IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : De fascinatie om echte gore, snuff, e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-07-2004 18:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 18:32 schreef Phantom het volgende:
Aan mij is het niet besteed in ieder geval. En als er dan mensen zijn die er geil van worden als ze tijdens de sex de borsten van een vrouw eraf snijden (zoals in de film 8mm). Om nog maar te zwijgen van pies/kak/kotssex. Wat mensen daar aan vinden...



Vreemde waardenstelsel hanteer jij zeg. Jij vind poep en pies eigenlijk erger dan iemand permanent voor het leven verminken....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 29-07-2004 0:21 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op 28 juli 2004 18:33 schreef Chelman het volgende:
Vreemde waardenstelsel hanteer jij zeg. Jij vind poep en pies eigenlijk erger dan iemand permanent voor het leven verminken....


Nee, sorry. Dat lijkt inderdaad zo door de manier waarop ik het getypt heb, maar dat is absoluut niet waar. Poep/pies/kots is smerig, mensen opensnijden is ronduit gestoord (behalve in een operatiezaal, duh).


All the posers: leave the hall!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-07-2004 0:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Mij lijkt het dat de grens vrij gemakkelijk te plaatsen is (voor niet-conservatieve mensen teminste): zolang het op vrijwillige basis is en beide partijen dus instemmen met het geen wat gaat gebeuren moet het kunnen..

Plasseks en bondage en dergelijke kan vrij ranzig zijn, maar zolang het mensen niet schaadt, en bepaalde videotheek-gangers gelukkig maakt, wat is dan het probleem...

Alleen op het moment dat er blijvend letsel kan ontstaan zouden mensen tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.


WMP
Usericon van WMP
Posted 29-07-2004 0:29 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ik ben een beest, want lid van het menselijk ras.
Geweld is zo natuurlijk als het maar kan. De mens is het enige wezen wat moraliteit gebruikt om geweld af te keuren. Ik zie werkelijk niet in wat verkeerd is met geweld. Dit is geenszins om 'stoer' te doen (want ik zal door velen eerder als zwakzinnig worden aangeduidt) maar al die dood/martel/sex-filmpjes doen me weinig, misschien gewenning, misschien ook niet. Om te zeggen dat ik er met veel plezier naar kijk is ook weer wat te overdreven, maar dat is meer omdat mijn fantasiën vele malen groffer zijn dan welk filmpje/afbeelding dan ook.

Wel geweldig, al die hypocriete antwoorden hier. Hoeveel van jullie zijn bewust van het geweld tegen dieren, dagelijks tijdens de rit naar het slachthuis en in de slachthuizen zelf... Daar is slechts zelden een camera bij, dus wat niet weet wat niet deert? Waarlijk huigelachtig gedrag!

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 29-07-2004 0:31]


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 29-07-2004 4:44 by Je Moeder Profiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

[dronken gebral]

[Dit bericht is gemodereerd door Paul op 29-07-2004 8:43]



Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 29-07-2004 10:29 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op 29 juli 2004 0:29 schreef WMP het volgende:
Ik ben een beest, want lid van het menselijk ras.
Geweld is zo natuurlijk als het maar kan. De mens is het enige wezen wat moraliteit gebruikt om geweld af te keuren. Ik zie werkelijk niet in wat verkeerd is met geweld. Dit is geenszins om 'stoer' te doen (want ik zal door velen eerder als zwakzinnig worden aangeduidt) maar al die dood/martel/sex-filmpjes doen me weinig, misschien gewenning, misschien ook niet. Om te zeggen dat ik er met veel plezier naar kijk is ook weer wat te overdreven, maar dat is meer omdat mijn fantasiën vele malen groffer zijn dan welk filmpje/afbeelding dan ook.

Wel geweldig, al die hypocriete antwoorden hier. Hoeveel van jullie zijn bewust van het geweld tegen dieren, dagelijks tijdens de rit naar het slachthuis en in de slachthuizen zelf... Daar is slechts zelden een camera bij, dus wat niet weet wat niet deert? Waarlijk huigelachtig gedrag!


Ik ben me heel erg bewust van het geweld tegen dieren ja, maar ik vind dat wat anders.
Naar mijn mening zijn dieren er om in kudde te leven, en de mens te voorzien van melk/vlees/... Natuurlijk stel ik ook mijn vragen bij de manier waarop sommige slachterijen tegenwoordig tewerk gaan, ze kunnen die dieren tenminste een rustige en pijnloze dood proberen te geven vind ik.

En in principe heb ik ook niks tegen al die ranzige zooi, zolang ik er maar niet mee geconfronteerd wordt als ik rustig zit te internetter door middel van pop-ups/spam e.d.
Wat mensen in hun vrije tijd doen moeten ze zelf weten, als het op vrijwillige basis gebeurt tenminste.

Van die figuren die bijv. jonge vrouwen ontvoeren en daar vervolgens snuff-movies mee gaan maken, die mogen ze van mij in het diepste en verste hok stoppen, tot ze daar doodgaan.

En pies/kak/kots sex is in feite niet meer dan een sexverslaving die steeds heftiger moet worden om nog plezier aan te beleven: als het te gewoontjes is, is er voor die lui niks geils meer aan blijkbaar, maar dat moeten ze zelf weten.


All the posers: leave the hall!


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 31-07-2004 16:08 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2004 0:29 schreef WMP het volgende:
Ik ben een beest, want lid van het menselijk ras.
Geweld is zo natuurlijk als het maar kan. De mens is het enige wezen wat moraliteit gebruikt om geweld af te keuren. Ik zie werkelijk niet in wat verkeerd is met geweld. Dit is geenszins om 'stoer' te doen (want ik zal door velen eerder als zwakzinnig worden aangeduidt) maar al die dood/martel/sex-filmpjes doen me weinig, misschien gewenning, misschien ook niet. Om te zeggen dat ik er met veel plezier naar kijk is ook weer wat te overdreven, maar dat is meer omdat mijn fantasiën vele malen groffer zijn dan welk filmpje/afbeelding dan ook.

Wel geweldig, al die hypocriete antwoorden hier. Hoeveel van jullie zijn bewust van het geweld tegen dieren, dagelijks tijdens de rit naar het slachthuis en in de slachthuizen zelf... Daar is slechts zelden een camera bij, dus wat niet weet wat niet deert? Waarlijk huigelachtig gedrag!


Wat probeer je nu te schrijven...dat ik - als ik er zin in heb, en dat heb ik vaak - zomaar iemand in elkaar mag beuken, zonder consequenties

Tuurlijk, geweld hoort bij de mens. Om met elkaar samen te kunnen leven zal je je toch moeten beheersen.

En wat onnodig geweld tegen dieren betreft, dat vind ik niet acceptabel.





altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-07-2004 16:11 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Om over onnodig geweld van dieren tegenover andere dieren nog maar te zwijgen...

Iemand ooit een leeuw gezien die vegetariër is?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 31-07-2004 16:38 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

mens heeft wel een soort drang naar geweld af en toe , denk ik , ( zal wel iets met ontwikkeling te maken hebben en hormonen ) ;
tegenwoordig zie je vaak dat men er niet goed mee om kan gaan .
ipv bijvoorbeeld creatief of muzikaal bezig te zijn , of (vecht)sport te beoefenen en zo de energie op een goede manier te benutten , is men op zoek naar oppervlakkig agressief geweldadig vermaak wat uiteindelijk niet bevredigend zal zijn omdat men zich niet ontwikkelt op die manier .

in grote steden woont men daarbij dicht opelkaar , weinig natuur meer spanningen frustatie agressiviteit etc .
( oplossing wellicht : meer natuur (om de wijken en de woningen), en natuuractviteiten , kwalitatief betere woningen , creativiteitscentra etc )


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 31-07-2004 17:01]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-07-2004 20:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2004 10:29 schreef Phantom het volgende:
Naar mijn mening zijn dieren er om in kudde te leven, en de mens te voorzien van melk/vlees/...


Ben jij een christen/gelovige die meent dat de mens het hoogtepunt van de creatie is en dat de rest van de levende organismen slechts dient om aan de behoeften van dit superiere organisme te voldoen?

dat is net zoiets als dat de hele eifeltoren is gebouwd voor dat bovenste schroefje.


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 31-07-2004 20:50 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op 31 juli 2004 20:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Ben jij een christen/gelovige die meent dat de mens het hoogtepunt van de creatie is en dat de rest van de levende organismen slechts dient om aan de behoeften van dit superiere organisme te voldoen?

dat is net zoiets als dat de hele eifeltoren is gebouwd voor dat bovenste schroefje.


Ik ben Christen ja, en ik geloof dat de mens het hoogtepunt van de schepping is. Dit betekent echter NIET dat de mens dan ook superieur is aan alles, en dat de rest van de schepping dient om de beheoften van de mens te voldoen, absoluut niet.

Alleen denk ik dat dieren er zijn om de mens te voorzien van bepaalde producten, zoals je ook ijzer uit de grond haalt. Dat wil dus niet zeggen dat de beesten mishandeld moeten worden voor ze geslacht worden, en een zo gruwelijk mogelijk leven moeten lijden. Helemaal niet zelfs.

Maar vanuit mijn geloof zie ik geen reden om vegetarier te worden, als je dat soms bedoelt. Ik geloof dat de mens door God aangesteld is om voor de schepping te zorgen (en dus niet om er een hel op aarde van te maken voor de rest van de schepping), en dat dieren er zijn om gegeten/geschoren/gemolken te worden, en om onze weilanden te begrazen, zolang dit maar gebeurt op een fatsoenlijke manier, en niet zoals je in sommige slachthuizen ziet gebeuren.

[Dit bericht is gewijzigd door Phantom op 31-07-2004 20:51]


All the posers: leave the hall!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-07-2004 21:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 20:50 schreef Phantom het volgende:
Ik ben Christen ja, en ik geloof dat de mens het hoogtepunt van de schepping is. Dit betekent echter NIET dat de mens dan ook superieur is aan alles, en dat de rest van de schepping dient om de beheoften van de mens te voldoen, absoluut niet.

Alleen denk ik dat dieren er zijn om de mens te voorzien van bepaalde producten, zoals je ook ijzer uit de grond haalt. Dat wil dus niet zeggen dat de beesten mishandeld moeten worden voor ze geslacht worden, en een zo gruwelijk mogelijk leven moeten lijden. Helemaal niet zelfs.

Maar vanuit mijn geloof zie ik geen reden om vegetarier te worden, als je dat soms bedoelt. Ik geloof dat de mens door God aangesteld is om voor de schepping te zorgen (en dus niet om er een hel op aarde van te maken voor de rest van de schepping), en dat dieren er zijn om gegeten/geschoren/gemolken te worden, en om onze weilanden te begrazen, zolang dit maar gebeurt op een fatsoenlijke manier, en niet zoals je in sommige slachthuizen ziet gebeuren.


Okee,de toon klinkt nu wel anders en daar kan ik me wel in vinden(los van het religieuze). Een mens moet nu eenmaal eten. De natuur levert van af de eerste mens de nodige producten om een persoon in leven te houden en dat is niet te vermijden. Maar het gaat met de intentie. Probeer een organisme met respect te behandelen, meer kan ik er ook niet van zeggen. overigens, ik ben niet religieus (dus voor jou is het later hemel, voor mij naar de kelder ).


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 31-07-2004 21:05 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op 31 juli 2004 21:01 schreef attila_de_hun het volgende:
overigens, ik ben niet religieus (dus voor jou is het later hemel, voor mij naar de kelder ).


Daar kan ik niet over oordelen... Wie weet komen we elkaar in de hemel wel tegen


All the posers: leave the hall!


WMP
Usericon van WMP
Posted 31-07-2004 21:07 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 16:08 schreef Jezebel het volgende:
Wat probeer je nu te schrijven...dat ik - als ik er zin in heb, en dat heb ik vaak - zomaar iemand in elkaar mag beuken, zonder consequenties


Nee, dat schrijf ik niet. Geweld is natuurlijk, de drang ernaar ook. Ik vind dat er niks mis is met geweld. Maar, nergens heb ik het er over dat er geen consequenties aan je gedrag zitten.
Als jij de behoefte hebt om op straat iemand in elkaar te slaan, moet je ook bereidt zijn de consequenties te dragen. Als ik degene was die slachtoffer werd van jouw gewelddadige gedrag zou dat de wetenschap zijn dat je familie een dagje vrij kijgt van school/werk om aanwezig te zijn op je begrafenis. Wat voor mij ook weer consequenties zou betekenen, dat terzijde. Met de natuurlijke drang voelen om iemand geweld aan te doen is niks mis. Om gehoor te geven aan die drang is wat anders, de mens heeft niet voor niks een prefrontale cortex meegekregen die rationeel de voors en tegens tegen elkaar afweegt.

Graag voortaan beter lezen wat ik schrijf, ik heb geen zin om dingen voor je te gaan voorkauwen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-07-2004 21:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 21:05 schreef Phantom het volgende:
Daar kan ik niet over oordelen... Wie weet komen we elkaar in de hemel wel tegen



Als "Hij"/"Zij"/"Het" op het moment van mijn overlijden in een goede bui is vast wel! En wie weet spreken we elkaar wel eens van te voren (maar niet in een kerk)!


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 31-07-2004 21:25 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op 31 juli 2004 21:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Als "Hij"/"Zij"/"Het" op het moment van mijn overlijden in een goede bui is vast wel! En wie weet spreken we elkaar wel eens van te voren (maar niet in een kerk)!


Wees maar gerust, ik ben niet naar dit forum gekomen om te proberen alle users te bekeren en in een kerk te proppen.


Dat zou me niet lukken ook denk ik...


All the posers: leave the hall!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-07-2004 21:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 21:25 schreef Phantom het volgende:
Wees maar gerust, ik ben niet naar dit forum gekomen om te proberen alle users te bekeren en in een kerk te proppen.


Dat zou me niet lukken ook denk ik...


mooi! Ik vind het op zich wel een interessante vraag waarom mensen religieus zijn/worden. Geeft het "rust"of beantwoord het vragen ofzo, of is het gewoon een gevoel?
Ik stel ook voor dat je eens rondkijkt want er moeten vast zeer interessante topics zijn waarin jij je geheel uit kunt leven denk ik zo ("the passion of the christ" bijv.)


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 31-07-2004 21:39 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 21:07 schreef WMP het volgende:
Graag voortaan beter lezen wat ik schrijf, ik heb geen zin om dingen voor je te gaan voorkauwen.




Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 31-07-2004 21:48 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 16:11 schreef altx het volgende:
Om over onnodig geweld van dieren tegenover andere dieren nog maar te zwijgen...

Iemand ooit een leeuw gezien die vegetariër is?


Ik doelde meer op een mens die op zijn hond staat in te meppen. Dat noem ik onnodig.

Edit: aaah Zat weer eens niet goed te lezen.
Mea culpa.

[Dit bericht is gewijzigd door Jezebel op 31-07-2004 21:55]



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 31-07-2004 21:52 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 31 juli 2004 21:32 schreef attila_de_hun het volgende:
mooi! Ik vind het op zich wel een interessante vraag waarom mensen religieus zijn/worden. Geeft het "rust"of beantwoord het vragen ofzo, of is het gewoon een gevoel?
Ik stel ook voor dat je eens rondkijkt want er moeten vast zeer interessante topics zijn waarin jij je geheel uit kunt leven denk ik zo ("the passion of the christ" bijv.)


dit is een totaal andere discussie


Bruce Banner


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 31-07-2004 21:53 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 21:07 schreef WMP

Met de natuurlijke drang voelen om iemand geweld aan te doen is niks mis. Om gehoor te geven aan die drang is wat anders, de mens heeft niet voor niks een prefrontale cortex meegekregen die rationeel de voors en tegens tegen elkaar afweegt.

-

Dat zei ik al.

Graag voortaan beter lezen wat ik schrijf, ik heb geen zin om dingen voor je te gaan voorkauwen.



Graag beter schrijven wat je bedoelt. Anders moet je niet gaan zitten janken op het moment dat iemand iets tegen je inbrengt.



WMP
Usericon van WMP
Posted 31-07-2004 21:55 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Of koeien die 'voor de grap' worden geprikt met een shockstick. Het vlees wordt er ook niet lekkerder op. De pijn en stress zorgt voor de aanmaak van een stresshormoon, die het vlees een ietwat bittere smaak geeft.
Het gebral over dat de natuur geeft wat de mens nodig heeft was ooit waar. Tegenwoordig kan alles artificieel (en wat is trouwens nog geheel puur natuur), dus de noodzaak om vlees te eten is uberhaupt weg. En voordat een slimmerik met de opmerking komt dat vegetarisme een luxe-principe is: absoluut, maar we zijn hier door en door verwend, dus wat is er mis met principes die aansluiten op de wereld waar je in leeft. In één of ander derde wereldland zouden we deze discussie niet hebben, maar ja, daar hebben we ook geen forums om dit soort discussies te houden. En jazeker, pun intended!

[edit] Jezebel, jij legt mij woorden in de mond die ik niet gebruik en zeker niet impliceer. Dus ja, je moet beter lezen, anders had je mij geen woorden in de mond gelegd.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 31-07-2004 21:57]


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 31-07-2004 23:39 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op weet-ik-veel-welke-datum schreef Atilla-de-Hun ditte:
mooi! Ik vind het op zich wel een interessante vraag waarom mensen religieus zijn/worden. Geeft het "rust"of beantwoord het vragen ofzo, of is het gewoon een gevoel?
Ik stel ook voor dat je eens rondkijkt want er moeten vast zeer interessante topics zijn waarin jij je geheel uit kunt leven denk ik zo ("the passion of the christ" bijv.)



quote:
Op 31 juli 2004 21:52 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
dit is een totaal andere discussie


Leuk dat je ernaar vraagt, Atilla, maar zoals Lainedil vraagt, is hier een topic over? Want het zou nogal een offtopic-fest worden hier anders...


All the posers: leave the hall!


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 14-08-2004 22:17 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

hmz, het bekende filmpje aangeklikt, en toen het "eindelijk" zover was dat ze in actie kwamen maar weer gauw weggeklikt.

het vleesch is zwak...


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


natassja
Usericon van natassja
Posted 15-08-2004 18:47 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

nieuwschierigheid

en dat geldt voor iedereen


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen