IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Borknagar - Epic Vorige pagina | Volgende pagina
Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 08-05-2004 2:03 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Hmmm...ik moet eerlijk zeggen dat ik Vintersorg z'n stem na een aantal nummers saai begin te vinden, althans z'n cleane stem, ik moet 'm btw wel veel krediet geven voor The Enigmatic Spirit op de Cosmic Genisis, wat een heerschend nummer. Achja, maar wie kan er tippen aan Simen of Garm?! (of de combinatie: La Masquerade...van Arcturus)
Dat neemt niet weg dat ik tot nu toe alle Borknagar albums heb en gaaf vind. Wel erg progressief tegenwoordig, maar daar ben ik inmiddels al wel overheen.

Heerschende band!



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 08-05-2004 8:14 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vintersorg is een erg goede zanger.....maar NIET voor Borknagar!
Het unieke geluid dat Borknagar had is verloren gegaan door de komst van Vintersorg vind ik.Jammer maar helaas


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 08-05-2004 11:23 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Hehe, WIJ-WILLUH-SI-MEN-TRUG!!


Jullie zijn allemaal negers!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-05-2004 13:52 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

De screams van Garm op het debuut zijn ongeëvenaard (behalve door zichzelf op Ulver's Nattens madrigal natuurlijk). Zijn cleane zang is duidelijk minder dan die van Simen, maar hij heeft wel een apart stemgeluid wat wel aanspreekt.
Vintersorg heeft een niet erg prettige stem, maar zingt op zich niet verkeerd.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 08-05-2004 14:01 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 13:52 schreef NecRobert het volgende:
De screams van Garm op het debuut zijn ongeëvenaard (behalve door zichzelf op Ulver's Nattens madrigal natuurlijk). Zijn cleane zang is duidelijk minder dan die van Simen, maar hij heeft wel een apart stemgeluid wat wel aanspreekt.
Vintersorg heeft een niet erg prettige stem, maar zingt op zich niet verkeerd.


Vintersorg vind ik als hij in het Zweeds zingt goed te pruimen, maar in het Engels vind ik het om de één of andere reden meestal niet veel. Het liefst hoor ik toch het geluid van Garm op de s/t of Simen op "Quintessence".

Op "The Olden Domain" vind ik Garm niet erg bij de muziek passen en "The Archaic Course" vind ik vrij saai.


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 08-05-2004 14:28 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Met dat Zweeds ben ik het eens.
Het valt me ook zo op dat Vintersorg in het Zweeds (lees: op z'n eerste albums) veel zwaarder en lager zingt dan tegenwoordig. Klinkt eigenlijk veel beter.


Jullie zijn allemaal negers!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-05-2004 15:10 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Het klinkt altijd net of Vintersorg moeite heeft met toon houden. Hij zit vaak op het randje van zuiverheid. Dat heb ik trouwens ook met Garm.
Simen heeft een veel groter bereik dan deze 2. Hij haalt het niveau van Archaic Course en Quintessence behoorlijk omhoog, terwijl over het geheel gezien "Borknagar" en "The Olden Domain" muzikaal sterker zijn imo.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-05-2004 15:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 08-05-2004 15:12]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 08-05-2004 22:25 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 8 mei 2004 13:52 schreef NecRobert het volgende:
De screams van Garm op het debuut zijn ongeëvenaard (behalve door zichzelf op Ulver's Nattens madrigal natuurlijk).
Zijn cleane zang is duidelijk minder dan die van Simen, maar hij heeft wel een apart stemgeluid wat wel aanspreekt.
Vintersorg heeft een niet erg prettige stem, maar zingt op zich niet verkeerd.


Aaargh, Simen en Garm kan je niet vergelijken -> Ze hebben allebei een zeer karaktiristieke stem, je zou ze bv. altijd kunnen onderscheiden als ze in een groep staan te zingen.
Vergelijken kan niet echt, vooral omdat Garm veel laag zingt en Simen vooral met de kopstem.



Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 08-05-2004 22:33 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

hmmm kijk ernaar uit maar vrees 't ergste.. empiricism vond ik heel verfrissend, en denk dat ik em maar weer eens ga draaien.. toch hoop ik dat deze plaat weer zo vet word als z'n broertjes..


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-05-2004 1:23 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:28 schreef Meltdown het volgende:
Met dat Zweeds ben ik het eens.
Het valt me ook zo op dat Vintersorg in het Zweeds (lees: op z'n eerste albums) veel zwaarder en lager zingt dan tegenwoordig. Klinkt eigenlijk veel beter.


Ik vind zijn zang op de eerste twee albums van vintersorg ook veel beter dan wat hij nu bij vintersorg en Borknagar doet. Sowieso vind ik die twee albums zijn beste werk.

Wat mij trouwens ook opvalt is hoe anders Garm clean klingt op Ulver's Bergtatt in vergelijking met al het andere werk waarop hij zingt. Dit zal deels wel te maken hebben met dat de zang op Bergtatt soms uit meerdere lagen bestaat. Jammer dat hij niet op deze manier zijn stem gebruikte bij Borknagar, want dat had naar mijn mening beter gepast.


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 10-05-2004 9:17 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Ik zou Vintersorg wel eens bij Borknagar willen horen zingen met die zware zang van Till Fjalls.
Hopelijk besluit ie ooit nog eens dat dat veel beter klinkt.

np: Vintersorg - Fangad Utav Nordens Sjal


Jullie zijn allemaal negers!


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 10-05-2004 9:58 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

postbode Simen


Inter faeces et urinam nascimur


Azrael17_nl
Embraced by the Devil
Usericon van Azrael17_nl
Posted 11-05-2004 15:40 by Azrael17_nl Wijzig reactieProfiel van Azrael17_nlQuote dit bericht

Ik heb hem lekker al (Epic van Borknagar)

En hij is bruuuut!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Azrael17_nl op 11-05-2004 15:53]


Redemption claimed through blood, is but a curse on a shattered soul.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-05-2004 17:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 15:40 schreef Azrael17_nl het volgende:
Ik heb hem lekker al (Epic van Borknagar)

En hij is bruuuut!!!!!!!


Je kan downloaden. Gefeliciteerd.

Ga je elk jaar nadat je jarig bent een ieuwe nick nemen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-05-2004 17:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 17:20 schreef Chelman het volgende:
Je kan downloaden. Gefeliciteerd.

Ga je elk jaar nadat je jarig bent een ieuwe nick nemen?
ook als ie emigreert


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 12-05-2004 19:43 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 18:57 schreef Verval het volgende:
Inderdaad. Aan de andere kant Shagrath is geen blaster en dat is wat ze nu vaak in hun muziek stoppen.

De muziek moet terug gaan naar de stijl van For al tid maar dan met Simen op zang. Dat zal alleen niet gebeuren denk ik.


For al tid vin'k toch niet zo denderend. Vooral dat pianoriedeltje...
Simen zingt trouwens ook nog bij Lamented Souls, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Schijnt richting doom te zijn.

Ik kijk wel uit naar de nieuwe Borknagar. Vintersorg doet het erg goed.



Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 12-05-2004 19:58 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 19:43 schreef Jezebel het volgende:
For al tid vin'k toch niet zo denderend. Vooral dat pianoriedeltje...



Ik vind het eigelijk hun beste werk maar ik ben dan ook niet zo'n fan van hun.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Azrael17_nl
Embraced by the Devil
Usericon van Azrael17_nl
Posted 13-05-2004 1:18 by Azrael17_nl Wijzig reactieProfiel van Azrael17_nlQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 17:20 schreef Chelman het volgende:
Je kan downloaden. Gefeliciteerd.

Ga je elk jaar nadat je jarig bent een ieuwe nick nemen?


Het gaat volgens mij om de muziek, en niet om het downloaden of kopen ervan. Het ging hier over de nieuwe cd van Borknagar, dus ik deel mijn mening over deze cd.

En over mijn username, als je op tmf chat daar ruzie over gaat maken ofzo, ok. Maar ik heb deze username al zo'n 3 jaar (ik ben nu 20) en het is makkelijk om overal dezelfde te nemen. En bovendien, ik heb nooit het bericht "deze username is al ingebruik". Dus...


Redemption claimed through blood, is but a curse on a shattered soul.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-05-2004 1:23 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Vond Epic van Faith No More toch beter...



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 13-05-2004 7:27 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 1:18 schreef Azrael17_nl het volgende:
Het gaat volgens mij om de muziek, en niet om het downloaden of kopen ervan. Het ging hier over de nieuwe cd van Borknagar, dus ik deel mijn mening over deze cd.

En over mijn username, als je op tmf chat daar ruzie over gaat maken ofzo, ok. Maar ik heb deze username al zo'n 3 jaar (ik ben nu 20) en het is makkelijk om overal dezelfde te nemen. En bovendien, ik heb nooit het bericht "deze username is al ingebruik". Dus...


Jawel, daar ging 't wel om. Je zei: ik HEB de nieuwe ..... Niet dus. Prutser.


Vork
Usericon van Vork
Posted 15-05-2004 11:27 by Vork Wijzig reactieProfiel van VorkQuote dit bericht

Zover ik em tot nu beluisterd heb klinkt ie zeker gaaf, redelijk logische opvolger van Empiricism. Maar dat typische Borknagar geluid spreekt me sowieso altijd aan


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 16-05-2004 2:00 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 11 mei 2004 17:20 schreef Chelman het volgende:
Je kan downloaden. Gefeliciteerd.

Ga je elk jaar nadat je jarig bent een ieuwe nick nemen?


Waar heeft die gozer zo'n opmerking nou weer aan verdiend?


[Dit bericht is gewijzigd door Sloeber op 16-05-2004 2:00]


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 16-05-2004 2:02 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 13 mei 2004 7:27 schreef filosofem het volgende:
Jawel, daar ging 't wel om. Je zei: ik HEB de nieuwe ..... Niet dus. Prutser.


Nog zo een met zo'n hele lange wijsvinger.


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-05-2004 13:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

POtver, die wil ik ook wel eens horen. waar is tie te downloaden, of wat materiaal??? (geen zorgen, ik ga de cd echt wel origineel kopen; er is geen grotere Borknagar fan als ik).


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen