schreef attila_de_hun het volgende:
je kunt je ijkpunten ook iets dichter bij huis zoeken lijkt me. Ik merk dat het allemaal steeds sensationeler en heftiger moet (met name op tv) vroeger sloeg men op tilt als er een blote borst in beeld kwam (in nederland ten minste) Nu is een anale pentratie normaal.



Ik weet niet wat voor zenders ze bij jullie in braboland hebben maar hier zie ik geen anale pentratie m.u.v. een sporadische Canal+ uitzending?
quote:

zo ook met "snuff" lijkt me. ik vraag ma af wanneer er weer gladiator-achtige toestanden komen want als de sensatie zucht door blijft gaan moet het er een keer van komen. (en als er geld genoeg tegenoverstaat zijn er altijd gekken die het gaan doen)


Er is echter een verschil tussen 'snuff' waar vaak mensen onvrijwillig tentoongespreid worden en gekken die voor een paar knaken moedwillig rare dingen doen. Dat eerste is w.m.b. altijd uit den boze en dat tweede is altijd acceptabel. Dat het acceptabel voor mij is wil overigens niet zeggen dat ik het goed vind of toejuich.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-05-2004 23:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 mei 2004 13:09 schreef Chelman het volgende:
Wel weet ik dat mensen die stellen dat dit voor hun de enige manier is, om creativiteit op te wekken of aan de monotonie van het dageljiks leven te ontsnappen, echt zielige en lege levens leiden.


quote:
Op 5 mei 2004 15:25 schreef Mutilator het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar je dit op baseert; wat zijn je bronnen en argumenten hiervoor?


Gezien de stelligheid van je bewering kan je natuurlijk makkelijk een antwoord op deze vraag geven...

quote:
Op 5 mei 2004 15:33 schreef attila_de_hun het volgende:
je kunt je ijkpunten ook iets dichter bij huis zoeken lijkt me. Ik merk dat het allemaal steeds sensationeler en heftiger moet (met name op tv) vroeger sloeg men op tilt als er een blote borst in beeld kwam (in nederland ten minste) Nu is een anale pentratie normaal.


Dat beeld klopt niet helemaal; het is idd zo dat er meer blootprogramma's zijn, maar naakt is al vanaf de jaren 60 een groot onderdeel van Nederlandse films en shows; zo heb ik wel eens een fragment van een Sjef van Oekel show van Dolf Brouwers gezien waar de blote vrouwen en masse over straat rennen dus dat lijkt me al vrij ongegeneerd.
Denk ook aan Turks fruit.
De erotische programma's waar het louter om de lusten op te wekken begon idd met de Pin up club en de Duitse Tiroler films maar dat had nog wel campwaarde; echter; het is er op de publieke omroepen niet groffer geworden; penetratie zie je nog steeds niet behalve idd op Canal+ of die andere betaalsex zenders.

Mij gaat het dan niet om het groffe; eerder om de steeds plattere manier van presenteren; wat flair zou niet misstaan imo.

quote:
zo ook met "snuff" lijkt me. ik vraag ma af wanneer er weer gladiator-achtige toestanden komen want als de sensatie zucht door blijft gaan moet het er een keer van komen. (en als er geld genoeg tegenoverstaat zijn er altijd gekken die het gaan doen)


Het meest verregaande qua sensatie lijkt me tegenwoordig 'I want a famous face'; eigenlijk bepaalt Amerika de vervlakkisering van de westerse cultuur.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-05-2004 0:58]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-05-2004 9:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 23:06 schreef Chelman het volgende:
Ik weet niet wat voor zenders ze bij jullie in braboland hebben maar hier zie ik geen anale pentratie m.u.v. een sporadische Canal+ uitzending?



Kom kom Chelman, je kunt de strekking uit mijn enigszins overdreven neergezette boodschap toch wel halen (een techniek die jij toch ook wel eens gebruikt)? Sex is nu normaal op tv(weliswaar laat) en er mag steeds meer.En Canal + heb ik niet.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen