|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Vintersorg is een erg goede zanger.....maar NIET voor Borknagar! Het unieke geluid dat Borknagar had is verloren gegaan door de komst van Vintersorg vind ik.Jammer maar helaas Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hehe, WIJ-WILLUH-SI-MEN-TRUG!! Jullie zijn allemaal negers! |
|
De screams van Garm op het debuut zijn ongeëvenaard (behalve door zichzelf op Ulver's Nattens madrigal natuurlijk). Zijn cleane zang is duidelijk minder dan die van Simen, maar hij heeft wel een apart stemgeluid wat wel aanspreekt. Vintersorg heeft een niet erg prettige stem, maar zingt op zich niet verkeerd. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Vintersorg vind ik als hij in het Zweeds zingt goed te pruimen, maar in het Engels vind ik het om de één of andere reden meestal niet veel. Het liefst hoor ik toch het geluid van Garm op de s/t of Simen op "Quintessence". Op "The Olden Domain" vind ik Garm niet erg bij de muziek passen en "The Archaic Course" vind ik vrij saai. |
|
Met dat Zweeds ben ik het eens. Het valt me ook zo op dat Vintersorg in het Zweeds (lees: op z'n eerste albums) veel zwaarder en lager zingt dan tegenwoordig. Klinkt eigenlijk veel beter. Jullie zijn allemaal negers! |
|
Het klinkt altijd net of Vintersorg moeite heeft met toon houden. Hij zit vaak op het randje van zuiverheid. Dat heb ik trouwens ook met Garm. Simen heeft een veel groter bereik dan deze 2. Hij haalt het niveau van Archaic Course en Quintessence behoorlijk omhoog, terwijl over het geheel gezien "Borknagar" en "The Olden Domain" muzikaal sterker zijn imo. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 08-05-2004 15:12] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Aaargh, Simen en Garm kan je niet vergelijken -> Ze hebben allebei een zeer karaktiristieke stem, je zou ze bv. altijd kunnen onderscheiden als ze in een groep staan te zingen. Vergelijken kan niet echt, vooral omdat Garm veel laag zingt en Simen vooral met de kopstem. |
|
hmmm kijk ernaar uit maar vrees 't ergste.. empiricism vond ik heel verfrissend, en denk dat ik em maar weer eens ga draaien.. toch hoop ik dat deze plaat weer zo vet word als z'n broertjes.. |
|
quote: Ik vind zijn zang op de eerste twee albums van vintersorg ook veel beter dan wat hij nu bij vintersorg en Borknagar doet. Sowieso vind ik die twee albums zijn beste werk. Wat mij trouwens ook opvalt is hoe anders Garm clean klingt op Ulver's Bergtatt in vergelijking met al het andere werk waarop hij zingt. Dit zal deels wel te maken hebben met dat de zang op Bergtatt soms uit meerdere lagen bestaat. Jammer dat hij niet op deze manier zijn stem gebruikte bij Borknagar, want dat had naar mijn mening beter gepast. |
|
Ik zou Vintersorg wel eens bij Borknagar willen horen zingen met die zware zang van Till Fjalls. Hopelijk besluit ie ooit nog eens dat dat veel beter klinkt. np: Vintersorg - Fangad Utav Nordens Sjal Jullie zijn allemaal negers! |
|
postbode Simen Inter faeces et urinam nascimur |
|
Ik heb hem lekker al (Epic van Borknagar) En hij is bruuuut!!!!!!! [Dit bericht is gewijzigd door Azrael17_nl op 11-05-2004 15:53] Redemption claimed through blood, is but a curse on a shattered soul. |
|
quote: Je kan downloaden. Gefeliciteerd. Ga je elk jaar nadat je jarig bent een ieuwe nick nemen? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:ook als ie emigreert Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: For al tid vin'k toch niet zo denderend. Vooral dat pianoriedeltje... Simen zingt trouwens ook nog bij Lamented Souls, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Schijnt richting doom te zijn. Ik kijk wel uit naar de nieuwe Borknagar. Vintersorg doet het erg goed. |
|
quote: Ik vind het eigelijk hun beste werk maar ik ben dan ook niet zo'n fan van hun. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote: Het gaat volgens mij om de muziek, en niet om het downloaden of kopen ervan. Het ging hier over de nieuwe cd van Borknagar, dus ik deel mijn mening over deze cd. En over mijn username, als je op tmf chat daar ruzie over gaat maken ofzo, ok. Maar ik heb deze username al zo'n 3 jaar (ik ben nu 20) en het is makkelijk om overal dezelfde te nemen. En bovendien, ik heb nooit het bericht "deze username is al ingebruik". Dus... Redemption claimed through blood, is but a curse on a shattered soul. |
|
Vond Epic van Faith No More toch beter... What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Jawel, daar ging 't wel om. Je zei: ik HEB de nieuwe ..... Niet dus. Prutser. |
|
Zover ik em tot nu beluisterd heb klinkt ie zeker gaaf, redelijk logische opvolger van Empiricism. Maar dat typische Borknagar geluid spreekt me sowieso altijd aan |
|
quote: Waar heeft die gozer zo'n opmerking nou weer aan verdiend? [Dit bericht is gewijzigd door Sloeber op 16-05-2004 2:00] Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal) |
|
quote: Nog zo een met zo'n hele lange wijsvinger. Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal) |
|
POtver, die wil ik ook wel eens horen. waar is tie te downloaden, of wat materiaal??? (geen zorgen, ik ga de cd echt wel origineel kopen; er is geen grotere Borknagar fan als ik). |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |